راهنمای خرید هاوربرد (اسکوتر های برقی)

0 1,034

هاوربرد ها، اسکوتر های برقی و یا همان سلف بالانس ویل، وسایل جالبی هستند که به سرعت همه گیر شده و بیشتر انسان ها از آن برای حمل و نقل کوتاه یا سرگرمی استفاده می کنند. این وسیله به گروه سنی خاصی تعلق ندارد، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان هریک بنا به نیازهایشان از آن استفاده می کنند. در این میان تنوع در این محصولات زیاد بوده و مدل های مختلف با ویژگی های مختلفی ارائه شده است. این وسایل با اسامی مانند اسکوتر برقی، اسکوتر هوشمند، اسمارت برد، هاور برد، سلف بالانس ویل و یا سگ وی ارائه می شوند. برخی از آنها بسیار ارزان قیمت هستند و شما با هزینه کمی می توانید آن را تهیه کنید. برخی با توجه به ویژگی هایی که در اختیار شما قرار می دهند، قیمت بسیار بالاتری دارند. بنابراین این شما هستید که با توجه به بودجه خود و نیاز هایی که دارید این وسیله را انتخاب می کنید.

این مطلب به صورت دو بخشی است، در قسمت اول سعی کردیم، عوامل مهمی که در هنگام خرید اسکوتر هوشمند برقی دخیل است را به شما ارائه دهیم و در قسمت دوم، چند مدل از بهترین اسکوتر های هوشمند را به شما معرفی خواهیم کرد.

در ابتدا بهتر است با تعریف اسکوتر برقی و هاور برد آشنا شوید. اسکوتر یک دستگاه برقی هوشمند است که بایک باتری داخلی قابل شارژ و دو چرخ به موازات هم، بر روی زمین حرکت می کند. اصل اساسی در استفاده از این دستگاه حفظ تعادل است. در واقع شما باید به گونه ای بر روی آن باستید که تعادل تان بهم نخورد.

این وسیله به سوخت احتیاج ندارد و تنها از طریق برق شارژ می شود، بنابراین مجبور نیستید که برای سوخت آن هزینه ای پرداخت کنید. این وسیله برای سفرهای کوتاه بسیار مناسب است و نیاز به نگهداری زیادی ندارد، تنها کافی است هر چند یک بار آن را شارژ کرده و یا چرخ های آن را تمیز کنید. اندازه آنها کوچک است و وزن کمی دارند، بنابراین به راحتی می توانید آنها را حمل و نقل کرده و در خانه نگهداری کنید.

در این قسمت مهم ترین فاکتور های دخیل در هنگام خرید یک اسکوتر هوشمند را بررسی می کنیم:

۱. ایمنی
اولین و مهم ترین عامل در هنگام خرید این وسایل، میزان امنیت آنهاست، متاسفانه اتفاقاتی مانند آتش سوزی و انفجار در اسکوتر ها بسیار رایج است، و تنها دلیل آن کیفیت پایین این وسایل می باشد. بسیاری از این وسایل الکتریکی در هنگام راه رفتن و یا شارژ شدن دچار سانحه شده و از بین می روند. بهتر است اسکوتر هایی انتخاب کنید که مسائل ایمنی در آنها رعایت شده باشد. اسکوتر هایی که دارای تاییدیه UL (مجموعه مهندسی اعلام و اطفاء حریق)، FCC و CE باشند، زیرا این اسکوتر ها قبل از ورود به بازار، کاملا آزمایش می شوند. بنابراین تنها به دلیل قیمت پایین، این وسایل بی کیفیت را خریداری نکنید، چون ممکن است جان شما و یا عزیزانتان به خطر بیفتد.

۲. وزن و قابلیت حمل و نقل
آیا شما دوست دارید اسکوتر را همه جا همراه خود داشته باشید؟ اگر جواب تان مثبت است بهتر است یک مدل سبک تر را انتخاب کنید، اگر وزن اسکوتر شما زیاد باشد حمل و نقل آن مشکل بوده و تبدیل به یک وسیله بلا استفاده می شود، اما یک اسکوتر سبک را به راحتی می توانید وارد هواپیما کرده و در طول سفر هایتان نیز استفاده کنید. اسکوتر هایی که وزن ۲۰-۳۰ پوند دارند گزینه های خوبی به حساب می ایند.

۳. عمر باتری
عمر باتری یک اسکوتر بین ۳ تا ۴ ساعت است. اما مدل های با طول عمر بالاتر نیز وجود دارد. سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که بتواند در هر نوبت، حداقل ۳ ساعت شارژ بماند. البته این عامل نیز به شما بستگی دارد، اگر از اسکوتر در مسیر های طولانی تری استفاده می کنید، بهتر است هزینه بیشتری پرداخت کرده و اسکوتر ها با باتری قوی تری خریداری کنید.

۴. کاربر پسند بودن
یک اسکوتر باید دارای طراحی خوب و کاربر پسندی باشد، تا افراد مبتدی نیز بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. بنابراین سهولت استفاده از این وسیله، یک فاکتور مهم و تعیین کننده است.

۵. دوام
این وسیله ها باید فوق العاده با دوام باشند، و توانایی حمل افراد با وزن های بالا را در خود جای دهند، یک اسکوتر خوب نباید بر اثر استفاده مکرر، دچار اختلال شده و از کار بیفتند.

۶. محدوده وزن
هر اسکوتر دارای یک محدوده ی وزنی است که در دفترچه آن قید شده است، بنابراین قبل از خرید، به این محدوده توجه کنید و یک وسیله متناسب با وزن خود خریداری کنید.

۷. سرعت و محدوده حرکت
این عامل کاملا به شما و نیازهایتان مربوط است. آیا شما می خواهید از این وسیله برای رفت و آمد به محل کارتان استفاده کنید، چقدر از آنجا فاصله دارید؟ و یا این وسیله را برای فرزندتان تان و صرفا به منظور تفریح خریداری کرده اید؟ اهمیت سرعت یک اسکوتر نسبی است و کاملا به نیاز شما بستگی دارد.
به طور معمول اسکوتر ها، سرعت هایی معادل با ۲ تا ۱۰ مایل بر ساعت دارند و برخی از مدل های سریع تر آن می توانند تا ۱۲ مایل بر ساعت حرکت کنند، این سرعت ممکن است از نظر شما کم باشد ، اما برای وسیله ای که شما روی آن ایستاده اید بسیار مناسب است. به طور کلی میزان سرعت شما بسته به نوع زمین و شیب آن و وزن سوارکار متفاوت و در محدوده ی ۸ تا ۱۲ مایل متغیر است.

۸. ویژگی های اضافی
برخی از اسکوتر ها از قابلیت های اضافی نیز برخوردارند، ویژگی هایی مانند حرکت به عقب، چراغ های LED، قابلیت اتصال به بلوتوث؛ ضد آب بودن، ضد ضربه بودن؛ اندازه صفحه؛ ریموت و …. در صورتی که این ویژگی های برای تان اهمیت دارد، در هنگام خرید به آنها دقت کنید.
مثلا با استفاده از بلوتوث آن می توانید به گوشی هوشمند خود متصل شده و از طریق اسپیکر های اسکوتر، موسیقی مورد علاقه خود را گوش دهید و در هنگام اسکوتر سواری از آن لذت ببرید. ریموت نیز به منظور خاموش و روشن کردن اسکوتر و یا قرار دادن آن در حالت استند بای(برای مصرف برق کمتر) مناسب می باشد و دیگر نیازی نیست از دکمه پاور اسکوتر استفاده نمایید.

۹. قیمت
اسکوتر ها با توجه به ویژگی ها و قابلیت هایی دارند از قیمت های متفاوتی برخوردارند، البته نوع برند و شرکت تولید کننده نیز بر قیمت آن بسیار تاثیر می گذارد. بنابراین قبل از خرید آن، الویت های خود را طبقه بندی کرده و با توجه به بودجه خود یک مدل مناسب انتخاب نمایید.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد