راهنمای خریدهای پاییزی لباس مردانه

0 1,410

فصل پاییز نزدیک است و یکی از دغدغه‌های آقایان، نحوه ست کردن لباس‌های پاییزه هست. همه ما دوست داریم خوش‌تیپ به نظر برسیم و لباس‌هایمان به‌صورت کاملا هماهنگ در کنار هم قرار گیرد. بهتر است پیراهن  و تی‌شرت‌های تابستانه خود را کنار بگذارید و بافت و لباس‌های ضخیم‌تر را از کمدتان بیرون بیاورید. در این روزها می‌توانید از کت تک مردانه پشمی، پلی‌استر و یا فلانل استفاده کنید و کفش‌های گرم‌تر و بلندتری انتخاب نمایید. با استفاده از راهکارها و راهنمایی‌های زیر می‌توانید به یک جنتلمن تبدیل شوید:

شلوار فلانل خاکستری‌رنگ

فلانل نوعی پارچه پشمی است، این شلوار خاکستری بسیار شیک و درعین ‌حال گرم ‌و نرم است، پارچه آن بادوام بوده و از آنجا که جزو رنگ‌های خنثی به‌حساب می‌آید، می‌تواند با هر رنگ دیگر ست شود. پارچه فلانل وزن کمی دارد و بیشتر در هوای سرد استفاده می‌شود. البته می‌توانید از آن در فصل بهار و هوای گرم‌تر نیز بهره ببرید.

شما می‌توانید کت‌وشلوار خاکستری خود را با هر پیراهن و کراواتی ست کنید، استفاده از رنگ‌های سیاه، قهوه‌ای، سفید و … در کنار رنگ خاکستری بسیار مناسب است. هر چه رنگ خاکستری که انتخاب می‌کنید تیره‌تر باشد، تجملاتی‌تر می‌شود و با لباس‌های دیگرتان راحت‌تر هماهنگ خواهد شد.

شما می‌توانید از این گزینه برای تیپ‌های رسمی و اسپرت خود استفاده کنید. درصورتی‌که از این شلوار با کت و کراوات استفاده می‌کنید، یک حالت رسمی‌تری به خود می‌گیرد. اما در مقابل می‌توانید از کت‌های اسپرت و یا تنها یک پیراهن مردانه استفاده کرده و آستین‌های آن را بالا بزنید.

استفاده از پیراهن‌های مردانه سفید و آبی در کنار این رنگ خنثی زیبایی آن را چند برابر می‌کند. در پاییز، بهترین انتخاب شما در کنار این شلوار، یک کت اسپرت هست و یا می‌توانید از بافت‌های پاییزی به همراه آن استفاده کنید.

شلوار جین

شلوار جین یکی از مواردی است که در اکثر فصول مورد استفاده قرار می‌گیرد و شما می‌توانید آن را با انواع و اقسام لباس‌ها هماهنگ کنید. شما می‌توانید شلوار جین‌تان را در رنگ‌های متنوعی انتخاب نمایید و آن را با کت مخمل، کت جین، کت چرم، انواع پیراهن‌ها و بافت‌های پاییزه ست کنید، کتانی بپوشید و یا پوتین را انتخاب کنید. شلوار جین همیشه شما را جذاب‌تر نشان خواهد داد.

 کت اسپرت پشم و نخ راه‌راه Tweed

این کت‌ها در رنگ‌های متنوعی ارائه می‌شوند اما بهتر است در فصل پاییز از رنگ‌های earthtone (انواع رنگ‌های طبیعی که از خاک و گیاه به دست می‌آیند به‌ ویژه قهوه‌ای و بژ و برنزه) استفاده شود.

شما می‌توانید این کت را به همراه یک شلوار فلانل و یا یک شلوار کبریتی پاییزه و یا یک جین زیبا و روشن استفاده کنید. در صورت رسمی‌تر بودن، می‌توانید از یک بلوز مردانه سفید به همراه کراوات و یا یک تی‌شرت در حالت غیررسمی آن استفاده نمایید. در زمان‌هایی که هوا سردتر است می‌توانید در زیر این کت یک بافت نازک بپوشید.

کت مخمل کبریتی:

امروزه از پارچه‌های مخملی کبریتی برای مردان نیز استفاده می‌شود و کت‌های شیک تولیدشده است. جنس این پارچه نرم و اندکی ضخیم می‌باشد و برای آب‌وهوای سرد پاییزی بسیار مناسب می‌باشد. بافت برجسته و شیاردار این پارچه زیبایی بصری فوق‌العاده به آن می‌دهد.

شما می‌توانید این کت را در هر رنگی استفاده کنید اما در پاییز رنگ قهوه‌ای تیره و قهوه‌ای مایل به زرد یک انتخاب خود به نظر می‌رسد.

ژاکت‌های کشی پشمی

این ژاکت‌ها جلوباز هستند، برخی از آن‌ها به‌صورت دکمه و برخی از جنس پنبه‌ای هستند که در جلوی آن‌ها از زیپ استفاده‌شده است. استفاده از سویشرت پشمی با دکمه‌های چوبی و یک شال پاییزه می‌تواند تیپ پاییزی جذابی برای شما به وجود آورد.

این سویشرت­ها یک جایگزین مناسب برای کت‌های اسپرت هستند، اما در فصل زمستان نیز می‌توانید از کت‌های خود بر روی این سویشرت ها استفاده کنید.

در حالت مدرن‌تر از این سویشرت­ها بر روی یک تی‌شرت بدون یقه استفاده می‌شود اما درصورتی‌که تیپ سنگین و رسمی‌تری را می‌پسندید می‌تواند از پیراهن‌های مردانه یقه‌دار در زیر آن استفاده کنید.

ژاکت‌های کشمیری

پارچه کشمیر (Cashmere) بافتی است که از بز کشمیر یا دیگر انواع بز به دست می‌آید. عموماً این بافت به‌عنوان بافتی از پشم شناخته می‌شود ولی درواقع این بافت از مو تشکیل‌شده است که به آن مشخصات منحصربه‌فردی می‌دهد که از پشم گوسفند متفاوت است (به نقل از سایت شیک‌پوش).

این جنس لباس‌ها در عین سبک‌وزن بودن، بسیار گرم‌ونرم هستند. به این معنی که این لباس با اینکه نازک است اما گرمای یک لباس پشمی معمولی را به شما می‌دهد، با این تفاوت که با پوشیدن آن پف نمی‌کنید و هیکل­تان بزرگ نمی‌شود. نرمی این لباس در برخورد با پوست حس خوشایندتری ایجاد می‌کند.

در استایل های خیابانی می‌توانید این ژاکت را بر روی یک تی‌شرت پوشیده و آن را با یک شلوار جین ست کنید و یا در زیر آن از یک بلوز مردانه یقه دار استفاده کنید.

پیراهن فلانل

در ابتدای مقاله، در مورد شلوار فلانل حرف زدیم. این پارچه برای دوخت پیراهن‌های پاییزه نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. فلانل از نخ‌های پشمی است و یک لباس سبک و گرم و متناسب با فصل سرما است. در این میان پیراهن‌های فلانل شطرنجی، در فصل پاییز طرفداران بسیار زیادی دارد. که در رنگ‌های خاکستری، آبی، قرمز، سبز و …. تولید می‌شوند که در این میان رنگ قرمز آن بسیار مناسب و متناسب با فصل پاییز است. شما می‌توانید این پیراهن را با یک جین و یک بوت زیبا هماهنگ کنید.

 

کت چرمی

ژاکت‌های چرمی در فصل پاییز می‌توانند هم شما را خوش‌تیپ‌تر نشان دهند و هم از بدن شما در برابر باران و خیس شدن محافظت کنند. شما می‌توانید این ژاکت چرمی را بر روی تی‌شرت سفید یا سیاه بپوشید و آن را با شلوار جین و یا کتان هماهنگ کنید.

پیراهن  و کت جین

در فصل پاییز پیراهن جین، همانند شلوارهای جین طرفداران زیادی پیدا می‌کند. جین از اواسط قرن ۱۹ میلادی وارد صنعت مد شد. شما می‌توانید از آن در زیر کت اسپرت خود استفاده کنید و یا آن را به‌صورت تکی با یک شلوار جین تیره و یا مشکی و یک بوت بپوشید.

بارانی

به‌جای اینکه در فصل پاییز، همیشه چتر به همراه خود داشته باشید، می‌توانید از ژاکت‌های بارانی ضد آب استفاده کنید. در این فصل بهتر است از بارانی‌های رنگ شتری، خاکی، سبز، قهوه‌ای مایل به زرد استفاده کنید. رنگ‌های مشکی و سرمه‌ای و خاکستری نیز هنوز جذابیت‌های خاص خودشان را دارند. بارانی‎ای که انتخاب می‌کنید بنا بر بودجه‌ای که دارید، از جنس ابریشم و یا چرم است. بهتر است از بارانی‎‌ای استفاده کنید که اندکی آزادتر باشد تا در روزهای بسیار سرد در زیر آن کت‌وشلوار خود را بپوشید. برخی از این مدل‌ها دارای کمربند و برخی دارای دکمه گلویی هستند.

آستر بارانی یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه شود برخی از برندها از آسترهای پشمی قابل جدا شدن استفاده می‌کنند.

ازنظر اندازه برخی از این بارانی‌ها کوتاه هستند و به شکل یک ژاکت طراحی می‌شوند و برخی از آن‌ها بلند و تا زیر زانو قرار می‌گیرند.

 

کفش‌ها نیز قسمت مهمی از استایل مردانه را تشکیل می‌دهند. در این میان دو نوع کفش مورداستفاده قرار می‌گیرد کفش‌های اسپرت و کتانی و کفش‌های که حالت رسمی‌تری دارند.

کفش‌های جیر

کفش‌های جیر به سبکی، دوام و ماندگاری و زیبایی معروف هستند و مورداستفاده آقایان قرار می‌گیرند. جیر نوعی از چرم نازک است که از پوست بز و گوسفند تهیه می‌شود. کالج‌های جیر در فصل پاییز بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید از کالج‌های رنگی به همراه کت‌وشلوار یا بلوز مردانه استفاده کرده و یک تیپ پاییزه زیبا و دانشجویی را به وجود آورید.

در فصل پاییز بهتر است از بوت‌های جیر مردانه استفاده کنید. استفاده از بوت جیر در کنار تیپ اسپرت می‌تواند به جذابیت شما کمک کند، این بوت‌ها علاوه بر گرم نگه‌داشتن پا، از نفوذ آب و باران به داخل آن جلوگیری می‌کنند. شما حتی می‌توانید این بوت‌ها را با لباس‌های رسمی و کت‌وشلوار خود نیز استفاده کنید. بهتر است رنگ‌های گرم پاییزه مانند قهوه‌ای و یا قهوه‌ای مایل به زرد انتخاب نمایید.

کفش‌های اسنیکرز (Sneakers)

این کفش‌ها بسیار نرم هستند و پای شما در آن احساس راحتی بیشتری دارد. رویه این کفش‌ها ضخیم بوده و از الیافی ساخته‌شده است که پا را گرم‌تر نگه می‌دارد از این‌رو برای فصل پاییز بسیار مناسب هستند.

اکسسوری مردان در روزهای پاییز:

درزمینه­ی اکسسوری‌ها، تنوع کمتری برای مردان وجود دارد و اکسسوری آن‌ها را می‌توان به کلاه، کیف و کفش، ساعت مچی و دستنبد و کمربند محدود کرد. در مورد کفش‌های پاییزه به‌صورت اختصار حرف زدیم. در اینجا می‌خواهیم به کیف؛ کلاه، ساعت مچی و کمربند بپردازیم.

کلاه:

کلاه یکی از مواردی است که در روزهای سرد پاییزی استفاده می‌شود. در فصل پاییز شما تمام بدن خود را می‌پوشانید، اما سرما می‌تواند از طریق سرتان به بدن منتقل‌شده و شما احساس سرما داشته باشید. کلاه‌های پشمی و Beanie نمونه از کلاه‌های پاییزی هستند. کلاه‌های Beanie بیشتر از جنس پلی‌استر یا آکریلیک هستند، اما از پشم و کرک هم بافته می‌شوند.

شال‌گردن:

شال‌گردن‌های پاییزه نیز یک انتخاب خوب برای استایل شما هستند. در این راستا بهتر است از شال‌های نازک و بلندتر استفاده کنید. رنگ آن را متناسب با ژاکت و شلوار خود انتخاب کنید و سعی نکنید با انتخاب طرح‌های شلوغ استایل خود را خراب نمایید.

کیف:

درصورتی‌که از کیف استفاده می‌کنید بهتر است از کیف‌های ضد آب و بادوام‌تر استفاده نمایید. شما به‌عنوان یک مرد ممکن است برای رفتن به دانشگاه، سفر و یا کار به یک کیف احتیاج داشته باشید. با توجه به کار روزانه خود یک مدل متناسب را انتخاب نمایید.

ساعت مچی

ساعت یکی دیگر از اکسسوری‌های رایج مردان در فصل پاییز است. با توجه به نوع مصرفتان بهتر است از مدل‌های اسپرت و یا کلاسیک آن استفاده کنید.

ترکیب ساعت و کت‌وشلوار یکی از بهترین‌ ترکیب‌ها است. ساعت‌های کلاسیک را با کت و شلوارتان و یا پیراهنتان هماهنگ کنید و یا آن را به‌صورت هوشمندانه با کفش و کمربندتان ست نمایید.

در این فصل ساعت‌های اسپرت نیز طرفداران زیادی دارند. در این راستا باید ساعتی انتخاب کنید که ضد آب بوده و مقاومت بیشتری داشته باشد.

کمربند

کمربند یکی از قدیمی‌ترین اکسسوری‌های مردانه است. در ابتدا برای تنگ کردن سایز کمر شلوار استفاده می‌شد اما امروزه جنبه تزئینی نیز دارد. امروزه کمربندها در جنس‌های متنوعی عرضه می‌شوند، برخی پلاستیکی، چرم مصنوعی، و برخی از جنس پوست حیواناتی مانند بز و گاو است. در انتخاب کمربند بهتر است به رنگ کفشتان دقت کنید و سعی کنید کمربند و کفشتان یکرنگ باشد. کمربند مشکی با اکثر شلوارهای تیره ست می‌شود. بهتر است جنس کمربند و کفشتان نیز از یک نوع باشد.

در انتخاب نوع رسمی و یا اسپرت باید به شلوارتان توجه کنید، مثلاً در شلوارهای رسمی باید از کمربند رسمی استفاده کرد.

 

در انتها چند استایل زیبا و منحصربه‌فرد مردانه در فصل پاییز را ارائه می‌دهیم که امیدواریم موردپسند شما واقع شود:

استایل اسپرت پاییزه مناسب برای جوانان:

یک استایل خاص پاییزه بارنگ‌های درخشان:

یک استایل پاییزه مناسب برای افراد میان‌سال:

استایل کلاسیک پاییزه:

 

استایل رسمی پاییزه با استفاده از رنگ‌های خنثی:

استایل کلاسیک پاییزه:

منابع:
www.realmenrealstyle.com
www.theidleman.com
بلاگ بورسیکا

 

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد