اگر رمز اینستاگرام را فراموش کردیم چه کنیم؟

0 2,155

امروزه شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات حساب‌های بانکی، رمزهای برنامه‌ها و گوشی‌ها به قدری زیاد شده است که به خاطر سپردن همه آن‌ها بسیار مشکل شده است. از طرفی برخی از کاربران از یک رمز مشترک برای تمام این شبکه‌ها و حساب‌ها خود استفاده می‌کنند که کار بسیار خطرناکی است. در صورتی که از برنامه‌های مدیریت پسورد استفاده نمی‌کنید، ممکن است به خاطر سپردن رمزها برای شما اندکی سخت باشد و در برخی مواقع، این رمزها را فراموش کنید. در صورتی که رمز اینستاگرام خود را فراموش کرده‌اید، به هیچ‌وجه نمی‌توانید دوباره آن را رمز را پیدا کنید، اما با استفاده از برخی راهکارها می‌توانید حساب اینستاگرام خود را بازیابی کرده و یک رمز جدید برای آن در نظر بگیرید.

بنابراین اگر رمز اینستاگرام خود را فراموش کرده‌اید و یا شخص دیگری آن را تغییر داده است؛  اینستاگرام راه ساده‌ای برای بازیابی آن در نظر گرفته است. در این مطلب می‌خواهیم در مورد بازیابی حساب اینستاگرام حرف بزنیم، البته عملیات تغییر رمز با بازیابی رمز بسیار متفاوت است، هدف ما یاد دادن روش‌های تغییر رمز نیست، زیرا در این شرایط شما رمز فعلی خود را می‌دانید و قصد تعویض آن را دارید.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق وب‌سایت

فراموشی رمز اینستاگرام

استفاده از سایت اینستاگرام یک روش آسان و رایج برای بازیابی رمز اینستاگرام است که می‌توانید با مرورگر لپ‌تاپ و گوشی خود این عملیات را انجام دهید. در ابتدا سایت اینستاگرام به نشانی www.instagram.com  را باز کنید، در صفحه اول گزینه  Have An Account? Login یا  Log In در پایین صفحه را بزنید. در صفحه بعد کادر (E-mail or Username)  برای نوشتن یوزرنیم یا آدرس ایمیل شما ظاهر می‌شود، شما باید به قسمت پایین صفحه رفته و بر روی گزینه «Forgot Password» کلیک کنید.

در این صفحه در کادر فعال شده، نام کاربری، ایمیل یا شماره تلفنی که در هنگام تنظیم حساب کاربری خود استفاده کردید را وارد کنید. پس از گذراندن بررسی امنیتی، روی دکمه send login link  یا  “Reset Password” کلیک کنید. در صورتی که از ایمیل استفاده کرده‌اید، یک پیام به ایمیل شما ارسال شده و در آن یک لینک برای بازنشانی رمز عبورتان قرار داده شده است. در صورت وارد کردن شماره تماس این پیام به خط همراه شما ارسال خواهد شد که حاوی لینکی برای تغییر رمز می‌باشد. در صورتی که در اینباکس ایمیل خود، پیامی دریافت نکرده‌اید بهتر است پوشه اسپم را بررسی کنید.

فراموشی رمز اینستاگرام

بر روی لینک یا گزینه بازنشانی رمز در  ایمیل خود کلیک کنید. در صفحه باز شده در کادر ابتدایی رمز عبور جدید را وارد کند سعی کنید در آن از اعداد، حروف بزرگ و کوچک و نشانه‌ها استفاده نمایید، در کادر دوم نیز رمز را تکرار کنید و در نهایت بر روی “Reset Password” کلیک کنید. در این صورت رمز اینستاگرام شما تغییر کرده است.

تغییر رمز عبور اینستاگرام از طریق برنامه

استفاده از برنامه اینستاگرام برای تغییر رمز روش آسان‌تری است. این روش در گوشی‌های اندروید و آیفون و آیپد نیز به یک شکل و به صورت مشابه کار می‌کند.

فراموشی رمز اینستاگرام

برنامه اینستاگرام را باز کنید و بر روی لینک Get Help Signing In کلیک کنید. نام کاربری و یا ایمیلتان را وارد نمایید، وقتی اینستاگرام حساب شما را شناسایی کرد، در صفحه بعدی می‌توانید ایمیل و یا شماره  تلفنی که در هنگام عضویت در اینستاگرام از  آن استفاده کرده‌اید را وارد نمایید و دکمه Next را بزنید؛ در این صورت اینستاگرام به خط شما پیامک ارسال می‌کند و یا ایمیلی برای شما فرستاده می‌شود و یا می‌توانید  از حساب فیس‌بوک خود وارد شوید. در اینجا روش ارسال ایمیل را توضیح می‌دهیم. در حالت پیامک نیز کاملاً مشابه بوده و برای شما یک کد ارسال می‌شود که کد را می‌توانید وارد کادر مربوطه کرده و در نهایت رمز جدیدتان را وارد نمایید.

 

حساب فیس‌بوک:

در صورتی که  قبلاً حساب اینستاگرام و فیس‌بوک را به هم متصل کرده باشید می‌توانید از گزینه فیس‌بوک استفاده کنید. برای انجام این روش در ایران باید در ابتدا نرم‌افزار تغییر وی‌پی‌ان خود را اجرا کنید و سپس از طریق این گزینه اقدام نمایید. بعد از انتخاب گزینه فیس‌بوک‌، این اقدام را تائید کرده، در این صورت وارد برنامه اینستاگرام برای تغییر رمز خود می‌شوید.

استفاده از ایمیل:

پس‌ از انتخاب گزینه ایمیل، یک پیام ایمیل در آدرسی که برای ثبت‌نام با از آن  Instagram استفاده کرده‌اید دریافت خواهید کرد. در صورتی که در اینباکس ایمیل خود، پیامی دریافت نکرده‌اید بهتر است پوشه اسپم را بررسی کنید.

در این پیام، دکمه ورود به سیستم به‌عنوان <نام کاربری> را لمس کنید. همچنین می‌توانید پیوند “بازنشانی گذرواژه ” را لمس کنید. هر دو روش شما را به یک صفحه بازنشانی رمز عبور می‌برد.

رمز عبور جدید خود را تایپ کنید (به یاد داشته باشید که رمز را قوی و امن انتخاب کنید تا هک نشود)، و سپس روی دکمه “بازنشانی رمز عبور” ضربه بزنید. پس‌ازآن وارد شبکه می‌شوید.

 

  فراموشی رمز ایمیل و یا مسدود شدن شماره تماس

در صورتی که رمز ایمیل را فراموش کرده باشیم و شماره تلفنمان نیز در دسترس نباشد، چگونه حساب اینستاگرام خود را بازیابی کنیم؟؟؟

ایمیل و شماره تماس پل ارتباطی با اینستاگرام است که از این طریق می‌توانید به‌ حساب خود دسترسی داشته و رمز خود را بازیابی کنید. اما اگر شماره شما مسدود است و رمز ایمیلتان را نیز فراموش کرده‌اید، از سمت اینستاگرام راهی برای پیدا کردن رمز شما وجود ندارد.

پیشنهاد ما این است که با ارائه‌دهندگان سرویس ایمیل خود تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید تا دسترسی شما به ایمیلتان را آزاد کنند.

بسیاری از ارائه‌دهندگان ایمیل، روش‌هایی را برای بازیابی رمز ایمیل در نظر گرفته‌اند، بنابراین اگر رمز عبور ایمیل خود را فراموش کرده‌اید و یا اگر حسابتان هک شده است، کافی است که از روش‌های بازیابی رمز استفاده کرده و یا در نهایت با آن‌ها تماس گرفته و یا به آن‌ها ایمیل بزنید. در بازیابی رمز ایمیل ممکن است به شماره تلفن نیاز داشته باشید و یا سؤالات امنیتی از شما پرسیده شود.

نکته: در صورتی که رمز ایمیل خود را فراموش کرده‌اید و به‌حساب اینستاگرام خود دسترسی دارید، بهتر است تا دیر نشده این ایمیل را تغییر دهید، تا بعدها برای شما مشکل‌ساز نشود. بعد از اینکه ایمیل خود را  درInstagram تغییر دادید، هر دو ایمیل اصلی و ایمیل جدید درخواستی را مبنی بر تأیید یا رد تأیید دریافت خواهند کرد. که با تأیید آن در ایمیل جدید، می‌توانید همیشه از این ایمیل برای بازیابی رمز اینستاگرام خود استفاده کنید.

نکته: بهتر است در اینستاگرام شماره تلفن خود را ذخیره کنید، تا بازیابی راحت‌تر صورت بگیرد و نیازی به ایمیل و رمز ایمیل نباشد. اگر با شماره تلفن در اینستاگرام ثبت‌نام کرده‌اید، این شماره به صورت خودکار در شبکه اینستاگرام ذخیره است، در غیر این صورت از راه زیر شماره خود را وارد کنید:

  • در ابتدا به قسمت صفحه شخصی خود بروید.
  • گزینه edit profile  را لمس کنید.
  • و صفحه را اسکرول کرده و در قسمت شماره تلفن، شماره خود را وارد نمایید و تیک را بزنید.
  • وارد صفحه‌ای می‌شوید که یک کد ۶ رقمى از شما می‌خواهد، این کد اکنون به شماره‌ای که وارد کرده‌اید اس ام اس شده است این کد را وارد کنید.
اگر رمز اینستاگرام را فراموش کرده‌اید و رمز ایمیلتان را نیز در دسترس ندارید و از هیچ طریقی نمی‌توانید رمز ایمیلتان را بازیابی کنید، همچنین شماره تلفنتان نیز مسدود است؛ از روش زیر استفاده کنید:
  • برنامه Instagram را در دستگاه تلفن همراه خود باز کرده و آخرین آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را وارد کنید
  • گزینه Forgot password? را انتخاب کنید
  • گزینه Need more help? را انتخاب نمایید
  • و از طریق دستورالعمل‌های صفحه به صفحه پیش بروید و با پشتیبانی تماس بگیرید تا مشکل شما حل شود. آخرین راه برای بازیابی رمز شما ایمیل زدن و یا برقراری تماس با پشتیبانی است.

 

بیشتر بخوانید: چگونه حساب اینستاگرام را غیرفعال کنیم؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد