راهنمای خرید فلش مموری و بهترین مدل‌های آن در سال ۲۰۱۸

0 2,933

با رشد فضاهای ذخیره سازی ابری و سرویس‌هایی که این نوع فضا را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، خرید و استفاده از یک حافظه خارجی برای انتقال و ذخیره ضروری نیست. اما در حالی که ایمیل‌ها، دراپ باکس و سایر سرویس‌های ذخیره سازی یک روش امن برای اشتراک گذاری و ذخیره اطلاعات به شمار می‌آیند، با این حال استفاده از یک فلش مموری و حافظه خارجی می‌تواند در بسیاری از این موارد به شما کمک کند و یک روش امن، سریع و راحت را در اختیار شما قرار دهد.

آیا شما به دنبال خرید یک فلش مموری USB هستید و سرعت، امنیت اطلاعات برای‌تان مهم است، در این مطلب سعی می‌کنیم با ارائه نکاتی شما را در خرید این وسیله راهنمایی کنیم و در آخر بهترین فلش درایوهای سال ۲۰۱۸ را به شما معرفی نماییم.

در هنگام خرید یک فلش درایو بهتر است بزرگتر از آنچه که فکر می‌کنید و احتیاج دارید، گام بردارید. فضای زیاد در فلش مموری همیشه به درد شما می‌خورد و شما را پشیمان نخواهد کرد. بنابراین در صورتی که بعد از مطالعه این راهنما مدل مناسب به خود را انتخاب کردید سعی کنید یک فلش مموری با حافظه بالا تهیه کنید تا هیچ وقت از خرید خود پشیمان نشوید. البته ظرفیت فلش بر روی قیمت آن تاثیر می گذارد اما طبق تجربه ما بهتر است تنها به دلیل قیمت بیشتر یک فلش مموری ۳۲ گیگابایتی را با نوع ۱۶ گیگابایتی آن تعویض نکنید.

• امنیت اطلاعات

امنیت این درایوها را جدی بگیرید. برخی از این درایوها داری پسورد ها و یا اسکنر اثر انگشت هستند و میزان امنیت اطلاعات شما را بالا می‌برند. اما این شما هستید که میزان امنیت فلش خود را تعیین می‌کنید. در واقع شما این فلش درایو را برای چه کاری تهیه می‌کنید؟ آیا اطلاعاتی که در آن ذخیره می‌کنید مهم هستند وترجیح می‌دهید کسی غیر از شما به آن دسترسی نداشته باشد؟
به طور کلی سعی کنید فلش درایوی انتخاب کنید که حداقل دارای رمز عبور باشد.

• ضمانت

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید ضمانت کالا است. اکثر فلش مموری دارای ضمانت تعویض از یک سال تا مادام العمر هستند و از نقص‌های تولید حمایت می‌کنند. بنابراین سعی کنید فلش درایو خود را از مکان‌های معتبر تهیه کنید تا این ضمانت‌ها شامل محصول خریداری شده شما شود.

• بدنه محکم

یک فلش مموری هر چقدر از نظر امنیتی محافظت شده باشد در اثر سقوط و برخورد ضربه ممکن است دچار مشکل شود. بنابراین در هنگام تهیه این وسیله به جنس سوکت و بدنه آن توجه کنید. در صورتی که بدنه از جنس پلاستیکی باشد ممکن است بر اثر ضربه و یا سقوط ترک برداشته و یا بشکند. کیفیت سوکت نیز مهم است و در صورت عدم کیفیت کارایی خود را از دست داده و به درستی در پورت لپ تاپ یا هر وسیله دیگر قرار نمی گیرد. بهتر است از فلش درایو هایی استفاده کنید که دارای سرپوش هستند تا سوکت را در برابر گرد و غبار حفظ کنند. خاصیت ضد آب مسئله ی دیگری است که در هنگام خرید اهمیت دارد. بارهای برای من پیش آمده است که فلش مموری را در جیب لباس خود جا بگذارم و آن را در لباسشویی بگذارم.

• سرعت

فلش مموری‌های که سرعت انتقال اطلاعات در آن‌ها زیادتر است، بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند. USB3.0 سرعت انتقال اطلاعات بالاتری نسبت به USB 2.0 دارد. البته در صورتی که ظرفیت فلش مموری شما پایین است این موضوع اهمیت ناچیزی پیدا می‌کند وبهتر است بابت آن هزینه اضافه‌ای نپردازید. زیرا در انتقال اطلاعات در فلش۳۲ گیگی این تفاوت در سرعت بسیار ناچیز است، مگر آنکه کار شما حساس به زمان باشد و بخواهید از این فلش مموری در طول روز چندین بار استفاده کنید.

در شرایط عادی اگر قصد خرید یک فلش مموری ۱ ترابایتی را دارید بهتر است ار فلش مموری USB 3.0 استفاده کنید. البته قبل از اینکه این فلش درایو را تهیه کنید مطمئن شوید که لپ‌تاپ یا کامپیوتر شما یا این نوع فلش سازگاری دارد و پورت مخصوص بر روی آن تعبیه شده است.

• ظرفیت

ظرفیت فلش یک مسئله مهم در انتخاب آن محسوب می‌شود. قبل از تهیه فلش به این نکته فکر کنید که این وسیله را برای ذخیره چه نوع فایل‌هایی احتیاج دارید. اگر هدف شما ذخیره فایل و اسناد است فلش ها با ظرفیت پایین‌تر نیز برای شما مناسب می‌باشد. اما در صورتی که قصد دارید ویدئو‌ها و فایل‌های صوتی و تصویری با کیفیتی را در آن ذخیره کنید بهتر است از نوع با ظرفیت بالای آن استفاده نمایید. اما همانطور که در ابتدای بحث ذکر کردیم بهتر است به طور کلی یک فلش با حافظه بالا خریداری کنید و مطمئن باشید از این تصمیم هیچ وقت پشیمان نخواهید شد.

 

بهترین فلش درایو های سال ۲۰۱۸ به شرح زیر است:

 

۱. بهترین فلش درایو از نظر کلی: SanDisk Extreme CZ80

SanDisk یکی از شناخته شده‌ترین و با کیفیت ترین برندهای موجود در زمینه تولید فلش‌های مموری است و مدل Extreme CZ80 یکی از مدل‌های سریع و با کیفیت این برند می‌باشد. در این فلش ترکیبی از ویژگی‌های منحصر به فرد مانند سرعت بالا، دوام، کیفیت، امنیت و رمز گذاری، باعث شده تا این فلش مموری به یک انتخاب خوب و هوشمندانه تبدل شود. سرعت خواندن در این فلش مموری ۲۴۵ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن بر روی آن ۲۰۰مگابایت بر ثانیه می‌باشد. این فلش می‌تواند یک فیلم کامل SD را در مدت زمان ده ثانیه انتقال دهد که در واقع ۵۰ برابر از سرعت انتقال اطلاعات در یک فلش مموری USB 2.0 است و با سرعت USB3.0 درحال رقابت است. از دیگر قابلیت‌های این فلش مموری استفاده از تکنولوژی رمزگذاری ۱۲۸ بیتی AES و نرم افزار بازیابی RescuePRO اطلاعات می‌باشد. طول این فلش مموری ۲.۸ اینچ بوده و جنس آن از پلاستیک بادوام با کیفیت است و ضمانت مادام‌العمر شامل این محصول می‌شود.

۲. بهترین فلش درایو از نظر سرعت: SanDisk Extreme PRO 128 GB Drive

سرعت خواندن و نوشتن در این فلش درایو بسیار بالا است، شما با استفاده از این فلش می‌توانید با سرعت ۴۲۰ مگابایت بر ثانیه عمل خواندن را انجام دهید و برای نوشتن نیز از سرعت ۳۸۰ مگابایت بر ثانیه استفاده می‌کند که در حدود ۳-۴ برابر از سرعت انتقال اطلاعات در USB3.0 بیشتر است. پوشش براق و آلومینیومی در این فلش بسیار چشمگیر است. رمزگذاری فایل ۱۲۸ بیتی AES امنیت اطلاعات شما را بالا می‌برد. این فلش قابلیت سازگاری با USB3.0 و USB 2.0 را در خود جای داده است. در این فلش مموری از برنامه بازیابی اطلاعات RescuePRO استفاده می‌شود، و در صورت نیاز فایل‌های از دست رفته شما را بازیابی می‌کند، همچنین در هنگام بروز مشکل می‌توانید از گارانتی مادام‌العمر آن استفاده نمایید.

۳. بهترین فلش درایو از نظر طول عمر و پایداری: Samsung 32GB Metal Flash Drive

این فلش درایو بسیار مقاوم است. پوشش آن ضد آب، ضد ضربه ، و دارای خاصیت مغناطیسی و مقاوم در برابر درجه حرارات است. فلش درون یک پوشش فلزی قرار گرفته است و از هر آسیبی در امان است. سامسونگ تا اندازه‌ای به کیفیت بدنه این محصول خود اطمینان دارد که تا ۵ سال برای صدمات ناشی از بدنه آن گارانتی قرار داده است. این فلش درایو از نوع USB 3.0 می‌باشد و از تکنولوژی NAND برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند، سرعت خواندن اطلاعات در این وسیله ۱۳۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن بیش از ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه است. این فلش با USB 2.0 نیز سازگار است اما سرعت انتقال اطلاعات در آن کمتر می‌باشد.

۴. بهترین فلش درایو از نظر بودجه : Kingston Digital 16GB DataTraveler

این فلش درایو از USB 3.0 پشتیبانی کرده و یک درایو جم و جور و با دوام از کینگستون است که با قیمت بسیار مناسب ارائه می‌شود. طراحی آن به گونه این است که می‌توانید آن را به دسته کلید خود آیزان کرده و نگران گم شده آن نباشید. در طراحی آن می‌توانید به صورت سفارشی ساز اسم و لوگو شرکت را بر روی بدنه آن حکاکی کنید. سرعت خواندن اطلاعات در آن ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه، اما سرعت نوشتن اطلاعات کم است. این فلش درایو دارای گارانتی ۵ ساله بوده و با توجه به قیمت آن یک انتخاب هوشمندانه است.

۵. بهترین فلش درایو برای وسایل اپل: SanDisk iXpand 128GB

تجهیزات هوشمند اپل با پورت‌های USB سازگار نیستند بنابراین در صورتی که شما از این تجهیزات استفاده می‌کنید باید فلشی را انتخاب کنید که دارای پورت لایتینگ است، این فلش مموری به صورت خلاقانه‌ای طراحی شده و سوکت لایتینگ آن درون محفظه پلاستیکی قرار می‌گیرد. سرعت انتقال اطلاعات در آن معادل پورت USB 3.0 می‌باشد و قابلیت ذخیره‌سازی ۷۲۰۰ عکس یا ۸۰۰۰ آهنگ را دارد. این فلش مموری به صورت خودکار یک بک آپ از عکس‌ها و .. تهیه کرده و آن را به فضای آزاد دستگاه شما انتقال می‌دهد.

۶. بهترین فلش درایو برای مک بوک : Silicon Power C80 64GB Flash Drive

مک بوک‌ها به دستگاه‌های با قابلیت USB نوع C نیاز دارند، در این حالت می توانید از فلش دوگانه C80 64GB از برند سیلیکون پاور استفاده نمایید. این محصول از دو درگاه۳.۰ USB Type وType C بهره می‌برد. این فلش درایو به هیچ برنامه و نرم افزار خاصی احتیاج ندارد، تنها کافی است آن را به وسیله مورد نظرتان وصل کرده و استفاده نمایید. در این فلش درایو یک برنامه مدیریت فایل به صورت رایگان و اختیاری قرار داده شده است که فایل‌های شما را در صورت تمایل در پوشه‌هایی طبقه بندی می‌کند. سرعت خواندن و نوشتن در این فلش مموری بالاست و ۶۴ گیگابایت فضا ذخیره‌سازی در آن وجود دارد.

۷. بهترین فلش درایو از نظر امنیت : Farsler 32GB Fingerprint Thumb Drive

این فلش مموری با حافظه ۳۲ گیگابایتی با ظرفیت و سرعت بالا (سرعت انتقال اطلاعات ۳۶۰۰ مگابایت بر ثانیه) و قیمت مناسب یک انتخاب خوب به حساب می آید. سنسور اثر انگشت در این فلش از طریق یک نرم افزار گنجانده شده است و از این طریق یک محافظ امنیتی خوب برای اطلاعات شما به حساب می‌آید. این فلش برای دستگاه‌های سازگار با USB 3.0 مناسب است. شما می‌توانید وارد برنامه مخصوص آن شده و برای آن تا ۶ اثر انگشت متفاوت تعریف کنید تا در صورت تمایل تیم کاری‌تان بتوانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. پارتیشن‌های داخلی نیز برای دسترسی عمومی و خصوصی تعبیه شده است. بنابراین شما می‌توانید اطلاعاتی که حساسیت بیشتری دارند را به صورت خصوصی درآورده و تنها خودتان به آن دسترسی داشته باشید و سایر اطلاعات را با افراد تیم‌تان به اشتراک بگذارید.

۸. بهترین فلش درایو برای Ultrabook :Samsung 32GB USB 3.0 Flash Drive Fit

اولترابوک‌ها در واقع نوعی نوت‌بوک بسیار نازک و باریک هستند که وزن بسیار کمی دارند و هر نوع فلش درایو USB را پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین درایو‌های بزرگ برای این وسیله مناسب نیستند. اما این فلش مموری دارای ظاهر باریک و جمع و جور است، در واقع اندازه‌ای معادل با ناخن انگشت شست دارد. در این فلش از تکنولوزی NAND استفاده شده است. با پشتیبانی از فلش مموری USB 3.0 از سرعت خواندن و نوشتن بالایی برخوردار است. بهتر است در حمل و نقل این فلش مموری دقت بیشتری کرده و آن را به دسته کلید و یا وسیله‌ای دیگر آویزان کنید تا گم نشود.

۹. بهترین فلش درایو با بدنه مقاوم: Corsair Flash Survivor Stealth 64-bit USB 3.0 Flash Drive

این درایو با سرعت انتقال اطلاعات ۸۵ مگابایت بر ثانیه ممکن است یک فلش متوسط به حساب آید اما بدنه آن به گونه‌ای طراحی شده است که هیچ آسیبی به آن وارد نمی‌شود. در بدنه آن از مواد لاستیک EPDM استفاده شده‌است که نوعی عایق حرارتی خوب در مقابل نفوذ آب و بخار آب می‌باشد به همین دلیل از این مواد در سیستم‌های سرمایشی، لوله‌کشی ها و تهویه‌ها استفاده می‌کنند و شما می‌توانید آن را در عمق ۲۰۰متری آب برید و نگران خراب شدن و از دست دادن اطلاعاتتان نباشید. در بدنه آن از آلومینیوم به کار رفته در هواپیما استفاده شده است و خاصیت ضد ضربه و شوک دارد.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد