آون توستر چیست و چه کاربردها و انواعی دارد؟

1 32,105

آون توستر یکی ازپرکاربردترین وسایل آشپزخانه است، که شما می توانید به وسیله آن نان برشته وتست کنید و در عین حال یک نسخه مینیاتوری از اجاق گاز نیز در اختیاردارید که کارهای کوتاه مدت وساده فر را انجام می دهد و انرژی کمتری مصرف می کند. اگر شما شخصی هستید که مهمونی های شبانه و دوره همی های بسیاری برگزار می کنید، متوجه می شوید که داشتن یک فر به تنهایی برای برگزاری این مراسمات کافی نیست. شما باید منتظر بمانید تا یک غذا کاملا آماده شود ودوباره تنظمات فر خود را اعمال کنید ومنتظر بمانید تا غذای بعدی پخته شود. مطمئنا همه ما دوست داریم یک فر دوقولو داشته باشیم، اما این راه ممکن است مقرون به صرفه نباشد در اینجا وجود یک وسیله کمکی برای شما بسیار مفید است. آون توستر بهترین گزینه برای شماست.

فواید آون توستر

اگر شما تمایل دارید یک آون توستر تهیه کنید اما هنوز دچار تردید هستید بهتر است از مزایای این وسیله آگاه شوید تا خیلی سریع برای خرید آن اقدام کنید:

بهترین جایگزین برای فر است

بسیاری از آپارتمانها امکان دسترسی به فر را ندارند، مثلا لوله کشی گاز مناسبی ندارند، یا فضای مناسبی برای استقرار فر در آشپزخانه خود ندارند، در این حالت بهترین گزینه یک آون توستر است.

در فرایند آشپزی فضای بیشتری در اختیار شما می گذارد

اگر جزء آن دسته از افراد هستید که زیاد شیرینی می پزید، متوجه می شوید که فر شما قابلیت طبخ این شیرینی ها را به صورت همزمان ندارد. بنابراین در این حالت می توانید از آون توستر به عنوان یک وسیله کمکی استفاده کنید، در این حالت در وقت شما صرفه جویی می شود.

سریع گرم می‌شوند

این که بخواهید فر را روشن کنید تا فقط غذایتان را گرم کنید و یا نان را برشته کنید بسیار عذاب آور است. آون توسترها کوچکتر هستند به این معنی که در مدت زمان کوتاهی، گرم می شوند و به دمای مورد نظر می رسند، و شما به راحتی می توانید غذای خود را گرم کنید. همچنین عملکرد آنها بهتر از مایکروویو است.

انرژی و زمان کمتری صرف می کند

اندازه کوچکتر یک آون توستر باعث می شود انرژی و زمان کمتری صرف کند تا به دمای مورد نظر برسد. به همین دلیل سازگاری بهتری با محیط زیست دارند. اما در کشورهایی مانند ایران که هزینه برق بسیار بیشتر از گاز است، هزینه استفاده از این وسیله از فرهای گازی بیشتر است، البته با توجه به زمان کوتاهی که آون توستر استفاده می کند، ممکن است در برخی موارد هزینه کمتری به وجود بیاورد.

دمای اشپزخانه را بالا نمی برد

افرادی که در مناطق گرم زندگی می کنند و یا در خانه های خود تهویه ندارند، هنگامی که از فر استفاده می کنند احساس ناخوشایندی در آشپزخانه خود دارند. با استفاده از فر توستر شما گرمای کمتری تولید می کنید در این حالت دیگری نیازی به دستگاه تهویه هوا ندارید.

دسترسی آسانی دارد

هنگام استفاده از فر، شما باید مرتب خم و راست شوید، تا محتویات درون فر را ببینید، این کار برای افراد سالمند و یا معلول مشکل است و حتی ممکن است که به خودشان آسیب بزنند. اون توستر برای این افراد مناسب تر است و انها دسترسی آسان تری به آن دارند.

راحت تمیز می‌شود

شاید این مورد برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد، اما بیاید صادق باشیم، هیچ کس دوست ندارد وسیله ای مانند فر را تمیز کند. همچنین در فرایند تمیز کردن آنها ممکن است خطراتی شما را تهدید کند که باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید. آون توستر کوچکتر است و راحت تر تمیز می شود.

حال که از مزایای این وسیله کاربردی آگاه شدیم، باید متناسب با نیازتان نوع مناسب را برگزینید:

آون توستر معمولی

شما می توانید از این آون توستر بر روی سطح ومیزکار آشپزخانه خود استفاده کنید. این نوع تسترها برای گرم کردن، برشته و تست کردن غذاها استفاده می شوند و اگر فر توستری می خواهید که کار با آن آسان باشد از این نوع استفاده کنید. اندازه آنها به قدری است که به راحتی می توانید دو تا شش تکه شیرینی و یا نان را در یک زمان در آن برشته کنید، این دستگاه تنظیماتی دارد که شما می توانید متناسب با نوع کار خود آن را اعمال کنید. اگر قصد دارید علاوه بر برشته کردن و گرم کردن غذا، کارهای بیشتری انجام دهید باید سراغ مدل های دیگری بروید.

فواید: قیمت مناسب، مارک ها، اندازه ها و ویژگی های مختلفی دارند.

یادآوری: این یک فر چند منظوره نیست.

 

بیشتر بخوانید: عواملی که در هنگام خرید آون توستر باید به آن‌ها توجه کنیم

 

آون توستر فن‌دار

فر های فن دار بسیار محبوب هستند، زیرا آنها از تکنولوژی استفاده می کنند که هوای داغ داخل فر را به همه جا به صورت برابر منتقل می کند تا مواد غذایی به صورت یکنواخت گرم شوند. این نوع فرها غذا را سریع تر و در دمای پایین تری آماده می کنند که از نظر زمان و پول به صرفه تر است. هزینه این فرها اندکی بالاتر است، اما اگر یک دستگاه با کیفیت می خواهید که برای طبخ انواع مواد غذایی مناسب باشد و کار یک فر اجاق گاز معمولی را انجام دهد از این نوع دستگاه استفاده کنید.

فواید: سرعت بیشتری برای طبخ غذا دارد، استفاده از این دستگاه راحت است و برای کارهایی مانند پخت، کباب کردن و بریان کردن مناسب تر است، کیفیت غذای طبخ شده نسبت به مدل قبلی بهتر است.

یادآوری: هزینه آن بیشتر است.

آون توستر جوجه گردان

این نوع فر یک قابلیت مهم دارد و آن طبخ گوشت است. دارای یک محور چرخنده است که کمک می کند که گوشت به راحتی طبخ شود و آبدار بماند. برخی از آنها آنقدر بزرگ هستند که یک یا دو جوجه کامل در آن قرار می گیرد، بنابراین فضای بیشتری در آشپزخانه را اشغال می کنند.

فواید: بهترین مدل برای طبخ گوشت است.

یادآوری: برای یک کار طراحی شده است و آن پخت گوشت است، یعنی شما نمی توانید بسیاری از غذاهای دیگری را که در مدل قبلی طبخ می کردید در این مدل نیز طبخ کنید.

آون توستر با امواج مادون قرمز

این نوع فرها از انرژی نور برای پخت و پز استفاده می کنند. این نوع مکانیسم پخت و پز به اندازه فرهای فن دار در دسترس نیست، با این حال این یک نقص به حساب نمی آید. این نوع فرها فوق العاده کارامد هستند و به زمان اندکی برای پخت و پز احتیاج دارند، همچنین برای یخ زدایی قبل از پخت و پز نیز استفاده می شود. این نوع فرها برای انواع پخت و پزها، مانند طبخ غذا، پش گرم کردن غذا، یخ زدایی و خشک کردن استفاده می شود. برخی از فر های فن دار نیز مجهز به مادون قرمز هستند.

فواید: طبخ سریع مواد غذایی، گرمای یکنواخت در آن، صرفه جویی بیشتر در انرژی، یخ زدایی مناسب برای غذای یخ زده از ویژگی های این دستگاه است.

یادآوری: نسبت به مدل قبلی، روش های متفاوتی برای آشپزی دارد، می‌توانید فری تهیه کنید که قابلیت فن و مادون قرمز را به صورت همزمان داشته باشد.

دیدگاه‌های این پست
  1. المیرا گفته:

    اون تستر با برق کار می‌کنه یا گاز؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد