آموزش روش‌های کنترل کامپیوتر از طریق گوشی اندروید

0 924

آیا تا به حال به این نکته فکر کرده اید که چگونه می توانید از طریق گوشی اندروید، سیستم عامل کامپیوتر خود را کنترل کنید. در این مطلب سعی کردیم روش ها کاربردی کنترل PC از طریق گوشی همراه را به شما آموزش دهیم.

دلایل متعددی برای کنترل کامپیوتر از طریق گوشی هوشمند وجود دارد، مثلا هنگامی که بیرون از خانه هستید و می خواهید به فایل های بر روی رایانه خود دسترسی داشته باشید و یا در حال تماشای فیلم ها در لپ تاپ خود هستید و برایتان مقدور نیست که بلند شوید و صدای آن را زیاد کنید، در این حالت می توانید از گوشی همراه خود، به عنوان یک صفحه کلید و ماوس استفاده کرده و سیستم کامپیوتری خود را تحت کنترل قرار دهید.

به طور کلی روش های گوناگونی مانند اتصال از طریق وایفای ، بلوتوث، استفاده از قابلیت Stream PC On Mobile و برنامه های کاربردی بسیار زیادی وجود دارد که کاربر بنا به شرایط و موقعیت خود، می تواند از آنها استفاده کند.

اتصال از طریق وایفای و بلوتوث دو روش رایج برای همگام سازی گوشی هوشمند و کامپیوتر می باشد. شما به راحتی می توانید از طریق وایفای، گوشی همراه خود را به کامپیوترتان متصل کرده و به راحتی فایل های خود را از روی پی سی بر روی گوشی هوشمند خود مشاهده کنید. علاوه بر وایفای ، فناوری بلوتوث نیز این امکان را به کاربران می دهد تا لپ تاپ خود را از طریق تکنولوژی بلوتوث کنترل کنند. برای استفاده از این دو روش باید در خانه حضور داشته باشید. دراین مقاله قصد نداریم در مورد این دو روش صحبت کنیم.

هدف ما از نگارش این مطلب، ارائه روش هایی مانند Stream و برنامه های کاربردی برای کنترل کامپیوتر از طریق گوشی اندروید می باشد که در اینجا ۵ روش را برای شما تشریح می دهیم:

۱. روش اول: نحوه کنترل کامپیوتر به وسیله گوشی اندروید با استفاده از روش Stream PC On Mobile
استفاده از قابلیت Stream PC On Mobile یک روش مناسب برای کنترل کامپیوتر از طریق لپ تاپ و اجرای بازی های رایانه ای بر روی گوشی اندروید است، اما برای این کار باید از سرعت وایفای بسیار بالا برخوردار باشید.
با استفاده از این روش، به آسانی و به طور مستقیم می توانید کامپیوتر را بر روی گوشی هوشمند خود متصل کنید، البته برای تحقق این کار، باید هر دو دستگاه به یک شبکه وایفای متصل شده باشند.
مرحله اول: نرم افزار “Remotr” نسخه ویندوز، را دانلود کنید.
مرحله ۲: بعد از دانلود نرم افزار قبلی، آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.
مرحله ۳: نرم افزار را اجرا کرده و حساب کاربری مختص به خود را ایجاد کنید.
مرحله ۴: اکنون نرم افزار Remotr Android را دانلود کرده و در گوشی اندروید خود نصب کنید.
مرحله۵: حالا برنامه ای که بر روی گوشی خود نصب کرده اید را باز کرده و وارد حساب کاربری که ایجاد کرده اید، شوید.
مرحله ۶: بر روی صفحه اصلی برنامه بر روی گوشی اندورید، نام دسکتاپ خود را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.
مرحله ۷: حالا به سادگی از راست به چپ اسکرول را حرکت داده و بر روی برنامه مورد نظر کلیک کنید و گزینه دسکتاپ را انتخاب نمایید.
مرحله ۸: بعد از اینکه بر روی گزینه دسکتاپ کلیک کردید، به آسانی به کامپیوتر خود متصل می شوید و محتواهای مورد نظر، بر روی گوشی اندروید شما به نمایش در می آید. در این شرایط به راحتی می توانید کامپیوتر خود را ازطریق گوشی اندرویدتان کنترل کنید.
با برقراری اتصال، به آسانی می توانید بازی های کامپیوتری را برای گوشی خود بازی کنید، البته اطمینان حاصل کنید که بازی ها مورد نظر بر روی رایانه شما نصب شده است.

۲. روش دوم : نحوه کنترل کامپیوتر به وسیله گوشی اندروید با استفاده از روش تبدیل گوشی به کیبورد و ماوس
در این روش شما می توانید با تبدیل گوشی اندروید خود به کیبورد و ماوس، کامپیوتر خود را از راه دور تحت کنترل قرار دهید. قبل از انجام مطمئن شوید که کامپیوتر و گوشی اندرویدی تان به یک شبکه وایفای متصل شده است.
مرحله اول: در ابتدا برنامه “Unified Remote” نسخه اندروید را دانلود کرده و آن را بر روی گوشی اندروید خود نصب نمایید.
مرحله ۲: بعد از نصب برنامه آن را باز کرده و از طریق حساب گوگل خود وارد شوید.
مرحله ۳: سپس برنامه “Unified Remote” نسخه ویندوز را نصب کرده و اجرا کنید.
مرحله ۴: در این مرحله به گوشی اندروید خود نگاه کنید و گزینه ” I’VE INSTALLED THE SERVER” را انتخاب کنید.
مرحله ۵: با انتخاب این گزینه، برنامه نصب شده، تمام دستگاه های کامپیوتر نزدیک شما را نشان خواهد داد، در فهرست موجود اسم کامپیوتر خود را انتخاب نمایید.
مرحله ۶: حالا بر روی قسمت “App Dashboard” گزینه های بسیار زیادی را مشاهده می کنید، بنابراین گزینه “Basic Input” را انتخاب نمایید.
با انجام این مراحل موبایل شما به موس و صفحه کلید تبدیل شده است که با استفاده از آن می توانید کامپیوتر خود را از راه دور کنترل نمایید. علاوه بر این قابلیت “App Dashboard” ؛ می توانید از طریق گزینه های دیگر را نیز انتخاب کنید.

۳. روش سوم: نحوه کنترل کامپیوتر به وسیله گوشی اندروید با استفاده از روش Chrome Remote Desktop
کاربران گوگل کروم می توانند از برنامه ای برای کنترل کامپیوتر از راه دور استفاده نمایند، برای این کار شما باید نسخه اندروید و ویندوز برنامه مورد نظر را دانلود کنید.
مرحله اول: برای انجام این کار ابتدا برنامه ” Download Chrome Remote Desktop Extension” را نصب کرده و افزونه مورد نظر را روی مرورگر گوگل خود اضافه نمایید.
مرحله ۲: مراحل نصب را انجام داده و تنظیمات را انجام دهید و در صورت تمایل یک PIN وارد نمایید.
مرحله ۳: نسخه اندروید برنامه مورد نظر را دانلود کرده و بر روی گوشی خود نصب کنید.
مرحله ۴: برنامه را اجرا کرده و با حساب کاربری خود وارد شوید و PIN را وارد نمایید.
مرحله ۵: در نهایت گزینه “اتصال” را انتخاب نمایید.
بعد از طی کردن این مراحل گوشی اندروید شما به کامپیوتر متصل خواهد شد و شما صفحه کامپیوتر را بر روی گوشی خود مشاهده می کنید.

۴. روش چهارم: نحوه کنترل کامپیوتر به وسیله گوشی اندروید با استفاده از ” TeamViewer”
با استفاده از TeamViewer شما می توانید محتویات کامپیوترتان را بر روی گوشی خود مشاهده کرده و آن را کنترل کنید، برای به اشتراک گذاری این محتویات به آیدی و پسورد نیاز دارید.
مرحله اول: در ابتدا نسخه ویندوز TeamViewer را دانلود کرده و نصب کنید.
مرحله دوم: برنامه مورد نظر را اجرا کرده و گزینه “کنترل از راه دور” را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید آیدی و پسورد را مشاهده کنید.
مرحله ۳: نسخه اندروید این برنامه را از گوگل پلی دانلود کنید.
مرحله ۴: بعد از نصب؛ آیدی که از کامپیوتر خود دریافت کرده اید را در این قسمت وارد نمایید.
مرحله ۵: بعد از وارد کردن آیدی یا همان شناسه؛ شما می توانید به طور کامل به کامپیوتر خود دسترسی داشته باشید و عملکردهای مورد نظر خود را انجام دهید.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد