شش دلیل برای اینکه زنان باید روزانه ۳ موز بخورند

0 1,116

زنان باید بدانند که خوردن ۳ عدد موز در روز برای آنها بسیار مفید است. کارشناسان تغذیه بر این باورند که خوردن روزانه سه عدد موز، در وعده های صبح، ظهر و عصر، برای حفظ سلامت زنان و سیستم بدن آنها بسیار ضروری است. در این مطلب سعی کردیم که فواید این میوه خوشمزه و لذیذ را به صورت اختصار برای شما عزیزان توضیح دهیم:

۱- بهبود سلامت قلب

امروزه بیماری قلبی یک از شایع ترین بیماری هایی است که زنان به آن مبتلا می شوند. پس بهتر است قبل از اینکه دیر شود، از قلب خود محافظت کنید. خوشبختانه یک راه بسیار اسان برای تقویت سلامت قلب وجود دارد و آن خوردن موز به صورت روزانه است. موز بخورید و مطمئن باشید که قلب شما بهتر از قبل کار خواهد کرد. این میوه شیرین حاوی مقدار زیادی فیبر و بیش از ۴۰۰ میلی گرم پتاسیم است. همچنین سرشار از پروتئین می باشد. همه این ترکیبات برای سلامت قلب مفید هستند و از حملات قلبی جلوگیری می کنند.

۲- کنترل فشار خون

تا چند دهه پیش، جوانان کمتر به مشکلات فشار خون دچار می شدند اما امروزه تعداد زیادی از جوانان، مخصوصا خانم های جوان مبتلا به فشار خون بالا هستند. این میوه حاوی پتاسیم است و مقدار کمی سدیم دارد، سدیم موجود در آن توسط پتاسیم کنترل می شود و عملکرد کلیه را بهبود می بخشد. با خوردن ۳ موز در روز ۱۳۰۰ میلی گرم پتاسیم در روز دریافت می کنید و به مرور زمان متوجه خواهید شد که فشار خونتان طبیعی شده است.

۳- سلامت سیستم گوارش

در موز دو نوع فیبر وجود دارد که به صورت محلول و نامحلول است. این ترکیب عالی برای سیستم گوارش بسیارمفید است و منجر به عملکرد مناسب روده ها می شود و یبوست را از بین می برد و برخلاف تصور همگان، موز به دلیل داشتن فیبر فراوان از یبوست جلوگیری می کند.

۴- بهبود عملکرد مغز

وقتی منیزیم و پتاسیم کافی به مغز برسد، به راحتی می تواند کار کند. همچنین میزان اکسیژن رسانی به مغز بیشتر می شود، چون منیزیم برای تقویت فعالیت های الکتریکی بین سلول های مغز، بسیار مفید است. با خوردن ۳ موز در روز باهوش تر می شوید، با خوردن موز نه تنها حافظه و تمرکز بیشتری به دست می آورید بلکه به تدریج باعث پیشگیری یا کاهش بیماری الزایمر در بدن شما می شوید.

۵- تامین و جذب منیزیم

یک زن حدودا” ۳۲۰ میلی گرم منیزیم در روز احتیاج دارد تا بی خواب نشود و خلق و خوی خوبی داشته باشد. اگر به اندازه کافی منیزیم دریافت نکنید همیشه مضطرب خواهید بود، به مرور زمان از گرفتگی عضلات رنج می برید و دچار خستگی مزمن و افسردگی می شوید. به یاد داشته باشید که با خوردن ۳ موز در روز حدود ۸۰ میلی گرم منیزیم دریافت می کنید که تقریبا یک چهارم میزانی است که باید روزانه دریافت کنید.

۶- سلامت استخوان‌ها

موز حاوی مواد مغذی بسیار زیادی است که برای استخوان ها ضروری است. پتاسیم یکی از این موارد است که به تراکم استخوان ها کمک می کند. موز علاوه بر پتاسیم و منیزیم، حاوی ویتامین B ،C است و همچنین حاوی مقادیر زیادی FOS می باشد که آنزیم های گوارشی تولید می کنند که این آنزیم ها باعث افزایش تونایی بدن در جذب مواد مغذی مانند کلسیم می شود و همان طور که می دانید کلسیم برای سلامت استخوان ها بسیار مفید است.

در آخر این نکته را مد نظر قرار دهید که زیاده روی در مصرف هر نوع ماده غذایی، ممکن است خطراتی را به دنبال داشته باشد، پس بهتر است قبل از مصرف موز، مطمئن شوید که به این میوه حساسیت ندارید و طبق نظر کارشناسان تغذیه، برای جلوگیری از هر نوع مشکل احتمالی، بیش از ۳ موز در روز مصرف نکنید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد