شش مزیت شگفت انگیز حمام آب گرم

0 1,457

آیا تا به حال فکر کرده اید که فعالیت‌های عادی روزانه مانند حمام می تواند به سلامتی بدن کمک کند؟ حمام آب گرم مخصوصا در یک روز بارانی، نه تنها به تمیز کردن بدن کمک می کند، بلکه روح را نیز جوان تر و تازه تر می کند. بدن خود را تمیز کنید و به این ترتیب تمام روشهای آرامش بخش را درحمام به کار ببرید. حمام آب گرم یکی از قدیمی ترین روش ها برای درمان بیماری هاست. تحقیقات نشان می دهد که آب گرم درمان عجیب و غریبی برای انواع بیماری های اسکلتی وعضلانی از جمله فیبرومیالژیا، آرتریت و کمر درد است.

تحقیقات نشان می دهد که اجداد ما هم از این روش استفاده می کرده اند. ماساژ آب گرم باعث می شود فرد احساس خوبی داشته باشد. دلایل زیادی برای ماساژ آب گرم وجود دارد از جمله:

– فشرده سازی مفصل را کاهش می دهد،

– مقاومت ۳۶۰ درجه ای برای اندام های درد ایجاد می کند،

– تورم و التهاب را کاهش می دهد،

گردش خون را افزایش می دهد.

۱- سرماخوردگی و سردرد را درمان می کند.

حمام آب گرم کمک می کند تا از بخار به عنوان یک ضد انعقاد طبیعی استفاده کنید. همچنین می توانید چند قطره روغن های طبیعی مانند اکالیپتوس یا نعناع را به بدن خود اعمال کنید. این روغن ها با آب گرم مخلوط می شوند و به کاهش خلط و گلو درد کمک می کنند. به غیر از این، گردش خون را نیز تسریع می کند و به سردرد کمک می کند.

۲- پوست را مرطوب می کند.

یک حمام آب گرم، منافذ پوست را باز می کند و همه گرد وخاک های روی پوست پاک می کند. گرما به طور طبیعی پوست را مرطوب می کند و آن را نرم و لطیف می کند.

۳- باکتری‌ها را از بدن آزاد می کند.

حمام آب گرم باعث افزایش گردش سیستم لنفاوی بدن می شود. این امر باعث عرق کردن می شود و سموم و باکتری ها را از بدن آزاد می کند.

۴- کمک می کند تا راحت بخوابید.

اگر به سختی به خواب می روید، به حمام بروید و بدنتان را با مقداری آب خیس کنید. اجازه دهید بدنتان ریلکس باشد و از هر چیز منفی دیگر دور باشد. حمام آب گرم دمای بدن را افزایش می دهد، در نتیجه دما پس از ترک حمام به آرامی کاهش می یابد. این تغییر دما باعث خواب می شود.

۵- استرس را از بین می برد.

وقتی می خواهید دوش آب گرم بگیرید، عجله نکنید. کمی وقت بگذارید تا آرام شوید انجام این کار تأثیر آرام بخشی بر بدن خواهد داشت. در پایان روز سعی کنید از حمام آب گرم لذت ببرید، زیرا این امر کمک کند استرس را از بین ببرید.

۶- گردش خون را بهبود می بخشد.

وقتی بدن در آب گرم فرو می رود، قلب سریع تر و قوی تر عمل می کند. این تمرین، برای سلامتی قلب و عروق خونی مفید است زیرا فشار فیزیکی روی بدن ایجاد می کند و ظرفیت قلب را افزایش می دهد. به عبارت دیگر، هنگامی که ما در داخل آب هستیم، قلب ما سریع تر و قوی تر کار می کند.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد