راهنمای کامل خرید اتو بخار دستی

0 1,237

شاید شما نیز به دنبال یک اتوی بخار عالی و با تکنولوژی مدرن باشید و به همین دلیل این عنوان را جست و جو کرده و وارد این صفحه شده‌اید. پس بهتر است این مقاله را مطالعه کرده و با معیارهای مهم و تاثیرگذار در خرید اتو بخار، آشنا شوید. در مطلب بعدی نیز انواع اتو های بخار با کیفیت در سال ۲۰۱۸ را به شما معرفی می کنیم:

در بازار انواع مختلفی از این اتوها وجود دارد و همه آنها در ظاهر کیفیت خوب و قابل قبولی ارائه می دهند. اما بهتر است با دید بازتر و اطلاعات بیشتری برای خرید این وسیله الکترونیکی اقدام کنید و اولین اتویی که از نظرتان خوب آمد، را نخرید. بهتر است قبل از اینکه وارد یک فروشگاه شوید در مورد این وسیله و ویژگی های مهم و کاربردی آن اطلاعات بیشتری به دست آورید.

در وهله اول به این سوال پاسخ دهید؟ آیا دستگاه اتو بخار را برای بار اول خریداری می کنید و یا از قبل یک مدل از آن را داشتید و به علت خرابی و آسیب دیدن آن مجبور به خرید یک مدل دیگر شدید؟ اگر اولین بار است برای خرید یک اتو به بازار مراجعه می کنید مطمئنا از ویژگی های کاربردی و معیارهای مهم خرید آگاه نیستید. بنابراین بهتر است این مطلب را دنبال کنید.

برای خرید این وسیله بهتر است یک سری فاکتورها را مدنظر بگیرید، تا تجربه بهتری از استفاده از این وسیله کاربردی داشته باشید.

جنس صفحه زیر اتو

یکی از مواردی که باید به آن دقت کنید صفحه زیر اتو می باشد. شایع ترین آنها از جنس آلومینیوم آنودایز شده، فولاد ضد زنگ، صفحات نچسب و سرامیک است. در این میان اتوهای سرامیکی و فولاد ضد زنگ کیفیت بهتری را ارئه می دهند.

صفحه کنترل

پانل کنترل اتو باید کاملا مشخص و استفاده از آن آسان باشد. برخی از این پانل ها به صورت دیجیتالی هستند که استفاده از آنها آسان تر است و برخی دیگر نیز به صورت دکمه های ریلی و دستی طراحی شده اند. بنابراین در هنگام خرید یک اتو با پانل کنترلی ساده و قابل فهم خریداری کنید.

طراحی خوب و ارگونومیک

بهتر است قبل از خرید یک اتو، آن را در دست بگیرید و امتحان کنید. آیا طراحی آن متناسب با دستان شماست و یا وزن آن را می توانید تحمل کنید؟

وزن

اتوهای با وزن بیشتر، نیاز به فشار کمتری در حین اتو کشیدن دارند. بنابراین سبک بودن یک اتو صرفا به معنای خوب بودن آن نیست. بنابراین بهتر است با توجه به نیاز های خود یک اتو با وزن مناسب نه زیاد سنگین و نه زیاد سبک انتخاب کنید تا هم فشار مورد نیاز به لباس وارد شود و هم بتوانید به راحتی آن را حرکت داده و لباس تان را اتو کنید.

تسهیلات

بهتر است اتویی خریداری کنید که سیم آن در بدنه خود قرار می گیرد و اندازه آن نیز مناسب است. در این صورت استفاده و نگهداری آن آسان تر می شود. اتو هایی که داری سری های مخصوص برای اتو کردن بین شیار های دکمه ها هستند به شما اجازه می دهند تا این نقاط را بهتر صاف کنید.

ایمنی

قبل از خرید اتو ویژگی های ایمنی آن را کنترل کنید. ویژگی های نظیر خاموش شدن اتوماتیک، لامپ روشنایی برای اتو کردن بهتر و …

خاموشی خودکار

در مبحث خاموشی خودکار بهتر است از اتوهای سه جهته استفاده کنید که دارای زمان های متفاوت برای خاموشی خودکار در حالت های رو به زمین، ایستاده و یا کج شده هستند. بنابراین اگر اتو در حالت ایستاده، افقی و یا حتی کج بر روی زمین بماند بعد از گذشتن مدت زمان معین خاموش شده و از خطرات احتمالی جلوگیری می کند.

البته این لیست تمام ویژگی های و فاکتورهای مهم را پوشش نمی دهد ممکن است شما بنا بر ترجیحات خود فاکتورهای دیگری مانند رنگ، اندازه، تعداد سوراخ های بخار، قیمت و بسیاری از فاکتورهای دیگر را نیز در نظر بگیرید. در هر صورت اتو خریداری شده باید به صورت ایمن وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

 

در بورسیکا بخوانید: معرفی بهترین مدل‌های اتو بخار ۲۰۱۸

 

ویژگی‌های کاربردی اتوی بخار

خاموشی خودکار

خاموشی خودکار که در ابتدا مطلب به آن اشاره کردیم که اتو بعد از مدت زمان بلا استفاده بودن، به صورت خودکار خاموش می شود.

ویژگی بخار انفجاری

این حالت در صورتی که بخواهید چروک های عمیق را از سطوح سختی مانند شلوار جین بردارید، مورد استفاده قرار می گیرد و یک حجم زیادی از بخار را به یک باره ایجاد کرده و چروک ها را از بین می برد.

کنترل آسان

شما به اسانی می توانید با توجه به نوع پارچه خود تنظیمات مربوطه را اعمال کنید. همچنین می توانید دمای اتو را به صورت دستی کم و زیاد کنید. چراغ نشانگر بر اتو، به شما این نوید را می دهد که دستگاه روشن است و به دمای مورد نظرتان رسیده است.

سیستم خود تمیز کننده

این ویژگی کمک می کند تا اتو بتواند رسوبات و ذراتی که در داخل منافذ زیرین اتو قرار گرفته اند را خارج کنند. در واقع بر اثر استفاده طولانی مدت و یا آب سخت این رسوبات ممکن است منافذ صفحه زیرین اتو را مسدود کرده و مانع از عملکرد خوب آن شوند.

مخزن بخار قابل کنترل

یکی دیگر از ویژگی های کاربردی کنترل مخزن بخار است. شما می توانید این مخزن را غیرفعال کرده و از اتو خشک استفاده کنید و یا مقدار بخار را تنظیم کنید.

مخزن آب شفاف

در صورتی که اتو شما دارای مخزن آب شفاف باشد به راحتی می توانید سطح آب درون آن را تخمین بزنید.

بخار عمودی

این ویژگی به شما اجازه می دهد تا پرده ها و یا لباس های عمودی خود را به راحتی اتو کنید و چین وچروک آنها را بدون دست زدن به پارچه ها از روی سطح آن بردارید.

پوشش مخزن آب

برخی از اتو ها داری یک پوشش کشویی بر روی حفره آب هستند تا مانع از چکه چکه کردن آب از صفحه زیرین اتو شود. شاید شما نیز این مشکل را تجربه کرده اید که در هنگام استفاده از اتو بخار؛ آب به صورت چکه چکه بر روی لباس شما ریخته و آن را خیس می کند.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد