راهنمای کامل خرید اپیلاتور

0 880

رویش موهای زائد یکی از مشکلاتی است که بسیاری از انسان ها با آن درگیر هستند و به طریق مختلف سعی می کنند از شر این موها رها شوند، برخی از وَکس‌ها و برخی دیگر از ژیلت استفاده می‌کنند. یکی دیگر از روش‌های مدرن از بین بردن موهای زائد، استفاده از اپیلاتور (اپلیدی) است. در این روش از آن‌جا که موها از ریشه از بدن جدا می‌شوند، تا مدت‌ها بدن بدون مو باقی می‌ماند، اما این روش نیز ممکن است اندکی درد به همراه داشته باشد. میزان درد ایجاد شده در این روش در برندهای مختلف اپیلاتور، متفاوت است. برخی از این دستگا‌ه‌ها به آسانی و با درد بسیار کم، موهای زائد را از ریشه جدا می‌کنند، همچنین در صورت استفاده مداوم، موهای بدن نازک شده و رشد آن کم‌تر می‌شود، بنابراین در دفعات بعدی درد نیز کاهش می‌یابد.

در این راستا در هنگام خرید اپیلاتور سوالات متعددی ذهن خریدار را درگیر می‌کند، سوالاتی مانند این که آیا از اپیلاتور می‌شود در حمام و زیر دوش استفاده کرد، آیا اپیلاتور‌های دو کاره (با برق- باتری) وجود دارد و کدام نوع بهتر است؟ بنابراین در این مطلب می‌خواهیم عواملی را بررسی کرده و یک راهنمای خوب برای خرید اپیلاتور ارائه دهیم:

امروزه دستگاه‌های اپیلاتور دارای سری‌های چرخان با دیسک‌های فلزی و سرامیکی هستند که با حرکت خود باعث از بین‌بردن موهای زائد می‌شوند و آن‌ها از ریشه بیرون می‌کشند، این سری‌ها به صورت متنوع و متناسب با هر عضو بدن طراحی می‌شوند، مکانیسم این دستگاه به صورت موچین است که هر چقدر تعداد موچین بیشتر باشد، موهای بیشتری از ریشه کنده می‌شود، اما ممکن است درد آن بیشتر باشد. اپیلاتور‌ها ارزان‌تر در حدود ۲۰ موچین دارند اما مدل‌ها بالاتر ۳۲ تا۴۰ و حتی بیشتر از این موچین‌ها را در خود جای داده‌اند.

دقت اپیلاتور‌ها به عنوان یک عامل مهم در نظر گرفته می‌شوند، برخی از آن‌ها قادرند تنها موها با اندازه ۲ میلی‌متری را از ریشه جدا کنند. اما اپیلاتورهای جدید دقت بالاتر دارند و موهایی با اندازه ۴ برابر کوچکتر (۰٫۵ میلی متر ) را از بدن خارج می‌کنند و پوستی صاف و بدون مو به شما تحویل می‌دهند.

برخی از اپیلاتور قابلیت استفاده در حمام را دارند، این نوع از اپیلاتور‌ها مزایای بیشتری دارند، وقتی پوست شما مرطوب است منافذ آن باز می‌شوند و موها راحت‌تر از بدن خارج می‌شوند و درد آن کمتر است. اپیلاتور‌های مرطوب گران‌تر هستند و کارایی بهتری دارند.

برخی از اپیلاتورها به صورت سیمی و برخی با باتری طراحی می‌شوند، تعدادی از مدل‌ها نیز هر دو قابلیت را در خود جای داده‌اند و شما بسته به موقعیتی که دارید می‌توانید از حالت بی‌سیم یا باسیم آن استفاده نمایید.

اگر قصد دارید از اپیلاتور مرطوب استفاده کنید بهتر است نوع ضد آب و بی‌سیم آن را بخرید، زیرا اتصالات برقی در محیط‌های مرطوب مانند حمام بسیار خطرناک است و طبق دستورالعمل تا فاصله سه متری از حمام، نمی‌توان از پریز برق استفاده کرد. در صورتی که از نوع بی‌سیم یک اپیلاتور استفاده می‌کنید، نوع باتری و طول عمر آن اهمیت زیادی دارد، در واقع باتری آن باید ظرفیت بالایی داشته باشد تا در هر بار استفاده از آن، به سرعت خاموش نشود.

تجهیزات همراه اپیلاتور یکی دیگر از عواملی است که باید به آن توجه کنید، برخی از این مدل‌ها دارای سری‌های متنوع اپیلاتور هستند تا بتوانید از آن‌ها برای رفع موهای زائد صورت و بیکینی استفاده کنید. بنابراین سعی کنید اپیلاتوری انتخاب نمایید که برای قسمت‌های مختلف بدن سری‌های متفاوتی داشته باشد تا میزان کارایی بالاتر رود و از نظر بهداشتی و سلامتی نیز به بدنتان آسیب وارد نشود.

برخی از این اپیلیدی‌ها، دارای سَری‌های ماساژ به همراه روغن‌های مطبوعی مانند آلوئه‌ورا می باشند که باعث می‌شود پوست نرم و لطیف‌تر شده، التهاب آن کمتر شود و موهای زیرپوستی که یکی از مشکلات رایج بین مصرف کنندگان است، به مرور از بین برود، درواقع این سری‌ها با ماساژ و تماس با پوست می‌توانند میزان گردش خون را در آن افزایش دهند تا در حین عمل اپیلاسیون درد کمتری حس کنید.

برس‌های پاک‌سازی بدن و صورت یکی دیگر از تجهیزات همراه این دستگاه‌ها می‌باشد که باعث شادابی پوستتان می‌شود.

سَری برخی از اپیلاتور‌ها، عریض‌تر است، این باعث می‌شود تا در هر بار استفاده محدوده وسیع‌تری را موزدایی کند، این کار سرعت‌ عمل شما را سرعت بخشیده اما ممکن است درد بیشتری داشته باشید. به مرور و در صورت استفاده مداوم از این دستگاه‌ها ضخامت و تعداد موهای زائد بدنتان کمتر می‌شود و به این ترتیب درد کمتری را احساس خواهید کرد.

سری‌های زاویه‌دار از دیگر امکانات این دستگاه می‌باشد. در صورتی که دستگاه شما چنین قابلیتی دارد شما به آسانی می‌توانید موهای زائدی که در دسترس نیستند و در انحناهای بدنتان قرار دارند را به راحتی از بدن جدا کنید.

در بیشتر این دستگاه‌ها، تنظیمات سرعت دستگاه دو حالت دارد، در حالت اول که سرعت دستگاه کمتر می‌شود و در حالت دوم میزان سرعت بیشتر است، در این حالت شما می‌توانید با توجه به میزان زمانی که در اختیار دارید؛ حجم و ضخامت موها از سرعت‌های بالاتر نیز استفاده نمایید. در مدل‌های ارزان‌تر تنها یک کلید برای روشن و خاموش کردن دستگاه وجود دارد.

حتی اگر شما در یک اتاق روشن و پر نور، عمل اپلاسیون را انجام می‌دهید، ممکن است برخی از موهای زائد از دید شما مخفی بماند، قرار دادن امکاناتی مانند چراغ نور بر روی این دستگاه به شما کمک می‌کند تا محدوده مورد نظر را بهتر مشاهده کنید و هیچ گونه موی زائدی از دید شما پنهان نباشد.

بسته به اپیلاتوری که انتخاب می‌کنید و امکاناتی که دراختیار شما قرار می گیرد، هزینه‌های متفاوتی شامل حال مصرف کننده خواهد شد. اپیلاتور‌ها با موچین‌ها کمتر، سرعت عمل کمتری دارند و ممکن است مدت زمان طولانی طول بکشد تا بتوانند فرایند اپیلاسیون را به خوبی انجام دهند. بنابراین با توجه به مواردی که ذکر شد قیمت یک اپیلاتور تعیین می‌شود، بنابراین بهتر است با توجه به این نکات و بودجه خود، یک مدل مناسب و ایمن را انتخاب کنید.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد