روش‌های طبیعی برای لاغر شدن صورت

0 735

کاهش وزن یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن روبروهستند. چاقی برای بعضی افراد یک چالش بزرگ محسوب می‌شود که مدام با آن درگیر هستند و به هر راهی متوسل می‌شوند تا چربی‌های اضافه خود را آب کنند. اگر تنها یک منطقه خاصی از بدن‌تان دچار چاقی یا چربی‌های اضافه می‌باشد و می‌خواهید آن‌ها را آب کنید، با سختی‌های کمتری روبروی هستید.

چاقی صورت یکی از این مشکلات شایعی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند و به آن اهمیت زیادی می‌دهند زیرا رابطۀ مستقیمی با زیبایی صورت دارد. خوشبختانه، راه‌های بسیاری وجود دارد که بوسیله آن‌ها می‌توانید سوزاندن چربی را افزایش دهید و به لاغری صورت کمک کنید. در اینجا ۷ روش موثر برای کمک به لاغر شدن صورت بیان شده است، با ما همراه باشید تا با این راه‌ها آشنا شوید:

۱. تمرینات صورت را به برنامه روزانه خود اضافه کنید

تمرینات صورت می‌تواند برای بهبود ظاهر، مبارزه با پیری و بهبود قدرت عضلانی صورت استفاده شود. بعضی گزارش‌ها ادعا می‌کنند که اضافه کردن تمرینات صورت به برنامه روزانه می‌تواند عضلات صورت را تکان دهد و باعث لاغر شدن صورت شود.

بعضی تمرینات پرطرفدار، باعث پف کردن گونه‌های صورت می‌شوند و هوا را از یک طرف به طرف دیگر فشار می‌دهند. در نتیجه لب‌هایتان را در هر دو طرف به صورت غنچه نگه می‌دارند، در حالی که دندان‌هایتان را برای چند ثانیه در یک زمان به هم گره می‌زنند.

اگرچه شواهد این نظریه محدود است، اما در یک بررسی گزارش شده است که تمرینات صورت ممکن است باعث تون شدن عضلات صورت شود. منظور از تون شدن عضلانی این است که عضلات بدون اینکه حجیم به نظر برسند، ظاهری سفت، فرم‌دار و تفکیک شده داشته باشند.

مطالعه دیگری نشان می‌دهد که انجام تمرینات عضلانی صورت به مدت دو بار در روز و در طی هشت هفته باعث افزایش ضخامت عضله و بهبود نوسازی پوست صورت می‌شود.

به یاد داشته باشید که تحقیق در مورد اثربخشی تمرینات صورت برای کاهش چربی بسیار کم است. برای ارزیابی اینکه چگونه این تمرینات ممکن است چربی صورت را تحت تاثیر قرار دهند، به مطالعات بیشتری نیاز داریم.

۲. تمرینات هوازی را به روال روزانه خود اضافه کنید

گاهی چربی اضافی در صورت به دلیل چربی بیش از حد بدن است. در نتیجه کاهش وزن می‌تواند باعث کاهش چربی شود و به لاغر شدن صورت و بدن کمک کند. تمرینات هوازی، ورزش ایروبیک و هر نوع فعالیت بدنی که ضربان قلب را افزایش می‌دهد باعث کاهش وزن می‌شود. این گزینه به طور گسترده‌ای یکی از موثرترین روش‌های کاهش وزن محسوب می‌شود.

مطالعات متعدد نشان داده است که تمرینات هوازی می‌تواند به ترویج چربی سوزی و افزایش لاغری صورت کمک کند. علاوه بر این، بررسی ۱۶ مطالعه نشان می‌دهد افرادی که با افزایش تمرینات هوازی چربی بیشتری از دست می‌دهند، زودتر به وزن ایده آل خود می‌رسند.

سعی کنید ۱۵۰-۳۰۰ دقیقه در هفته ورزش متوسط تا شدید انجام دهید که شامل ۲۰-۴۰ دقیقه فعالیت هوازی در روز می‌شود.

بعضی از نمونه‌های معمولی تمرینات هوازی شامل راه رفتن، پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا می‌باشد.

تمرینات هوازی

۳. آب بیشتری بنوشید

آب آشامیدنی برای سلامتی کلی بدن بسیار مهم است و اگر به دنبال از بین بردن چربی‌های صورت هستید می تواند گزینه بسیار مهمی باشد.

مطالعات نشان می‌دهد که آب می‌تواند در شما احساس سیری ایجاد کند که به نوبه خود باعث کاهش وزن می‌شود.

در حقیقت، یک مطالعه کوچک در افراد مسن نشان می‌دهد که مصرف آب با صبحانه باعث کاهش ۱۳ درصدی مصرف کالری می‌شود.

مطالعه دیگری نشان می‌دهد که مصرف آب آشامیدنی به طور موقت میزان متابولیسم را به میزان ۲۴٪ افزایش می‌دهد. افزایش تعداد کالری‌هایی که در طول روز می‌سوزانید می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

به نظر می‌رسد که ماندگاری هیدراته باعث کاهش ماندگاری مایعات می‌شود که به نوبه خود باعث جلوگیری از چاقی و پف صورت می‌شود.

۴. مصرف الکل را محدود کنید

خوردن بیش از حد الکل می‌تواند یکی از بزرگترین کمک کنندگان به افزایش چربی و نفخ صورت باشد.

الکل دارای کالری زیادی است اما این کالری زیاد ممکن است با افزایش خطر ابتلا به چاقی همراه باشد.

بهتر است مصرف الکل را در حد مناسب نگه دارید، این راه، بهترین راه برای کنترل التهاب ناشی از نفخ و افزایش وزن است.

با توجه به دستورالعمل‌های غذایی ایالات متحده، به طور متوسط نوشیدن دو لیوان در روز برای مردان و یک لیوان در روز برای زنان تعریف می شود.

نوشیدن آب

۵. مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده را کاهش دهید

کربوهیدرات های تصفیه شده مانند کوکی‌ها، کراکرها و ماکارونی شایع ترین عامل افزایش وزن و افزایش چربی هستند.

این کربوهیدرات‌های پردازش شده، مواد مغذی و فیبر کمی دارند و به جای آن سرشار از شکر و کالری هستند.

از آنجائی‌که آنها فیبر بسیار کمی دارند، به سرعت هضم می‌شوند و منجر به افزایش فشار خون و قند خون می‌شوند.

یک مطالعه بزرگ روی ۴۲۶۹۶ فرد بزرگسال در یک دوره پنج ساله انجام گرفت که نشان می‌دهد مصرف بیشتر کربوهیدرات‌های تصفیه شده با افزایش چربی شکم همراه است.

اگرچه هیچ مطالعه‌ای به طور مستقیم بر روی اثرات کربوهیدرات‌های تصفیه شده بر روی چربی صورت انجام نگرفته است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که تغییر آن‌ها می‌تواند به کاهش کلی وزن بدن کمک کند و همچنین ممکن است باعث کاهش چربی صورت شوند.

۶. برنامه ریزی خواب خود را تغییر دهید

خواب یکی از استراتژی‌های مهم برای رسیدن به وزن ایده آل است. این گزینه ممکن است به شما در لاغر شدن صورت نیز کمک کند.

بی خوابی یا نداشتن خواب کافی باعث افزایش سطح کورتیزول می‌شود که توسط غده آدرنال یا فوق کلیه ترشح می‌شود. از آنجا که این هورمون در بدن باعث تولید استرس می‌شود به آن هورمون استرس هم می‌گویند که با لیستی از عوارض جانبی بالقوه، از جمله افزایش وزن همراه است.

مطالعات نشان داده‌اند که سطح بالای کورتیزول می‌تواند اشتها را افزایش دهد و متابولیسم را تغییر دهد و باعث افزایش ذخایر چربی شود.

علاوه بر این، خواب ممکن است به شما کمک کند تا وزن اضافی بدن را کاهش دهید.

یک مطالعه نشان می‌دهد که خواب خوب و با کیفیت احتمال موفقیت در کاهش وزن را افزایش می‌دهد.

برعکس، برخی مطالعات دیگر نشان می‌دهد که محرومیت از خواب باعث افزایش مصرف مواد غذایی، افزایش وزن و کاهش سوخت و ساز در بدن می‌شود.

در حالت ایده آل، حداقل روزی هشت ساعت خواب نرمال داشته باشید تا به کنترل وزن و لاغر شدن صورت کمک کنید.

خواب

۷. مصرف سدیم را کاهش دهید

یکی از نشانه‌های مصرف بیش از حد سدیم، نفخ است، همچنین ممکن است به پف و تورم صورت هم کمک کند.

این به این دلیل است که سدیم باعث تجمع آب اضافی در بدن می‌شود که منجر به احتباس مایعات می‌شود.

مطالعات متعدد نشان داده است مصرف بیش از حد سدیم می‌تواند موجب افزایش مایعات در بدن شود، به خصوص در افرادی که حساسیت بیشتری نسبت به اثرات نمک دارند.

غذاهای فرآوری شده حدود ۷۷ درصد از مصرف سدیم در رژیم غذایی معمولی را تشکیل می‌دهند، بنابراین برش غذاهای راحت، میان وعده‌های طعم‌دار و گوشت فرآوری شده می‌تواند یک راه آسان و موثر برای کاهش مصرف سدیم باشد.

بهتر است مصرف سدیم را کاهش دهید تا صورتی زیبا و جذاب داشته باشید.

۸. از گیاهان دارویی استفاده کنید

بیشتر گیاهان قابض برای لاغر کردن صورت مفید هستند چون خاصیت جمع‌کنندگی پوست هم دارند. مثل پوست انار، پوست درخت بلوط، برگ خشک سماق، گلنار. می‌توانید از این گیاهان برای بخور دادن استفاده کنید؛ یعنی مقداری از این گیاهان را در آب بریزید و بجوشانید و بخور دهید.

۹. صورت خود را بخور دهید

شاید این گزینه عجیب و غریب به نظر برسد، اما بخور صورت می‌تواند به کاهش چربی صورت کمک کند. هنگام استفاده از بخار، صورت عرق می‌کند و در نتیجه چربی‌های ذخیره شده در ناحیه صورت آب می شوند. تنها کافی است مقداری آب را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. بعد از اینکه آب جوش آمد حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید کمی خنک شود. سپس حوله را در آب گرم فرو کنید و فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. حال حولۀ بخار را به آرامی، روی قسمت‌های چرب صورت خود قرار دهید. این عمل را یکساعت قبل از خواب و به مدت ۵ بار تکرار کنید. بخار فیزیکی منافذ باز پوست را باز می‌کند و باعث لاغر شدن صورت می‌شود.

نتیجه
روش‌های زیادی برای کمک به لاغر شدن صورت وجود دارد.

تغییر رژیم غذایی روزانه، انجام فعالیت‌های ورزشی و تعدیل برخی عادت‌های نامناسب روزانه، همگی راه‌هایی موثر برای کاهش چربی هستند.

برای کسب نتایج بهتر، می‌توانید این نکات را با یک رژیم غذایی متعادل و منظم انجام دهید تا بتوانید سوزاندن چربی و سلامت کلی بدن را بهینه کنید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد