دستگاه تبدیل صوت به متن نوشتاری

2 2,164

یادداشت برداری در حین جلسات سخنرانی و کلاس های درسی کار بسیار سختی است، اینکه به سخنان فرد مورد نظر گوش دهیم و سعی کنیم با سرعت تمام جزئیات آن را بنویسم غیرممکن است و در این حین ممکن است از برخی از نکات غافل شویم و یا خودمان مسئله را به دقت درک نکنیم. علاوه بر روش سنتی نت برداری بر روی کاغذ، ما می توانیم از یک لپ تاپ برای تایپ استفاده کنیم که در این صورت باید سرعت تایپ بالایی داشته باشیم. شاید به این نکته فکر می کنید که دستگاه ضبط صدا می تواند بسیار مفید و کارامد باشد، این روش در بسیاری از جلسات و سخنرانی ها رایج است که فرد به وسیله گوشی همراه خود صدای استاد یا سخنران را ضبط می کند، در صورتی که این راه را انتخاب می کنید باید یک زمان جداگانه برای خلاصه نویسی این فایل صوتی در نظر بگیرید که این کار نیز می تواند وقت گیر باشد.

در این مطلب می خواهیم یک دستگاه کوچک، اما مفید به شما معرفی کنیم. دستگاهی که به راحتی صوت را به متن و نوشتار تبدیل می کند و دیگر احتیاجی به نت نویسی و یا ضبط صدا ندارید. اسم این دستگاه کارامد و شگفت انگیز “Titan” است.

این دستگاه کوچک به وسیله فناوری بلوتوث به گوشی شما متصل می شود. کافی است “Titan” را برروی یک سطح صاف مانند میز قرار دهید و در ابتدا برنامه آن را بر روی گوشی اندروید و یا ios خود نصب کنید، سپس از طریق بلوتوث “Titan” را به گوشی خود متصل کنید، در این حالت این دستگاه تمامی صحبت ها را با دقت بسیار زیاد ضبط کرده و به صورت یک فایل متنی به گوشی شما ارسال می کند و شما می توانید به راحتی با انجام یک ویرایش جزئی تمام متن سخنرانی را به صورت یک فیلد نوشتاری در اختیار داشته باشید و با بقیه نفرات به اشتراک بگذراید. این دستگاه صدای هر فرد را تشخیص می دهد، در واقع متوجه می شود چه کسی در حال صحبت است، تمام مکالمات را به صورت بخش بندی شده در اختیار شما قرار می دهد و در صورت نیاز آن را ترجمه می کند. این نکته را در نظر داشته باشید محدوده حرکتی آن ده متر می باشد، یعنی زمانی که از طریق بلوتوث به گوشی شما متصل است، تنها تا فاصله ده متری می تواند این اتصال را برقرار کند.

با استفاده از این دستگاه می توانید سخنرانی صوتی مورد نظر را به ۱۰ زبان زنده دنیا ترجمه کرده و سپس به صورت یک فایل متنی در اختیار شما قرار دهد. زبان های از جمله انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی و … در واقع با استفاده از این برنامه شما می توانید به تمام متن سخنرانی و یا قسمت های مورد نظرتان دسترسی داشته باشید تا بتوانید قسمت های از آن را ویرایش و یا حذف کنید.

علاوه بر این قابلیت شگفت انگیز، “Titan” قابیت استفاده به صورت یک اسپیکر و یک پاور بانک را نیز در خود جای داده است. بلندگوی ۳ واتی این دستگاه این امکان را به شما می هد که از طریق بلوتوث گوشی خود را به آن متصل کرده و موزیک هایتان را با صدای بلندتر و باکیفیت تر گوش دهید.

اگر گوشی هوشمند و یا تبلت شما دچار کمبود شارژ شد شما می توانید از این دستگاه برای شارژ آن استفاده کنید،در “Titan” یک باتری با قدرت ۳۸۰۰ میلی آمپر تعبیه شده است، این باتری قابلیت این را دارد که به مدت ۵۵ ساعت به صورت متداوم فایل متنی تولید کند و یا در صورتی که از ۸۰ درصد ولوم آن استفاده می کنید تا ۳۳ ساعت می توانید به موسیقی گوش دهید. بعد ازاین مدت باید دستگاه مورد نظر را شارژ کنید، ۱٫۵ ساعت برای شارژ این دستگاه زمان احتیاج است.

این دستگاه کوچک و سبک است، وزن آن ۹۹ گرم و به صورت خیلی راحت در جیب قرار می گیرد و قابل حمل است، از دیگر خواص آن می توان به ضد آب بودن “Titan” اشاره کرد، که میزان امنیت دستگاه را بالا برده است. در این دستگاه هشداری نصب شده است در صورتی که این دستگاه را در مکانی گم کردید، آلارمی بر روی گوشی شما فعال می شود و به شما هشدار می دهد. این دستگاه به راحتی تمام متن سخنرانی را به صورت مکتوب در اختیار شما قرار می دهد و شما می توانید با تمرکز بیشتر به متن سخنرانی گوش دهید.

در این بخش خصوصیات “Titan” به اختصار بیان می کنیم:
• وزن: ۹۹ گرم
• ابعاد:۱٫۲۶در ۲٫۰۵اینچ
• باتری: ۳۸۰۰ میلی آمپر
• برنامه قابل نصب بروی اندروید و ios
• یادداشت برداری، تشخیص صدا و دسته بندی انها بر اساس صدای هر فرد
• ترجمه، ویرایش و به اشتراک گذاری متون
• سازماندهی یادداشت ها و دسترسی به آنها از طریق گوشی اندروید و یا ios
• استفاده از آن به عنوان اسپیکر
• توان بلندگوها: ۳ وات
• استفاده از آن به عنوان پاوربانک

2 Comments
  1. موسوی گفته:

    چگونه میتونم این دستگاه رو تهیه کنم
    و چه جوری میتونم قبل از خرید حتما امتحانش کنم

  2. دائمی گفته:

    سلام چطور میتونم این دستگاه رو خریداری کنم؟ برای تبدیل صداهای از قبل ضبط شده به نوشتار هم مناسب هست؟ ممنون

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد