چگونه در ۱۶ گام ساعت‌‌ اپل را تنظیم کنیم؟

0 571

پس بالاخره شما توانستید یک ساعت اپل بخرید یا اینکه علاقه‌مند شدید بدانید ساعت اپل چگونه تنظیم می‌شود. به هر حال به خاطر ابتکار عمل شما و اینکه راضی شدید یک پلتفرم  جدید را که روی مچ دست قرار می‌گیرد و باعث می‌شود مچ شما بخشی از چگونه زندگی کردن شما را تشکیل دهد، امتحان کنید به شما تبریک می‌گوییم.

ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم و گام‌های اصلی‌ای را که برای تنظیم و درک ساعت جدید اپل خود باید طی کنید را شرح دهیم. این مراحل تقریبا برای همه‌ی مدل‌های ساعت اپل از ارزان‌ترین آن‌ها گرفته تا جدیدترین مدل‌ها یکسان است. لازم به ذکر است که این مراحل صد درصد کامل نیستند. این‌ها چیزهایی هستند که شما برای ارتباط بهتر و عمیق با تکنولوژی جدیدی که در دست شما قرار دارد باید بدانید.

 

Apple_Watch_10.0.0

 

  1. گام اول : شارژ کنید، این کار مدتی طول می‌کشد.

ساعت شما هنگامی که از جعبه خارج می‌شود مقداری شارژ دارد اما عموما توصیه می‌شود که هر قطعه الکترونیکی قبل از نخستین استفاده کاملا شارژ شود. ساعت را به شارژر وصل کنید و برای مدتی آن را آن‌جا رها کنید.

از آن‌جایی که شارژ شدن ساعت مدت زیادی طول می‌کشد توصیه می‌کنیم در طول این مدت به کارهای دیگرتان برسید.

 

IMG_1230.0.0

 

  1. گام دوم: ساعت را با آیفون خود همسو کنید.

ساعت، صفحه‌ی انتخاب زبان را نمایش می‌دهد و از شما می‌خواهد زبان مورد نظر را انتخاب کنید. زبانی را که بهتر متوجه می‌شوید را انتخاب کنید و چند لحظه به ساعت مهلت بدهید خود را با واژه‌های آن زبان پیکربندی کند. پس از آن صفحه‌ای را مشاهده خواهید کرد که از شما می‌خواهد برنامه مربوط به ساعت اپل را در آیفون خود که به صورت پیشفرض در آخرین به روز رسانی نصب شده است اجرا کنید. این کار را انجام دهید و “اعلان” را در ساعت اپل بفشارید.

ساعت یک سری حباب آبی را از نقطه‌های مواج نشان می‌دهد در حالیکه آیفون دوربین را باز می‌کند و به شما دستور می‌دهد ساعت را در مرکز آن قرار دهید. این کار برای بسیاری از افراد آشناست : این کار درست شبیه اسکن کردن یک کد QR است. البته می‌توان گفت که این زیباترین QR کد در تاریخ تکنولوژی است.

اگر به هر دلیلی همگام‌سازی با دوربین کار نکرد، شما می‌توانید دکمه ” i ” را روی ساعت بفشارید تا یک کد ۶ رقمی به شما نمایش داده شود که می‌توانید آن‌را در گوشی تلفن خود وارد کنید تا دو دستگاه با هم هم‌سو شوند.

 

IMG_1233.0.0

 

  1. گام سوم : مچ مورد نظر را انتخاب کنید

در مرحله بعد شما باید مچی که ساعت را به آن می‌بندید مشخص کنید. چپ یا راست؟ ساعت اپل روی هر دوی آن‌ها به درستی کار می‌کند.

پس از آن شما باید قوانین استفاده را بپذیرید که بدیهی است کامل آن‌را نمی خوانید. هم‌چنین لازم است در طول این پروسه با استفاده از apple ID خود ساعت خود را ثبت کنید. پس از آن شما یک سری هشدارها راجع به تنظیمات مربوط به خدمات محلی، سیری و عیب‌یابی مشاهده خواهید کرد. ساعت تنظیمات مربوط به هرکدام را از گوشی شما دریافت می‌کند. بنابراین اگر شما تنظیمات مربوط مکان را در آیفون خود انجام داده‌اید این تنظیمات در ساعت شما نیز قابل دسترسی است.

 

IMG_1241.0.0

 

  1. گام چهارم: تنظیمات امنیتی و انتخاب برنامه‌های ساعت

اکنون اپل از شما می‌خواهد یک رمز عددی برای ساعت خود تنظیم کنید. این کار انجام دهید و اگر از شما پرسید که آیا دوست دارید قفل ساعت را با استفاده گوشی خود باز کنید بگویید بله! تمام این‌ها بدین معناست که تا زمانی که ساعت روی مچ شماست قفل آن باز است اما هنگامی که آن را از مچ‌تان باز می کنید نیاز به وارد کردن مجدد کد برای استفاده از آن دارید. وقتی ساعت روی مچتان است یک بار باز کردن قفل گوشی برای باز شدن قفل ساعت کافی است.

در آخرین گزینه شما پیشنهاداتی مبنی بر از پیش نصب کردن یک سری برنامه به صورت یک دسته عمومی را به جای نصب تک تک آن‌ها دریافت می‌کنید این به شما بستگی دارد اما داشتن یک دسته برنامه روی ساعت ضرری ندارد بنابراین بهتر است اجازه دهید تمام آن‌ها نصب شوند.

در این زمان برنامه‌های نصب شده روی ساعت شما فقط ظاهری از برنامه‌های نصب شده روی تلفن شما هستند. بنابراین شانس خوبی برای شماست که یک گروه از آن‌ها را روی ساعت خود داشته باشید. شما در مراحل بعدی می‌توانید آنچه را که نصب شده و یا نشده است را با استفاده از برنامه ساعت اپل در گوشی خود مدیریت کنید.

 

applewatch.0.0

 

  1. گام پنجم : صبر کنید.

مرحله بعدی مدتی طول می‌کشد. ساعت باید اطلاعات و برنامه‌های زیادی را دریافت کند. شما نقطه‌ای را که دور لوگوی اپل می چرخد را به نشانه بارگذاری مشاهده خواهید کرد. در این زمان شما می‌توانید قهوه خود را بنوشید.

به یاد داشته باشید هنگامی که بارگذاری پایان یافت ممکن است ساعت هنوز در حال همگام‌سازی برنامه‌ها با آیفون شما باشد. به همین دلیل ممکن است در اولین دقایق کمی کند‌تر از آنچه انتظار آن را دارید عمل کند.

 

IMG_9798.0.0

 

  1. گام ششم : یک نما برای ساعت انتخاب کنید.

تبریک می‌گوییم! اگر واقعا مایلید می‌توانید هم‌اکنون کار را متوقف کنید و فقط ببینید چه احساسی نسبت به ساعت اپل و مدل‌های گوناگون دسته‌بندی‌ها و واکنش‌های آن به شما دست می‌دهد. بررسی کلی ما جزئیاتی درباره آنچه در صفحه ساعت اتفاق می‌افتد، برنامه‌ها، اشاره‌ها و هشدارها در بر داشت. اما اگر می‌خواهید از ساعت خود بیشتر لذت ببرید. صادقانه بگویم شما کمتر از نیمی از راه را پیموده‌اید.

اما شما سزاوار یک استراحت کوتاه مدت هستید. پیشنهاد ما این است که مدتی با نما‌های مختلف ساعت وقت بگذرانید. برای اینکار اینگونه عمل کنید که :

الف) اگر روی صفحه ساعت نیستید تاج دیجیتال را بفشارید تا به آن صفحه هدایت شوید. ممکن برای اینکار نیاز باشد دو بار دکمه را بفشارید اما هرگز آن را نگه ندارید ( این کار باعث فعال شدن «سیری» می شود) یا خیلی سریع این کار را انجام ندهید ( دابل کلیک آخرین برنامه اجرا شده را باز می کند.)

ب) صفحه را محکم‌تر بفشارید. همانطور که مشخص است کمی محکم‌تر از هنگامی که به آن ضربه می‌زنید بفشارید.

ج) به سمت چپ و راست حرکت کنید تا وقتی که نمای مورد نظر خود را پیدا کنید.

د) اگر از آن راضی هستید ، فقط به صفحه ضربه بزنید تا آن را انتخاب کنید.

ه) اگر می‌خواهید آن‌را سفارشی‌سازی کنید فقط دکمه سفارشی‌سازی را پایین صفحه بفشارید.

  1. در این حالت صفحه ساعت را بزرگ اما دارای حاشیه و چند نقطه در بالای صفحه مشاهده می‌کنید.
  2. عکس‌العمل‌های ابتدایی بدین صورت است که : صفحه اصلی به شما اجازه می‌دهد تا نمای ساعت را انتخاب کنید. این می‌تواند شامل رنگ‌ها انتخاب بین ماهی ژله‌ای و گل‌ها یا تغییر مقیاس زمان‌سنج باشد. پس از آن می‌توانید برای تنظیمات بیشتر به چپ یا راست حرکت کنید.
  3. در هر صفحه شما با چرخاندن تاج دیجیتال گزینه‌ها را تغییر می‌دهید. ما متوجه شدیم چرخاندن تحدب انگشتی با یک انگشت آسان‌تر از دو انگشت است. برای برخی المان‌ها ( که پیچیده نامیده می‌شوند) در نما‌هایی با قابلیت سفارشی‌سازی بیشتر شما باید قبل از چرخاندن رول روی یک گزینه ضربه بزنید.
  4. این کاملا پیچیده است اما شما به مرور کارکرد ضربه به صفحه، محکم فشردن و چرخاندن تحدب انگشتی را فرا می‌گیرید.

IMG_1249.0.0

 

  1. گام هفنم : در تنظیمات غوطه‌ور شوید

مانند گوشی آیفون ساعت شما نیز تعداد زیادی تنظیمات برای انجام دادن دارد. شما می توانید این تنظیمات را در خود ساعت انجام دهید اما بهتر این است بیشتر آن‌ها را در گوشی آیفون خود انجام دهید (همگام سازی تنظیمات به سرعت انجام خواهد شد)

تنظیمات به چند بخش تقسیم شده‌اند تنظیمات عمومی در بالا و تنظیمات مخصوص به برنامه‌ها در پایین‌ترین بخش قرار گرفته‌اند. هزاران تنظیمات وجود دارد فقط مدت زمان کوتاهی برای گشت و گذار بین آن‌ها صرف کنید و ببینید دوست دارید که کدام یک را تغییر دهید اما معمولا بسیاری از این تنظیمات را در حالت پیشفرض قرار می‌دهید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم حداقل به تنظیمات مربوط و صدا‌ها و لمس دستگاه سری بزنید. آنجا جایی است که شما مشخص می‌کنید که ساعت شما با چه صدایی زنگ بزند وقتی هشداری را دریافت می کنید. ( پیشنهاد : اصلا اجازه زنگ زدن را ندهید ) شما حتی می‌توانید قدرت لمس را تعین کنید اینکه وقتی شما هشداری را دریافت می‌کنید با چه قدرت به شما ضربه بزند. بیشتر ما دریافته‌ایم که بیشترین حالت بهتر است. اگر شما هنوز نمی‌توانید آن‌را احساس کنید می‌توانید گزینه‌ی ” لمس حساس” را فعال کنید که دقیقا کاری را که می‌گوید انجام می‌دهد: این باعث می‌شود ساعت شما پیش از ضربه‌ی معمولی واقعا بلرزد.

 

IMG_1258.0.0

 

  1. گام هشتم : پرداخت اپل را تنظیم کنیم

شما با دابل کلیک کردن دکمه اصلی می‌توانید وارد بخش پرداخت اپل شوید اما نمی‌توانید از کارتی که در اختیار دارید استفاده کنید. برای این‌کار باید به تنظیمات برنامه‌های رمز و پرداخت اپل در برنامه ساعت گوشی‌تان بروید.

اینجا یکی از جاهایی است که شما گزینه‌ی “آینه کردن گوشی ” را مشاهده می‌کنید که بدین معنی است که کارت‌هایی را که در گوشیتان ذخیره کرده‌اید اینجا نیز قابل دسترس باشند. به هر حال این شامل کارت اعتباری نمی‌شود. شما باید گزینه افزودن کارت اعتباری یا بدهی را برای فعال شدن و استفاده کردن از ساعت بزنید.

وقتی می‌خواهید پرداخت کنید تنها آن دکمه را دابل کلیک کنید. ساعت تنها زمانی به شما اجازه پرداخت را می‌دهد که آن‌را  به مچ‌تان ببندید و قفل آیفون خود را باز کنید بنابراین سایر افراد نمی‌توانند با استفاده از ساعت شما چیزی خریداری کنند. ( در هر حال ساعت تشخیص نمی‌دهد چه کسی آن را پوشیده است : اگر کسی ساعت شما را بپوشد و شما قفل آن را باز کنید قادر به خرید خواهد بود. اما چرا کسی دیگر باید ساعت شما را بپوشد.)

 

IMG_1251.0.0

 

  1. گام نهم: برنامه فعالیت را تنظیم کنید

اپل سیستم‌های داخلی برای ردیابی سلامتی شما دارد. یک برنامه برای تمرینات ورزشی و یک برنامه برای نمایش ضربان قلب هنگام تمرینات وجود دارد اما آن چیزی که خیلی دوستش خواهید داشت برنامه فعالیت است. این برنامه گام‌ها و فعالیت‌های عمومی شما را در سه سطح پیاده روی‌، تمرینات ورزشی و مدت زمان ایستادن به صورت روزانه اندازه‌گیری می‌کند. این ممکن است شما را به این صورت که هر از گاهی از شما می‌خواهد بایستید اذیت کند اما برای شما مفید است.

اما تا وقتی تنظیمات مربوط به برنامه فعالیت را انجام ندهید این‌ کار‌ها را نمی‌کند. بسیاری از مردم دلایل خوبی برای فعال نکردن این گزینه دارند اما اکثر افراد آن را روشی نسبتا مناسب برای اینکه تنبل نشوند می‌دانند. پس برای تنظیم کردن آن برنامه را در ساعت باز کنید ( بالاخره اولین برنامه‌ی ساعت را باز کردید!)  برای اینکار زمانی که شبکه برنامه‌ها را می‌بینید تحدب انگشتی را بفشارید تا آیکون‌ها به صورت گرد در خانه های شش ضلعی قرار گیرند. به سمت طرفین حرکت کنید تا زمانی که آیکون برنامه فعالیت را مشاهده کنید. هنگامی که این کار را انجام می‌دهید برنامه فعالیت را روی آیفون خود نیز مشاهده می کنید.

روی تمام جزئیات در صفحه ساعت ضربه بزنید. حتی اگر بخواهید برخی نماهای ساعت به شما اجازه خواهند داد فعالیت‌های پیچیده را هم اندازه‌گیری کنید.

در آخر اگر بخواهید می توانید اطلاعات بدنی خود را در بخش سلامت برنامه وارد کنید. اگر چیزی باشد که بخواهید اندازه‌گیری شود.

 

  1. گام دهم : کمی استراخت کنید

مراحل کمی باقی مانده است که نیاز است درباره‌ی آن‌ها تصمیمات سفت و سختی اتخاذ کنید بنابراین نیاز به ابتکار دارید. به علاوه تاکنون کار های زیادی انجام داده اید.

 

IMG_1247.0.0

 

  1. گام یازدهم : هشدارها را خصوصی سازی کن:

اکنون وقت آن رسیده که به برنامه‌ی ساعت در آیفون‌تان برگردید و به سراغ تنظیمات هشدار‌ها بروید. در حالت پیش‌فرض هر چیزی که آیفون به شما هشدار می دهد ساعت نیز متذکر می‌شود اما اگر شما هم مثل من یا سایر افراد باشید احتمالا هشدار‌ها را پاک سازی نمی کنید. هشدار “نوبت شما” از کلمات و دوستان در گوشی ممکن است آزار دهنده نباشد اما در ساعت یک مصیبت بزرگ است.

بنابراین به بخش ذکر شده بروید و هشدارهایی را که نمی خواهید خاموش کنید. آن‌ها هنوز روی گوشی اپل شما هستند. برنامه‌های اپلی که تنظیمات مخصوص ساعت دارند در بالا قرار دارند و آن‌ها که دقیقا اجرا می‌شوند در پایین. شما هم چنین می‌توانید حتی یک نقطه قرمز کوچک را بیانگر یک هشدار از دست رفته در نظر بگیرید.

 

IMG_1264.0.0

 

  1. گام دوازدهم : تنظیمات موزیک و هدفون بلوتوث را انجام دهید:

ساعت شما می تواند برای برخی کارها مانند بخش موسیقی برای تمربنات ورزشی بدون آیفون شما کار کند. اما برای اینکار شما باید به iTunes بروید و تعدادی موسیقی را روی ساعت خود بریزید. لیست پخش را تنظیم کنید و پس از آن تنظیمات موسیقی را در آیفون پیدا کنید و در آنجاست که شما لیست پخش‌تان را انتخاب کنید. شما این کار را اکنون انجام می‌دهید زیرا مدتی طول می‌کشد تا آهنگ‌ها با ساعت همگام شوند و ممکن است حتی کار به شارژر هم کشیده شود.

بدیهی است که ساعت پورت هدفون ندارد و شما باید برای گوش کردن موسیقی بدون حضور آیفون از هدفون بلوتوث استفاده کنید. اگر شما یکی از آن‌ها دارید به ساعت بروید و آن را با هدفون جفت کنید.

 

IMG_1255.0.0

 

  1. گام سیزدهم: هشدارهای موقت را انتخاب و سازمان دهی کنید.

هشدار‌های موقت اطلاعات کوچکی روی صفحه هستندکه با جابه جا شدن روی صفحه ساعت به آن‌ها دسترسی دارید. تعداد زیادی از آن‌ها وجود دارند و باید بگردید ببینید شما به کدام یک اهمیت نمی‌دهید و کدام یک شما را آزار می‌دهند. بهترین راه برای انجام این کار این است که آن را از تنظیمات هشدارهای موقت در برنامه انجام دهید. این درست مثل تنظیمات کار هشدار‌ها انجام می‌شود.شما می‌توانید آنها را دوباره فعال کنید یا با زدن دکمه منها آن را از ساعت خود پاک کنید.

به این طریق شما می‌توانید هر اشاره را در صفحه اصلی تنظیمات برنامه تغییر وضعیت دهید. صفحه‌ی اصلی ساعت را  به پایین بکشید تا تمام برنامه‌های نصب شده لیست شوند. با ضربه زدن روی هرکدام گزینه ای دیگر در باره هشدار‌ها خواهید یافت هم چنین با برخی از آن‌ها تنظیماتی برای تغییر وضعیت اشاره ها وجود دارد.

 

IMG_9790.0.0

 

  1. گام چهاردهم : برنامه‌ها را مدیریت و اولویت بندی کنید

برنامه‌ها در ساعت اپل در یک الگوی شش ضلعی قرار دارند. ساعت برنامه اصلی است و همواره در مرکز نمایش داده می‌شود. شما با چرخاندن تاج دیجیتال به بخشی از شبکه که می‌خواهید زوم کنید. یا آن را که می خواهید به طرفین بکشید. اما شاید برنامه‌های باشند که همیشه با آن‌ها کار دارید بنابراین بهتر است آن‌ها را نزدیک به مبدا قرار دهید تا دسترسی به آن‌ها آسان‌تر باشد. برای انجام اینکار به صفحه آرایش برنامه‌ها بروید و آن‌ها را با یک فشردن طولانی بکشید.

شما هم چنین می‌توانید به صفحه اصلی برگردید و روی تنظیمات انفرادی برای برنامه‌های اپل ضربه بزنید. یکی از برنامه‌های که برای تنظیم مناسب است پیام‌رسان است. اینجاست که تصمیم می گیرید کدام پیام به مچ شما بیاید (ساعت مچی)

 

2015-04-24_at_9.33_AM.0.0

 

  1. گام پانزدهم: مخاطبان خود را تنظیم کنید

اکنون می‌توانید مخاطبان خود را با گوشی‌تان همگام سازی کنید. شما می توانید با فشردن دکمه کنار ساعت به لیست علاقه‌مندی‌های خود بروید و  برای جابه‌جا شدن بین آنها از تحدب انگشتی استفاده کنید. به صورت پیشفرض ساعت افرادی را که در لیست علاقه‌مندی خود قرار داده اید در اینجا قرار می‌دهد. اما اگر شما می خواهید لیستی متفاوت اینجا داشته باشد می‌توانید با استفاده از برنامه ساعت در آیفون این کار را انجام دهید.

 

  1. گام شانزدهم : برخی کارها را انجام دهید.

تعداد کمی همگام‌سازی برنامه‌ها با ساعت باقی مانده پس اگر در اوایل کار کمی کند کار می‌کند نگران نباشید. و وقتی اولین بار همگام‌سازی انجام شود بهتر می شود اما ما در بررسی خود گفتیم که همیشه برای باز کردن برنامه‌ها و هشدارهای موقت مدتی زمان لازم است.

هنوز کارهای زیادی هست که اگر بخواهید می‌توانید انجام دهید. اپل بخش‌های زیادی برای ساعت دارد که اگر بخواهید می توانید در فروشگاهش به آن‌ها سر بزنید. شما می‌توانید برگزیده‌های اپل را در زبانه‌ی خصوصیات برنامه ساعت آیفون مشاهده کنید. ( و برنامه‌های مورد علاقه ما برای ساعت اینجا هستند). اگر کسی را می شناسید که ساعت اپل دارد می‌توانید برای او ضربان قلب (!) یا نقاشی بفرستید با گفتن “Hey Siri ” کار های مربوط به سیری را انجام دهید و وقتی را با نما‌های دیگر ساعت بگذرانید.

اما مدت زیادی است که نشسته اید و اپل گاهی به شما خواهد گفت که ایده ی خوبی است که برخیزید! شما می‌توانید انجام دهید؛ اندازه گیر حسگری برای فهمیدن اینکه فعالیت انجام شده ندارد . ساعت جدید مبارک!

منبع: theverge

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد