راه های کاهش مصرف انرژی

0 640

امروزه به دلیل کم‌ توجهی انسان‌ها به محیط‌ زیست، خسارت‌ های جبران‌ ناپذیری به کره زمین وارد شده است. محافظت از محیط زیست کار دشواری نیست. برای مراقبت از این سیاره به زمان و پول زیادی نیاز ندارید، بلکه راه های کوچک و ساده ای وجود دارد که می توانید با آن ها شروع کنید. هر گونه تلاش برای صرفه جویی در انرژی و حفظ محیط زیست می تواند احساس خوبی برایتان به ارمغان بیاورد.

در اینجا برخی از ساده ترین و موثرترین روش ها بیان شده است که با رعایت آن ها می توانید محیط زیستی سالم داشته باشید.

۱) در لوازم انرژی کارآمد سرمایه گذاری کنید
هر ساله، هزاران دلار برای خانه هایمان انرژی خرج می کنیم. براساس آخرین اطلاعات میزان متوسط هزینه برق برای خانه های آمریکایی به مبلغ ۱۱۲.۵۹ دلار در ماه است. این رقم فقط برای برق است و در صورت استفاده از گاز طبیعی و دیگر هزینه های حمل و نقل این مبلغ بیشتر هم می شود. یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش مصرف انرژی، استفاده از لوازم انرژی کارآمد است.
بهتر است هنگام خرید دستگاه جدید به علامت EnergyStar توجه کنید. لوازم خانگی هایی که دارای آرم گواهینامه EnergyStar هستند، انرژی کمتری مصرف می کنند و برای حداقل استفاده از انرژی طراحی شده اند.

۲) یک ترموستات قابل برنامه ریزی انتخاب کنید
هنگامی که از خانه خارج می شوید، باید سیستم گرمایشی و سرمایشی خانه را خاموش کنید. اما گاهی اوقات این عمل فراموش می شود.
ترموستات قابل برنامه ریزی را وارد کنید. این نوع ترموستات با توجه به تنظیماتی که از قبل وارد می کنید، به تنظیم درجه حرارت خانه کمک می کند. استفاده از ترموستات قابل برنامه ریزی مزایای بسیاری دارد، اما دو دلیل قابل توجه برای داشتن آن این است که آنها می توانند به کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه کمک کنند.

۳) هرگونه نشت را به سرعت تعمیر کنید
اگرچه نشت توالت و شیر آب ممکن است مسئله ای مهم به نظر نرسد، اما حقیقت این است که حتی کوچکترین نشت می تواند یک تن آب را از بین ببرد. به تمام صداهای اطراف خانه توجه کنید و مطمئن شوید که هیچ نشتی وجود ندارد. هزینه آب خود را بررسی کنید، افزایش غیرمنتظره پول ماهانه آب ممکن است ناشی از نشت روزانه باشد. مهمتر از همه، اگر نشت آب وجود داشته باشد، می تواند منجر به مسائل دیگری از جمله رطوبت زیاد و آلودگی آب شود. اگر نشتی مشاهده کردید، کنتور آب را ببندید و بلافاصله با یک لوله کش تماس بگیرید تا قبل از اینکه انرژی زیادی هدر برود آن را تعمیر کند.

۴) انرژی خورشیدی را امتحان کنید
استفاده از انرژی خورشیدی مسکونی هر ساله بیشتر و بیشتر می شود. پانل های خورشیدی یک راه آسان و عالی برای خانه هستند. شما می توانید تابلوهای خورشیدی بخرید یا اینکه آن ها را اجاره کنید. در اغلب موارد، حتی پرداخت اجارۀ آن ها کمتر از یک قبض برق معمولی است. علاوه بر این، اگر از انرژی خورشیدی برای انرژی خانه خود استفاده کنید، دیگر مجبور نیستید هزینه های برق پرداخت کنید.

۵) لامپ ها را به CFL یا LED تغییر دهید
یک روش نسبتا ارزان و آسان برای کاهش اثرات زیست محیطی این است که چراغ های خانه را به CFL یا چراغ های LED تغییر دهید. EIA گزارش می دهد که این چراغ ها به طور متوسط روشنایی خانه را به میزان ۹ درصد از مصرف برق ماهانه کاهش می دهند.
استفاده از لامپ فلورسنت فشرده (لامپ کم مصرف) و دیود ساطع نور (LED) نه تنها هزینه کمتری دارند بلکه هر دوی آن ها طول عمر طولانی تری نسبت به لامپ های سنتی دارند (معمولا، لامپ های کم مصرف و LED ده الی بیست و پنج برابر بیش تر از لامپ های رشته ای عمر می کنند)، در نتیجه می توانند به حفظ انرژی کمک کنند. به علاوه، چراغ های LED و CFL حرارت کمتری تولید می کنند و باعث می شود تا در طول تابستان یک سیستم خنک کننده هوا ایجاد شود.

۶) بازیافت کنید و کود درست کنید
اگر هنوز هم زباله ها را بازیافت نمی کنید، وقت آن است که این کار را انجام دهید! بازیافت زباله ها به طرز باور نکردنی آسان است، با توجه به این که اکثر شهرها در حال حاضر مواد معدنی را دفع می کنند. با قرار دادن یک سطل آشغال در آشپزخانه و سایر قسمت های اتاق جمع آوری زباله ها را ساده تر کنید.
علاوه بر این، در چند سال گذشته کود، در حیاط بسیاری از خانه ها وجود دارد، بدون در نظر گرفتن اینکه در یک آپارتمان یا یک خانه زندگی می کنید. با توجه به اینکه بعضی ضایعات مواد غذایی برای محیط زیست مضر هستند، کود یک راه عالی برای کاهش اثرات کربن و حفظ سبزی منزل است.

۷) از نامه های آنلاین استفاده کنید
ارسال نامه های کاغذی باعث تولید زباله می شود. به یاد داشته باشید که اکثر شرکت های نرم افزاری و شرکت های تلگرامی گزینه ای برای دریافت اظهارات آنلاین دارند. به سادگی در وب سایت شرکت مورد نظر وارد شوید و با ارائه دهنده آن تماس بگیرید. می توانید مطالب خود را بنویسید و برای آن ها ارسال کنید. علاوه بر این، بسیار مهم است که تمام کارت های اعتباری و کاغذهای مختلف را کنار بگذارید. با این کار تعداد قطع درختان را کاهش می دهید.

۸) آب باران را جمع کنید و از آن استفاده کنید
جمع آوری آب باران نباید کار سختی باشد! برای یک لحظه فکر کنید که تنها یک شب بارش باران می تواند بیش از ۲۰۰ گالن آب بر روی سقف خانه جمع کند. متاسفانه بیشتر این آب ها به خیابان ها و سیستم های فاضلاب می رود.
چرا تلاش نکنیم که این آب ها را جمع آوری کنیم؟ جمع آوری آب باران برای این سیاره بسیار سودمند است.
به جای اینکه از آب آشامیدنی برای آبیاری باغ یا چمن استفاده کنید، از آب باران استفاده کنید. این کار کمک می کند تا میزان آب مصرفی خود را در هر ماه کاهش دهید.

۹) استفاده از آب را کاهش دهید
به غیر از کاهش آب، در نظر بگیرید چگونه می توانید برای آبیاری باغ ها و گیاهان کل مصرف آب را کاهش دهید.
یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش مصرف آب این است که شیر آلات و سر دوش خانه را به شیر آلات و سر دوش های کم حجم ارتقا دهید. اکثر سر دوش ها تقریبا پنج گالن آب در هر دقیقه آزاد می کنند و اگر چند نفر از آن استفاده کنند میزان آن چندین برابر می شود. سر دوش و شیر کم جریان می تواند به کاهش مصرف آب کمک کند و در مقدار مصرف انرژی نیز صرفه جویی کند.
ده ها روش برای کاهش استفاده از آب در منزل وجود دارد، در اینجا چند روش ساده برای کاهش آب بیان شده است:
لباس های خود را در آب سرد بشویید.
هنگام مسواک زدن آب را ببندید.
از گیاهان و درختان بومی در حیاط خود استفاده کنید.

۱۰) از خرید دستمال کاغذی اجتناب کنید
به جای خرید دستمال های کاغذی که می تواند به زباله ها اضافه کند، از دستمال های میکرو فایبر قابل مجدد استفاده کنید.
همچنین می توانید تی شرت های قدیمی را ببرید و از پارچه های آن استفاده کنید. سپس، این حوله ها را به راحتی بشویید و دوباره استفاده کنید. ساده و فوق العاده کارآمد!

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد