خوشبوترین عطر مردانه برای تابستان

0 1,647

تابستان یکی از فصل‌های دوست‌داشتنی سال است که آب‌وهوای بسیار خوب و گرمی دارد و شما می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و در شهرهای ساحلی و خوش آب‌وهوا به تفریح بپردازید. در این فصل شما می‌توانید با دوستان و خانواده خود تفریحات سرگرم‌کننده‌ای انجام دهید؛ اما هنگامی‌که در یک جمع حضور دارید عطر و بوی خوب الزامی می‌باشد. تابستان فصل گرمی است که ممکن است باعث بوی بد بدن شود؛ بنابراین باید از عطرهای خوشبو مناسب فصل تابستان استفاده کنید. این عطرها دارای ویژگی‌هایی مانند خنک بودن هستند؛ بیشتر این عطرها ملایم بوده و استشمام آن می‌تواند هم برای شما و هم برای اطرافیانتان لذت‌بخش باشد. با توجه به گستردگی برندهای متعدد در زمینه عطر تصمیم گرفتیم در این مطلب به صورت اختصاصی به آقایان بپردازیم و چند مدل از خوشبوترین عطر مردانه برای تابستان را به شما پیشنهاد دهیم.

وقتی در مورد تابستان فکر می‌کنید؛ برخی تصاویر در ذهن تداعی می‌شود؛ سواحل، اقیانوس، آفتاب، میوه‌های تابستانی و تعطیلات از جمله تصاویری است که در ذهنمان می‌آید. البته هر کشور تابستان متفاوتی دارد؛ اما به طور کلی تابستان برای همه ما بوی تعطیلات و گرما را دارد. در کنار این تفاسیر انسان‌ها از عطرها نیز در ذهن خود خاطرات و تصاویری ایجاد می‌کنند. همه ما با حس کردن بوی یک عطر، به خاطره‌ای فکر می‌کنیم که اولین بار آن را حس کرده‌ایم. به همین دلیل عطرها را با فصل‌ها پیوند می‌دهند. مثلاً عطرهای بهاری، تابستانی، پاییزی و زمستانی؛ همه این عطرها طبق خاطرات و تصاویر ما از این فصل‌ها ساخته می‌شوند. یکی از زیباترین و دل‌نشین‌ترین عطرها، عطرهای تابستانی است. عطرهای تابستانی نباید عطر و بوی قوی داشته باشند؛ زیرا این میزان عطر در هوای گرم تابستان برای شما و اطرافیانتان آزاردهنده خواهد بود. عطرهای تابستانی این لیست برای مردان خوش‌سلیقه بهترین انتخاب هستند؛ اگرچه رایحه‌های آن‌ها متفاوت است؛ اما همه آن‌ها به‌عنوان یک عطر مردانه تابستانی می‌درخشند.

عطر مردانه جیورجیو آرمانی

۱. خوشبوترین عطر مردانه برای تابستان: عطر مردانه جیورجیو آرمانی آکوا دی جیو پروفومو (Giorgio Armani Acqua Di Gio Profumo)

این عطر مردانه جیورجیو آرمانی دارای رایحه گرمسیری و معتدل تابستان است؛ عطر تازگی می‌دهد و در تابستان حس خوبی را به شما و اطرافیان منتقل خواهد کرد. نت ابتدایی این عطر حاوی عطر ترنج و آب دریا است و بوی تازگی می‌دهد. نت‌های میانی حاوی رزماری، سالویا و شمعدانی است که طراوت و آرامش را برای شما به ارمغان می‌آورد و نت‌های پایانی آن رایحه نعناع هندی و روایح دودی است که عمق بیشتری به آن می‌بخشد. این عطر جذاب مردانه، ایتالیایی است و آلبرتو موریلاس عطار آن بوده و طبع خنکی دارد.

عطر مردانه پرادا لوم

۲. خوشبوترین عطر مردانه برای تابستان: عطر مردانه پرادا لوم (Prada l’Homme)

این عطر مردانه تلخ و خنک با هوای تابستانی کاملاً تناسب دارد. این عطر کاملاً مردانه است؛ نت‌های ابتدایی آن بوی بهار نارنج و فلفل می‌دهد؛ بعد از چند دقیقه وارد نت‌های میانی و بوی عنبر، بنفشه و گل شمعدانی می‌شوید و در نهایت نت‌های پایانی نعناع هندی و چوب صدر نیز  تأثیر عطر را بیشتر از قبل می‌کند. این رایحه‌ها بسیار ملایم هستند و باعث ماندگاری و ملایمت در طول روز می‌شوند.

عطر مردانه  بولگاری آکوا آمارا

۳. عطر مردانه بولگاری آکوا آمارا (Bvlgari Aqva Amara)

این عطر مردانه نیز رایحه بسیار خنک و تلخ دارد و جذابیت شما را بیشتر خواهد کرد. عطار این عطر خوشبو، ژاک کاوالیه بوده و در گروه بویایی چوب‌های معطر قرار گرفته است. نت‌های میانی این عطر جذاب را رایحه‌های نارنگی و ماندارین و نت‌های میانی آن را بهار نارنج و آب دریا تشکل می‌دهد که کاملاً با تابستان تناسب دارد. در نهایت نت‌های صمغ کندر و نعناع هندی به مشام می‌رسد. از این عطر می‌توانید در سواحل و استخر استفاده کنید. اما در صبح‌های تابستان و برای صرف صبحانه بسیار خوب عمل نمی‌کند. این عطر پراکندگی بسیار خوب و ماندگاری قابل قبولی دارد و شما می‌توانید از آن در فصل‌های گرم مانند تابستان استفاده کنید.

عطر مردانه کرید اونتوس

۴. خوشبوترین عطر مردانه برای تابستان: عطر مردانه کرید اونتوس (Creed Aventus)

عطر کرید در تمام طول سال از جمله تابستان استفاده می‌شود. کرید اونتوس بوی تازه و دلنشینی دارد. رایحه آن تلخ و طبع آن خنک است و در گروه بویایی مدیترانه‌ای میوه‌ای جای می‌گیرد. این عطر از زندگی ناپلئون الهام گرفته شده و بسار جذاب است. نت‌های ابتدایی آن را رایحه‌های ترنج، مویز، سیب و آناناس می‌باشد که این نت‌های میوه‌ای عطر و طعم خوبی را به وجود می‌آورد. نت‌های میانی گل یاس، گل رز، نعناع هندی و توس است و در نهایت نت‌های پایانی آن از مشک، گلسنگ، عنبر و وانیل  بوده و عطر قوی و ماندگاری را بر جای می‌گذارد. به همین دلیل این عطر علاوه بر تابستان برای فصل‌های دیگر سال نیز استفاده می‌شود. این عطر مردانگی را فریاد می‌کشد و مناسب  آقایان است. شما می‌توانید از آن در مراسم‌های رسمی و یا جلسات غیر رسمی نیز استفاده کنید. میزان پراکندگی این عطر عالی است و از ۵ تا ۸ ساعت ماندگاری دارد.

عطر مردانه دیور ساواج

۵. عطر مردانه دیور ساواج (Dior Sauvage)

Dior Sauvage رایحه بسیار محبوبی است که در چند سال اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرد. این عطر خنک و تند در گروه بویایی معطر قرار گرفته و فرانسوا دمکی آن را خلق کرده است. این عطر رایحه ابتدایی از ترنج و فلفل دارد؛ فلفل موجود در این عطر باعث شده که از آن در فصل‌های سرد سال نیز استفاده شود. نت میانی آن سرشار از عطرهای شمعدانی، اسطوخودوس، فلفل صورتی، خس خس، نعناع هندی، فلفل سیچوان و لامی است و ماندگاری آن را زیادتر می‌کند. نت‌های تازه آن باعث شده تا در فصل تابستان نیز کاربردی باشد. رایحه پایانی آن لابدانیوم، آمبروکسان و سدر است؛ در صورتی که با قیمت آن مشکل ندارید می‌توانید از این عطر دیور به‌عنوان امضا استفاده کنید. این عطر در هر مکانی کاربرد دارد و یک عطر همه چیز تمام مردانه است.

عطر مردانه  کنزو پور هوم

۶. خوشبوترین عطر مردانه برای تابستان: عطر مردانه کنزو پور هوم (Kenzo Pour Homme)

این عطر مناسب تابستان است و در بهار نیز استفاده می‌شود. نت‌های ابتدایی آن رایحه‌های ترنج، لیمو، مریم گلی، رایحه‌های دریایی و چوب ماهون دارد که ترکیبی منحصر به فرد از طراوت، تازگی و شور را ارائه می‌دهد. نت‌های میانی آن چوب درخت کاج، یاسمن، هلو، زیره سیاه، جوز، توت، ریشه‌ی گل زنبق زرد، گل رز، یاس ، برف، میخک و سرو کوهی است و در نهایت نت پایانی آن را سدر، چوب صندل، کهربا، مشک، چوب کاج، لابداتوم گل لادن و خزه درخت بلوط تشکیل می‌دهد که معطر است. این عطر مردانه ممکن است برای مراسم‌های رسمی مناسب نباشد؛ اما با قیمت مناسب خود یک عطر تابستانی جذاب است.

عطر ورساچه دیلان بلو

۷. عطر ورساچه دیلان بلو

این عطر مردانه ورساچه به طبع خنک، تند و شیرین خود برای تمام فصل‌ها از جمله تابستان مناسب می‌باشد. این عطر رایج دارای مجموعه‌ای از نت‌ها است. نت‌های اولیه آن رایحه‌های گریپ فروت، ترنج، آب و برگ انجیر را شامل می‌شود. نت‌های میانی برگ بنفشه، پاپیروس، نعناع هندی و برگ بنفشه است و در نهایت نت‌های پایانی و ماندگار آن دانه تونکا، روایح دودی، مشک و زعفران می‌باشد.  این عطر علاوه بر قیمت مناسب خود برای فصل تابستان بسیار مناسب می‌باشد. ماندگاری خیلی خوبی دارد و حس خنکی و تازگی به شما می‌بخشد.

عطر کوچ فور من (Coach For Men )

۸. خوشبوترین عطر مردانه برای تابستان: عطر کوچ فور من (Coach For Men)

اگر به دنبال یک عطر خوب و جذاب هستید کوچ فور من برای شما مناسب است. این عطر مشابه دیور ساواج می‌باشد البته کمی تند و تیزتر بوده و نت‌های آن اندکی متفاوت‌تر است. این عطر خنک و شیرین دارای نت ابتدایی تازه و میوه‌ای است و در آن از رایحه‌های ترنج و کاسکوات، استفاده شده است. نت‌های میانی آن شمعدانی، گشنیز و هل بوده و در نهایت دارای نت‌های پایانی نهنگ عنبر، خس خس و چرم جیر است. این عطر به طور کلی جذابیت مردان را بیشتر از قبل می‌کند؛ ماندگاری بالایی دارد و  شما می‌توانید از این عطر  در تابستان‌ها استفاده کنید. استفاده از این عطر در  جلساتی مانند جلسات مصاحبه شغلی بسیار خوب و تأثیر گذار است.

عطر مردانه دولچه گابانا لایت بلو

۹. عطر مردانه دولچه گابانا لایت بلو (Dolce & Gabbana Light Blue)

این عطر در گروه عطرهای خنک و ترش و متمرکز جای دارد؛ نت‌های میانی آن را گریپ فروت، ترنج و ماندارین تشکیل داده و دارای عطر تازگی هستند. نت‌های میانی رزماری، فلفل سیاه و چوب بلسان هستند که آرامش و سبکی را به ارمغان می‌آورند و نت‌های اصلی و پایانی مشک و بخور می‌باشد. از ویژگی‌های مثبت این عطر پراکندگی سریع آن است؛ شما می‌توانید از این عطر در مکان‌های مختلف از جمله استخر و ساحل نیز استفاده کنید.

عطر مردانه ورساچه او فرش

۱۰. خوشبوترین عطر مردانه برای تابستان: عطر مردانه ورساچه او فرش(Versace Man Eau Fraiche)

این عطر خنک، تازه و تا حدودی تند است؛ نت‌های این عطر  در زمینه عطرهای گیاهان معطر، خاک و چوب است و جذابیت مردانه زیادی به شما می‌بخشد. این عطر ایتالیایی دارای نت‌های آغازین هل، لیمو و میوه ستاره‌ای است؛ نت‌های میانی آن شامل ترخون، مریم گلی، فلفل و چوب صدر می‌باشد و نت‌های پایانی آن را مشک، عنبر، زعفران و چوب درخت چنار تشکیل می‌دهد. این عطر همه کاره است و در آب‌وهوای گرم بسیار خوب عمل می‌کند.

عطر جورجیو آرمانی آکوا دی جیو

۱۱. عطر جورجیو آرمانی آکوا دی جیو (Giorgio Armani Acqua Di Gio )

این عطر مردانه خنک و شیرین مناسب روهای گرم تابستانی است؛ گروه بویایی آن را گل‌های دریایی تشکیل می‌دهد و عطار نابغه آن آلبرتو موریلز است. نت‌های میانی آن را لیمو، ترنج، گل یاس، پرتقال ماندارین، لیموترش و پرتقال تشکیل می‌دهد. نت‌های میانی بنفشه، گشنیز، گل فریزیا، گل رز، یاسمن، گل پنجه مریم، هایسسی، رزماری جوز، گل میخک، ترکیبات آبی و کلن بوده و در نهایت نت‌های اصلی آن را سدر، مشک سفید، نعناع هندی، گلسنگ و عنبر تشکیل می‌دهد. نت‌های میانی و پایانی عطر و بوی ماندگاری دارند و باعث می‌شوند طول عمر عطر بالا باشد. این عطر اندکی رسمی است، شما می‌توانید از آن در محیط کار، دفتر و برخورد با همکاران استفاده کنید. همچنین در طول یک مهمانی تابستانی نیز بسیار موردتوجه قرار می‌گیرد.

عطر مردانه دیویدوف کول واتر

۱۲. عطر مردانه دیویدوف کول واتر (Davidoff Cool Water)

این عطر کلاسیک تند و خنک یک انتخاب مناسب برای مردان در تابستان است. نت‌های ابتدایی آن را رایحه‌های اسطوخودوس، گشنیز، رزماری آب دریا، نعناع، نت‌های سبز رنگ و کلون تشکیل می‌دهد؛ نت‌های میانی گل شمعدانی، گل یاس، بهار نارنج و چوب صندل می‌باشد و نت‌های پایانی، سدر، تنباکو، عنبر، مشک و گلسنگ است. همه این نت‌ها عطر و بوی تازه می‌بخشد. این عطر یکی از مقرون به صرفه‌ترین عطرهای این لیست است. شما می‌توانید از این عطر خنک و تند در فصل‌های گرم سال مانند تابستان استفاده کنید.

عطر مردانه کلوین کلین اترنتی ایر

۱۳. عطر مردانه کلوین کلین اترنتی ایر (Calvin Klein Eternity Air)

این عطر آمریکایی دارای طبع خنکی بوده و با رایحه‌ای فوق العاده خود برای فصل تابستان بسیار مناسب است. نت  ابتدایی این عطر آب دریا، نارنگی ماندراین، دانه سرو کوهی و ترکیبات اورونیک می‌باشد؛ نت میانی را اسطوخدوس، سیب و برگ بنفشه تشکیل می‌دهد و در نهایت نت ماندگار آن را عنبر، نعناع هندی و جلبک دریایی تشکیل می‌دهد. این عطر تازه و پر طراوت برای تابستان‌ها گرم پیشنهاد داده می‌شود. مقرون به صرفه است و حس خوبی در شما و اطرافیانتان به وجود می‌آورد.

نت‌های رایج در عطرهای تابستانی

یکی از چیزهایی که در تمامی این عطرها مشترک است؛ بوی معتدل و تازه آن‌ها می‌باشد. این عطرهای خنک در طول روزهای گرم تابستان بهتر عمل می‌کنند؛ نت‌هایی که عطر تازه و معتدل را ارائه می‌دهد. در بیشتر این عطرها نت آب دریا و آبزی دیده می‌شود؛  نت‌های میوه‌ای نیز در اغلب این عطرهای تابستانی وجود دارد. آناناس، خربزه، سیب و … این میوه‌ها عطر گرمسیری دارند و کاملاً با تابستان متناسب هستند. همراه این نت‌های میوه‌ای رایحه‌های میوه‌ای مانند لیمو، ترنج و گریپ فروت نیز وجود دارد که عطر و بوی خوبی را ایجاد می‌کند. در نهایت برخی نت‌های چوبی مانند سدر و بلوط نیز وجود دارد که عطر و بوی تازه‌ای را می‌بخشد.

نتیجه گیری

هر عطری برای تابستان مناسب نیست؛ اغلب عطرهای تابستابی باید بوی معتدل، خنک و تازه‌ای داشته باشند. زمانی که درجه حرارت و رطوبت زیاد می‌شود تحمل عطرهای تند و زننده بسیار سخت خواهد شد. بنابراین بهتر است برای تابستان سراغ  یک عطر مناسب بروید. تمام عطرهایی که در این لیست به شما پیشنهاد دادیم؛ برای تابستان عالی هستند. برخی برای روز و برخی برای شب‌های تابستانی طراحی و تولید شده‌اند و شما با استفاده از آن‌ها مطمئن خواهید بود که در تابستان خوشبو هستید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد