دور دنیا با ۳۱ قهوه + اینفوگرافیک

0 797

در چند مطلب گذشته به معرفی قهوه سازها پرداختیم، از این رو تصمیم گرفتیم تا در این مطلب شما را با انواع قهوه و داستان های عجیب آن از سرتاسر جهان آشنا کنیم.

 

در بورسیکا بخوانید : راهنمای خرید قهوه‌ساز

 

کسی بطور دقیق نمیداند قهوه، این دانه های خوشرنگ و خوشمزه اولین بار توسط چه کسی و در کجای دنیا کشف شده است. اما امروزه این نوشیدنی بسیار محبوب گشته است و شاید این محبوبیت را مدیون شرکت نستله و استارباکس باشد که آن را دوباره و با تکنولوژی های جدید و راحت تر به دنیا معرفی کردند.

قهوه در راه رسیدن به این محبوبیت داستان های زیادی را پشت سر گذاشته است، از ممنوعیت صادرات آن در عربستان گرفته تا بابابودان هندی که ۷ دانه آن را بطور قاچاق به هند برد و پای قهوه را در هند گشود و به همین ترتیب قهوه سرتاسر این کره خاکی را پیمود و در همه نقاط آن محبوب شد.

 

بیشتر بدانید: مقایسه قهوه ساز‌های موجود در بازار

 

آنچه در ابتدا قهوه را محبوب کرد نه مزه آن بلکه خاصیتی بود که به افراد امکان میداد مدت زمان بیشتری را بیدار بمانند و به کار یا نیایش خود برسند، همچنان که این خاصیت امروزه نیز مورد استقبال بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان در هنگام امتحانات می باشد؛ اما همین گونه که زمان میگذشت انواع متفاوتی از ترکیب ها با قهوه تهیه شد و امروزه تنوع بسیار زیادی را در رسته این نوع نوشیدنی مشاهده میکنیم. میتوان قهوه را با شیر، شکر، خامه و همراهان دیگری سرو کرد یا آن را بطور خالص مانند قهوه اسپرسو تهیه نمود. امروزه نه تنها قهوه را به شیوه های گوناگونی ترکیب میکنند بلکه فرایندهای آماده سازی متفاوتی را در سرتاسر دنیا دارد که این امر نیز به نوبه خود تنوع این نوشیدنی را چند برابر میکند.

با طراحی  اینفوگرافیک زیر قصد داریم شما را با انواع قهوه و داستان های متفاوت آن از راز عمر طولانی و قهوه فروشی ای که موزارت در آن مینواخت آشنا  کنیم.

دور دنیا با قهوه

 

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد