راهنمای کامل خرید چرخ خیاطی

0 923

شاید از نظر بسیاری از افراد، چرخ خیاطی جزء وسیله های ضروری خانه نباشد و ترجیح می دهند امور مربوط به خیاطی را در بیرون از منزل و به وسیله خیاط انجام دهند و هزینه ای بابت خرید دستگاه چرخ خیاطی نپردازند. اما شما می توانید بنا بر چند دلیل این هزینه را متقبل شده و یک نمونه حتی معمولی آن را تهیه کنید.

به عنوان مثال وقتی شلوار و یا پیراهن شما پاره می شود به راحتی می توانید آن را بدوزید، در صورتی که اگر بخواهید همین کار ساده را در بیرون منزل انجام دهید، هزینه زیادی در بر دارد. شما باید زمان زیادی را صرف کرده و به خیاطی بروید و هزینه ای بابت دستمزد آن نیز بپردازید.

با استفاده از این دستگاه می توانید در روزهای بیکار در خانه انواع لباس های تزئینی برای خود و فرزند و همسرتان بدوزید و یا یک تجارت کوچک راه اندازی کنید.

گاهی وقت ها یک لباس را می خرید و وقتی به خانه می آورید می بینید اندکی کمر آن گشاد است و یا بلند می باشد. در این صورت می توانید آن را مطابق با خواسته خود کوتاه یا تنگ کنید. در صورتی که بخواهید به خیاطی بروید، برای این کار علاوه بر صرف هزینه باید، یک تا دو روز منتظر بمانید.

یکی از مهم ترین مزایای چرخ خیاطی، کمک به شما در مواقع ضروری است. مثلا زمانی که قصد مهمانی رفتن دارید و ناگهان زیپ لباستان پاره می شود، به راحتی می توانید در عرض چند دقیقه آن را تعمیر کنیم. بنابراین این وسیله می تواند در بسیاری از موارد به شما کمک کنند.

چرخ خیاطی از جمله وسایلی است که در هر خانه ای مورد نیاز است و با توجه به امکاناتی که ارائه می دهد در مدل های مختلف، برای کابران حرفه ای و مبتدی، طراحی و تولید می شود. شما با سرمایه گذاری و خرید یک چرخ خیاطی با کیفیت و قدرت بالا می توانید سالیان دراز از آن استفاده کنید و نیازی به جایگزینی آن با مدل دیگری نخواهید داشت.

برای خرید یک چرخ خیاطی باید به این نکته دقت کنید که انتظارات شما از این دستگاه چیست. اگر این چرخ را برای محیط تجاری خریداری می کنید باید یک ماشین با کیفیت تر و دقت بالاتر بخرید اما برای مصارف معمولی و خانگی نیاز به پرداخت هزینه های بالاتر نیست.

در این مطلب قصد داریم یک راهنمای کامل خرید برای چرخ های خیاطی ارائه دهیم تا با مطالعه آن با دید بازتر بتوانید یک ماشین خیاطی مناسب با نیازهایتان خریداری کنید. در ابتدا با انواع چرخ های خیاطی آشنا شوید:

انواع ماشین های خیاطی
قبل از خرید باید با انواع این ماشین ها بیشتر آشنا شوید. به طور معمول سه نوع ماشین دوخت در بازار وجود دارد:
• مکانیکی
• کامپیوتری
• الکترونیکی

ماشین های خیاطی مکانیکی در ابعاد بزرگ و برای کارگاه ها تولید می شوند تنوع کاری در این نوع ماشین ها کم است و تنها دوخت های اصلی را با دقت و سرعت بالا انجام می دهند. شما باید تنظیمات آن را به صورت دستی انجام دهید و از دکمه ها و شماره گیرها بزرگ برای تنظیم آن بر اساس نیازتان بهره ببرید.

ماشین های دوخت کامپیوتری پیشرفته تر هستند و امکانات و قابلیت های بیشتری در اختیار شما قرار می دهند. تمام تنظیمات در این ماشین ها از طریق کامپیوتر و به صورت خودکار انجام می شود. بنابراین نیاز به فشار و قدرت برای تنظیمات دستی در آنها نیست.

ماشین های دوخت کامپیوتری دارای قابلیت های مختلفی برای تزئین پارچه و دوخت های متنوع هستند و تمامی این دوخت ها را با توجه به نوع پارچه و محل استفاده به شما ارائه می دهند در این ماشین ها کارت حافظه نیز وجود دارد و شما می توانید الگوهای دوخت خود را در آن ذخیره و یا از الگوهای موجود در کارت حافظه خود برای موارد دیگر استفاده نمایید.

ماشین های الکترونیکی در واقع ترکیبی از ماشین های مکانیکی و کامپیوتری هستند. چنین دستگاه های دارای صفحه نمایشگر بزرگ LCD است که تنظیمات فعلی را نشان داده و شما می توانید تنظیمات دیگر را به آن وارد کنید.

مبتدیان بیشتر ترجیح می دهند برای دوخت و شروع کار از ماشین های مکانیکی استفاده کنند و هزینه زیادی پرداخت نمی کنند. اما بهتر است از ماشین های کامپیوتری استفاده کنید تا با قابلیت های آن بیشتر آشنا شوید. اگر چه هر سه مدل این ماشین ها به صورت ساده و پیشرفته تولید می شود و این شما هستید که با توجه به نیاز و بودجه تان باید یکی را انتخاب کنید.

هدف از خرید
چرا تصمیم به خرید یک ماشین خیاطی گرفته اید؟ آیا تنها برای مصارف خانگی تان قصد خرید یک چرخ خیاطی را دارید یا می خواهید در خانه یک کسب و کار کوچک راه بیندازید؟ و یا یک کارگاه بزرگ دارید و قصد دارید از این دستگاه استفاده تجاری کنید؟ وقتی هدف خود را از خرید به صورت مشخص بیان می کنید راحت تر می توانید مدل مناسب را تهیه کنید.

سرعت ماشین خیاطی
نرخ و سرعتی که دستگاه به وسیله آن دوخت می زند، یک فاکتور مهم در خرید چرخ خیاطی است. اگر از این ماشین برای فعالیت های تجاری خود استفاده می کنید باید به دنبال یک ماشین خیاطی دقیق و سریع باشید. ماشین های صنعتی به طور متوسط سرعتی معادل ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کوک در دقیقه ارائه می دهند. اما باید این نکته را در نظر بگیرید که در برخی از پارچه ها شما به سرعت بالا احتیاجی ندارید و تنها باید این دوخت ها را با دقت و نظم بالایی انجام دهید، مثلا در هنگام دوخت پارچه های چرمی باید با دقت بیشتر دوخت کرده و با سرعت معین پارچه را تحت کنترل بگیرید و مراقب باشید سوزن نشکند. این معیار با RPM اندازه گیری می شود.
با این حال اگر از پارچه های چرمی و سنگین استفاده نمی کنید و تنها از پارچه هایی مانند پرده ها برای کار خود بهره می برید نیازی نیست هزینه اضافی بپردازید یک ماشین خیاطی با سرعت متوسط می تواند به شما کمک کند.

میزان صدا
برخی از این ماشین های صدای زیادی تولید می کنند. با این حال اگر می خواهید از آن در کارگاه و واحد تولیدی خود استفاده کنید میزان صدا مسئله مهمی نخواهد بود. اما برای مصارف خانگی و استفاده در محیط های مسکونی به ناچار باید یک مدل کم صداتر را انتخاب کنید.

انواع دوخت ها
یکی از ویژگی های کاربردی این ماشین ها ارائه انواع دوخت ها برای قسمت های مختلف پارچه است. با توجه به مدل ها، برخی از این ماشین ها از دوخت ها بیشتری پشتیبانی می کند و برخی تنها چند دوخت ساده را انجام می دهند. شما از این دوخت ها می توانید برای کارهای تزئینی، حاشیه دوزی، پس دوزی و … استفاده کنید. یک فرد مبتدی به یک ماشین حرفه ای با مدل های دوخت متنوع احتیاج ندارد. اما اگر حرفه ای هستید و قصد راه اندازی یک کسب و کار را دارید بهتر از مدل ها با تنوع دوخت بالاتری استفاده کنید.

سایز و ابعاد
نگهداری ماشین خیاطی نیز یکی دیگر از عوامل قابل تامل است که پیش از خرید باید به آن دقت کنید. اگر خانه تان کوچک است بهتر است از مدل های کوچک آن استفاده کنید. یک ماشین خیاطی با میز بزرگ نیاز به فضای زیادی برای نگهداری دارد و مناسب خانه های کوچک نیست. برخی از مدل های میز دار به صورت تاشو طراحی شده اند و شما می توانید آن را در زیر تخته تان قرار دهید.

هزینه
بودجه یکی دیگر از موارد مهم و تاثیر گذار در خرید یک ماشین خیاطی است. ماشینی که ویژگی های بسیار زیادی در خود دارد به طبع قیمت آن بالاتر است. البته در هنگام خرید باید دقت کنید آیا شما به همه ویژگی های آن نیاز دارید یا خیر. اگر این ماشین را برای کارگاه تجاری خود خریداری می کنید بهتر است یک ماشین پیشرفته تر و با کیفیت تر انتخاب کنید تا مجبور نشوید برای هر نیاز خیاطی، یک ماشین جداگانه بخرید. همچنین کیفیت آن باعث می شود سالیان دراز تری برای شما کار کند و خرید یک ماشین ارزان و بی کیفیت تنها به شما ضرر می زند.

گارانتی
گارانتی یک برگه معتبر است تا خیال شما را از بابت خرید راحت کند. اگر بعد از مدتی متوجه شدید که دستگاه شما به خوبی کار نمی کند می توانید از خدمات پس از فروش آن بهره ببرید. بنابراین قبل از خرید از ضمانت کالا مطمئن شوید.

خرید اینترنتی چرخ خیاطی

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد