سه برنامه برای تبدیل pdf به word

0 1,276

PDF نام کوتاه شده Portable Document Format (قالب سند قابل حمل) است که توسط شرکت Adobe اختراع شده است. فایل‌های PDF می‌توانند شامل تصویر، متن و نوشته، فونت، صفحه و … باشد. آنها همچنین می‌توانند به صورت الکترونیکی امضا شوند و به راحتی با استفاده از نرم افزار Acrobat Reader DC مشاهده شوند.

علت استفاده از فایل PDF:

– فایل‌های PDF همیشه با هر سیستم عاملی به صورت یکسان قابل دریافت هستند.
– مرورگرهای مدرن فایل‌های PDF را بدون هیچ مشکلی باز می‌کنند.
– فونت‌ها، تصاویر، نمودارها و… در فایل PDF قابل تغییر نیست.
– فایل‌های PDF اجازه تنظیمات امنیتی را می‌دهند.
– فایل‌های PDF با فیلدهای پرینت نیز کار می‌کنند.
– فایل‌های PDF از امضای الکترونیکی پشتیبانی می‌کنند.

به همین دلیل بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از فایل‌های PDF استفاده کنند، اما فایل‌هایPDF به راحتی قابل ویرایش نیستند. اگر شما یک فایل PDF داشته باشید و بخواهید تغییراتی در آن بدهید چه می‌کنید؟ بهترین راه در این مواقع، استفاده از یک نرم افزار تبدیل PDF به متن قابل ویرایش است.

تبدیل PDF به Word تنها با برنامه‌های مبدل انجام می‌شود. این برنامه‌ها یک فایل PDF (که با اکثر نرم افزارها ویرایش نمی‌شود) را به یک فرمت مایکروسافت ورد مانند DOCX یا DOC تبدیل می‌کنند (که می‌تواند به راحتی با بسیاری از برنامه‌های مختلف ویرایش شود).

بعضی افراد برای تبدیل فایل PDF به Word، فرمت PDF را به فرمت‌های Word مانند DOC تغییر می‌دهند. این روش اشتباه است و نمی‌تواند فایل PDF را به Word تبدیل کند. بلکه قبل از اینکه بتوانید آن را تغییر دهید، باید از یک برنامه یا سرویسی استفاده کنید که پی دی اف را به ورد تبدیل کند. زمانی که تغییرات اعمال می‌شود، می‌توانید یک برنامه PDF را به صورت رایگان به یک سند Word تبدیل کنید.

از سوی دیگر، اگر می‌خواهید تنها فایل PDF را مشاهده کنید، نیازی نیست آن را تبدیل کنید. برای این کار می‌توانید از برنامه PDF Readers استفاده کنید، این برنامه ابزاری است که فایل‌های PDF را باز می‌کند.

صرف نظر از این که چرا می‌خواهید این کار را انجام دهید، می‌توانید با هر یک از این برنامه‌های کاملا رایگان و خدمات آنلاین فایل پی دی اف را به ورد تبدیل کنید.

۱. UniPDF

UniPDF

UniPDF یک ابزار نرم افزاری است که فایل‌های PDF را به اسناد Word تبدیل می‌کند. این برنامه بسیار سریع عمل می‌کند و استفاده از آن آسان است. مهمتر از همه، در حفظ تصاویر و متن بسیار دقیق است و آن‌ها را به DOC تبدیل می‌کند. UniPDF یک رابط کاربری بسیار ساده دارد و فرد با تنظیمات گیج کننده روبرو نمی‌شود.

از طرفی در UniPDF تبدیل دسته‌ای PDF به Word هم پشتیبانی می‌شود. UniPDF دارای یک برنامه دسکتاپ برای ویندوز است که فایل‌های PDF را به هر یک از فرمت‌های پشتیبانی شده تبدیل می‌کند. برای این کار باید به بخش تنظیمات رفته و فرمت مورد دلخواه خود را انتخاب کنید.

UniPDF همچنین فایل‌های PDF را به فرمت‌های تصویری محبوب مانند JPG، PNG، TIF و غیره هم تبدیل می‌کند. علاوه بر این، زبان‌های بسیار زیادی توسط این نرم افزار پشتیبانی می‌شوند که می‌توان به انگلیسی، ژاپنی، چینی ساده، چینی، کره‌ای، لاتین، ترکی، یونانی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، پرتغالی، اسپانیایی، روسی، لهستانی، چک، اسلواکی، اوکراین، بلغارستان، کروات، رومانیایی و ….. اشاره نمود.

فواید:
– رابط کاربری بسیار ساده و آسان
– تبدیل شدن PDF ها به ورد با گرافیک بالا
– تبدیل کردن اسناد چند صفحه ای
– سازگاری چندگانه
– عدم محدودیت در اندازه فایل

معایب:
– عدم وجود جادوی فراری به دلیل رایگان بودن
– تلاش برای نصب نوار ابزارهای غیر ضروری
– از بین رفتن برخی فرمت‌های پیچیده متن در تبدیل

۲. PDFMate PDF Converter Free

PDFMate

PDFMate PDF Converter Professional نرم افزار کاربردی برای تبدیل فایل‌های پی دی اف به سایر فرمت‌های رایج و پر کاربرد روزانه کاربران می‌باشد. با استفاده از این نرم افزار می‌توانید فایل‌های پی دی اف خود را به فرمت‌هایی از قبیل متن، تصویر، صفحه وب، فلش و… تبدیل کرده و آن را در قالب‌های دیگر داشته باشید.

نرم افزار PDFMate PDF Converter Free ابزار بسیار قدرتمندی است که به کمک آن می‌توانید فایل‌های پی دی اف را به فایل ورد تبدیل کنید.

این نرم افزار هنگام تبدیل PDF به DOC کار بسیار خوبی انجام می‌دهد، این برنامه تقریبا تمام قالب بندی و رنگ مناسب آن را حفظ می‌کند. این برنامه کارهای دسته‌ای نیز انجام می‌دهد و شما به راحتی می‌توانید چند فایل را به فرمت مورد دلخواه خود تبدیل کنید.

یکی از اشکالات این ابزار این است که متن موجود در PDF فقط در سه صفحه اول DOCX ایجاد می‌شود.

با استفاده از این برنامه می‌توانید PDF را به EPUB ،HTML ،JPG ،SWF و TXT تبدیل کنید.

فواید:
– قابلیت تبدیل فایل‌های پی دی اف به Word/Text/EPUB/Image/HTML/SWF با سرعت و کیفیت بسیار بالا
– امکان تبدیل یک صفحه یا یک رنج صفحه به فرمتهای دلخواه
– تغییر لایه‌های اورجینال پی دی اف با قابلیت ویژه PDFMate PDF Converter Professional
– پشتیبانی از تنظیمات دلخواه برای تغییر در لایه‌های پی دی اف
– قابلیت شخصی سازی تنظیمات نرم افزار
– امکان تبدیل فرمت یک صفحه به تصویر بدون ایجاد فولدر جداگانه و با سرعت بالا
– قابل نصب بر روی سیستم عامل ویندوز نسخه‌های Windows XP, Vista, 7, 8 (32-bit & 64-bit)

معایب:
– تلاش برای نصب نوار ابزارهای غیر ضروری
– درخواست کاربر برای خرید نسخه کامل پس از هر تبدیل
– محدود کردن تبدیل OCR به سه صفحه

۳. FreeFileConvert

FreeFileConvert

FreeFileConvert یک برنامه رایگان است که فایل PDF را به Word تبدیل می‌کند. این برنامه در هر زمان حداکثر پنج فایل را آپلود می‌کند، لازم به ذکر است که اندازه فایل‌ها باید کمتر از ۳۰۰ مگابایت باشد.

زمانی که تبدیل PDF به پایان رسید، شما می‌توانید فایل‌های تبدیل شده را به یک فایل ZIP تبدیل کنید تا حجم کمتری را بگیرد.

این برنامه علاوه بر پیشتیبانی از ورد از فرمت‌های EPUB ،HTML ،MOBI ،TXT و موارد دیگر هم پشتیبانی می‌کند، این برنامه بیشتر از ۱۰۰ فرمت را پوشش می‌دهد.‏ Free File Converter شامل موارد زیر می باشد:
‏- کانورتر صدا
‏- کانورتر ویدئو
‏- کانورتر تصویر
‏- کانورتر بایگانی
‏- کانورتر کتاب های الکترونیکی
‏- کانورتر hash

فواید:
– انجام تبدیل pdf به word بدون نیاز به دانلود نرم افزار
– کاربری ساده و راحت
– قبول کردن آپلود تا ۳۰۰ مگابایت

معایب:
– محدود شدن آپلود به پنج فایل در یک زمان
– دانلود شدن فایل تبدیل شده در عرض ۱۲ ساعت

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد