راهنمای کامل خرید دستگاه پاپ کورن (ذرت بو داده)

0 854

آیا یک فیلم خوب بدون یک کاسه پاپ کورن نمکی یا همان ذرت بو داده  لذت بخش است؟ درست کردن این خوراکی خوشمزه ممکن است در برخی موارد مشکل باشد و نتوانید آن طور که دوست دارید آن را تهیه کنید .پاپ کورن به راحتی می سوزد و برخی از دانه های آن به عمل نمی آیند و شکفته نمی شوند.  شما می توانید با استفاده از دستگاه پاپ کورن، تمام این مشکلات را پشت سر بگذارید و با هر طعمی که دوست دارید پاپ کورن تهیه کنید.

این میان وعده کاملا رژیمی است و می توان  از این خوراکی خوشمزه در زمان کاهش وزن خود نیز استفاده کنید زیرا این دستگاه از تکنولوژی هوای داغ برای درست کردن آن استفاده می کند و هیچ روغنی در آن به کار برده نمی شود. در این  زمینه می خواهیم یک مطلب دو بخشی به شما ارائه کنیم . در ابتدا با راهنمای خرید این دستگاه آشنا شوید تا بتوانید یک وسیله متناسب با نیاز خود خریداری کنید و سپس در مطالب بعدی نمونه های کاربردی و با کیفیت دستگاه پاپ کورن را به صورت لیست بار و با ارائه توضیحات مختصر، به شما معرفی خواهیم کرد.

ویژگی و معیارهای مهم در هنگام خرید دستگاه ذرت بو داده (پاپ کورن)

نوع دستگاه
بهترین دستگاه های ذرت بوداده، به راحتی می تواند تمام دانه های ذرت را به صورت یکنواخت و خیلی سریع به پاپکورن تبدیل کنند. همه ما می دانیم اضافه کردن اندکی روغن به نمک در شکوفا کردن این ذرات کمک می کنند، اما  برخی از دستگاه ها بدون روغن و تنها از طریق فشار هوا این کار را انجام می دهند.  بنابراین اگر دوست دارید پاپکورن را بدون روغن و به صورت رژیمی میل کنید بهتر است از دستگاه های بدون روغن آن استفاده نمایید. این  دستگاه های برقی، برای کار کردن باید به پریز برق متصل شوند که یکی از مشکلات آن  این است که به سختی تمیز می شوند.

ظرف های پاپ کورن مایکروویوی نمونه ای دیگر از این وسایل هستند البته درست کردن پاپ کورن با دستگاه مایکروویوی اندکی سخت است و باید تمام مراحل را مو به مو انجام دهید. مدل دیگری نیز به صورت قابلمه و بر روی اجاق گاز قرار می گیرد.

– ظرف پاپکورن مایکروویو
در صورتی که در گذشته از کیسه های مایکروویو برای دست کردن پاپ کورن استفاده می کردید بهتر است آن را کنارگذاشته و از ظرف های استاندارد آن استفاده کنید.  این ظروف می توانند در عرض ۳ تا ۵ دقیقه پاپکورن را آماده کنند.  و شما می توانید برای خوشمزه تر کردن آن کمی کره، سبزی های معطر و .. را قبل یا بعد از آماده سازی به آن اضافه کنید. یکی از مشکلات و ضعف های این وسیله ها، تولید پاپکورن خشک است  و ممکن است برخی از ذرات در آن شکوفا نشوند.

– دستگاه های تولید پاپکورن با هوای گرم
این دستگاه ها به وسیله جریان برق کار کرده و تنها با فشار یک دکمه  و با استفاده از تکنولوژی هوای داغ پاپ کورن را آماده می کنند.

– ظرف های رو گازی
این مدل نیز یکی از روش های کاربردی درست کردن پاپکورن است که آن را در اندازه های بزرگ شکوفا می کند.  اما در طول طبخ آن باید مراقب پاپ کورن ها باشید و ظرف را تکان دهید تا نسوزد.

ظرفیت مخزن
اندازه این مخزن در واقع نشان می دهد که در هر بار استفاده چند لیوان پاپ کورن تولید خواهد شد.  از دستورالعمل دستگاه تان برای تعیین مقدار اولیه ذرت استفاده کنید زیرا ریختن بیش از اندازه ذرت درون دستگاه ممکن است به دستگاه آسیب زده و کیفیت پاپ کورن شما را پایین بیاورد. بنابراین اگر در هر بار استفاده تنها برای  ۲ تا ۳ نفر پاپکورن آماده می کنید، بهتر است از مدل های کوچک تر استفاده کنید.
و بر عکس اگر در هر وعده مقادیر بسیار زیای پاپ کورن می خواهید بهتر است از دستگاه های بزرگتر استفاده کنید زیرا ریختن حجم زیادی ذرت در دستگاه کوچک باعث انسداد آن،  گرمای بیش از حد و در نهایت کاهش طول عمر آن خواهد شد. همچنین اگر بخواهید به وسیله دستگاه کوچک چند بار این عملیات را انجام دهید ممکن است وقت زیادی از شما هدر برود و نصف فیلم را از دست بدهید. برخی از این وسایل می توانند ۱۰، ۱۲ تا ۱۵ لیوان پاپ کورن را در هر وعده تهیه کنند.

جنس بدنه
دستگاه های پاپ کورن مایکروویوی از جنس مواد پلاستیکی ارزان و بی کیفیت نیستند،  و در آنها مواد شیمایی و سرطان زا BPA وجود ندارد. تولید کنندگان به سلامت خانواده ها اهمیت می دهند و از مواد پیشرفته و جدیدی برای ساخت این دستگاه ها استفاده می کنند تا در زیر گرما و اشعه مایکروویو خراب نشده و اشعه و مواد سرطان زا وارد پاپ کورن نشود.
دستگاه های رو گازی از جنس آلومینیوم هستند تا بتوانند گرما و حرارت گاز را به پاپکورن های داخل ظرف منتقل کنند.
دستگاه های پاپ کورن برقی از جنس فولاد ضد زنگ می باشند و از پانل های شیشه ای مقاوم و ضد خراش در آنها استفاده شده است.، اندازه آنها تقریبا بزرگ و وزن آنها اندکی سنگین است. بنابراین قبل از خرید این مدل درمورد فضای نگهداری آن نیز فکر کنید.

ابعاد و اندازه
دستگاه های پاپ کورن در اندازه ها و اشکال گوناگونی تولید می شوند،  اگر به دنبال مدل مایکروویو هستید باید مدلی را انتخاب کنید که با فر مایکروویو شما سازگار باشد. پاپ کورن های اجاق گازی  بر روی گاز صفحه ای قرار گرفته و مورد استفاده قرار می گیرند و در نهایت در کنار قابلمه ها نگهداری می شوند.
دستگاه های الکتریکی و یا همان هوای گرم،  نیز در ابعاد متنوعی ارائه می شوند.  و شما می توانید محصولی مطابق با دکور آشپزخانه خود خریداری کنید.

بودجه
دستگاه های پاپ کورن  هر دو مدل روغنی و فشار هوای گرم، در قیمت های متنوع ارائه شده است و شما می توانید با  توجه به بودجه خود یکی از آنها را انتخاب نمایید. با این حال اگر به دنبال دستگاه های بزرگتر هستید باید بودجه بیشتری اختصاص دهید.

 تمیز کردن
یکی دیگر از عوامل مهم و کاربردی قابلیت تمیز کردن آن است.  وسایل با مکانیسم روغن و هوا به راحتی تمیز می شوند اما تمیز کردن دستگاه های حرفه ای اندکی سخت است. بنابراین سعی کنید دستگاهی انتخاب کنید که قطعات آن قابل جدا سازی و شست و شو باشد.

کیفیت
وقتی شما تصمیم می گیرید یک دستگاه پاپ کورن خریداری کنید، کیفیت این وسیله یکی از مهم ترین معیارهایی است که باید مدنظر داشته باشید. همه ما دوست داریم وسایلی که خرید می کنید از جنس خوب و مرغوب باشند و سالیان سال برای ما کار کنند. اما برخی از انسان ها کیفیت را فدای هزینه می کنند و فکر می کنند اینگونه سود کرده اند. اما در بلند مدت متوجه خواهند شد که با خرید وسایل کم کیفیت و ارزان تنها پول خود را دور ریخته اند.
این دستگاه ها و وسایل از جنس های مختلفی ساخته می شوند که یهترین نوع آن از جنس فولاد درجه یک و شیشه ضد خراش است. به شما توصیه می شود که از خرید مواد پلاستیکی کم کیفیت جدا خودداری کنید  زیرا ممکن  است به علت گرما بیش از حد منفجر شده و خطرات را برای شما به وجود آورند و یا مواد سمی وارد ذرات پاپ کورن شود.

مدت زمان آماده سازی پاپکورن
وقتی شما  هوس  پاپکورن دارید دوست دارید در همان لحظه یک ظرف پر از پاپکورن در اختیارتان بگذارند.  اگر بخواهید مدت زمان زیادی را منتظر بمانید تا دستگاه ، پاپکورن را آماده کند، ممکن است از عطش و لذت آن کم شود.  معمولا این وسایل پاپکورن را در عرض ۲ تا ۴ دقیقه به اندازه ۱۰ تا ۱۴ لیوان آماده می کنند. بنابراین در زمان خرید دستگاه این نکته را از فروشنده بپرسید که این وسیله در چه زمانی چه مقدار خروجی به شما تحویل می دهد.

ضمانتنامه
بهتر است از وسایل با ضمانتانمه استفاده کنید تا در صورت خرابی و یا عدم کارایی بتوانید بدون هزینه آن را تعویض کرده و یا تعمیر کنید.

قابلیت اضافه کردن انواع ادویه و چاشنی
برخی از این دستگاه قابلیتی در اختیار شما قرار می دهند تا انواع چاشنی ها و ادویه های مورد علاقه تان را به آن اضافه کنید.

دمای بیرونی
دستگاه های باکیفیت و خوب در این زمینه دستگاه های هستند که دمای درون خود را به شدت بالا می برند تا پاپکورن ها آماده شوند اما بدنه آنها از بیرون خنک است.  این ویژگی بسیار مهم است و مانع از سوختگی و خطرات دیگر خواهد شد مخصوصا اگر در خانه بچه کوچک دارید.

ویژگی های اضافی
برخی از این دستگاه ها قابلیت های دیگری را به منظو ر راحتی و رفاه در اختیار شما قرار می دهند. مثلا دارای فنجان اندازه گیری هستند،  لامپ های گرمایشی و روشنایی دارند، از پوشش و درب های مخصوص استفاده می کنند.  تمام این ویژگی ها باعث افزایش راحتی و رفاه کاربر و افزایش کارایی دستگاه می شود.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد