راهنمای خرید سر دوش حمام مناسب

1 2,334

همانطور که می بینید امروزه تکنولوژی در هر گوشه ای از زندگی ما به چشم می خورد و باعث شده از زندگی لذت بیشتری ببریم. یکی از قسمت های مهم و آرامش بخش خانه حمام است که بعد از یک روز کاری سخت، می تواند تمام خستگی شما را از بین ببرد. بنابراین بهتر است با انتخاب یک دوش با کیفیت و خوب از حمام خود بیشتر لذت برده و تمام زمانی که در حمام هستیم را صرف درست کردن و کلنجار رفتن با شیر دوش اب نکنیم.

شما می توانید با توجه به بودجه، علایق و اندازه حمام یک دوش مناسب انتخاب کنید. دوش های موجود در بازار در انواع مختلفی ارائه می شوند که با توجه به قابلیت های خود قیمت های متنوعی را در بر دارند.

مثلا دوش های توکار به صورت مدرن و شیک به حمام شما جلوه زیباتری می بخشند، دوش های باران ساز، دوش های نور افشان، دوش های دستی، دوش های ماساژور، دوش های با قابلیت پخش موزیک و … در بازار وجود دارند و با توجه به تنوع آنها می توانید یک نمونه خوب برای خودتان پیدا کنید.

در دوش های توکار، شیر آلات مربوط بر روی دیوار وصل نمی شوند و به عبارتی در زیر دیوار پنهان هستند و تنها سری دوش آب و پنل کنترل آب سرد و گرم مشخص است.

در دوش های شبیه ساز باران، از دو عنصر آب و هوا استفاده می شود و جریان آب به صورت حباب دار و به صورت قطرات باران بدون هیچ فاصله ای به زمین می ریزد.

بنابراین اگر دوش خانه تان ضعیف است و جریان آب یکنواختی ایجاد نمی کند و تمایل دارید آن را تعویض کنید و یا قصد خرید دوش برای یک خانه جدید را دارید، بهتر است از نکات زیر استفاده کنید:

دوش با قابلیت دستی
این قابلیت می تواند برای افرادی که حیوانات خانگی و یا بچه کوچک دارند، مفید باشد. در واقع این دوش ها باید به قدری انعطاف پذیر باشند که به هر طرفی که بخواهید حرکت کنند. وقتی دوش را در دست می گیرید با کنترل بیشتری می توانید بدن کودکتان را بشویید، و یا در مواقع ضروری می توانید پاها و یا لباس هایتان ر به وسیله آن آبکشی کنید. بنابراین دوشی انتخاب کنید که قابلیت جداشدن و در دست گرفتن را داشته باشد.

الگوهای قابل تنظیم برای آب پاشیدن
برخی از این دوش ها قابلیتی را بر روی سری دوش خود قرار می دهند که با چرخش آن می توانید الگو اسپری کردن آب را تغییر دهید. مثلا آب با شدت کمتر پاشیده شود، به صورت متمرکز و یا به صورت پراکنده اسپری شود. بنابراین از این قابلیت می توانید برای ایجاد یک جریان قوی تر، جریان ملایم تر، جریان ماساژ دهنده و با شبیه ساز بارانی استفاده نمایید. اگر موهای زیاد و پر پشتی دارید بهتر از جریان قوی تر این دوش استفاده کنید و برعکس اگر موهایتان کم است بهتر از جریان کم آب استفاده کنید تا در مصرف این مایع گرانقدر صرفه جویی شود.

جنس
دوش های صیقلی راحت تر تمیز می شوند و محبوبیت بیشتری دارند، اما مدل های دیگری به صورت مات، برنزی و یا در طرح ها و رنگ های متنوعی ارائه می شوند که شما باید متناسب با شیرآلات حمام تان یک جنس متناسب را انتخاب کنید.

میزان پوشش دوش آب
همه ما اسپری گسترده و پوشش وسیع تر را به یک دوش با پوشش باریک ترجیح می دهیم. تمامی سری های قابل تنظیم، حداقل دارای یک پوشش گسترده هستند. در سری های مخروطی شکل آب به صورت موثر تری پخش می شود.

پاک سازی رسوبات
از آنجا که رسوبات و املاح موجود در آب های مورد استفاده در کشور می تواند در سوراخ های این دوش ها رسوب کرده و بعد از مدتی منافذ را مسدود کند؛ در این حالت فشار آب به مرور کم شده و دوش کارایی خود را از دست می دهد. در این راستا باید این منافذ را باز کنیم که این کار اندکی سخت است. اما در برخی از دوش ها قابلیتی به کار رفته است که به صورت خودکار این منافذ را باز می کند. در واقع با فشار دکمه ای بر روی دوش سوزن هایی از حفره خارج شه و رسوبات به جا مانده در آن را پاکسازی می کنند.

رقص نور
برخی از این دوش ها دارای چراغ های ال ای دی هستند که در حین دوش گرفتن روشن می شوند و با توجه به دمای آب رنگ ها از رنگ های سرد به سمت رنگ های گرم تغییر حالت می دهند. هریک از این رنگ ها نشانگر دمای مشخص آب است، مثلا اگر آب سرد را باز کنید این دوش به رنگ آبی شده و در صورت استفاده از آب گرم به رنگ قرمز تغییر حالت می دهد. رنگ سبز دمای ۲۰ تا ۳۱، رنگ آبی دمای ۳۲ تا ۴۳ و رنگ قرمز دمای ۴۴ تا ۵۰ را نشان می دهد و در دماهای بالاتر به صورت چشمک زن عمل می کند. این دوش برای روشن کردن چراغ ها نیاز به هیچگونه سیم کشی برقی ندارد چرا که انرژی مورد نیاز خود را از توربینی که در سر دوش تعبیه شده می گیرد. با وصل کردن جریان آب در دوش حمام ، موتور توربینی به چرخش درمی آید و شروع به تولید ۶ کیلووات انرژی الکتریکی می کند.

قابلیت پخش موزیک
این مورد از گزینه های هیجان انگیزی است که در بسیاری از دوش های مدرن استفاده می شود. بسیاری از این دوش ها به قابلیت بلوتوث مجهز هستند و از این طریق می توانند به گوشی شما متصل شده و آهنگ مورد علاقه تان را از طریق اسپیکر های خود پخش کنند. زیرا بسیاری از مردم دوست دارند در زیر دوش آب آواز بخوانند و یا به موسیقی گوش دهند.

هوشمند بودن
دوش های جدید پای خود را فراتر نهاده و مانند یک ربات عمل می کنند. آنها می توانند از طرق وایفای و یا بلوتوث به گوشی شما وصل شده و از طریق برنامه های مخصوص اداره شوند. مثلا قبل از ورود به حمام می توانید آب را تا درجه مورد نظرتان گرم کنید در این صورت دیگر زمانی را صرف گرم کردن آب دوش نمی کنید. و این باعث صرفه جویی در زمان و مصرف آب خواهد شد. این دوش می تواند آهنگ مورد نظرتان را پخش کند. در برخی از مدل ها تمام افراد خانه می توانند با پروفایل جداگانه در این دوش ثبت نام کرده و آن را سفارش سازی کنند، مثلا به اسم خود برای آن دما، موسیقی و … مشخص کنند. این قابلیت برای نوزدان مناسب است و شما می توانید با خیال راحت، نوزادتان را با آب با درجه حرارت معین شست و شو دهید.

قابلیت ماساژوری
این دوش ها با نصب بر روی دیوار در چندین جهت آب را بر روی بدن انسان می پاشند، و فرد حس می کند که آب آو را ماساژ می دهد و آرامش بیشتری به شما منتقل خواهد شد. بنابراین دیگر نیازی به جکوزی ندارید و این دوش ها را می توانید جایگزین جکوزی کنید.

طراحی
عوامل مختلفی در طراحی و زیبایی یک دوش آب دخیل است اما اولین چیزی که به ذهن می آید سهولت استفاده از آن می باشد. تمیز کردن آسان یکی دیگر از موارد طراحی خوب است. مثلا در صورت رسوب و مسدود شدن سوراخ های سری دوش چه باید کرد؟

کیفیت
مواد بکار رفته، نوع اتصالات، نحوه آب پاشیدن از جمله ویژگی هایی هستد ک باید به صورت موثر و کارا در دوش قرار گیرند تا در مجموع کیفیت آن را بالا ببرند. یک دوش پلاستیکی ممکن است در نهایت نیازهای شما را رفع کند اما همه می دانیم استفاده از دوش فلزی ضد زنگ بهتر و کارامد تر است و طول عمر بیشتری دارد.

نصب و استفاده آسان
یکی دیگر از ویژگی های این دوش ها نصب آسان آن است. برخی از دوش ها پس از نصب حتی با وجود استفاده از نوارهای آب بندی، نشت می کنند. بنابراین بهتر است دوش ها را خریداری کنید که نصب آنها آسان و بی دردسر باشد و با یک پیچ گوشتی وصل شود.

دیدگاه‌های این پست
  1. mas گفته:

    نوشتی ۶ کیلو وات انرژِی؟ کولر گازی ۳ کیلو واته.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد