راه‌های کاربردی برای افزایش طول عمر باتری گوشی

0 764

همه ما هنگامی که عبارت “باتری ضعیف است” را در گوشی همراه خود می بینیم بسیار ناراحت می شویم، مخصوصا در زمان هایی که به شارژر دسترسی نداریم.

اپل و سامسونگ دو برند معروف در ارائه بهترین گوشی های هوشمند جهان هستند، کارشناسان در این دو شرکت سعی کرده اند که میزان عمر بارتی گوشی های جدید خود را ارتقا دهند، اما هنوز هیچ یک از آنها نتوانسته باتری با طول عمر زیاد تولید کند. به هرحال همه ما در هنگام خرید گوشی، به باتری و میزان قدرت آن توجه می کنیم. اما همیشه نوع باتری و کیفیت آن بر روی میزان شارژ گوشی همراه شما تاثیر نمی گذارد، برخی از تنظیمات گوشی می تواند میزان شارژ باتری شما را کاهش دهند، و ما از بیشتر این تنظیمات اطلاعی نداریم و بعد از خرید گوشی، فکر می کنیم که در انتخاب آن اشتباه کرده ایم و باتری گوشی مان ضعیف و یا تقلبی است.

در این مطلب سعی کردیم چند مورد از موارد پنهانی که باعث کاهش شارژ باتری می شود، را ذکر کنیم، و نشان دهیم چگونه می توانیم این مشکلات را حل کنیم.

برورز رسانی گوشی های همراه
بسیاری از کاربران بعد از بروز رسانی گوشی همراه خود، به این نتیجه می رسند که میزان عمر باتری آن کاهش یافته است. شما تنها نیستید ، این مسئله بسیار طبیعی است، زیرا بعد از بروز رسانی، تمامی تنظیمات گوشی به حالت کارخانه بازمی گردد در این صورت سفارشی سازی های قبلی که بر روی گوشی انجام داده اید از بین می رود، بنابراین بهتر است بعد از بروز رسانی به تنظیمات خود رفته و تمام قابلیت های که قبل از بروز رسانی، غیر فعال کرده بودید را اعمال کنید.

برنامه های همراه با ” فعالیت های پس زمینه”
برنامه های متعددی بر روی گوشی همراه مان وجود دارد، که بعد از اینکه کارمان با آنها تمام می شود و از آنها خارج می شویم، همچنان در حال اجرا شدن هستند و میزان زیادی از باتری شما را مصرف می کنند.

در این شرایط شما باید این برنامه را شناسایی کنید،در قسمت تنظیمات برنامه ها، به برنامه های دقت کنید که میزان بیشتری از انرژی باتری شما را از بین می برند، بعد از هر بار استفاده از برنامه مورد نظر، آن را از پس زمینه گوشی همراه خود خارج کنید، در این حالت در مصرف باتری شما کاهش بسیار زیادی ایجاد می شود.

با رفتن به Settings > Apps در بخش App Manager، آن برنامه را غیرفعال کنید، برای انجام این کار روی برنامه مورد نظر ضربه بزنید و سپس Disable را انتخاب کنید. البته اجرا برخی از برنامه در پس زمینه ضروری می باشد. در این راستا می توانید از برنامه های کمکی موجود در بازار کمک بگیرید. Greenify یک برنامه متوقف کننده موقتی سایر برنامه‎ها است که به شما اجازه می‎دهد برنامه‎های خود را وقتی از آنها استفاده نمی‎کنید به حالت تعلیق درآوردید. در واقع این برنامه نسخه خودکار گزینه Force Stop است اما انجام مراحل Force Stop در زمانی که به یک برنامه احتیاج ندارید و فعال کردن مجدد آن در زمان مورد نیاز کار خسته کننده ای است و استفاده از این برنامه کار شما را راحت می‎کند.

Google Play Services یکی از برنامه های است که میزان مصرف باتری شما را تشدید می کند. البته شما نمی توانید این برنامه را متوقف کنید اما می توانید تا حدودی آن را کنترل کنید. برای این کار به تنظیمات گوشی همراه خود بروید و گزینه برنامه (Applications) را انتخاب کنید، در آنجا اسم Google Play Services را پیدا کرده و گزینه Clear cache را بزنید این کار را هر ماه تکرار نمایید تا عمر باتری شما بیشتر شود.

استفاده از سرویس مکان یابی
هنگامی که گوشی شما در هر لحظه موقعیت مکانی شما را ردیابی می کند، می تواند به سرعت باتری گوشی همراه شما را تخلیه کند. در واقع این سیستم از طریق GPS به صورت مداوم در حال بروز رسانی است. برای افزایش عمر باتری خود بهتر است گزینه آن را غیر فعال کرده و تنها در صورت استفاده از برنامه های مورد نظر آن را روشن کنید.

خاموش کردن بلوتوث
بسیاری از ما در طول روز بلوتوث گوشی خود ر روشن می گذاریم، تا به اسپیکر متصل شده و آهنگ های مورد علاقه گوشی مان را گوش دهیم و این عمل باتری شما را به سرعت کاهش می دهد. بهتر است در مواقعی که به آن احتیاج نداریم گزینه بلوتوث را خاموش کنیم. استفاده از گزینه وایفای بجای بلوتوث؛ می توان مقداری از باتری شما را ذخیره کند. اما اتصال به وایفای نیز به نوبه خود میزان باتری را کاهش می دهد اما از بلوتوث بهتر است.

حالت پرواز
در زمان های که آنتن ندارید و یا سیگنال ضعیف است گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهید، زیرا در این حالت گوشی همراه شما مدام در حال جستجو شبکه است و این سیگنال های قوی و ضعیف می تواند میزان باتری گوشی شما را کاهش دهد.

صفحه نمایش بسیار روشن
آشکارترین عملی که می تواند میزان باتری شما را کاهش دهد، نور پس زمینه زیاد است، زمانی که باتری گوشی شما بسیار کم است، بهتر است نور صفحه نمایش خود را حداقل کنید، سعی کنید از حالت خودکار تنظیم روشنایی صفحه نمایش استفاده نکنید، بهتر است خودتان با توجه به نور محیط و میزان باتری آن را کم کنید تا عمر باتری شما افزایش یابد.

زمان قفل شدن صفحه نمایش
سعی کنید زمان کوتاهی برای قفل اتوماتیک گوشی هوشمندتان در نظر بگیرید، همانطور که قبلا اشاره شد، صفحه نمایش یکی از مهم ترین علت های تخلیه باتری هستند، شما به راحتی می توانید وارد تنظیمات گوشی شده و برای حالت قفل خودکار آن بازه زمانی کوتاه تری در نظر بگیرید، مثلا صفحه گوشی تان بعد از ۳۰ ثانیه در صورتی که با آن کار نمی کنید، به صورت خودکار خاموش شود.

اعلان برنامه
زمانی که یک پیام دریافت می کنید و یا با گوشی شما تماسی برقرار می شود، در صورتی که اعلان ها فعال باشد و صدا و لرزش داشته باشد، میزان مصرف باتری شما بیشتر می شود، بنابراین بهتر است در زمان های که خواب هستید و یا زمان های که به گوشی همراه خود احتیاج ندارید اعلان ها و نوتیفیکیشن های گوشی را خاموش کنید، همچنین می توانید وارد تنظیمات گوشی خود شده و اعلان های برنامه های که به صورت روزانه به آنها احتیاج ندارید را خاموش کنید، و تنها اعلان های برنامه های پرکاربرد خود را روشن بگذارید.

عدم بروز رسانی
اطمینان حاصل کنید که سیستم عامل گوشی و یا برنامه های مورد استفاده تان بروز و آپدیت هستند، این بروز رسانی می تواند تا میزان زیادی مصرف باتری شما را کاهش دهد، در این بروز رسانی ها تا میزان زیادی اشکالات بر طرف شده و میزان مصرف باتری کاهش می یابد و سیستمگوشی شما ارتقا پیدا می کند.

منبع: فروشگاه اینترنتی بورسیکا

 

در بورسیکا بخوانید: گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۸ با باتری‌های قوی
در بورسیکا بخوانید: مشکل شارژ نشدن گوشی را چگونه حل کنیم؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد