نحوه سازماندهی گوشی همراه برای کاهش تنش‌ها

0 824

تحقیقات نشان می دهد یک فرد به صورت میانگین ۱۵۰ بار در روز، به گوشی همراه خود نگاه می کند و در هربار به فعالیت های گوناگونی می پردازند که میزان زیادی از زمان را در بر می گیرد، مثلا ایمیل های خود را بررسی می کنند، فیس بوک، توئیتر، اینستاگرام خود سر می زنند، آهنگ گوش می دهند و…
در میان همه این مشغله ها، به ندرت در مورد این موضوع می اندیشیم که چگونه می توانیم سبک زندگی خود را تغییر داده و این تنش ها را کم کنیم. شما می توایند با تغییر دادن تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی تلفن همراهتان میزان این تنش ها را کاهش دهید. در این مطلب چند راهکار ساده برای کاربران گوشی های اندروید و ios مطرح کرده ایم.

• مرتب کردن برنامه‌های گوشی

این یکی از اولین و ساده ترین راه هاست. برنامه های مشابه را در کنار هم قرار دهید. در گوشی های اندروید و اپل این قابلیت قرار داده شده است تا بتوانید برنامه های مشابه را در یک پوشه قرار دهید. مثلا پوشه ها را بر اساس نوع آنها دسته بندی کنید، بازی ها و برنامه های سرگرمی را در یک پوشه قرار داده، یک بخش را به شبکه های اجتماعی اختصاص دهید، همین طور در مورد برنامه های هواشناسی و آشپزی و کاهش وزن نیز می توانید این نوع دسته بندی را اعمال کنید. در این حالت ذهن شما عادت می کند که هر برنامه را در کدام قسمت پیدا کند و برای انجام یک کار مجبور نخواهید بود تمام صفحات گوشی خود را بالا و پایین کنید.

• صفحه اصلی گوشی

سعی کنید صفحه اصلی گوشی خود را شلوغ نکنید. تنها چند برنامه و ابزار مفید خود را در این صفحه قرار دهید و مابقی آنها را در دسته بندی های مخصوص و در صفحات بعدی جایگذاری کنید. مثلا می توانید برنامه یادگیری زبان انگلیسی را در این صفحه قرار دهید تا بتوانید هر روز یک کلمه یاد بگیرید. این نکته یکی از مهم ترین نکات در استفاده از تلفن هوشمند به منظور صرفه جویی در وقت و سازماندهی آن می باشد. عکسی که برای پس زمینه گوشی خود استفاده می کنید یک عکس آرامش بخش باشد.

• حالت Grayscale

این حات سیاه و سفید است. در این حالت صفحه‌ نمایش تمامی رنگ‌ها را خاموش کرده و صفحه‌ای خاکستری را پیش روی کاربر قرار می‌دهد. در این حالت ممکن است فیلم های یوتیوب و یا اینستاگرام جذابیت کمتری برای شما داشته باشد. در این حالت دنیای بیرون از فضای مجازی را جذاب‌تر و خواستنی‌تر می‌بینید. این کار تاثیر به ‌سزایی در دوری کاربران از گوشی های خود و شبکه‌های اجتماعی متنوع آن، و همچنین صرفه جویی در وقت و کاهش تنش ها و مشکلات ناشی از گوشی های همراه خواهد داشت.

• Do not disturb

گوشی های اندروید و iOS هر دو دارای حالت ” do not disturb” می باشند. از این حالت می توانید برای متوقف کردن پیام ها، تماس ها و سایر اعلانات استفاده کنید. از این ویژگی در زمان های استراحت و خواب استفاده کنید. زمانی که با خانواده به گردش می روید این حالت را فعال کنید تا تحت تاثیر حرف ها و پیام های همکاران یا رئیس شرکت خود نباشید. لازم نیست تمام اعلان های برنامه ها روشن باشد. اندکی زمان صرف کنید و وارد تنظیمات گوشی خود شوید و تک تک برنامه های که به صورت روزانه به آنها احتیاج ندارید را در حالت خاموش بگذارید تا اعلان های آنها شما را سردرگم نکند. در واقع تنها اعلان های برنامه های ضروری که به صورت روزانه استفاده می کنید را روشن بگذارید و بقیه را خاموش کنید.
شما همچنین می توانید برای افراد مختلف از اعلان های مخصوص به آنها استفاده کنید. در این صورت هنگامی که پیامی دریافت می کنید بدون آنکه به صفحه گوشی نگاه کنید متوجه می شوید چه کسی به شما پیام داده و در صورت لزوم گوشی را در دست گرفته و به آن پاسخ می دهید.

• آماده شدن برای خواب

تحقیقات نشان می دهد که نور آبی روشن، قبل از خواب می تواند به سلامتی شما آسیب بزند. گوشی های اندروید و iOS دارای قابلیت هایی هستند که به کمک آنها می توانید به سلامت چشم هایتان کمک کنید. در گوشی های اپل می توانید از ویژگی ” Night Shift” استفاده کنید و با روشن کردن آن، نور آبی زمینه نمایشگر که در شرایط تاریک به چشمان شما آسیب می‌رساند را حذف کرده و با هاله زرد رنگ جایگزین کنید. این قابلیت در گوشی های اندروید تحت عنوان ” night mode” می باشد که به راحتی از طریق منو تنظیمات فعال می شود.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد