فواید آرد ذرت برای پوست، مو و سلامتی

0 3,443

آرد ذرت یکی از مواد غذایی محبوب پخت و پز است که از طریق ساییدن دانه‌های ذرت بدست می‌آید. طبق گفته دانشگاه دولتی کلرادو، چیزی که باعث می‌شود دانه ذرت از غلات گندم متفاوت باشد، این است که آرد ذرت به عنوان مواد غذایی امن محسوب می‌شود و برای افرادی مناسب است که از عدم تحمل گلوتن یا بیماری سلیاک رنج می‌برند.

علاوه بر این، آرد ذرت یک منبع عالی از مواد مغذی ضروری را فراهم می‌کند. یک وعده غذایی ۳.۵ اونسی از آرد ذرت شامل ۵.۸۸ گرم چربی و ۳۸۴ کالری است که یک گرم آن اشباع شده است. علاوه بر این، چیز شگفت انگیزتر این است که در این مقدار تقریبا ۱۰ گرم پروتئین موجود است. این مقدار می‌تواند به ۲۲ درصد از ۴۶ گرم پروتئینی تبدیل شود که همه زنان باید در رژیم غذایی روزانه خود داشته باشند و همچنین ۱۶ درصد از ۵۶ گرمی است که همه مردان باید روزانه مصرف کنند. علاوه بر این، هیچ کلسترولی ندارد.

به دلایل بالا، آرد ذرت می‌تواند منافع بسیاری برای زندگی ما به ارمغان بیاورد. آیا می‌خواهید آنها را بدانید؟ بهتر است خواندن مطلب زیر را ادامه دهید:

۱. کاهش خطر ابتلا به سرطان کولورکتال و هموروئید

یکی از مزایای مهم آرد ذرت کاهش خطر ابتلا به سرطان کولورکتال و هموروئید است. مقدار فیبر موجود در یک فنجان ذرت حاوی ۱۸ درصد از نیاز روزانۀ ذرت می‌باشد. در نتیجه به درمان مشکلات گوارشی مانند هموروئید و یبوست کمک می‌کند. علاوه بر این، می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ هم کمک کند زیرا حاوی کل دانه ذرت است. همانطور که می‌بینید، فیبر به عنوان راهی برای کاهش خطر کولون برای مدت زمان طولانی ترویج شده است؛ با این حال، اطلاعات متضاد و ناکافی برای اثبات ارتباط بین فیبر و پیشگیری از سرطان وجود دارد، هرچند مصرف کل دانه به منظور کاهش این خطر اثبات شده است.

علاوه بر این، فیبر می‌تواند از افزایش حرکات روده جلوگیری کند، حرکات روده می‌تواند حرکت پرستالتی را تحریک کند. فیبر موجود در ذرت همچنین می‌تواند آب معده و تولید صفرا را تحریک کند. حتی می‌تواند مقدار زیادی را به مدفوع بیش از اندازه باریک اضافه کند. این احتمال کم است که شانس اسهال و همچنین سندرم روده تحریک پذیر (IBS) را کاهش دهد.

۲. محافظت از قلب

هنگامی که در مورد مزایای آرد ذرت صحبت می‌کنیم، یکی از مزایای مهمی که باید به آن اشاره کنیم محافظت از قلب است. به گفته برخی از محققان، ذرت، به طور کلی و مخصوصا آرد ذرت اثرات ضد آتروژنیک بر سطح کلسترول دارند، بنابراین، می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی کمک کند. علاوه بر این، آرد ذرت یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌تواند به افزایش سلامت قلب کمک کند. این واقعیت نشان می‌دهد که ذرت به ترکیبات اسید چرب بهینه بسیار نزدیک است و این اجازه می‌دهد اسیدهای چرب امگا ۳ به منظور دور کردن کلسترول “بد” در مکان‌های مورد نظر قرار بگیرند. همچنین احتمال مسدود شدن رگ‌ها، کاهش فشار خون و احتمال سکته و حمله قلبی را کاهش می‌دهد.

۳. ارائه مواد معدنی ضروری

آرد ذرت از مواد معدنی فراوانی تشکیل شده است که از بسیاری جهات به نفع بدن هستند. آرد ذرت حاوی فسفر، منگنز، آهن، مس، منیزیم و روی است. همچنین دانه ذرت حاوی مقدار کمی مواد معدنی مثل سلنیوم است که در رژیم های غذایی معمولی یافت نمی شود.

در همین حال، فسفر برای تنظیم رشد طبیعی، سلامت استخوان و عملکرد مطلوب کلیه ضروری است. منیزیم برای حفظ ضربان قلب نرمال و افزایش قدرت استخوان نیز اهمیت دارد. به همین دلیل است که به عنوان یکی از مزایای فوق العاده دانه ذرت شناخته شده است.

کنترل دیابت

۴. کنترل فشارخون و دیابت

در لیست مزایای آرد ذرت، کنترل فشار خون و همچنین دیابت نیز ذکر شده است. به نظر می‌رسد در دهه‌های اخیر جهان از بیماری همه گیر دیابت رنج می‌برد و به طور کلی، انتظار می‌رود که این بیماری به تغذیه مربوط باشد، حتی اگر مکانیسم دقیقی برای آن مشخص نباشد. بنابراین مصرف آرد ذرت، ذرت، سبزیجات و میوه‌ها همانند ذرت به کاهش علائم دیابت کمک می‌کند. برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف آرد ذرت یا دانه ذرت می‌تواند به مدیریت دیابت قندی وابسته به انسولین کمک کند.

علاوه بر این، هنگامی که ذرت یا دانه ذرت مصرف می‌کنید، به دلیل فنولیک phytochemicals موجود در آرد ذرت می‌توانید با فشار خون بالا مبارزه کنید. علاوه بر این، phytochemicals می‌تواند انتشار و جذب انسولین را در بدن تنظیم کند. این می‌تواند احتمال بروز خطر را برای بیماران دیابتی کاهش دهد و همچنین به آنها کمک کند تا شیوه زندگی عادی را حفظ کنند.

۵. فراهم کردن محتوای ویتامین A

یکی از مزایای آرد ذرت این است که بتا کاروتن زیادی تولید می‌کند که این می‌تواند به تشکیل ویتامین A در بدن کمک کند. ویتامین A برای حفظ پوست خوب و بینایی مهم است. علاوه بر این، ویتامین A برای پوست و همچنین غشاهای مخاطی بسیار مفید است. ویتامین A که از طریق بتا کاروتن استخراج می‌شود می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

علاوه بر این، مقدار بتا کاروتنی که در بدن به ویتامین A تبدیل نمی‌شود، می‌تواند به عنوان آنتی اکسیدان قوی، درست مثل تمام کاروتنوئیدها عمل کند. این آنتی اکسیدان قوی می‌تواند با بیماری‌های وحشتناکی مانند بیماری قلبی و سرطان مبارزه کند.

۶. کاهش کلسترول LDL

مصرف آرد ذرت می‌تواند با کاهش جذب کلسترول در بدن به کاهش پلاسمای کلسترول LDL کمک کند. همانطور که مشاهده کردید، کاهش کلسترول LDL به معنی کاهش کلسترول HDL نیست که مربوط به “کلسترول خوب” است. کلسترول خوب اثرات بسیار مفیدی بر روی بدن دارد از جمله جلوگیری از آترواسکلروز و کاهش بیماری‌های قلبی. آرد ذرت همچنین تاثیری عمومی بر روی رادیکال‌های آزاد در سراسر بدن می‌گذارد.

کاهش کلسترول

۷. جلوگیری از کم خونی

اگر به دنبال مزایای آرد ذرت برای سلامتی هستید، جلوگیری از کم خونی یکی از آنهاست. چرا آرد ذرت به جلوگیری از کم خونی کمک می‌کند؟ همانطور که می‌بینید، کم خونی اغلب ناشی از کمبود ویتامین‌ها می‌باشد. در همین حال، آرد ذرت حاوی میزان قابل توجهی از آهن است که یکی از مواد معدنی مهم است و به تشکیل گلبول‌های قرمز جدید نیاز دارد. اگر کمبود آهن دارید، ممکن است از کم خونی رنج ببرید.

۸. ارائه ویتامین‌های ضروری

یکی دیگر از مزایای آرد ذرت ارائه ویتامین‌های ضروری است که حتما باید به آن توجه کنیم. به طور خاص، ذرت و آرد ذرت یک منبع غنی از ویتامین B، به ویژه نیاسین و تیامین است. همانطور که می‌دانید، تیامین برای حفظ عملکرد شناختی و سلامت عصبی بسیار مهم است. در ضمن، کمبود نیاسین می‌تواند منجر به Pellagra شود که یک بیماری ناشی از اسهال، درماتیت و زوال عقل است که به طور قابل توجهی در افراد دارای سوء تغذیه دیده می‌شود.

لاوه بر این، آرد ذرت نیز یکی از منابع خوب پتوتنیک اسید است. این یک ویتامین ضروری برای پروتئین، چربی متابولیسم و همچنین کربوهیدرات در بدن است. علاوه بر این، آرد ذرت یک منبع غنی از ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان طبیعی محسوب می‌شود و می‌تواند برای رشد و حفاظت از بدن در برابر بیماری‌ها و خستگی‌ها مفید باشد.

۹. درمان خشکی و ریزش مو

اگر از خشکی و ریزش مو رنج می‌برید، آرد ذرت به دلیل ویتامین E و اسیدهای چرب مفید می‌تواند برایتان مفید باشد. بنابراین استفاده از آرد ذرت می‌تواند به تغذیه مو کمک کند، همچنین با حفظ هیدراته پوست می‌تواند از پیری زودرس جلوگیری کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان‌های موجود در آرد ذرت با مسدود کردن رادیکال‌های آزاد می‌توانند از آسیب سلولی جلوگیری کنند. علاوه بر این، این ماده شامل ویتامین K است که می‌تواند به جذب کلسیم کمک کند، بنابراین می‌تواند از بروز ریزش مو جلوگیری کند. به همین دلیل است که آرد ذرت معمولا برای مراقبت از موها استفاده می‌شود.

ریزش مو

۱۰. پوست نرم

یکی دیگر از مزایای آرد ذرت داشتن پوست نرم است. این ماده می‌تواند به حذف سلول‌های مرده پوست کمک کند و گرد و خاک آن را از بین ببرد. سپس پوستی صاف و نرم هدیه می‌دهد. علاوه بر این، اگر تصمیم دارید از آرد ذرت به عنوان لایه‌بردار پوست استفاده کنید به صرف هزینه‌های زیادی نیاز ندارید. تنها کافی است از این آرد خمیر درست کنید و یکبار در هفته آن را بر روی پوست خود بگذارید. این ماده به خصوص، برای پوست بسیار امن است.

برای تهیه این ترکیب کافی است مقداری آرد ذرت را با مقدار مناسبی مخلوط کنید تا بتوانید خمیر خوبی داشته باشید. پس از آن، این مخلوط را روی صورت و بدن خود قرار دهید. در نهایت، بعد از خشک شدن آن را با آب بشویید.

علاوه بر مزایای بیان شده در مطلب بالا، شما می‌توانید از آرد ذرت برای داشتن پوست زیبا استفاده کنید. در اینجا چند دستورالعمل برای استفاده از آرد ذرت بیان شده است که می‌توانید آن‌ها را دنبال کنید.

– فقط باید نیم فنجان آرد ذرت، ۲ قطره اسانس پرتقال و همچنین ۲ قاشق چایخوری ژل آلوئه‌ورا تهیه کنید. سپس تمام ترکیبات را با هم مخلوط کنید. سپس، این مخلوط را روی پوست خود قرار دهید و بگذارید چند دقیقه بماند. در نهایت، پوست خود را با آب آشامیدنی بشویید و مرطوب کننده خود را اعمال کنید.

– همچنین میتوانید از سرکه سیب با آرد ذرت استفاده کنید. قبل از اینکه سرکه سیب را با آرد ذرت مخلوط کنید، باید آن را با آب رقیق کنید. سپس سرکه سیب رقیق شده را با دو یا سه قاشق غذاخوری آرد ذرت مخلوط کنید. پس از آن، این مخلوط را روی صورتتان بمالید. سرانجام، پس از ۱۰ دقیقه آن را بردارید و صورت خود را بشویید. توجه داشته باشید که اگر پوست چرب داشته باشید، نیازی به رقیق کردن سرکه سیب نیست و اگر پوست حساس دارید، باید آب بیشتری برای رقیق کردن سرکه سیب اضافه کنید.

– علاوه بر این، اگر می‌خواهید برای مرطوب کردن پوست خود از آرد ذرت استفاده کنید، می‌توانید آرد ذرت را با عسل، خامه غلیظ و آب لیمو ترکیب کنید. در ابتدا، یک قاشق غذا خوری آرد ذرت، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری آب لیمو و همچنین ۲ قاشق غذاخوری خامه غلیظ را با هم ترکیب کنید. پس از آن، این مخلوط را روی پوست خود قرار دهید. سرانجام، پس از چند دقیقه، آن را بردارید و صورت خود را آبکشی کنید.

– اگر پوست خشک دارید، می‌توانید آرد ذرت را با جودوسر و جوانه گندم ترکیب کنید. قبل از انجام این روش، باید یک قاشق غذا خوری آرد ذرت، یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر و یک قاشق غذاخوری جوانه گندم تهیه کنید. بعد، تمام مواد را با آب کافی مخلوط کنید تا یک خمیر خوب داشته باشید. پس از آن، خمیر را روی پوست خود قرار دهید و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید تا این خمیر بتواند پوست را لایه‌برداری کند. در نهایت، پوست خود را با آب بشویید و سپس مرطوب کننده خود را اعمال کنید.

– اگر پوست چرب دارید، بهتر است ۲ قاشق غذا خوری آرد ذرت، ۲ قاشق غذاخوری ماست و ۱ قاشق چایخوری آب لیمو تهیه کنید. شما می‌توانید از آب لیموترش به جای آب لیمو شیرین استفاده کنید. سپس همه ترکیبات را با هم ترکیب کنید. بعد، این خمیر را روی پوست خود قرار دهید و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. بگذارید حدود ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند. سرانجام، از آب سرد استفاده کنید تا آن را بشویید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد