فرزندان جدید اپل در سال ۲۰۱۸

0 1,126

ویژگی‌های مدل‌های جدید آیفون که در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شوند

طبق نکاتی که بوسیله سازمان آماری Nomura برای اطلاع سرمایه ‎گذاران ذکر شده است، اپل به احتمال یقین سه مدل جدید گوشی آیفون در سال آتی ارائه خواهد داد.

آیفون

با وجود اینکه فقط چندین ماه از عرضه آیفون ۱۰ سپری شده است، خبرهای بسیاری در رابطه با پیشتازان شک برانگیز اپل در سال آتی وجود دارد. کارشناس شاخص  KGI Securities آقای مینگ‌ چی کو چندی پیش در مورد موبایل های آیفون ۲۰۱۸ کوپرتینویی‌ها، آینده نگری‎ کرده بود.

به این صورت که در اطلاعیه سازمان Nomura آمده است، سالی که در پیش داریم اپل دو موبایل آیفون با نمایشگر OLED ارائه می‌دهد و یک طرح جدید به سامانه LCD اضافه خواهد شد. آیفون ۱۰ نخستین موبایل اپل به شمار می‌آید که از یک صفحه نمایش مجهز به تکنولوژی OLED استفاده می‌کند؛ بهره بردن از فناوری اولدی سبب مشاهده رنگ‌های واضح و پایین آمدن میزان مصرف انرژی می‌شود.

یکی از موبایل‌های اپل مجهز به صفحه نمایش OLED که در سال آتی به بازار عرضه می‌شود، دارای ابعادی نزدیک به اندازه آیفون ۱۰ می‌باشد. از آنجا که معلوم است، این مدل با صفحه نمایش ۵.۸ اینچی به بازار می‌آید، ورژن دیگر با نمایشگر بزرگ ۶.۵ اینچی عرضه می‌شود. اپل با ارائه ورژن «پلاس» پیشتازان خود خیلی غریب و دور نیست؛ از موقع عرضه آیفون ۶، این کمپانی یک ورژن دیگر از پیشتازانش را با پسوند «پلاس» عرضه می‌کند که با ویژگی‌های سخت ‎افزاری تقریبا مشابه، صفحه نمایش بزرگتری را شامل می‌شوند.

موبایل‌های جدید اپل که به شاخصه صفحه نمایش OLED مجهز خواهند بود، دیزاینی نزدیک به آیفون ۱۰ دارند. دوربین TrueDepth در طرح‌های جدید که برای شناسایی چهره اشخاص کارایی دارد، مثل پیشتاز امسال کوپرتینویی‌ها می‌باشد. البته پیش‌گویی شده است که یقینا کمپانی اپل، یک ورژن از موبایل‌های آیفون را با حافظه ۵۱۲ گیگابایتی ارائه خواهد داد. امسال، آیفون ۱۰ فقط در دو حافظه با ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت به بازار می‌آید.

طبق آینده نگری سازمان آماری Nomura، فوکوس اپل روی موبایل‌های آیفون جدیدش در نیمه دوم سال آتی، تغییرات بهتر و بیشتر تکنولوژی‌های جدیدی است که به همراه آیفون ۱۰ ارائه شده بود؛ این تغییرات مفید، شامل کارایی و هزینه‌‌های ساخت و طراحی خواهد شد. به همین دلیل، سال آتی اثری از رونمایی‌های غافل‌گیر‌کننده سخت‌ افزاری در پیشتازان اپل نیست. البته پیش‌گویی شده است که آیفون ۶.۵ اینچی شرکت اپل با ساپورت سیم ‌کارت فیزیکی به بازار خواهد آمد.

دوربین جلویی آیفون ۱۰ از تکنولوژی برای شناسایی سه‎ بعدی عمیق بهرمند می‌باشد؛ ولی دوربین عقب این شاخصه را ندارد. به همین علت در ابتدا آینده نگری شده بود که گوشی‌های شرکت اپل ۲۰۱۸ به دوربین عقب با ویژگی شناسایی سه‌‏بعدی مجهز می‌شوند. بررسی‌های جدید نیز از آن نشات گرفته اند که دوربین اصلی گوشی‌های اپل در سال آتی به همچین تکنولوژی دسترسی نخواهد داشت؛ تکنولوژی تعیین سه ‌بعدی عمق برای به کارگیری در برنامه‌های مبتنی بر حقیقت اضافه شده (AR) الزامی می‌باشد.

 

 

قیمت آیفون ۱۰ از کلیه گوشی‌های اپل گران‌تر می‌باشد، کمپانی سازنده، پیشتاز جدیدش را با وجود اخبار اطرافش ارائه داده است و طرفداران برای تهیه آن باید ۹۹۹ دلار (با حافظه ۶۴ گیگابایتی) و ۱۱۴۹ دلار (حافظه ۲۵۶ گیگابایتی) پرداخت نمایند. این مسئله سبب شده است بعضی‌ها از خریداری گوشی‌های آیفون امسال اپل پشیمان شوند؛ به همین علت، کوپرتینویی‌ها سال آتی یک آیفون با صرف هزینه کمتر در اختیار کاربران قرار می‌دهند که مدل آن شبیه آیفون ۱۰ می‌باشد و اگرچه شامل نمایشگر ارزان ‎LCD می‌باشد. این گوشی آیفون با قیمت ارزان‌‏‌تری نسبت به آیفون ۱۰ عرضه می‌‌شود و طبق پیش‌گویی‌های سازمان Nomura، بخش «متوسط» را به عنوان مقصد و هدف خود می‌داند؛ یقینا کاربران و هواداران می‌توانند برای تهیه آن‌ حدود ۶۵۰ تا ۹۰۰ دلار هزینه نمایند.

 

بیشتر بخوانید: اپل از آیفون XS رونمایی کرد

 

طبق ادعاها گوشی اپل در سال آتی شامل نمایشگر LCD می باشد و از فلوچارت شناسایی چهره بهره می‌گیرد. اپل این مدل را بدون ویژگی Force Touch ارائه می‌دهد. فاکسکان مسئولیت ساخت مدل‌‌هایی با قیمت بالا را با ویژگی OLED به دوش می‌‌گیرد. لازم است بدانید که فاکسکان، هم اکنون تنها سازنده آیفون ۱۰ به شمار می‌آید.

سازمان Nomura در انتهای اطلاعیه خود بیان کرده که ویژگی‌های آیفون ‌های ۲۰۱۸ شرکت اپل احتمال دارد تغییراتی داشته باشد؛ به دلیل اینکه کمپانی آمریکایی فهرست تغییرات موبایل‌‏های جدید خود را تا پایان سه ‌ماه نخست یا اواخر نیمه اول سال آتی نهایی نخواهد کرد.

 

هر سه محصول جدید آیفون در سال ۲۰۱۸ را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی بورسیکا تهیه کنید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد