دیجی بایت (DigiByte) چیست؟

0 969

توسعه دیجی بایت (DigiByte) از لحاظ فنی در سال ۲۰۱۳ با فعالیت توسعه دهنده بلاک چین Jared Tate آغاز شد. در سال ۲۰۱۴ اولین بلاک آن تشکیل شد و در هیچ ICO منتشر نشد و تقریبا بدون انتشار مطبوعات صورت گرفت. در آن زمان، دیجی بایت (DigiByte) جزو تنها پروژه های Blockchain موجود بود، اما بر خلاف بیت کوین، مورد توجه زیادی قرار نگرفت. دیجی بایت بدون فروش اولیه توکن یا ICO شروع به کار کرد و در آن زمان یکی از اندک پروژه‌های عمومی زنجیره بلاک به شمار می‌رفت.

به جز Tate، اطلاعات زیادی در مورد موسسان دیجی بایت (DigiByte) وجود ندارد. اگرچه در لینکدین برخی اسامی مرتبط با شرکت وجود دارد، اما تنها اسم ۵ نفر به عنوان کاربر در آن ذکر شده است. تا آنجا که می‌توانیم بگوییم، به نظر نمی‌رسد آن‌ها عضو تیمی باشند که برای بازاریابی تبلیغاتی کار می‌کنند، بدین معنی که دیجی بایت (DigiByte) در مقایسه با سایر رمزنگاری‌ها در معرض خطر جدی قرار داشت. دیجی بایت (DigiByte) در زمان اجرا از یک الگوریتم اثبات کار در زنجیره بلاک استفاده می‌کرد ولی کمی بعد از انجام یک هارد فورک، پنج الگوریتم اثبات کار را معرفی کرد.

قیمت دیجی بایت (DigiByte) در طول زمان بالا و پایین بوده است، در حالی که قیمت آن تا سال ۲۰۱۷ تقریباً ثابت بود. اما بعد از آنکه آن‌ها در حساب توییتر خود اعلام کردند که می توانند چیز جدیدی بسازند، قیمت آن افزایش پیدا کرد. این باعث شد که بسیاری از سرمایه گذاران اقدام به خرید دیجی بایت (DigiByte) کنند و امیدوار بودند که موفقیت آن ادامه داشته باشد. اما زمان بین اطلاع رسانی و اعلامیه واقعی آن خیلی طول کشید و در حال حاضر قیمت آن پایین آمده است.

این قیمت در دسامبر ۲۰۱۷ دوباره افزایش یافت، اما مانند تمام ارزهای رمزگذاری، قیمت آن در ژانویه ۲۰۱۸ کاهش پیدا کرد. بسته به اینکه قیمت سکه پایین است، دیجی بایت (DigiByte) می‌تواند فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

دیجی بایت

دیجی بایت (DigiByte) چگونه کار می‌کند؟

دیجی‌بایت (DigiByte) از روش مشابه بیت کوین استفاده می‌کند که خروجی معامله نشده (یا UTXO) نامیده می‌شود. دیجی‌بایت (DigiByte) هیچ فرم فیزیکی ندارد و به صورت ارز دیجیتال توزیع می‌شود. تراکنش‌های دیجی‌بایت (DigiByte) از کیف پول الکترونیکی دیجی بایت (مانند بیت کوین) ارسال می‌شوند و به صورت دیجیتالی برای امنیت رمزگذاری شده اند.

در طول بیست و یا چند سال آینده، ۲۱ میلیون دیجی بایت (DigiByte) استخراج خواهد شد. این می‌تواند به طور مستقیم از یکی از مبادلات بزرگ و بازارها خریداری شود، یا می‌تواند توسط خود فرد استخراج شود.

سه لایه برای پلتفرم دیجی بایت (DigiByte) وجود دارد:
ارتباطات هسته‌ای و شبکه جهانی، که انتقال داده بین گره‌ها را پشتیبانی می‌کند و همه آن‌ها را به هم متصل می‌کند.

سربرگ عمومی، که در آن تمام داده‌ها دریک شبکه ذخیره می‌شوند و دارایی‌های دیجیتال انگیزه‌ای برای کاربران ایجاد می کند. این نه تنها شامل اتصال‌ها می‌شود، بلکه تمام معاملات اصلی را شامل می‌شود که شبکه دیجی‌بایت (DigiByte) از آن استفاده می‌کند.

– متوسط زمانی که طول می‌کشد تا بلاکی جدید در شبکه بیت کوین تولید شود، ۱۰ دقیقه است در حالی که دیجی بایت (DigiByte) سرعت بیشتری در این مورد دارد و بلاک‌هایش هر ۱۵ ثانیه تولید می‌شود.

ارکان اصلی شرکت

امنیت کامل: اولویت شماره یک امنیت شبکه و کاربر است و آن را برای همیشه و همیشه حفظ خواهد کرد.

سهولت استفاده: دیجی بایت (DigiByte) برای همه افراد قابل درک و استفاده خواهد بود.

معاملات سریع: دیجی بایت (DigiByte) برای ایجاد سریع‌ترین معاملات غیر متمرکز تلاش می‌کند.

غیرمتمرکز در سراسر جهان: شبکه را همیشه باز نگه می‌دارد و شفاف و قابل دسترس است.

نوآوری تکاملی: همیشه سعی خواهد کرد بهتر از گذشته باشد.

دیجی بایت

دیجی بایت (DigiByte) و ریپل

این ارزها در سیستم عامل‌هایی توسعه یافتند که برای سرعت آدرس و مقیاس پذیری در مبادلات و معاملات رمزنگاری‌ها در نظرگرفته شده اند. ریپل توانایی اتصال کاربران با بانک‌ها و کسب و کار را فراهم می‌کند، در حالی که به نظر می‌رسد دیجی‌بایت (DigiByte) بیشتر از یک سیستم جزیره‌ای است. ریپل عمومی است ولی دیجی‌بایت (DigiByte) خصوصی است. با این حال، می‌توانید هر دو ارز را در مبادلات عمده خریداری کنید. ریپل ادعا می‌کند پولشان می‌تواند ۱۵۰۰ تراکنش را در یک ثانیه انجام دهد، که این امر می‌تواند بیش از ۲۸۰ دیجی بایت (DigiByte) در هر ثانیه باشد.

دیجی بایت و بیت کوین

این‌ها ارزهای مشابه هستند. هر دوی آن‌ها از قدیمی‌ترین رمزنگاری‌ها هستند که از سیستم UTXO برای حل مشکل هزینه‌های دوگانه با پول دیجیتال استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین برای نگه داشتن سوابق معاملات در تکنولوژی بلاک چین کار می‌کنند. Bitcoin گسترده‌تر و شناخته شده است و توسط افراد و کسب و کارهای بیشتری استفاده می‌شود، در حالی که دیجی بایت (DigiByte) هنوز نسبتاً ناشناخته است.

سرعت دیجی بایت

وقتی تشکیل بلوک سریع است، همه چیز ساده‌تر می‌شود. در نتیجه معاملات نیز سریع‌تر انجام می‌شود و بیشتر آن‌ها می‌توانند در زمان کمی پردازش شوند. بنابراین سرعت پردازش آن‌ها از سیستم عامل‌های دیگر کمتر می‌شود و در این زمینه از خدمات دیگر مانند بیت کوین جلوتر می‌افتند. با وجود این که زمان هر بلاک هر ۲ سال دو برابر می‌شود و دیجی بایت قصد دارد که مانند سرویس دهنده‌ای چون Visa به ۲,۰۰۰ تراکنش در ثانیه برسد، نیاز مبرم به سرعت خواهد داشت. جالب است بدانید که در حال حاضر شبکه دیجی بایت ظرفیت انجام ۵۶۰ پردازش در ثانیه را داراست که در مقایسه با ۸ تراکنشی که در شبکه بیت کوین در ثانیه انجام می‌شود، بسیار سریع‌تر است.

سوالات متداول درباره دیجی‌بایت

۱. از کجا می‌توانم اخبار مربوط به سکه دیجی بایت (DigiByte) را بخوانم؟
در مورد آخرین اخبار دیجی بایت (DigiByte) می‌توانید به توییتر یا برخی وبلاگ‌ها و وب سایت‌های مربوط به ارز مراجعه کنید.

۲. آیا انجمنی برای دیجی بایت (DigiByte) وجود دارد؟
به نظر می‌رسد یک انجمن رسمی برای دیجی بایت (DigiByte) وجود ندارد، اما اگر Reddit را چک کنید، متوجه خواهید شد که یک Subreddit اختصاص داده شده برای آن‌ها وجود دارد.

۳. از کجا می‌توانم دیجی بایت (DigiByte) خریداری کنم؟
شما می‌توانید آن را از مبادلات بزرگی مانند Poliniex ،Bittrex ،Kucoin و Upbit خریداری کنید.

۴. آیا توییتر دیجی بایت (DigiByte) فعال است؟
بله، آن‌ها در توییتر فعال هستند.

۵. کجا می‌توانم یک گزارش درباره دیجی‌بایت (DigiByte) بخوانم؟
شما می‌توانید در وبلاگ‌ها و یا رسانه‌های دیگر از تجربیات دیگران درباره رمزنگاری‌ها آگاه شوید.

۶. آیا می‌توانم برای بازی Minecraft دیجی بایت (DigiByte) بگیرم؟
ماینکرفت یک بازی جهان باز مستقل است که توسط موجانگ AB ساخته شده و توسط همین استودیو برای PC و موبایل منتشر شده‌ است. در این بازی برای بدست آوردن انرژی می‌توانید الماس خریداری کنید.

۷. آیا در ردیت اطلاعاتی درباره دیجی بایت (DigiByte) وجود دارد؟
بله، شما می‌توانید اطلاعات آن را در Reddit بررسی کنید. انجمن ردیت یکی از قطب‌های اصلی اخبار روز دنیا به حساب می‌‌آید و تقریبا منبع تمامی اخبار و شایعات مهم به آن‌ برمی‌‌گردد.

دیجی بایت

۸. دیجی‌بایت (DigiByte)چیست؟
دیجی بایت (DigiByte) یک شبکه پرداخت غیر متمرکز و ارز دیجیتال است که به سرعت در حال رشد است و از بیت کوین الهام گرفته است.

۹. پیش بینی قیمت دیجی بایت (DigiByte) چگونه است؟
پاسخ این سوال سخت است، اما اگر قیمت‌ها افزایش پیدا کند و مردم از آن بیشتر مطلع شوند، ممکن است قیمت آن افزایش پیدا کند.

۱۰. آیا دیجی بایت (DigiByte) یک کیف پول دارد؟
بله، شما می‌توانید آن را برای ویندوز، مک، iOS و Android دانلود کنید. تراکنش‌های دیجی بایت (DigiByte) از کیف پول الکترونیکی دیجی بایت (مانند بیت کوین) ارسال می‌شوند و به صورت دیجیتالی برای امنیت رمزگذاری شده‌اند. هر کس در شبکه می‌تواند به تراکنش‌ها و تاریخچه تراکنش‌های خود دسترسی داشته باشد.

۱۱. نرخ تبدیل دیجی بایت (DigiByte) به دلار چقدر است؟
این تغییرات روزانه است و هر روز تغییر می‌کند.

۱۲ آیا می‌توانم با یک کارت اعتباری دیجی بایت (DigiByte) بخرم؟
بله، دیجی بایت از کارت‌های اعتباری پشتیبانی می‌کند، البته بستگی به مبادله‌ای دارد که از آن خرید می‌کنید.

۱۳. آیا دیجی‌بایت (DigiByte) مبادله است؟
نه، دیجی بایت یک شبکه رمزنگاری و شبکه بلاک چینی است.

۱۴. آیا یک کیف پول دیجی‌بایت (DigiByte) برای iOS وجود دارد؟
بله

۵. آیا دیجی‌بایت (DigiByte) ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟
ارزش آن بستگی به این دارد که آیا آن‌ها در سال‌های آینده قصد گسترش، افزایش دید عمومی و یا پیوستن به شرکای جدید را خواهند داشت یا خیر.

نتیجه گیری

علیرغم اینکه چهار سال است که از تشکیل دیجی‌بایت می‌گذرد اما بسیاری از افراد درباره آن چیزی نمی‌دانند. در حالی که چهار سال زمان زیادی برای رمزنگاری است. مشخص نیست که چرا زمان و تلاش زیادی برای شناسایی آن انجام نگرفته است، اما به نظر می‌رسد با ایجاد DigiByte Gaming میزان خرید آن تغییر کند.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد