۱۷ دستور در سیری برای مدیریت زمان در ساعت اپل

0 1,144

Siri یک دستیار مجازی کنترل شونده با صدا است که روی ساعت اپل، آیفون و آیپد تعبیه شده است. در گوشی‌های آیفون، سیری دومین رابط کاربری برای زمانی است که صحبت کردن راحت‌تر از لمس گوشی است. اما در ساعت اپل، سیری نخستین رابط کاربری است. سیری تنها‌ترین راه برای وارد کردن متن و راهی راحت‌تر برای راه‌اندازی عملکردها است. همچنین این دستیار صوتی تنها راه برای جست و جو در سرویس‌هایی مانند Wikipedia، Wolfram Alpha و Bing images است. صحبت کردن با ساعت شاید شبیه فیلم‌های تخیلی باشد اما سیری آن را تبدیل به واقعیت کرده است.

slide-watch-siri-reminder

۱. تنظیم یادآورها: شاید یادآوری روی ساعت‌های اپل تعبیه نشده باشد، اما شما می‌توانید با استفاده از سیری یک یادآور برای زمان یا مکان خاص تنظیم کنید: «سیری وقتی به خانه رسیدم به من یادآوری کن با جورج تماس بگیرم» (“.Hey Siri, remind me to call Georgia when I get home”)

slide-watch-siri-calendar

۲. تغییر هشدارها: نه‌ تنها سیری می‌تواند یک هشدار بیدار باش برای هر زمانی تنظیم کند، بلکه می‌تواند هشدار موجود را تغییر دهد. برای مثال: «سیری به جای ۷ صبح ۸ بیدارم کن» (“!Hey Siri, change my 7am alarm to 8am”)

slide-watch-siri-messages

۳. ارسال پیام: راه‌‌های زیادی برای ارسال پیام از طریق سیری وجود دارد، شما می‌توانید بگویید «به استیو بگو» (tell Steve)، «برای شماره‌ی ۴۰۸-۵۵۵-۱۲۱۲ پیام بفرست» (send a message to 408-555-1212)،«به تیم بنویس» (text Tim) یا «جواب آنجلیا را بده» (reply to Angela) و هر چیزی می‌خواهید به انتهای هرکدام از آن‌ها اضافه کنید. این قابلیت زمانی خوب است که شما یک شماره را می‌شنوید و می‌خواهید سریعاً یک پیام به آن ارسال کنید، برای مثال: «سیری به ۴۴۴۰ بنویس می‌خواهم برنده شوم!» (“!Hey Siri, text 4440! I want to win”)

slide-watch-siri-clock

۴. همه جا مطلع از زمان: سیری می‌تواند تاریخ روز و زمان، تاریخی مشخص یا تاریخ روز‌های تعطیل، زمان گذشته شده از یک تاریخ خاص و زمان حاضر در هر منطقه‌ای دنیا (حتی اگر آن منطقه در ساعت شما تنظیم نشده باشد) را به شما بگوید. مثلاً: «سیری الان توکیو ساعت چند است؟» (“?Hey Siri, what time is it in Tokyo”)

slide-watch-siri-timer

۵. زمان‌سنج‌ها را تنظیم و فعال کنید: شما می‌توانید زمان‌سنج‌ها را تنظیم کنید، برای مدتی کوتاه نگه دارید، از سر گیری و متوقف کنید. بنابراین چه ورزش کنید چه آشپزی می‌توانید با صدای خود هر چیزی را پیگیری کنید. مثلاً: «سیری تایمر را برای ۱۲ دقیقه تنظیم کن» (“Hey Siri, set a timer for 12 minutes.”)

slide-watch-siri-calendar

۶. برنامه‌ات را نمایش بده: تنظیم قرار ملاقات و حتی قرار مجدد در سیری آسان است. شما می‌توانید فلان قرار ملاقات برای چه زمانی تنظیم شده است، یا کل برنامه خود را برای امروز یا هر روز دیگری چک کنید. به عنوان مثال: «سیری برنامه‌ی من برای دوشنبه چیست؟» (“?Hey Siri, what’s my schedule for Monday”)

slide-watch-siri-phone

۷. با هرکس که می‌خواهید تماس بگیرید: شما می‌توانید با گفتن نام هرکس یا رابطه‌اش با شما (اگر از قبل تنظیم شده باشد) در خانه یا محل کار یا گفتن شماره تلفن، از سیری بخواهید با او تماس بگیرد. اگر کسی به شما شماره‌ای داد این روشی مناسب برای تماس است بدون آنکه مجبور شوید هر شماره‌ای را در گوشی خود لمس کنید. مثلاً: «سیری با شماره ۴۰۸-۵۵۵-۱۲۱۲ تماس بگیر!»(“.Hey Siri, call 408-555-1212”)

 

slide-watch-siri-weather

۸. نمایش آب و هوا: سیری می‌تواند دمای حال حاضر، احتمال بارش و زمان طلوع و غروب خورشید را بگوید. نه تنها برای زمان و مکان کنونی شما، بلکه وضعیت آب و هوا برای هر مکانی در هر جای دنیا و هر زمانی در هفته آینده قابل نمایش است. به عنوان مثال: ” سیری آیا پاریس پنجشنبه بارندگی است؟” (“Hey Siri, is it going to rain in Paris on Thursday?”)

slide-watch-siri-locations

۹. مکان‌یابی کنید: سیری می‌تواند به شما بگوید که اکنون کجا هستید، مکانی که به آنجا می‌روید کجاست و هم چنین مسیرهای رانندگی و پیاده‌روی بین دو محل را نشان دهد. اما شما همچنین می‌توانید محلی برای غذا خوردن مانند یک رستوران ایتالیایی، یا محلی برای خرید وسایل الکترونیکی، خرید آسپرین یا تعمیر ماشین پیدا کنید. برای مثال: «سیری کجا می‌توانم قهوه بنوشم؟» (“?Hey Siri, where can I get coffee”)

slide-watch-siri-movies

۱۰. فیلم‌ها را بیابید: اگر بخواهید بدانید که در منطقه شما و چه در منطقه‌ای دیگر چه فیلمی اکران می‌شود یا کدام فیلم به صورت سه‌بعدی نمایش داده می‌شود، چه کسی در فیلم انتقام‌جویان درخشید، کدام فیلم برنده‌ی جایزه بهترین تصویر ۲۰۱۲ شد یا چه نقدهایی در مورد فیلم مرد مورچه‌ای نوشته شده است، سیری می‌تواند به شما بگوید. به عنوان مثال: «سیری کجا می‌توانم فیلم مکس دیوانه را ببینم!» (“?Hey Siri, where can I see Mad Max”)

slide-watch-siri-wikipedia

۱۱. پاسخ به سوال‌ها: سیری می‌تواند برای پاسخ به سوالاتی مثل محاسبه کالری، مسائل ریاضی، جغرافیا و اطلاعات عمومی به ویکی‌پدیا و والفرم آلفا مراجعه کند. این یک راه عالی برای راضی کردن حس کنجکاوی شما، حل و فصل یک بحث خانوادگی و حتی بردن شرط است. برای مثال: «سیری بزرگ‌ترین دایناسور کدام بود؟» (“?Hey Siri, what was the biggest dinosaur”)

slide-watch-siri-sports

۱۲. نتایج را دریافت کنید: شما می‌توانید از سیری هر نوع سوالی درباره ورزش، از قبیل لیست تیم‌ها، آغازگرها، برنامه بازی‌ها، لیگ و جدول رده‌بندی و صدالبته امتیازات بپرسید. شما حتی می‌توانید سوالاتی درباره شبکه‌های تلویزیونی نیز بپرسید. به عنوان مثال: «سیری کدام کانال هاکی پخش می‌کند؟» (“Hey Siri, what channel is the hockey game on?”)

slide-watch-siri-stocks

۱۳. سهام را مقایسه کنید: قیمت کنونی، قیمت سهام در پایان روز، وضعیت مبادلات مالی و بازار از جمله سوالاتی است که می‌توانید از سیری بپرسید. شما حتی می‌توانید از سیری بخواهید دو سهم را با یکدیگر مقایسه کند. مانند:«سیری تفاوت بین سهام اپل و گوگل چقدر است؟» (“?Hey Siri, what’s the difference between apple and Google stocks”)

slide-watch-siri-apps

۱۴. برنامه‌های کاربردی را اجرا کنید: فشار دادن دکمه، حرکت دادن صفحه برای رسیدن به یک آیکون و تپ‌کردن برای اجرای یک برنامه روشی قدیمی بود. روش جدید فقط درخواست از سیری است. به عنوان مثال:« سیری تمرین را آغاز کن» (“.Hey Siri, start a Workout”)

 

slide-watch-siri-images

 

۱۵. جستجوی تصاویر: ساعت اپل شما شاید مرورگر سافاری نداشته باشد، با این وجود شما می‌توانید تصاویر را جست و جو کنید. شما می‌توانید برای دیدن تصاویر خواننده، بازیگر، ماشین یا کارهای هنری مورد علاقه خود و هر چیز دیگری که شما را علاقه‌مند کرده،جستجوی تصاویر آن را درخواست کنید. مثلاً: “سیری هالک را به من نشان بده” (“.Hey Siri, show me the Hulk”)

slide-watch-siri-story

۱۶. برای من داستان بگو: بله این قابلیت روی ساعت اپل به خوبی کار می‌کند. در آیفون، سیری پیش از آماده شدن و گفتن داستان مکرراً مکث می‌کرد اما ساعت اپل، حداقل تاکنون، داستان‌ها را به‌درستی بیان می‌کند. مثلاً: “سیری برای من یک داستان بگو” (“!Hey Siri, tell me a story”)

slide-watch-siri-handoff

۱۷. دست‌به‌دست کردن: سیری هنوز موفق به پیاده‌سازی برخی از قابلیت‌ها روی ساعت اپل نشده است. از جمله اینکه نتایج تویتتر را به شما نمایش بدهد یا برایتان در رستوران صندلی رزرو کند. آنچه سیری قادر به انجام آن بوده قابلیت “Handoff” با آیفون شما است. کافیست به آیکون سیری در گوشه پایین سمت چپ صفحه آیفون خود نگاه کرده و سپس آن را به بالا بکشید و نتایج را مشاهده کنید.

منبع: imore

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد