راهنمای جامع خرید و استفاده اتو مو

0 938

در چند سال اخیر، اتو مو به کالایی پرمصرف برای خانم‌ها و آقایان تبدیل شده‌ است. اهمیت این وسیله تا جایی پیش رفته که بعضی‌ از افراد قبل از اتو کشیدن موهای خود از خانه بیرون نمی‌روند! با استفاده از این دستگاه در زمان کوتاهی می‌توانید موهای خود را صاف کنید، حالت بدهید و تا پایان روز نگران تغییر حالت موهای خود نباشید. برای راهنمایی بیشتر شما عزیزان جهت انتخاب و خرید یک اتو موی خوب و مناسب، مقاله‌ای را در ادامه، آماده کرده‌ایم. با بورسیکا همراه باشید.

جنس موی خود را بدانید

راهنمای خرید اتو مو

اولین نکته قبل از خرید کالاهایی مانند سشوار، فرکننده و اتو مو این است که جنس موی خود را بشناسید تا بتوانید کالای مناسبی را خریداری کنید. برای مثال باید بدانید جنس موی شما از نوع ضخیم است یا نازک. موهای سالم و نازک برای صاف شدن به حرارت پایین‌تر و موهای ضخیم و ناسالم (انواع بیماری‌های مو) به حرارت بالاتری نیاز دارند. افرادی که موهای فر و مجعدی دارند نیز باید اتو مویی خریداری کنند که بتواند حرارت بالایی تولید کند.

بودجه خرید خود را مشخص کنید

تعیین بودجه برای خرید اتوی مو

اتو موها در بازار محدوده قیمت بسیار متفاوتی دارند. معمولا این وسیله بر اساس ویژگی‌های آن مانند تنظیمات درجه حرارت، اندازه صفحه و برند، قیمت‌های متفاوتی دارند. اگر قصد دارید زیاد از اتو مو استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم اتو موی با کیفیت بالاتری خریداری کنید. میانگین قیمت نمونه‌هایی که صفحه‌های آن‌‌ها روکش سرامیکی دارند پایین و آن‌هایی که از جنس تورمالین و تیتانیوم هستند، بالاتر است. مدل‌های دارای صفحات تورمالین و یا تیتانیوم اگرچه قیمت بالاتری دارند اما این مدل‌ها عملکرد و کیفیت بیشتری نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهند. البته صفحه‌های سرامیکی همچنان پراستفاده‌ترین صفحه‌ها در میان انواع اتو موها هستند.

سرامیکی یا غیر سرامیکی؛ مساله این است!

راهنمای جنس صفحه انو مو

مهمترین نکته‌ای که در خرید یک اتو موی مناسب باید در نظر گرفته شود، مرغوبیت جنس صفحه‌های آن است. به دلیل حرارت بالا در نوع عملکرد این کالا، هرچه جنس اتو مو بهتر باشد، کمتر به موها آسیب می‌رساند. جنس صفحه‌های اتو مو شامل روکش سرامیکی، سرامیک‌های سخت، تورمالین و تیتانیومی می‌شود. در زیر توضیحات بیشتری از این صفحه‌ها ارائه می‌دهیم.

صفحه‌های با روکش سرامیکی: این صفحه‌ها به سرعت داغ می‌شوند اما میزان نگهداری دما در آن‌ها پایین است.

صفحه‌های سرامیکی سخت: این مدل صفحه‌ها دما را بهتر نگه می‌دارند و بیشتر اتوموها از این صفحه‌ها بهره می‌برند.

صفحه‌های تورمالین: صفحه‌های سرامیکی تورمالین، پوششی از جنس سنگ و مواد معدنی دارند و دارای فناوری تولید یون منفی هستند. بدین صورت که با تولید یون‌های منفی موجب شکل‌پذیری هر چه بیشتر موها می‌شوند. همچنین این فناوری موجب درخشندگی و لطافت موها بعد از اتو کشیدن خواهد شد.

صفحه‌های تیتانیومی: این صفحه‌ها بسیار قوی و سبک هستند. گرما را به خوبی در خود حفظ می‌کنند و آن را در یک دمای ثابت نگه می‌دارند. ویژگی دیگر صفحه‌های تیتانیومی این است که از جذب ذرات چربی و گرد و غبار به موها هنگام اتو کشیدن جلوگیری می‌کنند که در نتیجه آسیب کمتری به آن‌ها می‌رسد.

اندازه صفحه‌ها و تنظیمات حرارت اتو مو

  • اگر افراد با انواع مختلف مو قصد استفاده از یک اتو مو را داشته باشند، باید مدلی را انتخاب کنند که دارای قابلیت تنظیم درجه حرارت باشد.
  • اگر موهای شما کوتاه است یا از اتو مو برای حالت‌دهی نیز استفاده می‌کنید، بهتر است صفحه‌های کوچکتر در اندازه ۱.۲ اینچی را خریداری کنید.
  • اگر موهای پر پشت، ضخیم یا بلندی دارید، صفحه‌های بزرگتر در اندازه ۵.۲ اینچ برای شما مناسب خواهد بود، زیرا در مدت زمان کمتر، توانایی اتوی حجم بیشتری از موها‌ی خود را خواهید داشت.
  • درجه حرارت اتو موها معمولا بین ۱۰۰ تا ۲۴۰ درجه سانتی گراد است که این مقدار در مدل‌های مختلف، متفاوت است.
  • اگر موهایی نازک دارید، از درجه حرارت کمی ملایم‌تر و اگر موهای شما ضخیم است از حرارت متوسط رو به بالا استفاده کنید تا کمترین آسیب به موهای شما برسد.

چطور از اتو مو استفاده صحیح کنیم؟

راهنمای خرید و استفاده از اتو مو

برای استفاده از اتو مو باید نکاتی را رعایت کنید:

  • پیش از اتو کشیدن موهای خود، آن‌ها را شانه کنید: شانه کردن موها قبل از استفاده از اتو مو باعث راحت‌تر اتو شدن موها و همچنین کاهش تعداد دفعه‌های استفاده از اتو می‌شود.
  •  از تقویت‌کننده استفاه کنید: همیشه قبل از استفاده از سشوار یا اتو مو از نرم‌کننده، تقویت کننده یا کِرِم‌ مو استفاده کنید تا از آسیب رسیدن به موهایتان جلوگیری شود.
  • موهای تمیز را اتو کنید: بهتر است بعد از شستشوی موها، آن را خشک کرده‌ و از اتو مو استفاده کنید. اتو کشیدن موهای چرب باعث می‌شود چربی‌ها و آلودگی‌ها با حرارت اتو به خورد موها رفته و سبب آسیب رساندن به آن‌ها شود. البته اتو موهای با صفحات تیتانیومی به دلیل ویژگی عدم جذب آلودگی و چربی در این مورد قابل استفاده است.
  • موهای خود را نسوزانید! برخی تصور می‌کنند هر چه مدت طولانی‌تری اتو را روی موها نگه‌دارند مدت زمان صاف ماندن موها افزایش می‌یابد، توجه داشته باشید که این کار در طولانی مدت حتما سبب آسیب‌دیدگی به موهای شما خواهد شد.
  • سشوار بکشید: به عنوان مرحله پایانی بعد از صاف کردن موها با اتو مو، روی آنها سشوار با باد سرد بکشید. اینکار باعث تثبیت و براق شدن موهای شما می‌شود.

نتیجه گیری

خرید اتو مو

در هنگام خرید باید توجه داشته باشید که حتما براساس جنس و حجم موی خود، اتوی مناسبی را انتخاب کنید. انتخاب برند می‌تواند سلیقه‌ای باشد یا اینکه شما بر اساس توصیه شخصی ترغیب به خرید آن برند یا مدل شوید. اما سعی کنید معیار خود برای خرید معروف بودن یک برند نگذارید و به کارایی‌ها و ویژگی‌های اتو مو دقت کنید. همچنین نکته مهم دیگر طولِ سیمِ اتو مو است. شاید در نگاه اول این مورد کم اهمیت به نظر آید اما اگر هنگام استفاده از اتو مو، پریز برق از آینه آرایشی‌ شما فاصله داشته باشد، حتما به مشکل بر خواهید خورد. اتصال چرخشی سیم به بدنه نیز از موارد مهم در استفاده از اتو مو است. این ویژگی موجب راحتی هر چه بیشتر در هنگام استفاده از اتو مو و جلوگیری از پیچ و تاب خوردن سیم دستگاه می‌شود. به عنوان نکته پایانی، محصولی را خریداری کنید که ضمانت‌نامه معتبر داشته باشد و آن را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید، زیرا کیفیت این کالا بعد از استفاده مشخص می‌شود. امیدواریم خرید خوبی داشته باشید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد