راهنمای خرید ساعت مچی

0 932

این روز‌ها ساعت مچی‌های بسیاری در طرح‌‌ها، مدل‌‌ها، برند‌ها و رنگ‌‌های مختلف در بازار پیدا می‌شوند که همین تنوع زیاد می‌تواند باعث سردرگمی ما برای انتخاب بهترین ساعت شود. در ادامه برای خرید بهتر ساعت مچی، نکاتی را یادآور خواهیم شد تا اگر قصد سفارش این محصول را دارید، با آگاهی بیشتری خرید خود را انجام دهید.

اگر قصد خرید یک ساعت زیبا را داشته باشید و به بازار مراجعه کنید، مدل‌های زیادی که بسیاری از آن‌ها نسخه تقلبی نمونه‌های اصل هستند را مشاهده خواهید کرد که حتی در برخی موارد نام آن برند را هم بر روی بخش‌های مختلف ساعت کپی کرده‌اند. با توجه به این شرایط بهتر است در ابتدا نیاز خود از نوع ساعت مچی را مشخص کنید و سپس در صورت دسترسی به اینترنت، از وب‌سایت‌ سازنده ساعت‌ مورد نظر دیدن کنید. با مشاهده نسخه‌های اصل ساعت‌ها در سایت سازنده و انتخاب یک مدل خاص می‌توانید شماره سریال آن ساعت را یادداشت کنید و با مراجعه به نمایندگی یا ساعت فروشی‌ها اقدام به تهیه نسخه اصل آن ساعت کنید.

از راه‌های دیگر شناسایی اصل بودن یک ساعت می‌توان به وجود نام برند ساعت در داخل صفحه و روی سگک یا قفل اشاره کرد که معمولا با ظرافت زیادی حک شده است. همانطور که گفتیم ساعت‌های تقلبی زیادی در بازار بر اساس طراحی ساعت اصل ساخته شده‌اند که حتی نام برند اصلی را بر روی ساعت تقلبی خود حک می‌کنند اما هیچگاه ظرافت طراحی مدل اصل با تقلبی یکسان نخواهد بود. در این شرایط بهتر است خرید خود را از یک فروشگاه معتبر انجام دهید که اصالت کالا را تضمین کند؛ یا به چند ساعت فروشی مختلف سر زده و مدل‌های مختلف را بررسی کنید تا به این شکل چشم شما به مدل‌های مختلف بیشتر آشنا شود و توانایی تفکیک جنس اصل از تقلبی را پیدا کنید.

بودجه خود را مشخص کنید

ساعتبرای خرید یک ساعت باید ابتدا بودجه خود را در نظر بگیرید. ساعت مچی‌های خوب معمولا قیمتی بالاتر از ۱۵۰ هزار تومان دارند و این رقم در نمونه‌های لوکس می‌تواند به میلیون‌ها تومان نیز برسد. به همین دلیل، ابتدا بازه قیمتی خرید خود را مشخص کرده و سپس با بررسی ساعت‌های مختلف از شرکت‌های متفاوت، بهترین گزینه که از نظر سلیقه و بودجه‌ برای شما مناسب است را انتخاب کنید.

جنس بدنه ساعت‌ها (طلا، پلاتین یا نقره)، برند، تعداد موتور‌ها و جنس بند در مقدار هزینه‌ی مورد نیاز برای خرید ساعت تاثیر گذار هستند. بنابراین با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید ساعتی را در حدود بودجه خود خریداری کنید.

چه نوع ساعتی انتخاب کنیم؟

ساعتانتخاب بهترین مدل، بستگی زیادی به نوع ساعتی که نیاز دارید خواهد داشت. برای مثال در ابتدا تصمیم بگیرید بین ساعت‌های آنالوگ، دیجیتال یا هر دو با هم، کدام را می‌پسندید. در قدم بعد ساعتی را انتخاب کنید که بهترین قابلیت را برای اندازه‌گیری زمان داشته باشند، شایع‌ترین و محبوب‌ترین حرکتی که در ساعت‌ها وجود دارد حرکت مکانیکی و کوارتز است که هر دو آنها مورد اعتماد هستند. ترجیحا ساعتی را بخرید که حرکت مکانیکی دارد، چون عملکرد نرم و ماندگاری بیشتری دارند.

برای رسیدن به بهترین انتخاب، در گام بعد باید نوع بند ساعت مچی را انتخاب کنید. بند ساعت‌های مچی با جنس‌های مختلف پلاستیکی، چرمی، فلزی و موارد دیگر ساخته شده‌اند. معمولا انتخاب نوع بند ساعت به عادتی که در پوشیدن ساعت تاکنون داشته‌اید، تیپ لباسی که قرار است با آن ساعت بپوشید و مواردی از این دست دارد.

ساعتاگر ساعت مچی می‌خواهید که طراحی خاص و شیک داشته باشد، یک ساعت با بدنه باریک، بند فلزی، رنگ نقره‌ای و طراحی جالب توجه می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. اما اگر از پوشیدن لباس‌های رسمی در اغلب اوقات خودداری می‌کنید، شاید بهتر باشد یک ساعت مچی اسپورت با بندی چرمی یا لاستیکی خریداری کنید. برای لباس‌های رسمی، ساعت مچی از جنس فلز احتمالا بسیار زیبا خواهد بود. در نهایت اگر قصد دارید در تاریکی نیز از زمان غافل نشوید، ساعت آنالوگِ عقربه‌ای با پوشش شبرنگ (illumination) یا دیجیتالِ نورانی خریداری کنید.

در زمان خرید یک ساعت به چه مواردی توجه کنیم؟

  • برند: در بحث ساخت ساعت‌های مچی معمولا کمپانی‌های شناخته شده‌ای از مدت‌ها قبل مشغول به ساخت این نوع محصولات هستند و اکنون مردم به این تولید کننده‌ها اعتماد پیدا کرده‌اند. در ادامه برند‌‌های معروف تولید کننده ساعت‌های مچی را معرفی خواهیم کرد.
  • مقاومت در برابر آب: بسیاری از اوقات ممکن است خواسته یا ناخواسته ساعتی که در دست داریم با آب تماس پیدا کند. اگر ساعتی که قصد خرید آن را دارید در برابر نفوذ آب مقاوم باشد، در بسیاری از شرایط سخت، جان سالم به در خواهد برد.
  • منبع نیرو: ساعت‌ها به شکل‌های متفاوتی برای نمایش زمان نیرو دریافت می‌کنند؛ منبع مکانیکی با چرخاندن دستی پین ساعت کوک می‌شود. منبع خودکار از نوسان گرداننده درونی ساعت نیرو می‌گیرد. منبع کوارتز، بلور کوارتز و باتری، منبع سنجش زمان و تأمین نیروی آن است. کوارتز خودکار، بدون باتری اما با حرکت دست و ذخیره نیرو در خازن کار می‌کند و در نهایت کوارتز سلولی یا خورشیدی از سلول‌های خورشیدی نیرو می‌گیرد. پیش از این گفتیم که ساعت‌هایی که حرکت مکانیکی یا کوارتز دارند ساعت‌های با کیفیتی هستند.
  • ضمانت: حتما در زمان خرید ساعت‌های مچی، مخصوصا نسخه‌های گران قیمت و اصل ساعت‌ها، کارت ضمانت یا گارانتی ساعت را از فروشنده یا نمایندگی دریافت کنید.

ویژگی‌های خاص ساعت‌ها

ساعت‌های هوشمند چند وقتی است که به بازار آمده‌اند و برخلاف ساعت مچی‌های معمولی، امکانات بیشتری در اختیار کاربران می‌گذارند. برای مثال ساعت‌های هوشمند می‌توانند اعلانیه‌های گوشی هوشمند شما را مستقیم دریافت کنند و بر روی همان نمایشگر کوچک ساعت به نمایش بگذارند. اما در این مقاله بحث ما بر سر ساعت‌های هوشمند نیست و دوست داریم به برخی ویژگی‌های خاصی که ساعت‌های مچی معمولی در نمونه‌هایی با قیمت گران‌تر به کاربران خود ارائه می‌کنند، اشاره کنیم.

راهنمای خرید ساعت مچی

معمولا برند‌های معروف قابلیت‌های خاصی بر روی ساعت خود قرار می‌دهند تا ساعت خود را در رقابت با محصولات دیگر کمپانی‌های رقیب همراه با یک ارزش افزوده کنند. کار پایه‌ای ساعت‌های مچی معمولی نشان دادن زمان و در برخی نسخه‌ها نمایش تاریخ است. اما در برخی‌ مدل‌های دیگر حتی می‌توان از ویژگی‌هایی همچون تنظیم زمان بیدار باش، دقت بسیار زیاد، تاچی‌متر، کورنوگراف، کورنومتر، مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی، مقاوم در برابر ضربه (shock resistance)، مقاوم در برابر آب (water resistace)، مقاومت مقابل زنگ‌زدگی (stainless steel) و پوشیده شده از محافظ کریستال استفاده کرد.

ساعت مچیدر مدل‌های مختلف ساعت کنونی معمولا برای اغلب ساعت‌ها ویژگی مقاومت در برابر آب ذکر شده است. اما در معنای واقعی ممکن است بسیاری از آن‌ها واقعا در برابر آب مقاومتی از خود نشان ندهند. اگر ویژگی ضد آب بودن ساعت برای شما از اهمیت خاصی در انتخاب برخوردار است، بهتر است به درجه‌بندی‌های ATM توجه کنید: درجه بندی یک مقاومت در برابر رطوبت و پاشیدن تصادفی آب، درجه سه تحمل در برابر شستشوی دست و یا افتادن در آب اندک، درجه پنج در برابر دوش و شنا در سطح آب، درجه بندی ۱۰ در برابر شنا در عمق آب و در نهایت درجه ۱۵ تا ۲۰ مقاومت بالای ساعت حتی برای غواصی را نشان می‌دهد. ممکن است مبنای مقاومت در برابر آب با Wr100 یا Wr200 و… یا بر حسب مقاومت در برابر عمق و فشار با Bar8 و… نشان داده شود.

برند‌های معروف ساعت

با یک نگاه کوتاه و اجمالی به ساعت‌ها نمی‌توان زحمت کشیده شده برای ساخت آن‌ها و همچنین دقت و قدرت آن‌ها را تشخیص داد؛ اما خوشبختانه برند‌های معروفی وجود دارند که جنس، قدرت، طراحی و دوام ساعت‌های تولیدی‌ آن‌ها ثابت شده و می‌توان با تهیه نسخه اصل آن ساعت خیال خود را از یک خرید خوب راحت کرد.

راهنمای خرید و استفاده ساعت

در نمونه‌های گران قیمت برند‌هایی همچون رولکس، اومگا، رادو، تگ هیور و چند برند دیگر به خوبی شناخته شده و ساعت‌های عالی به بازار آورده‌اند. اما با مقدار هزینه پایین‌تر نیز می‌توان برند‌های معروفی همچون کاسیو، سیکو، سواچ، تایمکس و اُرینت را انتخاب کرد.

جمع بندی

خرید ساعت مچی

انتخاب ساعت‌های مچی به حدی شخصی و وابسته به سلیقه فرد است که حتی انتخاب آن و هدیه کردن به شخص دیگری می‌تواند امری بسیار سخت باشد. برای خرید بهترین ساعت مچی در ابتدا بودجه‌ دلخواه را در نظر بگیرید، نوع ساعتی که قصد خرید دارید را مشخص کنید، در بین ساعت‌های گران قیمت قطعا آن محصول مورد نظر را در وب‌سایت سازنده بررسی کنید، سعی کنید از برند‌های شناخته شده یک ساعت انتخاب کنید و در نهایت ویژگی‌های خاصی که از ساعت خود انتظار دارید را در نظر بگیرید.

منبع: فروشگاه اینترنتی بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد