راه‌های موفقیت در شبکه‌های اجتماعی

0 828

طبق گزارش جهانی دیجیتال، در سال ۲۰۱۹ حدود ۳.۴۸۴ میلیارد کاربر در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. این رقم، تقریبا ۵۰٪ جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین مکان‌ها برای رسیدن به بازار هدف هستند. هر پلت فرم شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک و توییتر راه‌هایی برای شرکت‌ها ارائه می‌دهند تا بتوانند خود را به صورت آنلاین ارتقا دهند. هزاران شرکت برای افزایش بیشتر مشتریان در شبکه‌های اجتماعی با هم رقابت می‌کنند. شما ممکن است برای ایجاد محتوای جذاب و با کیفیت در پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی خود ساعت‌ها وقت صرف ساعت کرده باشید و با این حال، بازدهی کارتان بسیار پایین باشد. این وضعیت بسیار ناراحت کننده است و ممکن است تمام زحمات شما را به هدر دهد. بنابراین، برای ایجاد حداکثر مشارکت و هدایت ترافیک به وب سایت باید برنامه درستی داشته باشید. بیایید به راه‌های موفقیت در شبکه‌های اجتماعی نگاهی بیندازیم.

۱. پروفایل‌های ناقص ایجاد نکنید

پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی نشان دهنده نام تجاری شما در شبکه‌های اجتماعی هستند. به همین دلیل باید اطمینان حاصل کنید که نمایه‌های شما کامل هستند و یک داستان کامل در مورد نام تجاری شما ارائه می‌دهند. تمام زمینه‌های کاربردی باید کامل پر شوند تا افرادی که از نمایه شما دیدن می‌کنند تمام چیزهایی که می‌خواهند در مورد نام تجاری شما بدانند پیدا کنید. علاوه بر این، شما باید چند کلمه کلیدی مرتبط را به توضیحات پروفایل و زندگینامه خود اضافه کنید. عکس‌های کاور و نمایه شما باید جذاب باشند و بتوانند توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کنند. این اولین چیزی است که مردم هنگام بازدید از نمایه شما می‌بینند. اگر پروفایل شما جذاب نباشد، ممکن است مردم از نمایه شما خارج شوند و دیگر سراغ شما نیایند. علاوه بر این، کمبود اطلاعات می‌تواند اعتبار نام تجاری شما را کاهش دهد. در عین حال، اگر کاربران نتوانند درباره نام تجاری شما اطلاعات کافی پیدا کنند، ممکن است در مورد پیشنهادات شما اطلاعات کافی نداشته باشند. به همین دلیل ایجاد پروفایل کامل باید اولین گام در برنامه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باشد.

۲. از محتوای دیداری استفاده کنید

محتوای دیداری در شبکه‌های اجتماعی اهمیت بسیاری دارد و همه چیز را نشان می‌دهد. محتوای بصری بسیار جذاب‌تر از متن است و می‌تواند اطلاعات را به صورت خلاقانه انتقال دهد. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی به شما اجازه آپلود فیلم‌ها و عکس‌ها را می‌دهند تا پست‌هایتان جذاب‌تر و موثرتر شوند. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا به شیوه‌ای پر جنب و جوش و در کوتاه‌ترین زمان با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام به شما اجازه می‌دهند تا ویدیوهای زنده ارسال کنید و با مخاطبین خود در زمان واقعی ارتباط برقرار کنید. برای دریافت نتایج بهتر، محتوای بصری شما باید حرفه‌ای باشد و با صدای نام تجاری شما مطابقت داشته باشد. از سوی دیگر، محتوای بصری بدست آمده، می‌تواند برای شهرت نام تجاری شما مضر باشد.

موفقیت در شبکه‌های اجتماعی

۳. با مخاطبان خود تعامل داشته باشید

هنگامی که در پروفایل خود محتوای با کیفیت و جذاب منتشر می‌کنید، تنها نیمی از کار را انجام داده‌اید. برای موفقیت بیشتر در شبکه‌های اجتماعی فقط ارسال محتوا کافی نیست، بلکه باید تلاش ویژه‌ای برای ارتباط با مخاطبان خود ایجاد کنید. این یک ایده خوب است که نظرات مخاطبان خود را بخوانید و به آنها پاسخ دهید، با این کار به مخاطبان خود احترام می‌گذارید. هدف از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی این است که با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. این باعث می‌شود که آنها با نام تجاری شما ارتباط برقرار کنند، همچنین بخواهند درباره شما بیشتر بدانند. به عنوان مثال، شرکت استارباکس به مشتریان خود پاسخ می‌دهد و به شیوه دوستانه با آنها ارتباط برقرار می‌کند. اگر با طرفداران و مشتریان خود ارتباط برقرار نکنید، نمی‌توانید با آنها ارتباط قوی ایجاد کنید. اگر مخاطبان شما نتوانند با شرکت شما ارتباط برقرار کنند، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما موفق نخواهد بود.

۴. دکمه شبکه‌های اجتماعی را به وب سایت خود اضافه کنید

قرار دادن دکمه‌های شبکه‌های اجتماعی در وب سایت شما می‌تواند راهی برای کمک به افزایش مخاطبان شبکه‌های اجتماعی باشد. از ترافیک وب سایت خود می‌توانید برای افزایش فالوئرها و مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. این دکمه‌ها شامل دکمه‌های “share” و “follow” در شبکه‌های اجتماعی مختلف است که شما در آن حساب دارید. اطمینان حاصل کنید که آنها در نقاطی قرار گرفته‌اند که بازدیدکنندگان می‌توانند آن را پیدا کنند و به راحتی روی آنها کلیک کنند. اگر این دکمه‌ها را در وب سایت خود قرار ندهید، ممکن است فالوورها و مخاطبان ارزشمند خود را از دست بدهید. در عین حال، داشتن دکمه‌های بیش از حد ممکن است هرزنامه به نظر برسد. به همین دلیل بهتر است یک تعادل ایجاد کنید و فقط چند دکمه از شبکه‌های اجتماعی را در وب سایت خود قرار دهید. این بخش مهمی از برنامه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است.

موفقیت در شبکه‌های اجتماعی

۵. به طور منظم پست ارسال کنید

برای موفقیت در شبکه‌های اجتماعی لازم است که به طور منظم پست بگذارید تا مخاطبان شما درگیر شوند. این کار به شما کمک می‌کند تا توجه لازم را به دست آورید. با این حال، شما باید در مورد فرکانس پست خود بسیار مراقب باشید. اگر پست شما خیلی کم باشد ممکن است مخاطبانتان فکر کنند که نمایه شما فعال نیست، اما اگر پست بیش از حد ارسال کنید ممکن است مخاطبان احساس کنند که شما آنها را با پست‌ها اسپم می‌کنید. شما باید تعادل ایجاد کنید و به طور صحیح پست ارسال کنید. برنامه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باید در یک دوره زمانی مشخص باشد و میزان محتوای مورد نیاز را در هر پلت فرم مشخص کند.

۶. شکایات مشتریان را به خوبی مدیریت کنید

شبکه‌های اجتماعی مکانی هستند که می‌توانید به راحتی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. با این حال، این شبکه‌ها به یک مقصد اصلی برای ارسال شکایت و یا نگرانی‌های مصرف کنندگان تبدیل شده‌اند. مردم اغلب در توییتر، فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی، نارضایتی و شکایت خود را در مورد برندها و شرکت‌ها بیان می‌کنند و انتظار دارند به آنها پاسخ دهند. شما باید اطمینان حاصل کنید که در اسرع وقت به مسائل آن‌ها پاسخ داده می‌شود. از پاسخ‌های عمومی خودداری کنید مثل “برای هر گونه سؤال بیشتر به ما ایمیل بزنید”. این می‌تواند به شهرت نام تجاری شما آسیب برساند. هنگامی که در شبکه‌های اجتماعی به مشتریان خود پاسخ می‌دهید، دیگران متوجه اهمیت نظرات خواهند شد. پاسخ دادن به شکایات مصرف کنندگان می‌تواند اعتماد مشتریان را نسبت به برند شما بیشتر کند. برای مثال اپل، شکایات مشتریان خود را به خوبی پاسخ می‌دهد.

۷. هر پلت فرم را به صورت جداگانه مدیریت کنید

هر پلت فرم شبکه‌های اجتماعی باید به صورت جداگانه اداره شود. این باید در برنامه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باید به خوبی بیان شده باشد. در حالی که همه آنها می‌توانند هدف مشابهی را در اختیار داشته باشند، اما باید برای هر کدام از آنها یک رویکرد متفاوتی داشته باشید. این به این دلیل است که هر پلت فرم به طور متفاوتی عمل می‌کند. به عنوان مثال، اینستاگرام تنها در عکس‌ها و فیلم‌ها تمرکز می کند. از سوی دیگر، یوتیوب تنها با فیلم‌ها کار می‌کند. تعداد هشتگ‌های مطلوب برای پست‌ها در هر پلت فرم متفاوت است. در اینستاگرام بهترین پست با ۹ هشتگ انجام می‌شود، از سوی دیگر، در توییتر، هر توییت را تنها با یک هشتگ بهتر از بقیه انجام می‌دهید.

موفقیت در شبکه‌های اجتماعی

۸. تبلیغات پرداخت نشده نداشته باشید

هیچ طرح بازاریابی اجتماعی بدون تبلیغات کامل نیست. تقریبا تمام شبکه‌های اجتماعی ابزارهایی پیشنهاد می‌کنند که می‌توانید نام تجاری خود را ارتقا دهید. این‌ها یک فرم تبلیغاتی هدفمند هستند زیرا شما می‌توانید مخاطبان مورد نظر خود را بر اساس آمار جمعیت و منافع خود انتخاب کنید. تبلیغات پرداخت شده می‌تواند برای افزایش فالوورها، تولید منحصر به فرد و یا حتی گرفتن تعامل مورد استفاده قرار بگیرند. آنها به شما اجازه می‌دهند که هزینه‌های کمتری برای مخاطبان عظیم خود کسب کنید. اما برای دریافت نتایج بهتر، ضروری است که مخاطبان هدف خود را خوب بدانیم. علاوه بر این، پلتفرم شبکه‌های اجتماعی به شما تجزیه و تحلیل بسیار دقیقی ارائه می‌دهند که می‌تواند به شما در فهم تبلیغات بهتر کمک کند. بر اساس این بینش، شما می‌توانید آگهی‌های خود را نیشگون بگیرید تا بتوانید بیشتر از بودجه تبلیغاتی خود استفاده کنید.

افکار نهایی
در طرح بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باید همه چیز را در نظر بگیرید از جمله زمان ارسال پست، محتوای پست، ارتباط با مشتریان و… . شما باید اطمینان حاصل کنید که با مخاطبان خود به طور موثری ارتباط برقرار می‌کنید و به نظرات آنها پاسخ می‌دهید. همچنین، بسیار مهم است که به شکایات مشتریان خود پاسخ دهید تا رضایت مشتریان را بهبود ببخشید. در نهایت، اطمینان حاصل کنید که پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی شما با تمام اطلاعات مربوطه تکمیل شده است و پست‌های شما دارای محتوای بصری با کیفیت هستند. این امر اطمینان حاصل خواهد کرد که برنامه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما موفق شود.

چه گام‌های دیگر برای موفقیت در شبکه‌های اجتماعی سراغ دارید؟ نظرات خود را به ما اطلاع دهید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد