راهنمای خرید هدیه ویژه شب یلدا

0 1,814

یلدا یکی از مهم‌ترین و زیباترین جشن‌های ایرانیان است که در روز آخر پاییز برگزار می‌شود؛ درواقع با برگزاری این جشن به استقبال زمستان می‌رویم. خانواده‌های ایرانی به دورهم جمع می‌شوند و در بیشتر مواقع به خانه بزرگ فامیل می‌روند و از ساعات اولیه شب تا نزدیکی‌های اذان صبح در کنار هم هستند، صحبت می‌کنند، خوراکی‌های خوشمزه می‌خورند، فال می‌گیرند و به استقبال زمستان می‌روند. انواع میوه‌ها مانند انار و هندوانه در این شب استفاده می‌شود، علاوه بر این، هر نقطه از ایران رسم و رسومات خاص خودش را دارد، مثلاً گیلانی‌ها از میوه‌ای به نام کونوس در این شب استفاده می‌کنند.

در کنار همه این رسم و رسومات زیبا، سنت هدیه دادن نیز وجود دارد. درواقع ایرانیان برای ابزار عشق و محبت خود با تهیه یک هدیه کوچک برای عزیزانشان این شب را جشن می‌گیرند. شاید دغدغه شما برای این شب، تهیه یک هدیه زیبا برای همسر، فرزند و یا پدر و مادرتان باشد. اگر سردرگم هستید و نمی‌توانید یک هدیه مناسب انتخاب کنید بهتراست با ما همراه باشید تا پیشنهاد‌هایی را به شما ارائه دهیم، شما می‌توانید از این راهنما استفاده کره و برای هرکدام از دوستان و عزیزان خود هدیه زیبا تهیه کنید.

هدیه برای خانم‌ها

راهنمای خرید هدیه یلدا برای خانم‌ا

لوازم آرایشی جزء جدایی‌ناپذیر زندگی زنان است. حتی افرادی که آرایش نمی‌کنند، در کیف خود چند قلم لوازم آرایشی دارند، بنابراین شما می‌توانید با خرید لوازم آرایش در شب یلدا، شب خاطرانگیزی را برای همسر، مادر و یا خواهرتان رقم بزنید. انتخاب لوازم آرایشی برای یک خانم ممکن است اندکی سخت باشد، ولی مطمئن باشید با دیدن آن خوشحال می‌شود. شما می‌توانید از لوازم آرایشی مانند رژ لب؛ کرم پودر، پنکک، سایه چشم و … تهیه کنید. لوازم آرایشی را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید تا  سلامت همسرتان به خطر نیفتد.

لوازم بهداشتی از جمله مواردی است که  همه انسان‌ها از آن استفاده می‌کنند. خرید لوازم بهداشتی کار آسان‌تری است، کافی است نوع پوست و موی همسرتان را بشناسید. می‌توانید مواد بهداشتی تقویت‌کننده برای پوست و مو  را تهیه کنید و با این کار به‌سلامتی همسرتان نیز کمک کرده و او را خوشحال می‌کنید.

  • زیورآلات

در دنیا هیچ زنی وجود ندارد که عاشق جواهرات نباشد. خرید جواهرات و زیورآلات هر زنی را خوشحال می‌کند. البته با توجه به شرایط اقتصادی امروزه و بالا بودن قیمت طلا می‌توانید از گزینه‌های دیگری مانند نقره نیز استفاده کنید. این نکته را به خاطر بسپارید که هدف تنها خوشحال کردن همسرتان است و ارزش مالی هدیه اهمیتی ندارد. امروزه زیورآلاتی بسیار زیبا متناسب با شب یلدا ارائه می‌شود که در طرح‌های زیبایی مانند انار و هندوانه موجود هستند، که می‌تواند نماد زیبایی از عشق و محبت شما بوده و یادآور خاطرات یلدایی که کنار هم بودید، باشد.

راهنمای خرید هدیه شب یلدا برای زنان

عطر و ادکلن نیز یک گزینه دیگر برای خرید هدیه در شب یلدا است. در این راستا عطرهای ملایم زنانه بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند همسرتان را خوشحال کند. شما می‌توانید عطری را به سلیقه خود و متناسب با فصل زمستان تهیه کنید و یا عطر مورد علاقه همسرتان را بخرید.

برای خرید عطر میتوانید به این راهنما مراجعه کنید.

  • لوازم برقی

لوازم برقی مانند سشوار، اتو مو، اپلیدی و … نیز یک انتخاب خوب برای هدیه به خانم‌ها است. ببینید همسرتان به چه وسیله‌ای نیاز دارد، مثلاً ممکن است سشوار او سوخته باشد و یا از مدل اتو موی خود خسته شده است. بنابراین با خرید این وسیله‌ها می‌توانید او را خوشحال کنید. خرید یک گوشی همراه جدید و یا یک لپ‌تاپ نیز گزینه مناسبی است.

  • لوازم تزئینی خانه

لوازم تزئینی خانه یکی دیگر از مواردی است که زنان را خوشحال می‌کند. البته در این امر بهتر است با سلیقه همسرتان آشنایی داشته باشید و علایق او را بشناسید. می‌توانید از دکورهای تزئینی متناسب با شب یلدا استفاده کنید. این وسایل تزئینی با نزدیک شدن شب یلدا در بیشتر فروشگاه‌ها در دسترس هستند.

  • لوازم آشپزخانه

البته این گزینه ممکن است خوشایند همه خانم‌ها نباشند. بنابراین با شناختی که از روحیات همسرتان دارید می‌توانید وسایل آشپزخانه تهیه کنید. مثلاً  اگر همسرتان عاشق پختن کیک است، می‌توانید برای او یک هم زن جدید و مدرن بخرید.

  • کیف و کفش

کیف و کفش نیز یکی از انتخاب‌های خوب برای هدیه شب یلدا به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید ست‌های زیبای کیف و کفش را خریداری نمایید. با شروع زمستان، بوت و نیم بوت‌ها می‌توانند یک انتخاب خوب باشند، البته شماره پای همسرتان را بررسی کنید و سپس به خرید بروید.

  • لباس

لباس‌های زمستانی، مانند پالتو، شلوارهای ضخیم، شال و بافت‌ها نیز می‌توانند به‌عنوان یک هدیه مناسب برای شب یلدا در نظر گرفته شوند. برای خرید پالتو و شلوار باید اندازه همسرتان را بدانید. اما خرید شال و روسری آسان‌تر است، شال‌های بافتنی بسیار زیاد با طرح‌ها و رنگ‌های زیبایی وجود دارد که می‌تواند همسرتان را خوشحال کند.

  • ساعت

خرید ساعت برای هدیه شب یلدا

ساعت هدیه‌ای است که در بیشتر مراسم‌ها به‌عنوان یک گزینه شیک و خوب به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه همسرتان یک ساعت زنانه زیبا خریداری کنید.

  • عینک

شما می‌توانید برای همسرتان عینک آفتابی بخرید. البته در فصل زمستان ممکن است زیاد از آن استفاده نکند اما برای رفتن به پیست اسکی و یا روزهای آفتابی در زمستان بسیار مناسب است. سعی کنید از فروشگاه‌های معتبر و  از محصولات باکیفیت این خرید را انجام دهد، زیرا چشم عضو حساسی است که باید از آن مراقبت شود و اجناس تقلبی به چشم آسیب وارد می‌کنند.

کتاب یک هدیه خاص است که ممکن است هر انسانی آن را دوست نداشته باشد. بنابراین این هدیه کاملاً به روحیات همسرتان بستگی دارد. در شب یلدا می‌توانید کتاب حافظ را هدیه دهید که یک نماد زیبا و ماندگار برای شب یلدا است؛ در صفحه اول آن یک جمله عاشقانه برای او بنویسد و در همان شب با هم فال بگیرید. این خاطرات سال‌های سال در ذهن همسرتان می‌ماند.

  • گل

همه خانم‌ها از گل خوشحال می‌شوند. هدیه دادن گل نیاز به مناسبت ندارد، بهتر است هرچند وقت یک‌بار با یک گل همسرتان را شاد کنید. در شب یلدا می‌توانید چند شاخه گل رز قرمز بخرید و آن را به همسرتان تقدیم کنید.

 

هدیه برای آقایان

  • کیف و کفش

خرید هدیه برای آقایان اندکی آسان‌تر است اما گزینه‌های کمتری وجود دارد. خرید کیف و کفش برای آقایان در شب یلدا آن‌ها را شاد می‌کند. البته برای خرید کفش بهتر است از سلیقه و سایز پای همسرتان مطلع باشید. مثلاً می‌توانید یک کتانی ورزشی برای او بخرید و یا یک کفش رسمی در مجالس و مهمانی‌ها تهیه کنید. کیف‌های اداری و یا بنددار نیز می‌توانند انتخاب خوبی برای همسرتان باشند تا بتواند وسایلی مانند کارت‌های اعتباری، کلید و سوئیچ را در آن بگذارد.

  • ساعت

خرید ساعت برای مردها بسیار مناسب است. انواع ساعت‌های رسمی، اسپورت و در رنگ‌ها و اندازه‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانید با خرید آن همسرتان را شاد کنید.

ادکلن و عطرهای مردانه یک هدیه خوب برای شب یلدا است. می‌توانید به سلیقه خود و متناسب با فصل این ادکلن را انتخاب کنید و یا ادکلن مورد علاقه همسرتان را بخرید.

برای انتخاب عطر می‌توانید به این راهنما مراجعه کنید.

  • لباس

انتخاب هدیه شب یلدا برای آقایان

لباس‌هایی مانند کت‌های اسپرت، پیراهن مردانه، شلوار و کلاه می‌تواند یک انتخاب خوب باشد. خریدها را متناسب با فصل زمستان انجام دهید تا همسرتان بتواند از آن استفاده کند. اگر بافتنی بلد هستید خودتان برای او یک کلاه و شال گردن ببافید. مطمئن باشید از این هدیه و وقتی‌که برای او گذاشته‌اید بسیار خوشحال خواهد شد.

  • کنسول بازی

خرید هدیه یلدا مناسب مردان

اگر همسرتان اهل بازی‌های کامپیوتری است، می‌توانید برای او یک کنسول بازی بخرید. امروزه کنسول‌های بازی که  بسیار رواج دارد، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس است. بنابراین اگر هیچ یک از این دستگاه‌ها را در خانه ندارید می‌توانید این کنسول‌ها را خریداری کرده و به‌صورت دسته جمعی با هم بازی کنید.

هدفون و وسایل برقی دیگری مانند گوشی، لپ‌تاپ،  نیز می‌تواند همسرتان را خوشحال کند. شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید یکی از این هدایا را تهیه کنید.

  • ست چرم

ست چرم شامل کیف پول، کمربند، جاسوئیچی و … است. این یک هدیه خوب، به صرفه و جمع‌وجور می‌باشد، در این صورت شما به‌راحتی می‌توانید کمربند، کیف و کفش او را ست کنید تا خوش تیپ‌تر به نظر برسد.

لوازم بهداشتی برای مردان نیز یک هدیه خوب به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید برای آن‌ها از انواع وسایل اصلاح ریش و موهای صورت، مواد بهداشتی برای سلامت موها و پوست و …. تهیه کنید.

همانطور که گفتیم کتاب هدیه خاص و ارزشمندی است که برخی از افراد از آن خوشحال می‌شوند. بنابراین اگر همسرتان به کتاب و کتاب‌خوانی علاقه‌مند است خرید یک رمان، کتاب شعر مانند حافظ می‌تواند یک انتخاب خوب و بجا باشد.

 

هدیه برای بچه‌ها

راهنمای انتخاب هدیه شب یلدا

در این شب زیبا و رؤیایی، بچه‌ها را فراموش نکنید. شما می‌توانید با خرید یک وسیله کوچک و حتی ساده آن‌ها را شاد کنید و عشق ورزیدن را به کودکانتان یاد دهید.

  • لباس

خرید لباس برای بچه‌های بسیار لذت‌بخش بوده و آن‌ها را شاد می‌کند. ببینید فرزندتان به چه لباسی علاقه دارد آن را برای او تهیه کنید. سعی کنید مدل و رنگی را انتخاب کنید که او دوست دارد.

  • اسباب بازی

هدیه یلدا برای کودکان

اسباب بازی یکی دیگر از هدیه‌های خوب برای بچه‌های کم سن و سال‌تر است، شما می‌توانید با توجه به سن فرزندتان، جنسیت و علایق او از بازی‌های فکری، مانند پازل و یا اسباب بازی‌های دیگری مثل عروسک و ماشین تهیه کنید.

لوازم مدرسه مانند یک کیف نو، جامدادی، مداد رنگی و لوازم التحریر می‌تواند فرزندتان را خوشحال کرده و او را به درس و مدرسه نیز علاقه‌مند‌تر کند.

  • خوراکی‌های خوشمزه

خوراکی‌های خوشمزه مانند شکلات‌های تزئین شده نیز یک انتخاب خوب و هدیه‌ای لذیذ برای کودکان به‌حساب می‌آید.

شما می‌توانید برای فرزندتان کتابی متناسب با سن او خریداری کنید تا او با کتاب و کتاب‌خوانی رابطه بهتری پیدا کرده و این فرهنگ از کودکی در میان آن‌ها جای بگیرد، خریدن کتاب به‌عنوان هدیه‌ای بسیار ارزشمند است.

علاوه بر این در بیشتر نقاط ایران در این شب، به‌صورت سنتی برای تازه‌عروس و دامادها، هدیه‌های زیبا و سنتی تهیه‌کرده و با توجه به فرهنگ منطقه به آن‌ها تقدیم می‌کنند، این هدایا را می‌توانید از لیست پیشنهادی ما انتخاب کنید و با آن عروس، همسر، مادر و سایر افراد خانواده خود را شاد کنید.

 

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد