راهنمای کامل خرید ماساژورهای برقی

1 4,247

ماساژ از جمله فعالیت هایی است که می توانید خستگی ها و درد ها را از بدن شما خارج کرده و باعث خوب تر شدن حال عمومی شما شود. اما اگر بخواهید روزانه به سالن های ماساژ بروید، باید زمان و هزینه زیادی را باید صرف کنید. در این شرایط می توانید از دستگاه های ماساژ استفاده کنید، این کار مانند ماساژ با دست می تواند درد در ناحیه گردن، پشت و تمام قسمت های کلی بدن را بهبود می بخشد. در این زمینه دستگاه های مختلف با ویژگی های بسیار زیادی تولید شده است که می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود از آن استفاده نمایید.

در این مطلب قصد داریم در یک مقاله دو بخشی، در ابتدا مزایای یک دستگاه ماساژور را تشریح دهیم و پس از ارائه نکات کاربردی در خرید ماساژور، در مطلب بعدی چند نمونه از بهترین دستگاه های موجود در جهان را به شما معرفی کنیم:

مزایای استفاده از دستگاه‌های ماساژور الکتریکی

• کاهش درد

رها شدن از درد و کاهش آن یکی از مهم ترین دلایل استفاده ازاین دستگاه ها می باشد. شما می توانید با استفاده از این وسایل، از درد های ناحیه پشت کمر، دست، گردن و … رها شوید. آرامش عضلات و گردش خون با ماساژ درمانی، یکی از دلایل مهم استفاده از این دستگاه ها می باشد.

• بهبود گردش خون

استفاده از این دستگاه باعث افزایش گردش خون و انتقال بهتر مواد مغذی و اکسیژن به سلول عضلانی می شود و از این طریق باعث حس بهتر و درد کمتر در نواحی مورد نظر می شود.

• بهبود سیستم عصبی فرد

سیستم عصبی با استفاده از تکنیک های ماساژ آرام تر می شوند. ماساژ باعث ترشح آندروفین در بدن شده که در نتیجه حس خوبی را در فرد منتقل می کند کاهش اضطراب و استرس از عوامل مهم استفاده از این دستگاه ها می باشد.

• خواب راحت‌تر

استفاده از این دستگاه ها قبل از خواب، کیفیت خواب بهتر شده و فرد خواب عمیق و بهتری را تجربه می کند. عواملی مانند یائسگی در زنان، باعث می شود کیفیت خواب آنها پایین آمده و فرد دچار بی خوابی شود، طبق نتایج به دست آمده استفاده از دستگاه های ماساژ قبل از خواب می تواند کیفیت خواب را بهبود ببخشد.
اگرچه انجام ماساژ با دست های انسان به دلیل تماس بدن با بدن تاثیر بیشتری داشته، اما در همه موارد انجام این ماساژ امکان پذیر نیست، برخی از افراد به تنهایی زندگی می کنند و نمی توانید از این نوع ماساژ استفاده کنید، بنابراین به راحتی می توانید با خرید این ماساژورها از مزایای یک ماساژ خوب بهره ببرید. ماساژ به صورت باور نکردنی استرس را کاهش می دهد، درد را از بین می برد و بدن شما را سالم تر می کند، در برخی موارد استفاده از این دستگاه، باعث کاهش وزن، خواب بهتر، درخشش پوست و درخش مو شده و در نهایت باعث زندگی سالم تر می شود.

بیشتر بخوانید: فواید تشک ماساژ حرارتی

راهنمای خرید بهترین دستگاه ماساژور

خرید یک دستگاه ماساژ الکتریکی به نیازهای شخصی و بودجه شما بستگی دارد. بنابراین قبل از اینکه وارد یک فروشگاه شوید و اولین دستگاه ماساژور را انتخاب کنید، بهتر است عوامل مهمی که در خرید این دستگاه، اهمیت دارد، را شناسایی کرده و در نظر بگیرید.

• اندازه ماساژور

اندازه دستگاه ماساژور یکی از عوامل مهم در خرید آن محسوب می شود. ماساژورهای بزرگ ممکن است در کاهش درد شما تاثیر بیشتری داشته باشد، اما حمل و نقل و استفاده از آنها در هر مکان راحت نیست. بنابراین بهتر است با توجه به میزان درد خود، از یک سایز ماساژور مناسب استفاده کنید. برخی از ماساژورها به مانند صندلی ماساژور می توانند بسیار سنگین باشند و برخی دیگر به مانند روکش صندلی ماساژور قابل حمل هستند.

• شکل ظاهری دستگاه

شکل و ظاهر دستگاه ماساژور بسیار اهمیت دارد. شما باید مطمئن شوید که شکل ماساژور می تواند به عمیق ترین قسمت های بافت عضلانی شما برسد تا دردتان کاهش یابد. اینکه از صندلی ماساژور استفاده می کنید و یا ماساژور S شکل، به نوع درد و کاهش آن بستگی دارد.

• دستگاه ماساژور الکتریکی/ غیر الکتریکی

دستگاه ماساژ الکتریکی بازدهی بهتری دارد و درد شما را بیشتر تسکین می دهد، در صورتی که در استفاده از سیستم برق شهری محدودیتی ندارید و به راحتی به پریز برق دسترسی دارید بهتر است از نوع الکتریکی آن استفاده نمایید. بهتر است باتوجه به شرایط و محل زندگی خود، نوع مناسب تری انتخاب نمایید.

• ویژگی‌های کاربردی مانند تایمر

برخی از این ماساژورها دارای تایمر هایی هستند که شما می توانید با تنظیم کردن آن، با ارامش کامل از ماساژ خود لذت ببرید و در صورتی که در حین ماساژ، به خواب رفتید، نگران خاموش کردن دستگاه نباشید. البته ممکن است در شرایطی که در حال لذت از ماساژور هستید ناگهان زمان آن به پایان برسد و دستگاه قطع شود، اما به طور کلی از نظر امنیت بسیار مناسب است.

• ماساژور ضربه‌ای یا کوبشی

یکی از بهترین ماساژدهنده ها موجود در بازار نوعی ضربه ای آن می باشد. در این دستگاه چکش هایی قرار داده است که با ایجاد ضربات به عمق بافت ها نفوذ کرده و معمولا برای پشت و پاها استفاده می شود.

• ماساژورهای لرزشی

این ماساژور با ارتعاشات خود و ایجاد گرما، باعث لرزش در بافت ها و عضلات خفیف فرد می شود و از این طریق باعث ریلکس شدن و راحتی بیشتر در عضلات می شود. این ماساژور ها، همچنین با ارتعاش تحریک کننده عضلات اسپاسم شده در گردن، شانه ها و پشت سر می تواتند درد را تسکین دهد.

• ماساژور شیاتسو Shiatsu (طب فشاری)

این نوع ماساژ، از ماساژ های معروف و کاربردی کشور ژاپن می باشد که بسیاری ازدستگاه های موجود در بازار از این مدل ماساژ استفاده می کنند. این ماساژ سیستم دفاعی بدن را تقویت و بهبود می بخشد و درد های ناحیه کمر، سر و ستون فقرات را کاهش می دهد. علاوه بر این باعث طراوت و شادابی پوست، جلوگیری از ریزش مو، رفع آلرژی های فصلی، رفع خستگی چشم، رفع سرگیجه، افزایش کیفیت خواب، درمان تپش قلب، دیابت، و ناتوانی در کنترل ادرار، کنترل و کاهش اشتها و درمان قطعی فشار خون می باشد.

• ماساژور با ورز دادن

این نوع ماساژور ها نمونه ای دیگر از این دستگاه است که از طریق ورز دادن عضلات، خستگی را از بدن رها می کند.

• ماساژورهای مجهز به گرما

برخی از ماساژور ها از سیستم گرمایشی استفاده می کنند، زیرا گرما مانع از تشدید سیگنال های درد می شود، و بعد از مدتی باعث آرامش و کاهش درد شما می شود.

• ریموت‌های کنترلی

برخی از این ماساژور ها از ریموت های کنترلی استفاده می کنند که بدون تغییر پوزیشن خود، و با یک دکمه به راحتی می توانید قدرت ارتعاش و یا گرما آن را کم و زیاد کنید و یا آن را خاموش کنید.

• تنظیمات شدت

برخی اوقات نیاز به ماساژ شدید دارید و برخی موارد ماساژ شدیدتر. در صورتی که ماساژور شما دارای کلید های تنظیم شدت باشند، به راحتی می توانید شدت آن را تنظیم کرده و متناسب با نیاز و ودرد تان از آن استفاده نمایید.

• کنترل کننده سرعت

همانند تنظیمات شدت، می توانید سرعت دستگاه را نیز کم و زیا کرده و متناسب با نیاز آن استفاده کنید. سعی کنید ماساژوری انتخاب کنید که تنظیمات سرعت آن، دارای چند سطح باشد تا بتوانید سرعت را به خوبی کم و زیاد کنید.

• شارژی و یا برقی

دستگاه های ماساژوری که شارژی هستند را به راحتی می توانند حمل کنید، و این نوع دستگاه ها سهم بازار بیشتری دارند. شما می توانید از این دستگاه ها در دفتر و محل کار و خارج از خانه استفاده نمایید.. بیشتر این ماساژور های قابل حمل و شارژی، اندازه کوچکتری دارند و سبک هستند تا به راحتی بتوانید آن را حمل و نقل کنید. کیفیت باتری نیز یکی دیگر از مواردی است که در این ماساژورها بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

دیدگاه‌های این پست
  1. EHSAANESL گفته:

    سلام ،من ۸ سال پیش یه صندلی ماسلزخریده بودم که واقعا غلتکهاش اذیتم میکرد ولی چند وقت پیش یه صندلی ماساژ کامل از فروشگاه اینترنتی پیلتن شاپ خریدم که واقعا رو اصول ماساژ میده و خیلی راضیم ازش

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد