راهنمای خرید وان حمام

0 1,057

حمام کردن یکی از کارهای لذت بخش در برنامه روزانه است که خستگی را از بین می برد و تاثیر زیادی در سلامتی دارد. بسیاری از افراد حمام طولانی را بسیار دوست دارند و داشتن یک وان مناسب می تواند این لذت را بیشتر کند.

آیا از خرید چیزی پایه رضایت دارید؟ یا اینکه برای خرید کالا مطالعه می کنید تا یک تجربه عالی برایتان به ارمغان بیاورد؟ در هر صورت برای خرید هر کالایی باید عواملی را در نظر بگیرید.

این راهنمای خرید کمک می کند تا اطلاعات خود را بیشتر کنید و بتوانید تصمیم گیری آگاهانه تری داشته باشید. در اینجا نکاتی بیان شده است که باید هنگام خرید وان حمام در نظر بگیرید.

تجربه حمام
اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به حمام های طولانی علاقه دارد، باید توجه بیشتری به نوع خرید خود داشته باشید. از شکل و اندازه وان حمام می توانید تشخیص دهید که آیا این وان برایتان مناسب است و می توانید در آن راحت باشید؟ اگر وان حمام خیلی کوتاه باشد، هرگز قادر نخواهید بود کاملا به عقب دراز بکشید. اما اگر بخواهید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید، ممکن است توانایی خود را برای استراحت کردن از دست بدهید و مجبور باشید پاهایتان را جلوی وان قرار دهید.

اندازه
اندازه یکی از مهمترین ملاحظاتی است که باید هنگام خرید در نظر بگیرید. فضای حمام باید طوری طراحی شده باشد که وان حمام بتواند در جای مناسبی قرار بگیرد. در بسیاری از موارد، وانی استاندارد است که دارای اندازه های داخلی یک متر و نیم، عرض ۷۵ سانتی متر و عمق ۳۵ تا ۴۰ سانتی متر باشد. اگر حمام دارای اندازه های استاندارد است، می توانید یک وان استاندارد نصب کنید.
اگر قد بلند هستید و به دنبال وان حمامی هستید که برای قدتان مناسب باشد باید به این فکر کنید که چگونه می توانید این وان را در یک فضای کوچک قرار دهید.

عمق وان
عمق وان بر میزان آب تاثیر می گذارد. بعضی افراد از این لذت می برند که به طور کامل در آب غوطه ور باشند. اگر دیواره های وان به خوبی عایق بندی باشند میزان گرمای آب را تعیین می کنند.
افراد مختلف تنظیمات متفاوتی را برای حرارت آب در نظر می گیرند، بنابراین برای داشتن وان حمام که تجربه ایده آل را فراهم می کند ترجیحات خود و هر یک از همکاران یا اعضای خانواده را در نظر بگیرید.

گزینه دوش
نوع وانی که انتخاب می کنید تعیین می کند که آیا می توانید یک دوش داشته باشید یا خیر. برخی از وان ها طوری طراحی شده اند که می تواند برای زوج ها با تنظیمات مختلف مفید باشد. اما ترکیب وان و دوش باعث می شود فضای حمام کمتر گرفته شود. آیا برایتان مهم است که وان حمام یک دوش مجزا داشته باشد یا خیر، این شما هستید که در این مورد تصمیم می گیرید.

هزینه
یک وان استاندارد که هیچ ویژگی خاصی ندارد و از آکریلیک یا فایبرگلاس ساخته شده است در حدود ۲۰۰ دلار است. اگر یک وان ارزان قیمت می خواهید، این شروع قیمت برای پیدا کردن یک وان حمام است.
اگر ایدۀ چرخش آب یا حمام بادی را دوست دارید، قیمت این وان ها در حدود ۷۰۰ تا ۹۰۰ دلار می باشد، برای داشتن یک ترکیب عالی این وان ها نزدیک به ۱۵۰۰ دلار هم می رسند. وان هایی که به دلیل راحتی و تنظیمات حمام در شکل و اندازه های غیر معمولی ظاهر می شوند، بیشتر از وان های معمولی هزینه دارند. وان هایی که با کیفیت بالا یا وسایل زیبا ساخته می شوند مانند مس و سنگ ممکن است بسیار گران باشند.
هرچه بیشتر بر ویژگی ها، سبک و مواد اصلی توجه داشته باشید، ممکن است بیشتر از انتظارتان هزینه کنید. در نظر داشته باشید هزینه وان حمام هزینه نهایی نیست بلکه نصب وان حمام ممکن است پروژۀ پیچیده ای باشد، بنابراین اگر خودتان حرفه ای نباشید، باید یک نفر را استخدام کنید. بعضی از وان ها نسبت به وان های دیگر (به ویژه در داخل و خارج از حمام) نیاز به فرآیند نصب پیچیده تری دارند. اگر می خواهید وان حمام را تعمیر یا تعویض کنید بهتر است قبل از اینکه هزینه های نصب افزایش پیدا کند اندازه های مختلف یا نقاط مختلف را در حمام انتخاب کنید.
اگر وانی می خواهید که عمیق تر از وان قبلی باشد، ممکن است به یک آبگرمکن جدید نیز نیاز داشته باشید تا بتواند آن را گرم کند. از طرفی وان هایی که دارای تکنولوژی های جدید مانند چرخش آب و وان بادی هستند نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند. بنابراین باید برای تمام هزینه های اضافی آماده باشید.

سبک
وان ها در مجموعه ای از رنگ ها و سبک ها وجود دارند. در حالی که بیشتر آن ها سفید هستند و سبک نسبتا کلاسیکی دارند. اگر می خواهید از وان حمامی استفاده کنید که ظاهری مدرن داشته باشد یا ظاهر حمام را بیشتر از سبک معمولی نشان دهد گزینه های بسیاری وجود دارد.
بیشتر وان هایی که زیبایی های منحصر به فرد و غیر معمولی دارند هزینه های بیشتری نسبت به سبک های استاندارد دارند، اما اگر می خواهید یک وان خاص داشته باشید، این هزینه ها ارزش آن را دارند.

جنس
اکثر وان هایی که با آن روبرو می شوید، در جنس آکریلیک یا فایبرگلاس ساخته می شوند، زیرا این موارد گزینه های مقرون به صرفه ای هستند.
اکریلیک انتخاب محبوبی است، زیرا بادوام و سبک وزن است و گرما را به خوبی نگه می دارد. فایبر گلاس مخصوصاً مقرون به صرفه و سبک است، اما مستعد ابتلا به خراش است و گرما را نیز حفظ نمی کند. این گزینه ها رایج هستند و در بسیاری از مدل ها قابل دسترسی هستند اما گزینه های محکم، با دوام و قابل اطمینانی نیستند و از لحاظ ظاهری هیچ زیبایی ندارند.
اگر تمایل دارید وان با کیفیت و زیباتری خریداری کنید، چند گزینه دیگر برای بررسی وجود دارد:
چدن محکم: بادوام است و گرما را خوب نگه می دارد، اما نسبتا گران است.
فولاد: یک گزینه مقرون به صرفه تر است که شبیه چدن است و مزایای مشابهی را ارائه می دهد، اما به آسانی تراش می خورد.
سنگ مرمر: زیبا است و در مجموعه ای از رنگ ها و الگوها وجود دارد، اما گران است و نیاز به نگهداری بیشتری دارد.
مس: زیبایی منحصر به فردی را به ارمغان می آورد و بسیاری از مشتریان آن را دوست دارند، اما یکی از گران ترین گزینه ها می باشد.
پلیمر ریخته گری: می تواند مانند سنگ مقرون به صرفه باشد. این ماده حرارت را به خوبی حفظ می کند و نسبتا با دوام است.
بعضی از این مواد می تواند موجب افزایش طول عمر و زیبایی حمام شوند، اما اگر تصمیم به خریدن یکی از این موارد داشته باشید، باید مواردی مانند هزینه نگهداری و وزن را در نظر بگیرید.

وزن
بسیاری از موارد موجود در لیست بالا سنگین هستند. یکی از چیزهایی که باید هنگام خرید وان در نظر بگیرید این است که وان چقدر وزن دارد زیرا بعضی از آن ها از مواد سنگینی مانند سنگ یا فلز ساخته شده است. وان حمام سنگین می تواند کار اضافی در فرایند نصب ایجاد کند زیرا باید مطمئن شوید که کف حمام می تواند این وزن را تحمل کند. البته، این امر برای وان هایی است که بر روی یک طبقه بالاتر نصب می شوند، اما بهتر است آن را برای همه وان ها در نظر بگیرید.

امکانات و موارد اضافی:
نورپردازی آب: نورپردازی زیر آب که گاهی اوقات کروماتراپی نامیده می شود، می تواند زیبایی خاصی به حمام اضافه کند.
بلندگو: اگر دوست دارید در حمام به موسیقی گوش دهید، اضافه کردن یک بلندگو به وان پیشنهاد خوبی است.
کنترل های دیجیتال: برای واحدهایی که ویژگی های اضافی مانند بلندگو و چراغ دارند، کنترل های دیجیتال همه چیز را آسان تر می کند.
ADA Compliance: واحدهای سازگار با ADA بر اساس نیازهای افراد معلول طراحی شده اند. اگر کسی دارای معلولیت یا مسائل مربوط به تحرک باشد، می تواند از ویژگی های سازگار با ADA استفاده کند.
گارانتی: نصب وان حمام یک کار بزرگ است و داشتن گارانتی بدان معنی است که مجبور نیستید برای مدت طولانی نگران آن باشید. یک ضمانت خوب می تواند اعتماد به نفستان را افزایش دهد.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد