راهنمای خرید لیزر خانگی IPL

0 4,630

این روزها انتخاب یک روش مناسب برای ازبین بردن موهای زائد بدن از بین ده‌ها روش موجود، کار سخت و گیج کننده‌ای است. بیشتر خانم‌ها به دنبال روشی هستند که هم درد کمی هنگام از بین بردن موها داشته باشد و هم مدت رویش موهای زائد بدن را طولانی‌تر کند. حال اگر مشکلی در پرداخت اندکی هزینه‌ی بیشتر از سایر روش‌ها ندارید، می خواهیم کارآمدترین و کم دردترین روش را به شما معرفی کنیم: تکنولوژی IPL یا دستگاه لیزر خانگی.

تکنولوژی لیزر خانگی یا IPL چیست و چگونه کار می‌کند؟

دستگاه‌های لیزر خانگی از نوعی تکنولوژی به نام آی پی ال (Intense Pulse Light) به معنی پالس نوری شدید، استفاده می‌کنند. IPL لیزر نیست بلکه فلش لامپ‌های زنون است که نور چند طول موجی ایجاد می‌کند. Ipl بر روی یبشتر پوست‌ها قابل استفاده است و از آن می‌توان برای ازبین بردن موهای بدن به‌صورت آرام و بی‌خطر استفاده کرد. این پالس‌های نوری بر روی رنگدانه‌های فولیکول‌های مو که به آنها ملانین گفته می‌شود متمرکز شده و ایجاد گرما می‌کنند، این گرما توسط ملانین جذب می‌شود و بدون سوختگی یا آسیب به پوست، به تخریب آنها می‌انجامند و باعث عدم رشد مجدد مو می‌شود.

 

مکانیسم دستگاه لیزر خانگی

چه کسانی می‌توانند از دستگاه لیزر خانگی استفاده کنند؟

استفاده از لیزر خانگی به دو عامل مهم رنگ مو و رنگ پوست (از نظر میزان روشن یا تیره بودن پوست) بستگی دارد. بهترین نتایج در افراد با رنگ پوست روشن و موهای تیره و به دست می‌آید. در افرادی که رنگ پوست بسیار تیره دارند مثل افراد آفریقایی-آمریکایی، به دلیل رقابت بین ملانین پوستی در جذب انرژی نور با ملانین مو، انرژی رسیده به مو کمتر از حد معمول است و اثر اشعه به ملانین مو نیز به مراتب کمتر خواهد بود، در این افراد احتمال صدمه پوستی توسط دستگاه لیزر بالا است و استفاده از آن توصیه نمی‌شود. موهای سفید نیز فاقد ملانین هستند و اشعه لیزر توسط مو جذب نمی‌شود. همچنین دستگاه بر روی موهای قرمز نیز اثرگذاری ندارد. موهای بلوند و بور نیز ملانین کمتری دارند و نسبت به موهای تیره از میزان جذب انرژی کمتری برخوردارند؛ در نتیجه، کمتر به درمان با این روش پاسخ می‌دهند. hair and skin color

چند نکته مهم که باید قبل از خرید بدانید

  • اگر شرکت یا فروشنده‌ای به شما بگوید که دستگاه‌ آن‌ها روی همه انواع پوست و یا مو اثرگذار است، بایستی به صداقت فروشنده شک کرد! می‌پرسید چرا؟

تکنولوژی لیزر موبر نخستین بار دراوایل سال ۱۹۹۰ در ایالات متحده آمریکا، تحولی بزرگ را در عرصه لوازم پزشکی به وجود آورد، ولی جالب است بدانید در آن زمان افراد با پوست تیره توانایی استفاده از این محصول را نداشتند. با پیشرفت روز افزون این تکنولوژی، دستگاه لیزر خانگی برای طیف بیشتری از رنگ‌های پوستی قابل استفاده شده است؛ اما هنوز هم افرادی که رنگ پوست بدنشان بسیار تیره است، نمی‌توانند از این دستگاه استفاده کنند و ممکن است به مشکلات پوستی دچار شوند.

  • نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که باید قبل از خرید دستگاه، به رنگ موی خود توجه کنید. نورِی که از دستگاه لیزر ساطع می شود توسط فولیکول‌های مو جذب شده و به مرور زمان باعث ضعیف شدن آن‌ها می‌شود. هرچه رنگ مو تیره تر باشد، توانایی جذب آن نیز بالاتر خواهد بود.
آیا می‌توان برای تمام نقاط بدن از دستگاه لیزر خانگی استفاده کرد؟

اینکه از این دستگاه در کدام نقاط بدن می‌توان استفاده کرد به برند و مدل دستگاهی که خریداری می‌کنید بستگی دارد و باید به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید. لازم به تاکید است که اگر در دفترچه قید شده باشد که از آن در نواحی حساس مثل صورت و اندام تناسلی استفاده نشود باید رعایت مساله را در نظر بگیرید. چرا که این موضوع برای جلوگیری از هرگونه آسیب به بدن انجام می‌شود.

نحوه کار با دستگاه لیزر خانگی چگونه است؟

برای شروع به کار باید دفترچه راهنمای دستگاه خریداری شده را به دقت مطالعه کنید؛ چرا که ممکن است استفاده از آن دستگاه نکات خاص خود را داشته باشد. دستگاه‌های لیزر خانگی در دو نوع بی‌سیم و باسیم موجود هستند. در نوع بی‌سیم طبق مدت زمان ذکر‌ شده در دفترچه راهنما، دستگاه باید قبل از اولین استفاده و پس از خالی شدن به طور کامل شارژ شود اما نوع باسیم آن نیاز به شارژ شدن نخواهد داشت.

نحوه کار کلی دستگاه‌های لیزر خانگی به شرح زیر است:

  1. ابتدا منطقه مورد نظر را با تیغ یا شیور اصلاح کنید تا مطمئن شوید نور دستگاه در بهترین حالت به فولیکول مو برخورد می‌کند.
  2. پوست باید کاملا خشک و عاری از هرگونه کرم و مواد آرایشی باشد.
  3. درجه شدت نوریِ متناسب با رنگ مو و رنگ بدن‌تان را طبق راهنمای دستگاه انتخاب کنید.
  4. دستگاه را (با زاویه ۹۰ درجه) روی پوست قرار دهید به‌ طوریکه پنجره جداشونده و حلقه ایمنی در تماس با پوست باشد و دکمه شروع به کار را فشار دهید.

 

آیا لیزر موها با دستگاه لیزر خانگی دردناک است؟

دستگاه‌های لیزر خانگی همانند لیزرهای کلینیک‌ها نیاز به مواد بی‌حس کننده ندارد فقط برخی از آن‌ها دارای مواد خاصی هستند که به خنک کردن پوست کمک می‌کند. هنگام تابش اشعه لیزر به پوست تنها سوزش مختصری احساس می‌شود که آن هم با استفاده از ژل‌های خنک‌کننده یا دستگاه‌های خنک‌کننده مخصوص به حداقل می‌رسد.

عوارض جانبی استفاده از دستگاه لیزر خانگی (IPL)

عوارض جانبی این شیوه بسیار کم است. این عوارض عموما ممکن است بصورت قرمزی و تورم در محل درمان ظاهر شوند که البته به سرعت برطرف خواهند شد. تاکنون هیچ عارضه جانبی دیگری از این دستگاه گزارش نشده و هرگونه ادعا درباره سرطان‌زا بودن این دستگاه بی‌اساس است.

آیا استفاده از دستگاه لیزر خانگی برای خانم‌های باردار یا شیرده خطرناک است؟

از نظر تئوری تاکنون ثابت نشده که نور لیزر این دستگاه‌ها اثر منفیِ خاصی بر جنین یا مادر شیرده داشته باشد. البته لیزر درمانی برای رفع موهای زائد در خانه یا در کلینیک ممکن است باعث استرس و اضطراب در افراد مختلف شود. با توجه به این که لیزر موها‌ی زائد نوعی درمان اختیاری محسوب می‌شود، بهتر است خانم‌های باردار و شیرده برای پیشگیری از ایجاد مشکل احتمالی، از انجام این کار صرف‌نظر کنند. چنانچه کسی اصرار به انجام این شیوه داشت باید با پزشک معالج خود مشورت کند.

مدت زمان اثر بخشیِ استفاده از دستگاه لیزر خانگی

مطالعات نشان می‌دهد با توجه به ریزش طبیعی موها، بهتر است طی ۱ تا ۲ هفته روش موزدایی را ادامه دهید تا از رشد مجدد موها جلوگیری شود. معمولا بهترین نتیجه بعد از ۴ تا ۵ بار استفاده در هر دو هفته یکبار قابل مشاهده خواهد بود. تکرار استفاده از دستگاه چند هفته یکبار پس از تکمیل دوره‌ی مذکور، باعث جلوگیریاز رشد مجدد موها خواهد شد. مطالعات نشان داده است نتیجه دوره استفاده با هر ۲ تا ۴ هفته یکبار تثیت می‌شود. شما می‌توانید فاصله این دوره استفاده را طبق رشد مجدد موهای خود تنظیم کنید.

از یک دستگاه لیزر خانگی چند بار می‌توان استفاده کرد؟

اینکه از یک دستگاه لیزر چند بار می‌توان استفاده کرد، بستگی به برند و مدل دستگاه خریداری شده دارد که چه تعداد فلش (شات) به همراه داشته باشد. به طور نمونه اگر برای دو بار لیزر کردن کل بدن به طور متوسط به ۳۰۰۰ فلش یا شات نیاز باشد (که این میزان مورد نیاز برای یک ماه است)، برای دستگاهی که ۹۰۰۰۰ فلش دارد با یک حساب ساده ریاضی می‌توان محاسبه کرد که ۶۰ بار کل بدن را می‌توان لیزر کرد. حال اگر شما فقط برای نقاط خاصی از بدن می‌خواهید از این دستگاه استفاده کنید طول عمر استفاده از دستگاه بیشتر خواهد بود.

 نکته: به عنوان نکته آخر، هنگام خرید دستگاه لیزر خانگی باید دقت داشته باشید که برخی دستگاه‌ها با تمام شدن شات‌ها، دیگر قابل استفاده نیستند ولی برخی برندها این قابلیت را دارند که کاربر شات‌ها را به صورت جداگانه خریداری کند و بتواند مجددا از دستگاه لیزر خود استفاده کند.

 

مدل‌های پر فروش دستگاه لیزر خانگی

 

دستگاه لیزر خانگی فیلیپس sc2006

دستگاه لیزر خانگی فیلیپس sc2006

  • مناسب برای خانم‌ها
  • قابلیت زدن ۱۴۰۰۰۰ فلش
  • با اعمال پالس‌های آرام نوری به ریشه مو، باعث ریزش طبیعی موها بدون امکان رویش مجدد می‌گردد
  • سَری دقیق مخصوص استفاده صورت طراحی شده است

دستگاه لیزر خانگی تریا ۴X

  • تکنولوژی لیزر دایود
  • استفاده شده توسط متخصصین پوست
  • عملکرد با غیر فعال‌سازی فولیکول های مو در زیر پوست
  • قابل شارژ
  • عملکرد ایمن و آسان: مناسب برای استفاده در منزل

خرید اینترنتی دستگاه لیزر خانگی تریا ۴X

 

بررسی لیزر تریا ۴X را در بورسیکا بخوانید

دستگاه لیزر خانگی رمینگتون ipl6750

دستگاه لیزر خانگی رمینگتون ipl6000

  • مناسب برای آقایان و خانم‌ها
  • منبع تغذیه: برق خانگی (با سیم)
  • ویژگی ها: دارای سنسور تشخیص رنگ پوست
  • دارای دو سری مخصوص

خرید اینترنتی دستگاه لیزر خانگی رمینگتون ipl6750

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد