۵ عادتی که باعث تیزی تیغه اصلاح می‌شود

0 2,160

یکی از راه های قدیمی و راحت برای ازبین بدن موهای زائد بدن، تیغ اصلاح است که هنوز هم کاربرد فراوانی دارد. مطمئنا همه افراد احساس لطافت و نرمی پس از اصلاح را دوست دارند، تنها مسئله ای که ممکن است دغدغه بسیاری از افراد باشد این است که امروزه قیمت های تیغه اصلاح افزایش یافته است و خریدن تیغه های جدید در هر ماه باعث می شود در طول سال، مبلغ زیادی را پرداخت کنید. خوشبختانه، با رعایت نکات زیر می توانید هزینه های خود را کاهش دهید:

۱- از مرطوب کننده استفاده کنید

گاهی اوقات، در حین اصلاح کردن قسمت هایی از بدن، تیغه های اصلاح خیس می شوند. برای جلوگیری از این مشکل قبل از اصلاح، از مرطوب کننده استفاده کنید.

۲- قبل از شروع اصلاح، پوست خود را آماده کنید

کیفیت پوست بر کیفیت تیغه اصلاح تاثیر می گذارد. قبل از اصلاح، تمام موارد لازم و ضروری را بر پوست خود انجام دهید. به عنوان مثال، ابتدا آن را بمالید و تمام سلول های مرده را حذف کنید چون آن ها تیغۀ اصلاح را کند می کنند. در پایان از کرم ها و روغن های اصلاح استفاده کنید. منافذ پوست باید باز باشد، پس قبل از اصلاح، از آب گرم استفاده کنید. در عین حال، آب گرم موهای بدن را نرم می کند و باعث نتیجه بهتر می شود. این موارد نه تنها باعث لطافت و نرمی پوست می شوند، بلکه باعث می شوند تیغه اصلاح مدت بیشتری تیز بماند.

۳- بلافاصله پس از تراشیدن، تیغ را بطور کامل بشویید

مدت زمان تیغ زدن بستگی به نوع وسایل اصلاح دارد. اعمال صابون بر پوست باعث می شود فرایند اصلاح آسان تر انجام شود و پوست نرم تر و صاف تر شود. با این حال، باید به یاد داشته باشید بیشتر تیغ ها از یک لایه نازک تفلون تشکیل شده اند. محصولات صابونی می تواند لایه ها را از بین ببرد، تیغه ها را ضعیف کند و باعث زنگ زدن شود.

۴- تیغه‌ها را در یک منطقه سرد و خشک نگه دارید

رطوبت باعث زنگ زدن وسایلی می شود که از فلز ساخته شده اند، تیغه های اصلاح هم جزء این موارد هستند. اگر می خواهید تیغه های خود را برای مدت طولانی تیز نگه دارید، آنها را در یک جای خشک و خنک نگه دارید. همچنین فراموش نکنید جهت تیغه ها را عوض کنید، آنها باید طوری قرار داده شوند که تیغه ها رو به بالا باشند. این کار باعث می شود از زنگ زدن تیغه جلوگیری شود و خطر عفونت پوست کاهش پیدا کند. توصیه می کنیم همیشه بعد از اصلاح، تیغه را با دست خشک کنید. یک ناحیه در خارج از حمام انتخاب کنید و تیغه خود را در آنجا نگهداری کنید.

۵- در هنگام مسافرت از آن محافظت کنید

اگر قصد دارید برای مدت طولانی به سفر بروید، احتمالا به تیغ اصلاح نیاز خواهید داشت. در حین مسافرت از بسته بندی خود مراقبت کنید، مطمئن شوید که تیغ اصلاح در معرض آسیب و اصطکاک قرار ندارد. تیغه های عجیب و غریب که دارای محورهای زیادی هستند، در برابر فشار مقاوم نیستند. یک محفظه ویژه سفر خریداری کنید و تیغه خود را در آن قرار دهید. همچنین می توانید تیغه خود را در یک حوله کاغذی بگذارید، این کار باعث می شود تیغه ها از ضربه زدن در امان باشند.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد