عطر مناسب فصل پاییز

0 4,420

فصل جدید زمان مناسبی است که عطرهای قدیمی را کنار گذاشته و از عطرهای جدید و تازه و مناسب فصل استفاده کنید. هوا کم‌کم خنک می‌شود و تغییر فصل رخ می‌دهد؛ با تمام شدن فصل گرم تابستان و ورود به فصل زیبای پاییز بهتر است عطرتان را نیز تغییر دهید؛ این تغییر فصل زمان مناسبی برای تغییر عطرها است؛ در این مطلب با ما همراه باشید تا عطر های مناسب پاییز را به شما معرفی کنیم.

نکته: در ابتدا می‌توانید بامطالعه مقاله تفاوت عطر و ادوکلن و پرفیوم، تفاوت ادوتویلت، ادوپرفیوم و … را بهتر متوجه شوید.

عطر مناسب فصل پاییز

در عطرهای پاییزی از رایحه‌هایی مانند چوب صندل، تنباکو، چرم و… استفاده می‌شود؛ عطرهای پاییزی تنوع‌های بسیار زیادی دارند و می‌توانند زیبایی فصل پاییز را برای شما چند برابر کنند؛ به طور مثال اگر از عطرهای شیرین لذت می‌برید؛ از رایحه‌های گل در فصل پاییز غافل نشوید. در این مطلب با عطرهای زنانه و مردانه‌ای آشنا می‌شوید که برای روزهای خنک و سرد پاییزی بسیار مناسب هستند.

عطرهای زنانه مناسب پاییز

۱. ادوتویلت زنانه فندی فن دی بلوسام (Fan di Fendi Blossom)

عطر زنانه Fan di Fendi Blossom یک عطر ترکیبی از شکوفه‌های گیلاس، گلابی و تمشک است. شما می‌توانید از این عطر زنانه در فصل زیبا پاییز استفاده کنید. ادوتویلت  فندی فن دی بلوسام یک عطر با رایحه شیرین و گرم است که دارای سه نت دل نشین می‌باشد؛ رایحه ابتدایی آن سرشار از تمشک، گلابی و فلفل است و گرمای خاصی می‌بخشد. بعد از چند دقیقه نت میانی آن ظاهر می‌شود و عطر یاس، مگنولیا و شکوفه گیلاس همه‌جا را پر می‌کند؛ رایحه پایانی و ماندگار این ادوتولیت از وانیل و مشک سفید می‌باشد.

۲. ادو پرفیوم زنانه تام فورد (Tom Ford) مدل ولوت ارکید Velvet Orchid 

این عطر آمریکایی مناسب بانوان طراحی شده و برای فصل پاییز و زمستان انتخاب مناسبی است؛ رایحه شیرین دارد و ترکیبی از  رایحه‌های گل، طبیعت و خوراکی می‌باشد. با استفاده از این عطر در ابتدا رایحه‌ای از عسل، نارنج، پرتقال ماندارین به مشام شما می‌رسد که باعث می‌شود حس شادی و نشاط در شما بیشتر شود؛ نت‌های میانی شامل گل یاسمین، ارکیده، رز، نرگس، سنبل و آفتابگردان است و در انتها نت‌های چوب صندل، چرم و وانیل فضا را پر می‌کند که حس هیجان را در شما بیشتر کرده و در فصل پاییز باعث گرمی شما می‌شود.

۳. ادوتویلت دنا کاران کشمیر میست Donna Karan Cashmere Mist

ادوتویلت دنا کاران کشمیر میست ترکیب آرامش بخشی از گل یاس، نیلوفر، ترنج، چوب صندل است که برای فصل پاییز انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای به حساب می‌آید. این عطر زنانه از نوع عطرهای تند و شیرین به حساب می‌آید که نت‌های ابتدایی آن شامل برگ مو، نت‌های سبز و ترنج می‌باشد؛ بعد از چند دقیقه نت‌های میانی وارد عمل می‌شوند و رایحه‌های گل یاس و گل یاسمین، و نیلوفر آبی همه‌جا را فرامی‌گیرد؛ درنهایت رایحه چوب صندل، عنبر و چوب ساج حس از طراوت و انرژی را به شما منتقل خواهد کرد.

۴. ادو پرفیوم زنانه ژیوانشی Givenchy مدل وری اریسیستیبل Very Irresistible

این عطر زنانه با رایحه دل‌نشین و بطری زیبا و شیک خود یک هدیه مناسب برای فصل پاییز است؛ رایحه گل عطر ژیوانشی در فصل پاییز بسیار دل‌نشین و انرژی‌بخش است. این عطر فرانسوی، تند، خنک و شیرین و از رایحه گل و طبیعت نشاءت گرفته است و نت آغازین آن دارای رایحه‌های برگ مو و برگ درخت لیمو است؛ نت میانی گل رز، مگنولیا و گل صد تومنی در آن تعبیه شده است و در نهایت رایحه رز طائف تمام محیط را در برمی‌گیرد.

۵. ادوتویلت زنانه دلچه گابانا ولوت رز Dolce & Gabbana Velvet Rose

یکی از شاهکارهای عطر برای فصل پاییز، عطر دلچه گابانا ولوت رز است؛ این عطر ملایم و شیرین از رایحه‌های گل تشکیل شده است که با استفاده از آن در فصل پاییز حس می‌کنید در یک باغ سرسبز قدم می‌زنید. نت ابتدایی آن شامل مرکبات و سوسن است که حس انرژی و نشاط را به شما می‌بخشد؛ سپس نت میانی وارد میدان می‌شود. رایحه‌های رز بلغاری، گل سرخ، گل عطر و رز مراکشی وارد عمل شده و در نهایت نت پایدار مشک فضا را پر خواهد کرد.

۶. عطر زنانه کلوین کلین ایفوریا Calvin Klein Euphoria

عطر Euphoria رایحه عجیب‌وغریب از کالوین کلین است که از رایحه انار به عنوان نت آغازین خود استفاده کرده است؛ کم‌کم نت ابتدایی از بین رفته و جای خود را به نت‌های میانی ارکیده، نیلوفر آبی می‌دهد. در نهایت ترکیبی از رایحه‌های گل بنفشه، عنبر، مشک و ماهاگونی فضا را اشغال کنند که ماندگاری بسیار بالایی دارد. این عطر محبوب کلوین کلین با رایحه شیرین و گرم مناسب روزهای خنک پاییزی است و ماندگاری و پراکندگی بالایی دارد.

۷. ادوپرفیوم زنانه بولگاری رز اسنشیال Bvlgari Rose Essentielle

عطر بولگاری با رایحه شیرین و ملایم خود جزء عطرهای پاییزی ملایم و دل‌نشین است که رایحه‌ای گل‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورد. نت ابتدایی این عطر از گل‌های رز، بنفشه و توت سیاه است؛ کم‌کم نت ابتدایی ناپدید می‌شود و نت‌های میانی گل یاس، رز پراکنده می‌شود؛ در نهایت نت‌های مشک، چوب صندل، نعناع هندی و چوب فضا را پرکرده و فصل پاییز را دل‌انگیزتر می‌کند.

عطرهای مردانه مناسب پاییز

۸. عطر آکوا دی پارما کولونیا صندلو Acqua Di Parma Colonia Sandalo

این ادوکلن مردانه در گروه بویایی چوب معطر قرار گرفته است و برای فصل‌های خنک مانند پاییز مناسب می‌باشد. عطر ملایم و تلخ آکوا دب پارما، یک محصول مدرن و محبوب در میان آقایان است. رایحه ابتدایی این عطر از رایحه پرتقال، لیموترش، ترنج، برگ درخت نارنج، استفاده شده است. نت‌های میانی اسطوخدوس و هل وارد فضا می‌شود و در نهایت رایحه‌های تونکا، چوب صندل سفید و کهربا یک عطر پاییزی مردانه محبوب را به وجود می‌آورد.

۹. ادوکلن تام فورد اومبره لدر Tom Ford Ombré Leather

این عطر لوکس و مردانه دارای طبع گرم و تلخ بوده و برای بیشتر فصل‌ها از جمله پاییز بسیار مناسب است؛ پراکندگی و ماندگاری خوبی دارد و در گروه بویایی چرم جای گرفته است. نت ابتدایی این عطر لوکس و رسمی را رایحه هل تشکیل داده است؛ به‌مرور رایحه میانی گل یاس و چرم شدیدتر شده و یک عطر سنگین مردانه را به وجود می‌آورد؛ کم‌کم نت‌های میانی از بین رفته و رایحه‌های نعنا هندی و کهربا وارد میدان می‌شود. رایحه پایانی این عطر ماندگار، تلخ و گرم است.

۱۰. عطر هوگو بوس باتلد نایت Boss Bottled Night

این عطر از برند هوگو بوس و در گروه بویایی چوب معطر قرار دارد و یک انتخاب مناسب برای آقایان در فصل پاییز است؛ نت ابتدایی آن را اسطوخودوس و چوب درخت تشکیل داده است؛ به‌مرور نت میانی آن آغاز شده و عطر بنفشه همه‌جا را فرامی‌گیرد؛ در انتها می‌توانید از رایحه‌های چوبی و مشک لذت ببرید.

۱۱. ادوتویلت دانهیل سنچری Dunhill Century

این ادوکلن طبع گرمی دارد و مناسب فصل پاییز است؛ در آن از گروه بویایی معطر ادویه استفاده شده است و یک عطر لوکس مردانه به حساب می‌آید. به محض استفاده از این عطر رایحه‌های گریپ فروت، ترنج و نارنگی به مشام می‌رسد و کم‌کم این رایحه‌ها محوتر شده و جای خود را به بهار نارنج، هل و صمغ می‌دهند. در نهایت نت‌های پایدار گیاه ناگارموتا، چوب صندل سفید و مشک به مشام می‌رسد که ماندگاری بالایی دارد. علاوه بر عطر خوب و ماندگار شیشه این ادوتویلت نیز بسیار زیبا و برازنده هر مردی خوش‌سلیقه‌ای می‌باشد.

۱۲. عطر لاگوست اهوم اینتنس Lacoste L’Homme Intense

این عطر برند لاگوست با رایحه چوبی ادویه‌ای رایحه‌های زیادی را با هم ترکیب کرده و یک عطر ماندگار را به شما هدیه می‌دهد. لیموترش، گریپ فروت، نارنگی، به و پرتقال ترکیبی از مرکبات هیجان‌انگیز هستند که در نت ابتدایی این عطر استفاده شده است. نت میانی آن شامل آناناس، یاس، زنجبیل، فلفل و بادام است. در نهایت نت‌های پایانی این عطر مردانه را وانیل، گیاه ناگارموتا، مشک و کهربا، سدر، چوب عنبر، خس‌خس و چوب آکیگالا تشکیل می‌دهد.

۱۳. عطر مردانه آمواج جورنی (Amouage Journey)

این عطر مردانه نیز در گروه عطرها با طبع گرم است و برای مصرف در فصل پاییز پیشنهاد داده می‌شود. گروه بویایی آن چوبی ادویه‌ای است و ساخت کشور عمان می‌باشد. نت‌های ابتدایی آن شامل ترنج، هل، بهار نارنج و فلفل است؛ نت‌های میانی تنباکو، دود و سرو کوهی یک عطر مردانه را به شما می‌بخشد و در نهایت رایحه ماندگار دانه تونکا، ناگارموتا، مشک و چرم فضا را پرکرده و یک عطر مردانه جذاب را به وجود می‌آورد.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد