طراحی داخلی مدرن و استفاده از توهمات نوری

0 1,168

امروزه بسیاری از افرادخانه های کوچکی دارند و یکی از دغدغه هایشان این است که فضای خانه را بزرگتر نشان دهند. در واقع در علم دکوراسیون، تکنیک های بسیار زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها می توان خطای دید ایجاد کرد.

با به کار بردن کاغذ دیواری با خط های عمودی ارتفاع دیوارها بزرگتر به نظر می رسد و یا در رنگ آمیزی کف خانه و سقف آن از رنگ های روشن استفاده می شود که در ادامه خواهید دید که دکوراسیون مورد نظر ما نیز از رنگ های روشن استفاده کرده است، کف خانه رنگ بسیار روشنی دارد و از فرش فیروزه ای استفاده شده است.

یکی از روش های جدید، استفاده از توهمات نوری است. در واقع با استفاده از تصاویر پس زمینه سه بعدی و نورپردازی متناسب می توان فضای خانه را به مراتب بزرگتر نشان داد. البته این پس زمینه ها که روی دیوار کار می شوند باید با منزل هم خوانی داشته باشند. در این مطلب به بررسی دکوراسیون یک خانه کوچک می پردازیم که با استفاده از خطای دید، خلاقیت های بسیاری به وجود آورده است. این عکس ها متعلق به پروژه ایست که توسط Svetlana Takkori انجام شده است.

در واقع طراح با استفاده از کاغذ دیواری های برجسته و سه بعدی که متناسب با رنگ دکور و وسایل خانه است، هارمونی زیبایی ایجاد کرده است. همچنین به دلیل وجود پنجره بزرگ، نورهای طبیعی باعث بزرگتر جلوه دادن خانه شده است، نور طبیعی در دکوراسیون خانه های کوچک بسیار اهمیت دارد. نصب آینه بزرگ در نقاط مختلف خانه، با انعکاس تصاویر، این زیبایی را دوچندان کرده و ذهن ببینده را فریب می دهد. در دکور این خانه عکس یک مبل زیبا را می بینید که در تور رفتگی دیوار قرار دارد، در واقع وجود این طاقچه ها و توررفتگی ها در دیوار، برای خانه های کوچک بسیار مفید است.

رنگ طلایی وفیروزه ای و چوب به کار رفته در این خانه، فضای آن را گرم تر و شیک و گران قیمت نشان می دهد. به صورت جسورانه ای از ترکیب وسیله های مدرن، با میزهای چوبی و میز و صندلی پلاستیکی شفاف استفاده شده است که فضای خانه را دلنشین کرده است. پنجره های بزرگ، قاب چوبی آینه و لوستر برنز و عکس پس زمینه سلطنتی، زرق و برق خاصی به خانه داده است.

در طراحی این خانه از درب های شیشه ای و کشویی برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی، استفاده شده است که بهترین گزینه برای طراحی داخلی خانه های کوچک است. در همه قسمت های خانه از کاغذ دیواری سه بعدی با طرح باز و متناسب با رنگ دکور استفاده شده است که باانعکاس نور و خطای دید، خانه را بزرگتر نشان می دهد. آشپزخانه به صورت فوق العاده ساده و با استفاده از تضاد رنگی سیاه و سفید طراحی شده است که مناسب برای آشپزخانه های کوچک است. سرویس بهداشتی نیز به رنگ سرتاسر سفید و با آینه کاری های زیبا، فضای خود را چند برابر بزرگتر نشان می دهد.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد