راهنمای خرید کتری برقی

0 1,243

به نظر می رسد جوشاندن آب یکی از ساده ترین وظایف خانه باشد. یک قابلمه یا کتری را پر از آب می کنید، روی اجاق گاز می گذارید و چند دقیقه صبر می کنید تا جوش بیاید. به همین دلیل ممکن است تعجب کنید که چرا بعضی افراد برای این کار ساده از یک کالای خاص استفاده می کنند.

بسیاری از افراد که عاشق قهوه و چای هستند به کتری های الکتریکی علاقه خاصی دارند، زیرا آن ها فرایند جوشیدن آب را راحت، سریع و با دقت انجام می دهند به طوری که نمی توان آن را با هیچ کتری سنتی مقایسه کرد.

مزایای استفاده از کتری برقی
آنها چند مزیت قابل توجه نسبت به کتری های سنتی دارند که باعث می شود برای مصرف کنندگان هزینه های بیشتری را رقم بزند:

سریع هستند
کتری های الکتریکی سریعتر از اجاق گاز یا مایکروویو آب را به نقطه جوش می رسانند. اگر می خواهید فنجان قهوه خود را سریعتر آماده کنید، کتری برقی می تواند انتخاب خوبی باشد.

استفاده از آن ها آسان است
تنها کافی است آب را اضافه کنید و دکمه کتری را فشار دهید. کتری های الکتریکی با تنظیمات و ویژگی های درجه حرارت به راحتی آب را جوش می آورند.

انرژی کارآمدتری دارند
کتری های الکتریکی نسبت به مایکروویو یا کتری سنتی از انرژی کمتری برای جوشاندن آب استفاده می کنند.

دقیق هستند
در حالی که درجه حرارت مناسب برای همه افراد اهمیت ندارد، اما برای دوستداران چای اهمیت بسیاری دارد. درجه حرارت مناسب می تواند تفاوت زیادی در طعم های مختلف چای ایجاد کند. افرادی که به چای اولونگ یا چای سبز علاقه دارند، قادر خواهند بود آب را برای یک درجه خاص تنظیم کنند.

برای جوشاندن آب نیازی به کتری برقی ندارید، اما اگر می خواهید چای و قهوه را با فرکانس های مختلفی درست کنید، می توانید با کتری برقی زندگی خود را ساده تر کنید.

هنگام خرید کتری الکتریکی به عوامل زیر توجه کنید:
اگر می خواهید برای خانه یا دفتر خود یک کتری برقی تهیه کنید، در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام خرید باید به آن ها توجه کنید.

سرعت
اکثر افرادی که به کتری الکتریکی علاقه دارند، سرعت را مهمترین عامل می دانند زیرا باعث می شود چای یا قهوه را سریع تر آماده کنید. به همین دلیل کتری برقی را انتخاب کنید که سرعت خوبی دارد.
بیشتر کتری های الکتریکی در عرض سه الی چهار دقیقه آب را جوش می آورند، در حالی که بعضی از آن ها قادر هستند یک لیوان آب را در عرض ۹۰ ثانیه گرم کنند. ادعاهای تولید کننده را در قسمت توضیحات محصول بررسی کنید و ببینید افرادی که این کتری ها را گرفته اند چه نظری دارند.

گزینه های دما
انواع چای های مختلف زمانی طعم بهتری خواهند داشت که در دماهای مختلف دم کشیده شوند. بنابراین در حالی که جوشاندن آب ممکن است برای چای سیاه مناسب باشد، ممکن است برای عطر و طعم چای سبز، سفید و اولونگ مناسب نباشد.
دمای پایین تر از حالت جوش برای قهوه مناسب است. بسیاری از مصرف کنندگان بین قهوه ای که با آب جوش درست شده باشد و قهوه ای که در درجه حرارت پایین تر از جوش درست شده باشد تفاوتی قائل نمی شوند، اما کسانی که به دم کردن قهوه و میزان درجه حرارت آن توجه خاصی دارند بین این دو تفاوت قائل می شوند.
برخی از کتری های برقی که قیمت کمتری دارند، دارای گزینه تنظیمات دما نیستند. بنابراین اگر این ویژگی برایتان اهمیت بسیاری دارد، به دنبال یک کتری برقی باشید که به شما اجازه می دهد دماهای مختلف را انتخاب کنید.

هزینه
کتری های ساده که دارای ویژگی های محدود هستند می توانند ۱۵ دلار هزینه داشته باشند. مدل هایی که کیفیت بالاتر و ظرفیت بالاتری دارند به قیمت ۱۰۰ دلار هم می رسند. اگر به دنبال یک کتری برقی هستید که تنها چای را سریع گرم کند و به دوام و کیفیت آن اهمیتی نمی دهید، مدل های زیادی در محدوده ۱۵ تا ۳۰ دلار وجود دارد که برای نیازهایتان مناسب خواهد بود.
اگر می خواهید کتری برقی باکیفیت داشته باشید که در طولانی مدت خراب نشود و مجهز به گزینه های تغییر درجه حرارت باشد، پس باید سراغ یکی از گزینه های گران تر بروید.

اندازه
زمانی که می خواهید اندازه کتری را در نظر بگیرید، باید به دو عامل اصلی توجه کنید. اولین عامل ظرفیت آن است آیا می خواهید کتری برقی یک فنجان قهوه یا یک فنجان چای را گرم کند یا اینکه چند لیوان را گرم کند؟ بیشتر کتری ها چند لیوان آب را گرم می کنند، اما برخی از گزینه های قابل حمل ظرفیت کمتری دارند. قبل از خرید بهتر است نیازهای خود را در نظر بگیرید و آنها را با ظرفیت کتری ها مقایسه کنید.
دوم اینکه فضای خالی آشپزخانه را در نظر بگیرید. هر مورد جدیدی که به آشپزخانه خود اضافه می کنید، باید جایی برود و در حال حاضر اکثر آشپزخانه ها فضای محدودی دارند. قبل از خرید کتری برقی، آشپزخانه خود را ببینید و برخی از اندازه گیری ها را انجام دهید. بهتر است قبل از اینکه چیزی بخرید ببینید فضای کافی برای آن دارید یا خیر، نه اینکه چیزی بخرید و نتوانید آن را جاسازی کنید.

ظاهر
کتری برقی جزء وسایلی است که تمام وقت از آن استفاده می کنید بنابراین زیبایی آن مهم است.
در حالی که کتری های الکتریکی به گونه ای طراحی شده اند که اولویت اصلی آن کیفیت می باشد اما بسیاری از مدل های بسیار زیبا طراحی شده اند که خوب کار می کنند. اگر زیبایی برایتان اهمیت دارد، پس به احساسات خود توجه کنید و در میان کتری های مختلف زیباترین آن را انتخاب کنید.

راحتی در استفاده
به طور کلی، استفاده از کتری های برقی بسیار آسان است. این یکی از بزرگترین نقاط فروش آن است. اما بعضی از آنها دارای ویژگی ها یا گزینه هایی هستند که باعث می شوند راحت تر از بقیه استفاده شوند.
اگر اولویت شما در خریدِ کتری برقی سادگی و سرعت آن است، ممکن است یک کتری برقی بدون تنظیمات درجه حرارت را انتخاب کنید که ویژگی های ساده تری نسبت به دستگاه های دیگر دارد. اگر دوست دارید کتری برقی گزینه های بیشتری داشته باشد می توانید مدل هایی را انتخاب کنید که تنظیم درجه حرارت آن ها بسیار آسان است.
به طور کلی یک کتری برقی بی سیم یا سیم پیچ قابل جدا شدن ساده تر از آن است که کتری را نزدیک به یک خروجی نگه دارید. یک کتری برقی با قابلیت های مفید مانند گزینه گرم نگه داشتن و قطع خودکار شما را مطمئن خواهد کرد تا در مورد یادآوری چیزهای کوچک نگران نباشید.

گرمای خارجی
اگر تجربه زیادی در مورد کتری های سنتی آشپزخانه داشته باشید، احتمالا می دانید که چقدر گرم می شوند و گرمای آب از کتری خارج می شود و دسته های آن داغ می شود. نسخه های الکتریکی از گرمای خارجی اجتناب می کنند.
اگر نمی خواهید هنگام استفاده از کتری برقی نگران سوزاندن خود باشید، تحقیقاتی انجام دهید تا ببینید چگونه می توانید این مشکل را رفع کنید. در این رابطه یک کتری برقی که از شیشه یا پلاستیک ساخته شده است بهتر از کتری هایی هستند که از فلز ساخته شده اند (گرچه کتری های فلزی مزایای دیگری دارند).

سر و صدا
در حالی که کتری های الکتریکی به اندازه برخی از وسایل آشپزخانه سر و صدا ندارند، اما هنگامی که آب جوش می آید، صدای خش خش می کنند. بسیاری از آنها صداهای خفیفی دارند که به شما می فهمانند آب در حال جوشیدن است. هر دو نوع سر و صدا می تواند باعث مزاحمت افراد خانه شود، به ویژه اگر صدای بلندی داشته باشند و برای رفع آن چاره ای جز خاموش کردن آن نداشته باشید. اگر به سر و صدا حساس هستید، این یکی دیگر از عواملی است که باید هنگام خرید کتری برقی به آن توجه کنید.

طول عمر
در مورد هر نوع محصولی که اجزای الکتریکی دارد، دوام محصول باید نگرانی اصلی شما باشد. مطمئناً نمی خواهید پول خود را صرف خرید یک کتری برقی کنید که فقط یک سال دوام می آورد، شما می خواهید از آن استفاده کنید و در سال های آینده از خرید خود لذت ببرید.
همانطور که می دانید، یکی از شاخص های مهم دوام کتری نگاه کردن به قیمت آن ها می باشد. به طور کلی، مدل هایی که کمتر از ۱۵ دلار قیمت دارند نسبت به مدل هایی که ۷۵ دلار قیمت دارند دوام کمتری خواهند داشت. عامل دیگر نگاه کردن به گارانتی آن است. مارک هایی که محصولات خود را با ضمانت نامه ارائه می کنند، نشان می دهد که آنها به محصولات خود اعتماد دارند. البته، یکی از بهترین روش ها این است که از افرادی که این محصولات را گرفته اند اطلاعاتی دریافت کنید.

ماده
کتری های الکتریکی اغلب از فلز، شیشه، پلاستیک و یا ترکیبی از این سه ماده ساخته شده اند. به طور عمده فولاد ضد زنگ و شیشه کیفیت بالاتری نسبت به پلاستیک دارند، گرچه پلاستیک به گونه ای است که دو طرف آن داغ نمی شود و به دلیل سبک تر بودن برای مسافرت خوب است. اگر بخشی از کتری از پلاستیک ساخته شده باشد ممکن است در طعم قهوه یا چای تاثیر بگذارد.
اگر به دنبال کتری بادوام هستید فولاد ضد زنگ بهترین ماده است. افرادی که به زیبایی اهمیت می دهند بهتر است کتری های الکتریکی را انتخاب کنند که از شیشه ساخته شده اند، با خرید این کتری ها قادر به تماشای جوشیدن آب می شوید.
به طور خلاصه، اولویت خرید هر یک از کتری های برقی بستگی به سلیقه شخصی شما دارد.

وزن
اگر کتری برقی همیشه روی میز است و به ندرت آن را حرکت می دهید، ممکن است وزن آن برایتان مهم نباشد. اما اگر می خواهید هنگام مسافرت آن را با خود حمل کنید، پس باید مدلی انتخاب کنید که به اندازه کافی سبک باشد.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد