راهنمای کامل خرید اتوی مو

0 1,277

امروزه زیبایی و آراستگی به یک معیار مهم تبدیل شده است و تمام افراد سعی می کنند ظاهر خوب و آراسته‌ای داشته باشند. یکی از مواردی که در زیبایی و جذابیت صورت تاثیر بسیار زیادی دارد “مو” است. شما به وسیله ابزارها و مواد مختلفی سعی می‌کنید موهایتان را به بهترین شکل، حالت دهید. افرادی که موهای صاف دارند سعی می‌کنند موهای خود را حالت‌دار کنند و افرادی که موهای فری دارند دوست دارند موهایشان صاف شود.

در این راستا وسایل بسیار زیادی به کمک انسان‌ها آمده است که یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها اتو مو است . در این مطلب سعی کرده ایم معیار‌ها و فاکتورهای مهم در انتخاب یک اتو مو را به شما ارائه دهیم تا با دانش بیشتری بتوانید یک اتو موی با کیفیت خریداری کنید، وسیله‌ای که در حین زیبا کردن موها، به آن‌ها آسیب کمتری وارد می‌کند:

اندازه صفحه اتو:

عرض ورقه تخت اتو، معمولا بین ۱ تا ۲ اینچ است. شما با توجه به میزان موهای خود باید یک عرض مناسب را انتخاب کنید. عرض‌های کوچکتر برای موهای کوتاه و مردان استفاده می‌شود تا بتوانند موهای کوتاه را با آن کنترل کنند. اما اتوهای عریض‌تر برای زنان و افرادی که موهای بلندتری دارند مناسب‌تر است. همچنین موهای فر را بهتر است با اتوها عرض کم صاف کنید، تا بادقت بیشتری این کار انجام شود و تمام پیچ و خم‌های مو از بین برود. طول این صفحات نیز مهم است و مشخص می‌کند در هر بار چه مقدار از مو را می‌توانید بین اتو قرار دهید. طول متوسط صفحات اتو بین ۳.۵ تا ۴.۲۵ اینچ است.

محدوده دمایی:

بیشتر برند‌ها در تبلیغات و معرفی اتو‌های خود، سعی می‌کنند از محدوده‌ی دمایی بالا به عنوان یک مزیت یاد کرده و از این طریق مصرف کنندگان زیادی را به سمت خود جلب کنند. با این حال درجه حرارت بالا ۴۰۰ درجه فارنهایت برای اکثر مردم ضروری نیست، این دما نیز ممکن است به موهای شما آسیب وارد کند، بنابراین بهتر است برای اتوها با دمای بالاتر از ۴۰۰ درجه فارنهایت، هزینه اضافی پرداخت نکنید زیرا عملا نمی‌توانید بالای این دما را برای موهای خود استفاده کنید، و آن‌ها به شدت آسیب می‌بینند. بنابراین با توجه به میزان فر بودن موهای خود سعی کنید از اتو‌ها با درجه بالا استفاده کنید. برای استفاده بهتر است ابتدا دما را کم کرده و از دمای پایین شروع کنید و دمای اتو را کم کم بالا ببرید.
همچنین از اتو‌های تک دمایی استفاده نکنید، بهتر است اتو شما دارای رنج و محدوده گرمایی باشد تا با توجه به جنس و میزان فر بودن موهایتان بتوانید دمای آن را کم و زیاد کنید.

تکنولوژی تولید یون:

این اتو ها با تولید یون‌های منفی، یون‌های مثبت آب را به سمت خود جذب می‌کنند در نتیجه در حین عملیات اتو کردن، موها صاف‌تر و نرم‌تر خواهد شد. در این اتو‌ها کانال‌هایی به منظور رهایی یون‌ها در صفحات اتو در نظر گرفته شده است که به صورت موثر‌تری با ساقه مو در ارتباط است و در مقایسه با سایر اتو‌ها در برابر وز شدگی موها مقاوم تر بوده و با ایجاد الکتریسته ساکن موهای صاف، زیبا و درخشندگی برای شما به ارمغان می‌آورد.

صفحات سرامیکی:

صفحات سرامیکی گرما را به صورت یکنواخت در سطح خود توزیع می‌کنند، سطح آنها بسیار صاف است و باعث گره خوردن و ساییدگی در مو نمی‌شود. درهنگام خرید توجه کنید که صفحه اتو کاملا از جنس سرامیک باشد. در صورتی که صفحه از جنس فلز و با روکش سرامیک استفاده شده باشد، ممکن است در طول زمان به موهای شما آسیب وارد کند.
صفحات سرامیکی با حفظ رطوبت موها، اسیب به آن‌ها را کاهش می‌دهد و برای موهای نازک، موهای عادی و آسیب دیده و به منظور استفاده روزانه مناسب‌‌تر هستند.

صفحات تیتانیومی:

این صفحات با سرعت بیشتری گرم می‌شوند، و یون‌های منفی بیشتری نسبت به صفحات سرامیکی تولید می‌کنند، در صورتی که قصد دارید موهای خود را کراتین کنید بهتر است از این نوع استفاده نمایید تا کراتینه موهای شما تثبیت شود. این نوع اتو‌ها برای موهای ضخیم، موهای عادی و مصارف حرفه‌ای بسیار مهم و کاربردی است.
این صفحات سبک‌تر هستند، بنابراین وزن اتو را کم‌تر کرده و کنترل آن را آسان‌تر می‌کنند. اتو‌هایی که از این صفحه در طراحی خود استفاده کرده‌اند، گرانتر از نمونه‌های دیگر می‌باشند.

صفحه‌هایی با پوشش تورمالین:

تورمالین یک نوع سنگ تقریبا قیمتی است که بعد از استخراج ،خرد شده و برای پوشش صفحات اتو به کار گرفته می‌شود. این مواد نیز یون‌های منفی تولید شده را افزایش داده و به صافی و نرم کردن موها کمک می‌کنند، تا موها درخشان‌تر و نرم‌تر شوند. تورمالین منبع طبیعی یون‌های منفی است که باعث نرمی و لطافت موها می‌گردد.

قابلیت استفاده:

این قابلیت فاکتورهای مختلفی را در بر می گیرد، به طور مثال اگر وزن اتو زیاد باشد در صورت استفاده طولانی می تواند باعث خستگی دست های شما شود. در صورتی که دسته آن به صورت ارگونومیک طراحی نشده باشد به مرور به مچ دست شما فشار وارد کرده و یا از کنترل شما خارج می شود.
سیم طولانی نیز می تواند برد حرکتی شما را زیاد کند در صورتی که سیم های کوتاه می توانند محدودیت حرکتی ایجاد کنند. چرخش ۳۶۰ درجه سیم باعث می شود تا بتوانید اتو را در تمام حالات و زوایا بدون آسیب زدن به سیم، استفاده نمایید.

پنل کاربری:

برخی از این مدل ها دارای پنل ال سی دی هستند که تمامی اطلاعات و درجه حرارت بر روی آن به نمایش در می اید و برخی دیگر تنها به وسیله دکمه و نمایشگر چشمک زن، دما و اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند.
برخی از این اتو ها از پوشش خنک کننده ای بر روی اتو استفاده می کنند که در صورت تماس با دست باعث سوختگی نمی شود.

خاموشی خودکار:

برخی از این مدل ها دارای قابلیت خاموشی خودکار اوتوماتیک هستند، بنابراین در صورتی که اتو مو خود را به مدت بیش از ۳۰ دقیقه تا یک ساعت بدون استفاده در گوشه ای قرار دهید، به صورت اتوماتیک خاموش شده و از بروز حوادث خطرناک جلوگیری می کند. این ویژگی از نظر ایمنی بسیار مهم و کاربردی است.

زیبایی:

طراحی این وسیله نیز بسیار مهم است در صورتی که در دکور اتاق خواب و یا آریشگاه قرار می گیرد، بهتر است از رنگ و مدل زیبا استفاده شود، بنابراین بهتر است از مدل های زیبا با رنگ های متنوع و متناسب با دکور خود استفاده نمایید.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد