روغن حالت دهنده مو

0 2,914

روغن‌های طبیعی یک درمان بسیار مناسب، کاربردی و محبوب برای موها به حساب می‌آیند. امروزه محصولات مراقبتی بسیار متنوعی از این روغن‌ها ساخته شده که شما می‌توانید برای حالت دادن به موها و حفظ سلامتی از آنها استفاده کنید. روغن حالت دهنده مو از جمله محصولات رایج در بین زنان است. موهای بلند، رنگ شده و آسیب دیده به این روغن‌ها بیشتر نیاز دارند تا به مرور تغذیه شده و علاوه بر حالت زیبا و جلوه درخشان، سالم‌تر شوند و رشد بیشتری داشته باشند. در این مطلب با چند روغن حالت دهنده مو، نرم کننده و ترمیم کننده آشنا می‌شوید.

بعد از حمام و استفاده از شامپو و نرم کننده، برای خشک کردن و حالت دادن به موها، به روغن‌ها نیاز دارید. این روغن‌ها یکی از محصولات ضروری برای مراقبت مو و پوست به حساب می‌آیند. روغن مو یک محصول چند کاره است که مو را سالم‌ترم و زیباتر می‌کند؛ به حالت دادن مو کمک کرده و جلوه آن را زیباتر نشان می‌دهد. این روغن‌ها هم به منظور مراقبت و درمان استفاده می‌شوند و هم یک محصول زیبایی هستند که شما باید آنها را متناسب با جنس مو و مشکلات مو خود انتخاب کرده و در نهایت با توجه به دستور العمل روی آن، استفاده نمایید تا به حداکثر نتیجه برسید.

۱. روغن آرگان: برای حالت دادن به موهای خشک و وز

روغن آرگان غنی از اسیدهای چرب و ویتامین E می‌باشد و از این رو می‌تواند موهای خشک، خشن و وز را نرم و شفاف کرده و به موهای شما حالت دهد. در این صورت وز بودن موها از بین رفته و نرمی و لطافت زیادی به موها بخشیده می‌شود. در این راستا شما می‌توانید از محصول روغن آرگان استفاده کرده و موهای خشک و وز خود را نرم کنید و حالت دهید:

  • روغن ارگان Moroccanoil 

این روغن سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها و اسیدهای ضروری است که هم موهای شما را تغذیه کرده و رشد آن را بیشتر می‌کند.و هم برای کنترل وزشدن مو، نرم و لطیف کردن آن و حالت دادن به موها استفاده می‌شود. با استفاده مکرر می‌توانید به موهای خشک خود آب رسانی کرده و به آنها حالت زیبایی دهید. برای استفاده از این روغن شما دو راه دارید با می‌توانید از آن برای روی موهای مرطوب خود استفاده کنید یا زمانی که موهایتان خشک شده، مقداری از آن را بر روی موهایتان قرار دهید. برای استفاده از این روغن حالت دهنده بر روی موهای مرطوب، کافی است بعد از آنکه رطوبت موهایتان را گرفتید؛ مقداری از آن را به موهایتان بمالید. در حالت خشک از اواسط مو تا ساقه را با استفاده از این روغن مرطوب کرده تا نرم‌تر شود. در این صورت در برابر عوامل محیطی از جمله خورشید و باد محافظت شده و حالت خود را از دست نمی‌دهد.

۲. روغن نارگیل: مناسب برای حالت دادن به همه نوع موها

شما می‌توانید از روغن نارگیل برای حالت دادن به هر نوع مویی استفاده کنید. روغن نارگیل حتی برای موهای چرب نیز استفاده می‌شود و برای حفظ سلامت پوست سر و موها بسیار مفید است. این روغن پر از مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که می‌تواند رشته موهای شما را قوی‌تر کرده و از شکستگی  مو جلوگیری کند و در نتیجه رشد موهای شما خیلی زیاد شود. در این راستا می‌توانید از محصول زیر برای حالت دادن به هر نوع مویی استفاده کنید:

  • روغن نارگیل VITA COCO

این محصول صد در صد از روغن نارگیل  درست شده است؛ در صورتی که این روغن را  در جای خشک و خنک نگه دارید تا دو سال قابلیت استفاده دارد. عطر و بوی آن بسیار خوب بوده و شما می‌توانید از آن برای رشد موهایتان نیز استفاده کنید. علاوه بر این قابلیت مصرف خوراکی نیز دارد و از این روغن می‌توانید به عنوان یک ضد افتاب طبیعی، ماسک شبانه و  روغن ماساژ و نرم کننده لب نیز استفاده کنید. این روغن، موهای شما را درخشان کرده و به آنها حالت زیبایی می‌دهد و یکی از روغن‌های حالت دهنده باکیفیت برای هر نوع مویی است.

۳. روغن ماکادمیا: بهترین روغن حالت دهنده مو برای موهای خشک و آسیب دیده

روغن‌های گیاهی در زمینه مراقبت‌های پوست و مو به شدت در حل ترویج هستند و یکی از غنی‌ترین آنها روغن ماکادمیا است. ماکادمیا یکی از گران ترین آجیل‌های جهان بوده و ظاهری شبیه به فندق دارد. این آجیل سرشار از چربی‌های متنوع و مفیدی است که مواد مغذی لازم را در اختیار مو و پوست شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید از این روغن به عنوان حالت دهنده و یک ماسک طبیعی بر روی موهایتان استفاده کنید تا خشکی موهایتان به مرور از بین رفته و آسیب‌ها آن بهبود یابند. در این قسمت با یکی از محصولات حاوی روغن ماکادمیا آشنا می‌شوید:

  • روغن درمانی و حالت دهنده ماکادمیا (Macadamia):

این روغن طبیعی  یک مجموعه‌ای قدرتمند از  روغن مراقبتی و بازسازی کننده مو است که آسیب‌های موها را کاهش داده و باعث درخشندگی، حالت دهندگی و زیبایی موهای شما می‌شود. در این محصول از روغن ماکادمیا به همراه روغن آرگان، اسیدهای چرب امگا ۷، ۵ و ۳ و ویتامین E استفاده شده است که به سرعت جذب پوست و مو شده و بدون آنکه سطح مو و پوست را چرب و سنگین کند؛ باعث رطوبت رسانی، سلامتی، نرمی و.حفاظت از موها می‌شود. این روغن به نوعی محافظ اشعه خورشید و یو وی  بر روی موها است و زمان خشک شدن و بی‌آب شدن مو را کاهش می‌دهد.

۴. روغن دانه ملون: بهترین انتخاب برای حالت دادن به موها با پوست‌های حساس

این روغن سرشار از روغن امگا ۶ و اسیدهای چرب است که به رشد مو کمک می‌کنند؛ پروتئین و ویتامین‌های C، B2 و G  است. این روغن به پوست‌های حساس آسیبی وارد نکرده و باعث التهاب آن‌ها نمی‌شود. اگر در حین استفاده از محصولات و روغن‌های حالت دهنده مو دچار واکنش‌های پوستی مانند درماتیت، التهاب، خارش یا قرمزی می‌شوید بهتر است از این محصول استفاده کنید. این روغن علاوه بر حالت دادن به موها باعث تقویت آن‌ها می‌شود.

  • روغن دانه ملون MIAFLORA

این روغن به عنوان نرم کننده، مرطوب کننده، تغذیه مو و پوست، هیدراته کردن مو و پوست، بازسازی اپیدرم پوست و بسیاری از قابلیت‌های دیگر بسیار محبوب شده است. درون آن اسیدهای چربی وجود دارد که در بدن تولید نمی‌شود و از این طریق می‌تواند به زیبایی  پوست و مو شما کمک کند.

۵. روغن بادام: بهترین حالت دهنده مو و از بین برنده شوره سر

روغن بادام به همراه آنتی اکسیدان ها، ویتامین E، اسیدهای چرب و پروتئین، همچنین منیزیم بالا به رشد مو کمک کرده و باعث کاهش شکستگی و خشکی موها می‌شود. شما می‌توانید از این روغن علاوه بر حالت دهندگی و نرم کندگی موها، برای از بین بردن شوره سر استفاده کنید. بنابراین هر زمان که از حمام خارج می‌شوید؛ برای کاهش التهاب، قرمزی و شوره سر، پوست سر و ساقه موها را  روغن بادام ماساژ دهید.

  • روغن بادام خالص KTC

این محصول یک محصول بهداشتی و زیبا است و علاوه بر زیبایی و درخشندگی موها، می‌تواند از نظر سلامتی نیز به شما کمک کند. روغن بادام سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین‌های مفید است که برای رشد موها و  سلامت آنها بسیار حیاتی است. کافی است از این روغن بر روی موهایتان استفاده کنید تا علاوه بر حالت دهی و زیبایی موها به سلامت آنها نیز کمک کند.

۶. روغن بائوباب: حالت دهنده و تقویت کننده رشد موها

بائوباب یک گیاه مفید با گونه‌های مختلفی است که در مناطق گرم و خشک رشد می‌کند. روغن این گیاه خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و برای درمان خشکی پوست استفاده می‌شود. ویتامین C درون آن به کلاژن سازی پوست کمک کرده و  خاصیت آب رسانی عالی برای موها دارد. این روغن به واسطه اسیدهای چرب ضروری برای هیدراسیون و تغذیه مو، همچنین ویتامین A، D، E و F به بازسازی سلول‌های پوستی کمک کرده و باعث رشد سریع‌تر موها می‌شود.

  • روغن بائوباب PHYTOSPECIFIC برای پوست و مو

این محصول نیز برای آب رسانی پوست و مو بسیار مفید بوده و موهای شما را نرم‌تر، درخشان‌تر و خوش حالت تر می‌کند. علاوه بر این از موهای شما در برابر اشعه نور خورشید محافظت کرده و  مانع از خشکی آن خواهد شد.

۷. روغن مارولا: مناسب برای حالت دادن به موها در روزهای تابستانی

اگر بوی روغن‌هایی مانند روغن آرگان و  ماکادامیا را دوست ندارید؛ می‌توانید از روغن مارولا (marula oil) استفاده کنید. این روغن غنی از ویتامین Cبوده و برای انواع موها مناسب است. علاوه بر این برای تغذیه پوست نیز استفاده می‌شود. از این روغن مو می‌توانید برای حالت دادن موهایتان در تعطیلات و لب ساحل استفاده کنید؛ زیرا از موهای شما در برابر نور خورشید مراقبت کرده و مانع از خشکی آن می‌شود.

روغن حالت دهنده مو مارولا

  • روغن مارولا The Ordinary

این روغن طبیعی برای مراقبت موها در برابر نور خورشید بسیار ضروری است؛  شما می‌توانید در روزهای آفتابی از این روغن بر روی پوست و مو خود استفاده کرده و نگران آسیب‌های نور خورشید نباشید.

۸. روغن آبیسینیان: برای حالت دادن به موهای زیبا

روغن  آبیسینیان (Abyssinian) بسیار هیدراته است اما وزن و بافت سبکی دارد و به صورت چربی روی پوست و مو قرار نمی‌گیرد. این روغن برای حالت دادن به موهای نازک و آسیب دیده بسیار مناسب است؛ این روغن دارای اسیدهای چرب غیر اشباع می‌باشد و در نتیجه باعث  نرم شدن و تغذیه پوست و مو خواهد شد و درخشش موهای شما را بیشتر می‌کند.   ساختار ملکولی روغن آبیسینیان باعث می‌شود تا در برابر گرما مقاومت داشته باشد؛ از این رو برای حفاظت در برابر خورشید بسیار مناسب است.

روغن حالت دهنده مو آبیسینیان 

  • روغن درمانی L’ANZA Keratin

این روغن برای حالت دهی، هیدراسیون، نرم و لطیف کردن موهای شما بسیار مفید و کاربردی است.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد