طرز استفاده از کرم گریم

0 4,151

کرم و کرم پودر پایه و اساس هر نوع آرایش و میکاپ به حساب می‌آید و به صورت یک پوشش روی پوست را می‌پوشاند. در برخی موارد که بر روی صورت یا قسمت‌های دیگر بدن، لک‌ها، آثار جوش و حتی تتو وجود دارد، کرم پودرهای معمولی قادر به پوشاندن آن نیستند؛ در این شرایط باید از کرم گریم استفاده کرد تا این نواقص پوشانده شود. امروزه کرم‌های آرایشی به نام کرم گریم وارد بازار شده‌اند که به صورت خیلی حرفه‌ای سطح پوست را می‌پوشانند و کاور بالایی دارند. در این صورت هیچ گونه لک و جای جوشی و تغییر رنگی روی صورت و پوستتان مشاهده نمی‌شود و پوستتان صاف و یک دست می‌شود. برای استفاده از کرم گریم، یک سری قوانین و نکاتی وجود دارد که با رعایت آن‌ها چهره‌تان طبیعی و نرمال و درعین‌حال زیبا و عاری از نقص می‌شود. در این مطلب تصمیم گرفتیم در مورد طرز استفاده از کرم گریم مطالب مفیدی را ارائه دهیم.

کرم گریم چیست؟

کرم گریم در واقع یک کرم همانند کرم پودر صورت است که برای رفع نواقص صورت و بدن استفاده می‌شود؛ کاور آن بسیار بالا است و برای استفاده روزمره مناسب نمی‌باشد؛ زیرا تمام منافذ پوست را می‌بندد و مانع از اکسیژن رسانی به پوست می‌شود. بنابراین بهتر است از کرم گریم، تنها در مجالس خاص و به صورت محدود استفاده شود؛ البته برخی کرم‌های گریم با غلظت کمتر و سبک‌تر طراحی شده‌اند که برای استفاده روزانه نیز مناسب می‌باشند.

کرم گریم به صورت طبیعی سطح پوست را می‌پوشاند و با آرایش ملایم بر روی آن صورت را به صورت طبیعی و بدون هیچ نقصی نشان می‌دهد. این کرم را در ابتدا آرایش و بر روی صورت یا بدن استفاده می‌کنند تا انواع اشکالات پوستی مانند لکه، خال، جای جوش و چین و چروک و حتی تتو را از بین ببرد. کرم گریم در انواع مختلفی مانند کرم گریم مخصوص صورت و مخصوص بدن ارائه می‌شود و دارای رنگ بندی متنوعی است و باید متناسب با رنگ پوست و نوع پوست انتخاب شود.

هرچه قدر رنگ کرم گریم به رنگ پوست شما نزدیک‌تر باشد؛ نتیجه کار کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد. بنابراین سعی نکنید با انتخاب کرم گریم روشن‌تر از پوست یا تیره‌تر از آن، یک آرایش غیرحرفه‌ای انجام دهید.

برای استفاده از کرم گریم بهتر است مراحل زیر را طی کنید تا در نهایت یک پوست زیبا، طبیعی و عاری از هر گونه نقصی داشته باشید.

۱. در ابتدا پوستتان را آماده کنید

برای استفاده از کرم گریم گام اول آماده‌سازی پوست صورت است؛ بعد از اینکه صورتتان را با شوینده‌های مناسب شستید و خشک کردید باید از یک کرم مرطوب کننده و آب رسان متناسب با نوع پوستتان استفاده کنید تا پوستتان خشک و پوسته پوسته نباشد. یک پوست کاملاً هیدراته بهترین بوم برای پیاده سازی آرایش است. بنابراین قبل از اینکه از کرم گریمتان استفاده کنید؛ از یک کرم مرطوب کننده استفاده کرده و با گرمای دستان پوست صورت یا بدنتان را که تمیز کرده‌اید؛ ماساژ دهید تا خون در زیر پوست به جریان بیفتد و پوستتان درخشش داشته باشد. پوست مرطوب باعث می‌شود تا کرم گریم راحت‌تر بر روی پوست قرار گرفته و رنگ زیادتری داشته باشد و در نهایت شفافیت آن نیز بیشتر شود؛ طوری که به نظر می‌رسد پوست کاملاً طبیعی است. این نکته را در نظر داشته باشید که پوست‌های چرب بهتر است از مرطوب کننده‌های بدون چربی استفاده کنند تا آرایش آن‌ها ماندگارتر باشد.

۲. کرم گریم مناسب انتخاب کنید

دومین گام در طرز استفاده از کرم گریم، انتخاب یک کرم گریم مناسب است. کرم‌های گریم به صورت حرفه‌ای و آماتور در دسترس می‌باشند. این کرم‌ها در بسته بندی‌های مشابه با کرم پودر ارائه شده و برخی از آنها رنگی و متناسب با پوست هستند. کرم‌های گریم رنگی امروزه طرفداران زیادی دارند؛ شما باید کرم گریمی را انتخاب کنید که هم با نوع پوستتان مناسب بوده و هم رنگ آن شبیه پوستتان باشد و هماهنگی ایجاد کند. در غیر این صورت نمی‌تواند عیوب صورتتان را بپوشاند. انتخاب رنگ کرم گریم یکی از چالش‌های بزرگ خانم‌ها است که باید متناسب با سردی و گرمی پوستشان انتخاب شود. در صورتی که پوست چربی دارید بهتر است از کرم‌های گریم فاقد چربی استفاده کنید. اما پوست‌های خشک آزاد هستند تا از کرم‌های گریم چرب‌تر استفاده کنند تا بر روی پوستشان بنشیند. برخی از این کرم‌های گریم حاوی ضد آفتاب هستند که علاوه بر پوشانندگی از پوست صورت در برابر خورشید محافظت می‌کنند. بنابراین اگر کرم گریم شما حاوی ضد آفتاب است، به کرم ضد آفتاب نیازی ندارید؛ در غیر این صورت بعد از استعمال کرم مرطوب کننده از کرم ضد آفتاب خود استفاده کنید.

۳. در برخی موارد استفاده از پرایمر، قبل از کرم گریم پیشنهاد داده می‌شود

شما می‌توانید قبل از استفاده از کرم گریم بر روی منافذ باز پوستتان، از یک پرایمر استفاده کنید تا در نتیجه پوست زیباتری داشته باشید. بعد از استعمال پرایمر، چند دقیقه صبر کنید تا کاملاً جذب پوست شود.

۴. کرم گریم را نقطه‌ای بر روی نواحی مورد نظر اعمال کنید

قرار نیست کل صورت را با کرم گریم بپوشانید؛ این کرم در واقع حکم پوشاننده نواقص را دارد و بهتر است در قسمت‌هایی از پوست استفاده شود که قصد دارید نقصی را در آن بپوشانید. البته در صورتی که از کرم گریم برای کل صورتتان استفاده کرده‌اید؛ دیگر نیازی به کرم پودر نخواهید داشت و تنها از هایلایت و کانتور استفاده کنید. بنابراین به صورت نقطه‌ای این کرم گریم را در نواحی مورد نظر پوست صورت و یا بدنتان، اعمال کنید. برای قرار دادن کرم گریم روی صورت و بدن، آن را روی صورتتان نکشید؛ بلکه در مکان‌های مورد نظر به صورت نقطه‌ای از کرم پودر استفاده نمایید. این باعث می‌شد تا اصول سایه و روشن در زمینه رعایت شده و پخش کردن آن ساده‌تر باشد؛ در نتیجه کرم گریم راحت‌تر جذب پوست می‌شود.

۵. بجای استفاده از بیوتی بلندر یا براش و اسفنج، از دست‌های خود برای اعمال کرم گریم بر روی صورت استفاده کنید

یکی از مهم ترین نکته در طرز استفاده از کرم گریم،  استفاده از دست برای پخش کردن آن است. انگشتان دست بهترین گزینه برای قرار دادن و مالش و جذب کرم گریم روی صورت است؛ اگرچه در برخی شرایط می‌توانید از یک اسفنج مرطوب نیز کمک بگیرید؛ اما در نهایت انگشتان دست شما بهترین و کارآمدترین ابزار هستند. شما با انگشتان دست کنترل بیشتری دارید و می‌توانید قسمت‌های خارج از دسترس را با کرم گریم بپوشانید. علاوه بر این گرمای دست باعث می‌شود؛ کرم گریم بهتر روی پوست قرار گرفته و بهتر جذب شود. در صورتی که از دستانتان استفاده می‌کنید؛ به صورت ضربه‌ای کرم را روی صورتتان پخش کنید؛ به هیچ عنوان دستتان را روی صورتتان نکشید؛ زیرا کرم گریم به آسانی جذب نمی‌شود.

۶. استفاده از کرم پودر بعد از کرم گریم، کاملاً اختیاری است

اگر از کرم گریم متناسب با رنگ پوستتان استفاده کرده‌اید و تمام قسمت‌های صورت و یا بدنتان را با آن پوشانده‌اید؛ دیگر نیازی به استفاده از کرم پودر نیست. کرم گریم در حکم کرم پودر صورت شما را می‌پوشاند و شما تنها به هایلایت و کانتور نیاز دارید.

۷. کانسیلر و قوانین کانتور و هایلایت را رعایت کنید

بعد از جذب کرم گریم می‌توانید از کانسیلر استفاده کرده و نواحی مرکزی صورت، وسط پیشانی، وسط چانه و روی بینی را روشن‌تر کنید؛ در نهایت از رنگ تیره‌تر برای کانتور استفاده کرده و زیر گونه‌ها، بالای پیشانی و زیر فک را پوشش دهید. کانسیلر را کاملاً فید کرده و در این راستا از براش مرطوب یا دست استفاده کنید. به صورت نقطه‌ای به آن ضربه بزنید تا جذب شود. در نهایت در زیر چشمانتان از کانسیلر روشن‌تر استفاده کنید تا سیاهی و تیرگی پوشانده شود. در پایان کار می‌توانید از پودر فیکس خود استفاده کنید و قسمت تی صورت که چرب می‌شود را با پودر فیکس بپوشانید. شما حتی می‌توانید از کانسیلر برای برجسته کردن لب‌ها استفاده کرده و خط دور لب را سفیدتر نشان دهید تا با انعکاس نور برجسته‌تر باشد.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد