خواص و فواید کرن‌بری بر بدن

0 996

کرن‌بری‌ها بخش مهمی از پذیرایی هستند که به عنوان سس کرن‌بری، نوشیدنی‌های کرن‌بری و کرن‌بری خشک شده به چاشنی‌ها اضافه می‌شوند.

کرن‌بری‌ها بومی شمال امریکا هستند. آنها در حدود ۴۰،۰۰۰ هکتار در شمال ایالات متحده و کانادا تولید می‌شوند.

کرن‌بری‌ها به علت مواد مغذی و محتوای آنتی اکسیدانی بالا یک مواد غذایی سالم محسوب می‌شوند، آنها اغلب به عنوان “غذای فوق العاده” نامگذاری می‌شوند. نصف فنجان کرن‌بری فقط ۲۵ کالری دارد.

مواد مغذی موجود در این میوه با کاهش ابتلا به عفونت‌های دستگاه ادراری، جلوگیری از انواع سرطان، بهبود عملکرد سیستم ایمنی و کاهش فشار خون مرتبط هستند.

حقایق سریع کرن‌بری:

در اینجا برخی از نکات کلیدی در مورد کرن‌بری بیان شده است:
– کرن‌بری یک غذای پرطرفدار و شاداب است که در اکثر میهمانی‌ها دیده می‌شود.
– آنها کالری کمی دارند و سرشار از ویتامین C، ویتامین A و ویتامین K هستند.
– آنها همچنین حاوی پروآنتوسیانیدین (PAC) هستند، پروانتوسیانیدین، آنتی اکسیدانی است که به جلوگیری از انواع بیماری‌ها کمک می‌کند.
– از آنجایی که آن‌ها منبع خوبی از ویتامین K هستند، افرادی که از رقیق کننده‌های خون استفاده می‌کنند قبل از مصرف کرن‌بری باید با پزشک مشورت کنند.

تغذیه کرن‌بری

یک فنجان یا ۵۵ گرم کرن‌بری خرد شده حاوی مواد زیر است:

۲۵ کالری
۰.۲۵ گرم پروتئین
۰.۰۷ گرم چربی
۶.۶ گرم کربوهیدرات، از جمله ۲.۳۵ گرم قند
۲ گرم فیبر
۵ میلی‌گرم کلسیم
۱۲/۰ میلی‌گرم آهن
۳.۵ میلی‌گرم منیزیم
۶ میلی‌گرم فسفر
۴۴ میلی‌گرم پتاسیم
۱ میلی‌گرم سدیم
۰.۰۵ میلی‌گرم روی
۷.۷ میلی‌گرم ویتامین C
۰.۵ میکروگرم فولات DFE
۳۵ IU ویتامین A
۰.۷۲ میلی‌گرم ویتامین E
۲.۷۵ میکروگرم ویتامین K
این میوه همچنین حاوی ویتامین‌های تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و ویتامین B6 هستند.

آب کرن‌بری

آنها یک منبع خوب از ویتامین C، فیبر و ویتامین E هستند.

ویتامین C

ویتامین C یک آنتی اکسیدان طبیعی و قدرتمند است. بر طبق مؤسسه ملی بهداشت (NIH)، ویتامین C نه تنها از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند، بلکه جذب آهن از منابع گیاهی را بهبود می‌بخشد، همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و ساخت کلاژن را بهبود می‌بخشد.

فیبر

افزایش مصرف فیبر خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی، فشار خون بالا، دیابت، چاقی و برخی بیماری‌های دستگاه گوارش را کاهش می‌دهد. افزایش مصرف فیبر همچنین فشار خون و کلسترول را پایین می‌آورد، حساسیت انسولین را بهبود می‌بخشد و کاهش وزن را برای افراد چاق افزایش می‌دهد.

ویتامین E

ویتامین E آنتی اکسیدان محلول در چربی است که در عملکرد ایمنی بدن دخیل است. این ویتامین ممکن است در جلوگیری یا به تاخیر انداختن بیماری‌های مرتبط با رادیکال‌های آزاد مانند بیماری‌های قلبی، سرطان، آب مروارید، آلزایمر و آرتریت موثر باشد.

ویتامین K

کرن‌بری همچنین حاوی ویتامین K، منگنز و مواد مغذی بسیاری است. اینها مواد شیمیایی گیاهی هستند که به بدن کمک می‌کنند تا از رادیکال‌های مضر آزاد محافظت کنند. آنها دارای خواص ضدالتهابی و مبارزه با سرطان هستند.

رژیم غذایی کرن‌بری

کرن‌بری تازه در ماه سپتامبر و اکتبر برداشت می‌شود، بنابراین این زمان بهترین زمان برای مصرف کرن‌بری می‌باشد. آنها می‌توانند بیشتر از ۲ ماه در فریزر بمانند و برای استفاده بعدی یخ زده شوند. کرن‌بری‌ها باید بدون چروک باشند و له نباشند. امروزه کرن‌بری‌ها به صورت خشک شده یا کنسروی در دسترس هستند. اما ممکن است شامل قندهای اضافه باشند. قبل از خرید، برچسب عنصر را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که محصول تنها حاوی کرن‌بری است.

آب کرن‌بری اغلب با میوه‌های دیگر مخلوط می‌شود و مقدار کمی شیرینی به آن اضافه می‌کنند.

سس کرن‌بری بخش مهمی از هر وعده عذایی در میهمانی است، اما راه‌های بسیاری برای لذت بردن از این میوه در تمام طول سال وجود دارد.

در اینجا چند نکته بیان شده است که با رعایت آن می‌توانید از این میوه لذت ببرید:

– کرن‌بری خشک شده را با آجیل بی نمک و دانه‌ها مخلوط کنید.
– مقدار کمی کرن‌بری یخ زده را به یک اسموتی میوه‌ای اضافه کنید.
– کرن‌بری خشک شده را به بلغور جو دوسر یا دانه غلات کامل اضافه کنید.
– کرن‌بری تازه یا خشک شده را به مافین‌های مورد علاقه یا انواع کیک‌ها اضافه کنید.
– کرن‌بری تازه را در یک دسر سیب مانند پای سیب اضافه کنید.

کرن‌بری و سلامت دندان

فواید کرن‌بری

در ادامه به فواید کرن‌بری اشاره می‌کنیم:

۱. برای بهداشت دهان و دندان خوب است

اگر می‌خواهید از تمام مشکلات دندانی دور بمانید، شروع به خوردن کرن‌بری کنید. این میوه برای درمان بیماری دندان از جمله تشکیل پلاک، حفره و بیماری‌های لثه ایده آل است.

۲. برای بیماری‌های کلیه و مثانه عالی است

سنگ کلیه و مشکلات مثانه بسیار وحشتناک و دردناک است. کرن‌بری‌ها دارای اسید سیتریک و سایر مواد مغذی هستند که می‌توانند شما را از عوارض مثانه در امان نگه دارند. علاوه بر این آن‌ها می‌توانند کلیه‌ها را از ایجاد سنگ کلیه نیز مصون نگهدارند.

۳. برای قلب خوب است

کرن‌بری واقعا برای قلب مفید است زیرا آنها حاوی مواد معدنی قوی و آنزیم‌های مختلفی هستند که می‌توانند باعث کاهش کلسترول بد شوند. کلسترول بد روی شریان‌ها تشکیل می‌شود و باعث مسدود شدن شریان‌ها می‌شود. در واقع مشکلات قلبی عروقی ناشی از عدم فعالیت ورزشی و سایر شیوه‌های ناسالم می‌باشد. خوردن کرن‌بری تازه یا نوشیدن آب کرن‌بری در حالی که یک شیوه زندگی سالم را حفظ می‌کند، می تواند سلامت قلب را تقویت کند.

۴. با سرطان مبارزه می‌کند

متاسفانه امروزه سرطان‌های مختلفی وجود دارد. با این حال باید بدانیم که تمام علائم مربوط به انواع سرطان‌ها به دلیل وجود سلول‌های رادیکال آزاد هستند. رادیکال‌های آزاد سلول‌های بدی هستند که سلول‌های دیگر را آلوده می‌کنند و در نهایت سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کنند. همانطور که در مطالعات پزشکی مختلف مشاهده شد نوشیدن آب کرن‌بری می‌تواند از سلول‌های رادیکال آزاد بکاهد، سلول‌هایی که با علائم ایجاد سرطان سینه ارتباط دارند.

۵. باعث کاهش وزن می‌شود

امروزه بسیاری از افراد با مشکلات افزایش وزن روبرو هستند و در پی آن به دنبال راه‌هایی برای کاهش وزن هستند. خوردن میوه‌ها و سبزیجات تازه برای کاهش وزن بسیار مفید است و یک راه طبیعی برای کاهش وزن محسوب می‌شود. اضافه کردن کرن‌بری به رژیم غذایی می‌تواند مزایای آن را دو برابر کند. آنها غنی از آنتی اکسیدان‌ها هستند که سموم بدن را از بین می‌برند. این فرایند سیستم گوارش و سوخت و ساز بدن را بهبود می‌بخشد، که به طور خودکار منجر به کاهش وزن می‌شود.

کرن‌بری و سلامت قلب

۶. عفونت دستگاه ادراری را درمان می‌کند

هیچ چیز تازه‌تر و آبدارتر از آب کرن‌بری نیست. این میوه برای زنانی ایده آل است که از عفونت‌های مکرر ادراری رنج می‌برند. متخصصین پزشکی از زنان می‌خواهند حداقل ۲ تا ۳ لیوان آب کرن‌بری بنوشند تا بتوانند از علائم و مشکلات مجرای ادراری خود محافظت کنند.

۷. برای التهاب ریه‌ها مفید است

خوردن کرن‌بری تازه یا نوشیدن آب کرن‌بری می‌تواند به جلوگیری از التهاب کمک کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. کرن‌بری حاوی آنزیم شناخته شده‌ای به نام غیردولیزاسیون یا NDM است که این امر به جداسازی ویروس‌ها از سلول‌های بهداشتی کمک می‌کند. به این معنی که شما در معرض سرماخوردگی یا آنفولانزا قرار نمی‌گیرید. علاوه بر این، این میوه یک راه خوب برای جلوگیری از نشانه‌های آنفلوآنزا است و از سرما خوردگی جلوگیری می‌کند.

۸. ضد پیری است

مصرف مداوم کرن‌بری می‌تواند روند پیری را کاهش دهد، زیرا این میوه سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی می‌باشد. آنتی اکسیدان‌ها به سرعت از سلول‌های توکسین و سلول‌های رادیکال آزاد خارج می‌شوند و پوست شما را به طور طبیعی مرطوب و هیدراته می‌کنند. بنابراین، شما می‌توانید با چین و چروک و خطوط صورت خداحافظی کنید و به جاودانگی سلام بگویید.

۹. پوست بی عیب و نقص ارائه می‌دهد

آب کرن‌بری غنی از ویتامین C، می‌باشد که برای داشتن پوست بی عیب و نقص مفید است. این ترکیبات شامل هیدروکسیلیسین، هیدروکسی پرولین و اسیدهای آمینه است که بدن برای تشکیل کلاژن به آن‌ها نیاز دارد. کلاژن برای داشتن پوست نرم و جوان ضروری است. علاوه بر این، اگر در یک منطقه سرد زندگی می‌کنید، بادهای سخت می‌توانند بر روی پوست تاثیر بگذارند، که این می‌تواند به یک سری از آسیب‌های مربوط به پوست و مشکلات دیگر منجر شود. نوشیدن آب کرن‌بری به صورت روزانه می‌تواند پوست را هیدراته کند و کلاژن آن را کاملا حفظ کند.

۱۰. برای پوست چرب مفید است

پوست چرب مستعد ابتلا به آکنه است، که گاهی اوقات درمان این کار دشوار است. اگر پوست چرب دارید و به دنبال یک راه حل دراز مدت هستید، این میوه ممکن است به شما کمک کند. انواع توت‌ها دارای خواص ضد عفونی کننده هستند که برای درمان آکنه بسیار موثر هستند. رسوراترول، آنتی اکسیدان موجود در آب کرن‌بری می‌باشد که برای درمان جوش‌ها و آکنه موثر است. آب کرن‌بری را می‌توان برای ماسک صورت استفاده کرد. برای تهیه این ماسک به پودر پوست پرتقال، یک قاشق چایخوری عسل و آب کرن‌بری نیاز دارید. تمام ترکیبات را خوب با هم مخلوط کنید و این مخلوط را روی صورتتان بگذارید تا ۲۰ دقیقه بماند. سپس صورت خود را بشویید.

کرن‌بری و ریزش مو

۱۱. پوست را پاک می‌کند

این میوه را می توان به عنوان پاک کننده پوست مورد استفاده قرار داد. تنها چیزی که به نیاز دارید مقداری کرن‌بری است. کرن‌بری را به حالت خمیر در آورید و پس از بخور صورت آن را روی صورت قرار دهید. از آنجا که این روش ممکن است باعث حساسیت به چشم شود، نباید از آن چشم پوشی کنید و مطمئن باشید که خمیر کرن‌بری به چشم نمی‌رسد. به این ترتیب، پوست شما در همه مواد مغذی موجود در میوه غوطه‌ور می‌شود. پودر کرن‌بری را به آرامی پس از ۱۵ دقیقه پاک کنید و آن را بشویید.

۱۲. برای ریزش مو مفید است

ریزش مو یکی از مشکلات بسیار رایجی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. با وجود این که اکثر مردم به علت عوامل ژنتیکی از ریزش مو رنج می‌برند، اما مسائل مختلفی باعث تضعیف موهای سالم و ریزش مو می‌شوند. داروهای بسیاری برای درمان ریزش مو در بازار وجود دارد، اما هیچ چیز نمی‌تواند مانند یک درمان طبیعی موثر باشد. کرن‌بری غنی از ویتامین A و C می‌باشد که برای رشد مو ضروری است.

۱۳. شوره سر را درمان می‌کند

پس از ریزش مو، شوره سر دومین مشکل مربوط به مو می‌باشد. آب کرن‌بری می‌تواند شوره سر و مشکلات دیگر مربوط به پوست سر را درمان کند. کرن‌بری دارای خواص ضد قارچی و ضد عفونی می‌باشد که درست مقابل شوره سر قرار می‌گیرند. این خواص همچنین از پسوریازیس هم جلوگیری می‌کند. شما به طور مستقیم می‌توانید آب کرن‌بری را به پوست سر بزنید و به طور معمول شستشو دهید. علاوه بر این، ویتامین C موجود در میوه می تواند موهای آسیب دیده را نیز درمان کند.

خطرات مصرف بیش از حد کرن‌بری

– افرادی که از داروهای رقیق کننده خون، وارفارین یا کومادین استفاده می‌کنند، نباید به طور ناگهانی مصرف کرن‌بری را افزایش دهند.

– در حالی که شواهد متناقضی در مورد افزایش اثرات ضد انعقادی این میوه وجود دارد، این می‌تواند منجر به افزایش خونریزی شود.

– محصولات کرن‌بری ممکن است منجر به دفع بیشتر اگزالات در ادرار شود. این می‌تواند سنگ کلیه را ترویج کند.

– افرادی که سابقه سنگ کلیه دارند قبل از افزایش مصرف کرن‌بری باید با پزشک خود صحبت کنند.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد