فواید بخور صورت

0 1,509

بخور صورت قطعا یک مفهوم مدرن نیست. این ایده به دوران رومیان و حتی شاید قبل تر از آن بر می‌گردد. از گذشته تا به حال سونا یا اتاق بخار بخش مهمی از سالن‌های زیبایی بوده است. اما تکنولوژی از چند سال گذشته پیشرفت بسیاری کرده است و اکنون شما می‌توانید از مزایای یک دستگاه بخور در خانه خود بهره ببرید. در گذشته، رایج‌ترین روش برای گرم کردن چهره، استفاده از یک حوض آب جوش بود. به این صورت که یک حوله روی سر شما قرار می‌گرفت و تمام چهره خود را می‌پوشاندید، گرچه این روش می‌تواند به خوبی کار کند اما خیلی موثر نیست. اگر از یک دستگاه بخور صورت استفاده کنید، به شما نتایج شگفت انگیزتری ارائه می‌دهد. بخور صورت یک درمان پوستی است که پوست را پاک و تغذیه می کند و احساس زیبایی و تازگی به پوست می‌دهد. فواید بخور صورت بسیار زیاد است که در این مطلب به آ‌ن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱. منافذ پوست را باز نگه می دارد

بخور صورت منافذ پوست را باز نگه می‌دارد و روغن‌های طبیعی را آزاد می‌کند. این مانع از انسداد و یا ته نشینی می‌شود. در واقع با بخور صورت منافذ پوست استراحت می‌کند و باز میشود. از طرفی بخور صورت، منافذ را به عرق کردن تشویق می‌کند، در نتیجه پوست شل می‌شود و منافذ مسدود شده و جوش‌های سرسیاه از بین می‌روند. هنگامی که منافذ صورت تمیز باشد، متوجه می‌شوید که آن‌ها کوچک‌تر یا بسته‌تر ظاهر می‌شوند زیرا هیچ چیزی آنها را باز نگه نمی‌دارد. این به این معنی است که آنها نه تنها کمتر قابل دید هستند، بلکه احتمال کمی دارد دوباره مسدود شوند! پس از بخور صورت زمان خوبی برای درمان چهره با میکرودرم ابریژن است تا نتایج خوبی حاصل شود. این مزیت اصلی بخور صورت است. کسانی که از منافذ بزرگ رنج می‌برند قطعا تفاوت آن را احساس خواهند کرد. بخور صورت باعث می شود که منافذ صورت کوچکتر شوند. دستگاه‌های بخور صورت از بخار نانو یونی استفاده می‌کنند (به همین دلیل آن‌ها به عنوان نانو بخار نامیده می‌شوند)، که ۱۰ بار موثرتر در پوست نفوذ می‌کند.

۲. گردش خون را بهبود می‌بخشد

بخور صورت پوست را گرم می‌کند که این به نوبه خود باعث واکنش دادن پوست می‌شود. این واکنش‌ها عبارتند از مرطوب کردن منافذ و انعقاد رگ‌های خونی که به نوبه خود فشار خون را کاهش می‌دهد و منافذ را به عرق تشویق می‌کند. پاسخ‌ها بخشی از عملکرد طبیعی بدن به نام تنظیم حرارتی هستند. تنظیم حرارت بدن برای حفظ دمای ثابت بدن است؛ بخور صورت کمک می‌کند تا بدن شما گرم شود، بنابراین باعث انبساط رگ‌های خونی می‌شود و گردش خون را افزایش می‌دهد.

بخور صورت

۳. سلول‌های پوست را سالم می‌کند

با بهبود گردش خون و کارایی جریان خون به پوست، اکسیژن و مواد مغذی به سلول‌های بدن منتقل می‌شوند و مواد زائد از آن‌ها حذف می‌شوند که به نوبه خود سلامت پوست را بهبود می‌بخشد. مواد مغذی اضافی و اکسیژن موجود در سلول‌های پوست به این معنی است که سلول‌ها می توانند فرایندهای خود را با سرعت افزایش دهند و به طور موثرتر تنفس کنند. همچنین سموم را از پوست خارج می‌کند که این کار می‌تواند سلامت پوست را افزایش دهد. این ترکیب به این معنی است که پوست برای مبارزه با باکتری‌ها، مقاوم‌تر می‌شود، بنابراین می‌تواند به تاول‌های کمتری منجر شود.

۴. از شیوع آکنه جلوگیری می‌کند

به یاد داشته باشید که در بیشترین موارد، آکنه به علت مسدود شدن حفره‌های زیر پوستی ایجاد می‌شود. از این رو، اعمال بخور صورت به صورت منظم بخش مهمی از مراقبت پوست در برابر آکنه محسوب می‌شود و مطمئنا به شما کمک می‌کند تا شیوع بیماری را کنترل کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، بخور صورت کمک می‌کند تا پوست نرم و لطیف شود و همین باعث می‌شود که این روش نسبت به روش‌های درمانی دیگر موثرتر باشد.

۵. خواص ضد پیری دارد

بدون شک بخور صورت می‌تواند علائم پیری را از بین ببرد و البته، این یکی از دلایلی است که بسیاری از مردم از بخور صورت به عنوان بخشی از رژیم زیبایی خود استفاده می‌کنند. هنگامی که پوست بخار داده می‌شود، رگ‌های خونی از این طریق مواد مغذی و اکسیژن بیشتری عرضه می‌کنند. آنچه شما نمی‌دانید این است که که یک لایه پوست خاص، به نام کلاژن، تحریک می‌شود. در حال حاضر، کلاژن مسئول تولید سلول‌های پوستی است که جایگزین سلول‌های مرده پوست می‌شود. این فرآیند در واقع بخشی از بازسازی پوست است. افزایش گردش خون به این معنی است که کلاژن تمام مواد مورد نیاز برای تولید سلول‌های جدید پوست را فراهم می‌کند و همچنین سلول‌های مرده را از بین می‌برد. از این رو، پوست را درخشان، صاف و جوان نگه می‌دارد.

آکنه

۶. نتیجه‌های درمانی را افزایش می‌دهد

چون بخور صورت باعث افزایش گردش خون و حجم معاملات در سلول‌ها می‌شود، متوجه خواهید شد که نسبت به قرار دادن محصولات موضعی بر روی پوست نتایج بهتر و سریع‌تری را شامل می‌شود. این روش درمانی می‌تواند عمیق تر به پوست نفوذ کند و محصولات سریع‌تر متابولیزه شوند. بنابراین، بعد از بخور صورت یک فرصت خوب برای اعمال ماسک صورت یا مرطوب کردن پوست صورت ایجاد می‌شود. بخور صورت، عملکردهای سلولی را بهبود می‌بخشد زیرا تبخیر سالم را تشویق می‌کند. همچنین جریان خون را به پوست بهبود می‌بخشد و باعث افزایش میزان اکسیژن و مواد مغذی سلول‌ها می‌شود. این به این معنی است که مواد زائد از عملکرد سلول‌ها برداشته می‌شود. همچنین کارایی این سلول‌ها را افزایش می‌دهد و سلامت کلی را بهبود می‌بخشد. در طی ماه‌های سرد سال و فصل‌های ابتلا به آنفلوآنزا و سرماخوردگی، جلسات منظم بخور صورت می‌تواند شما را از ابتلا به ویروس‌ها محافظت کند. حتی اگر به عفونت سینوس مبتلا شد‌ید، بخور صورت کمک می‌کند تا با از بین بردن تراکم بینی، راه تنفس را آزاد کنید. اضافه کردن روغن‌های طبیعی یا هر اسانس دیگری برای بخار و استنشاق مفید است. بنابراین دفعه بعد به افراد مبتلا به آنفلونزا و سرماخوردگی بخور صورت را توصیه کنید.

۷. باعث آرامش پوست می‌شود

درست است که همه لکه‌ها ناشی از استرس نیستند، اما قطعا استرس به ایجاد لکه‌ها کمک می‌کند. بخور صورت می‌تواند به شما کمک کند تا خواب خوبی داشته باشید و سلامتی و انعطاف پذیری خود را بهبود بخشید. همانطور که می‌دانید خواب خوب با پوست صاف و درخشان رابطه مستقیم دارد. کار کردن با دستگاه‌های بخور صورت بسیار آسان است، بنابراین شما می‌توانید در طول جلسه بخور بنشینید و استراحت کنید. همچنین می‌توانید از یک موسیقی آرام در حین جلسه بخور لذت ببرید. اگر می‌خواهید از خواب آرام و راحت لذت ببرید، جلسات بخور صورت می‌توانند کمک زیادی کنند. از سوی دیگر، اگر یک جلسه بخور فوری در صبح داشته باشید، می‌توانید به کاهش اضطراب و استرس کمک کنید. در نتیجه تمام روز احساس آرامش می‌کنید و می‌توانید با ذهن تازه کار کنید.

۸. آروماتراپی کنید

بیشتر دستگاه‌های بخور برای آروماتراپی طراحی شده‌اند. این بدان معنی است که شما یک اتاق اختصاصی دارید که در آن می‌توانید روغن‌های ضروری و حتی میوه‌های تازه را به دستگاه بخور خود اضافه کنید. این مزیت علاوه بر اینکه باعث آرامش می‌شود، می‌تواند به این معنی باشد که روغن‌های ضروری عمیق‌تر به پوست نفوذ می‌کنند و می‌توانند بیشتر موثر باشند. برای مثال، می‌توانید روغن درخت چای را اضافه کنید که به خاطر خواص ضد عفونی و ضد ویروسی مشهور است.

آروماتراپی

۹. باعث آبرسانی به پوست می‌شود

با استفاده از روش سنتی حوض بخار و حوله ممکن است به موفقیت چندانی دست پیدا نکنید، اما با استفاده از یک دستگاه بخور مدرن می‌توانید پوست را بسیار موثر هیدارته کنید. بخار نانو که بسیار کوچک‌تر از ذرات بخار منظم است، پوست شما را تا ۱۰ بار موثرتر از بخار معمولی هیدراته می‌کند. این دستگاه پوست شما را مرطوب می‌کند و حتی می‌تواند نشانه‌های قابل رویت پیری را کاهش داده و از آن جلوگیری کند.

۱۰. سموم را حذف می‌کند

بخور صورت باعث می‌شود که خیلی بیشتر از حد معمول عرق کنید. البته، همانطور که می‌دانید، عرق کردن یک مکانیسم عالی است که بدن برای از بین بردن سموم از آن استفاده می‌کند. بنابراین، حمام آب داغ یا بخور صورت باعث عرق کردن بدن و صورت می‌شود که در نهایت باعث از بین رفتن سموم می‌شود.

۱۱. پوست را پاک می‌کند

هنگامی که در معرض گرما قرار می‌گیرید، منافذ پوست به طور طبیعی باز می‌شود. این یک واکنش طبیعی است و بخشی از یک فرایند به نام تنظیم گرما است. هنگامی که منافذ پوست باز می‌شود، پوست عرق می‌کند که این فرآیند به شما کمک می‌کند ناخالصی‌ها را از منافذ خارج کنید. همه این پردازش‌ها به این معنی است که بخار باعث بهبود روند تمیز کردن پوست می‌شود. بخور همچنین در از بین بردن خاک و ناخالصی‌های پوست هم کمک می‌کند.

آبرسانی پوست

۱۲. سینوس‌های مسدود شده را تسکین می‌دهد

همانطور که میدانید دوش آب گرم و یا حمام بخار دارای مزایای زیادی است. به طور مشابه، بخور صورت یک راه عالی برای تسکین علائم بینی و سینوس‌های مسدود شده است. این می تواند احساس شما را بهبود بخشد.

۱۳. با پوست خشک و پوسته پوسته مبارزه می‌کند

هیچ چیز به اندازه این شرم آور نیست که یک پوست خشک و پوسته پوسته داشته باشیم، این غیر منتظره است و ممکن است فرد احساس شرمساری کند. پیشتر از این اشاره کردیم که بخور صورت، چهره را ملایم‌تر و نرم‌تر می‌کند. خوب، این مزیت برای افرادی مفید است که در تلاش برای خلاص شدن از شر پوسته‌های صورت خود هستند. با این حال، مراقب باشید که بیش از حد صورت خود را بخار ندهید، این می‌تواند اثر متقابل خشک کردن چهره را بیشتر کند.

احتیاط
– افرادی که دارای رگ‌های پاره شده خون در پوست صورت خود هستند، از بخور دادن پوست خود اجتناب نمایند.
– افرادی که به آسم‌ مبتلا هستند و یا نسبت به گیاهان دارویی آلرژی دارند، قبل از بخور پوست، با پزشک خود مشورت کنند.

نکته
– بهتر است بخور صورت حداقل ۵ دقیقه و حداکثر ۱۰ دقیقه باشد.
– روغن‌های مخصوص بخور را اضافه کنید تا پوست خود را با گیاهان دارویی، گل‌ها و ریشه‌ها برانگیخته کنید.
– برای دریافت نتایج بهتر هفته‌ای یکبار صورت خود را بخور دهید.
– به یاد داشته باشید، اگر آکنه شدید یا وضعیت پوستی جدی دارید، قبل از انجام بخور صورت در خانه، با پزشک خود مشورت کنید.

نتیجه
بخور صورت دارای مزایای فراوانی است، اما بسیاری از افراد به طور منظم از آن استفاده نمی‌کنند. این می تواند به شما در مبارزه با آکنه کمک کند و پوست شما را شگفت انگیز کند.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد