فواید برس خشک بدن

0 2,435

آیا به دنبال بهترین راه برای از بین بردن سلولیت پوست هستید؟ با توجه به تحقیقات جدید انجام گرفته توسط دانشگاه ساندرلند و بی بی سی، برس کشیدن بدن با یک برس سخت بسیار موثر و مفید است و افراد گزارش کرده‌اند که سلولیت آن‌ها تا ۲۶٪ کاهش یافته است. سایر تکنیک‌های محبوب مانند ورزش و کرم‌ها هم بیش از ۱۰٪ سلولیت را از بین می‌برند! در این مطلب به شما نشان می‌دهیم که برس کشیدن بدن چگونه انجام شود و برس خشک بدن چه فوایدی برای بدن دارد؟

برس بدن چیست؟

برس بدن که به عنوان برس خشک بدن هم شناخته می‌شود از موهای زبر طبیعی ساخته شده است و شما می‌توانید با استفاده از آن، بدن خود را برس بکشید. این برس به شما کمک می‌کند تا سلول‌های مرده پوست را از بین ببرید و پوست را بهبود بخشید. در واقع برس خشک بدن سلولیت پوست را مورد هدف قرار می‌دهد. این روش از صدها سال پیش قابل استفاده بوده است و برای کمک به تحریک گردش خون و شروع سوخت و ساز بدن ضروری است.

مزایای استفاده از برس بدن چیست؟

مزایای سلامتی بسیاری در ارتباط با برس خشک بدن وجود دارد. پوست بزرگترین عضو بدن است و نقش مهمی در کمک به حذف سموم بدن دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که لایه‌های بالایی پوست (اپیدرم) را به طور مرتب از سلول‌های مرده پاک کنید (سلول‌هایی که منافذ را مسدود می‌کنند و باعث می‌شوند که پوست بیش از حد انباشته شود). هر روز با یک برس خشک، بدن خود را برس بکشید و فواید زیر را مشاهده کنید:

پوست را لایه برداری می‌کند

برس خشک بدن، از طریق لایه‌برداری فیزیکی بسیار شبیه اسکراب‌های معمولی عمل می‌کند و پوست را لایه‌برداری می‌کند. موی برس می‌تواند سلول‌های خشک و مرده پوست را از بین ببرد، در نتیجه باعث صافی و نرمی پوست می‌شود. برس کشیدن بدن به صورت دستی سلول‌های خراشیده، خشن و پوسته پوسته را از بین می‌برد. علاوه براین برس زدن پوست باعث احیای پوست می‌شود و به برطرف کردن چین و چروک ریز کمک می‌کند. این نوع لایه‌برداری روش خوبی برای آماده سازی پوست برای قرار گرفتن در معرض آفتاب و برنزه شدن است.

گردش خون را افزایش می‌دهد

برس زدن بدن موجب گردش خون می‌شود و پوست شفاف‌تر و درخشان‌تر میشود، هر چند به طور موقت.

باعث تقویت و انرژی می‌شود

شاید این به دلیل افزایش گردش خون باشد، شاید این احساس فقط برای چند دقیقه بعد از برس کشیدن باشد، اما اکثر افراد بعد از یک جلسه برس بدن احساس تقویت و انرژی می‌کنند. هیچ برس خشکی این احساس خوب بر پوست را انکار نمی‌کند.

برس خشک بدن

سیستم لنفاوی را تحریک می‌کند و سموم را از بدن حذف می‌کند

سیستم لنفاوی بخش عمده‌ای از سیستم ایمنی بدن است. این سیستم از اندام‌ها و گره‌های لنفاوی، کانال‌ها و عروق‌هایی تشکیل شده است که لنف را در سراسر بدن حمل می‌کنند. بسیاری از این عروق لنفاوی درست در زیر پوست قرار دارند. طرفداران برس خشک ادعا می‌کنند که برس کشیدن منظم بدن باعث تحریک جریان طبیعی لنفاوی بدن می‌شود و بدن را به طور طبیعی سم زدایی می‌کند. در واقع سیستم لنفاوی در مقابل عفونت‌ها به بدن کمک می‌کند. مایع‌ها از طریق این سیستم جریان می‌یابند و از طریق گره‌های لنفاوی فیلتر می‌شوند. اگر شما بیمار هستید یا در معرض سموم قرار گرفته‌اید، ممکن است این سیستم از بین رفته باشد یا مسدود شده باشد، به همین دلیل هنگام سرماخوردگی گره‌های لنفاوی متورم می‌شوند. در واقع برس خشک به انتشار سموم بدن از طریق عروق کمک می‌کند. موهای موجود در برس، منافذ را تحریک می‌کنند و آن‌ها را باز می‌کنند. این باعث می‌شود که بدن به راحتی عرق کند که به نوبه خود مقدار سموم از طریق سیستم لنفاوی را کاهش می‌دهد. البته تحقیقات کمی برای حمایت از این ادعا وجود دارد.

باعث آرامش می‌شود

برس خشک مانند ماساژ موجب آرامش فرد می‍شود. برای به دست آوردن مزایای بیشتر این کار را در فضای تاریک و آرام انجام دهید.

مایعات تجمع یافته در بدن را دفع می‌کند

زمانی که با برس خشک، پوست خود را برس می‌کشید این کار باعث دفع مایعات اضافی بدون مصرف داروهای ادرارآور از بدن می‌شود. به این ترتیب تورم بخش‌های مختلف بدن مانند پاها یا شکم برطرف می‌شود و التهاب مفاصل نیز بهبود می‌یابد.

سلولیت را درمان می‌کند

سلولیت نوعی بیماری است که بیشتر بر زنان تاثیر می‌گذارد. سلولیت در واقع همان پوست پرتقالی شکلی است که به دلیل وجود سلول‌های چربی زیر پوست یا همان لایه اپیدرم ایجاد می‌شود. علت این بیماری به طور کامل شناخته نشده است. تحقیقات نشان داده است که ماساژ می‌تواند موقتا ظاهر سلولیت را کاهش دهد. بعضی متخصصان ادعا می‌کنند که برس خشک هم می‌تواند ظاهر سلولیت را کاهش دهد، زیرا اثرات آن بر بدن مشابه اثرات ماساژ است. هیچ گونه اطلاعات علمی برای حمایت از این نظریه وجود ندارد و درمان شناخته شده‌ای توسط پزشکان ارائه نشده است.

برس خشک بدن

چند سوال درباره برس خشک بدن

قبل از اینکه شروع کنید: یک برس با موهای طبیعی انتخاب کنید.

چه هنگام مناسب‌تر است: بهترین زمان برای برس بدن قبل از دوش صبح است. زیرا برس کشیدن در این زمان باعث افزایش جریان خون و کمک به بیداری خواهد شد.

چقدر طول می‌کشد؟ هر روز صبح کافی است ۳ دقیقه به بدن خود برس بکشید. این کار به بهبود گردش خون کمک می‌کند و باعث حذف مایعات اضافی از بدن می‌شود، به طوری که پوست شما تازه، سالم و جوان می‌شود.

بهترین عملکرد چیست: برای کسب نتایج بهتر، برس کشیدن را از پاهای خود شروع کنید و در یک حرکت سریع و سبک پاها را به سمت بالا برس بزنید. هنگامی که می‌خواهید شکم خود را برس بزنید، از یک حرکت چرخشی دایره‌ای استفاده کنید. از ضربه‌های کوچک و فشار ملایم برای تشویق گردش خون و جریان لنفاوی استفاده کنید و همیشه از نوک انگشتان خود به سمت شانه‌ها و قلب خود برس بکشید. توجه ویژه‌ای به مناطق تحت تاثیر سلولیت داشته باشید، اما مناطق مستعد به حساسیت یا صورت را برس نکشید. برای برس کشیدن بدن از یک برس فیبر طبیعی با یک دسته بلند استفاده کنید. دسته بلند کمک خواهد کرد که تمام قسمت‌های بدن را برس بکشید. برای برس کشیدن این مراحل را دنبال کنید:

۱- از پای خود شروع کنید و به سمت بالا حرکت کنید.
۲- پوست خود را با استفاده از حرکات عرضی و دایره‌ای در جهت عقربه‌های ساعت برس بکشید.
۳- از فشار کم برای پوست‌های نازک‌تر و حساس‌تر و از فشار سخت برای پوست‌های ضخیم‌تر مانند کف پاها استفاده کنید.
۴- بعد از اینکه پاها، زانوها و بخش‌های میانی بدن را برس کشید، دست‌های خود را برس بکشید. دستها باید به سمت بالا باشد و به سمت زیربغل برس بکشید.
۵- بعد از برس خشک بدن، یک دوش خنک بگیرید این کار به از بین بردن خشکی پوست کمک می‌کند.
۶- پس از حمام کردن، پوست خود را خشک کنید و با یک روغن طبیعی گیاهی، مانند روغن زیتون یا نارگیل، پوست خود را مرطوب کنید.
هنگامی که برس خشک را روی بدن می‌گذارید بهتر است ابتدا با برس نرم شروع کنید. همانطور که از آن استفاده می‌کنید، می توانید فشار را افزایش دهید. از برس کشیدن مناطق حساس و آسیب پذیر اجتناب کنید. این مناطق شامل موارد زیر می باشد:
بثورات
زخم‌ها
بریدگی‌ها
عفونت‌ها
صورت خود را برس خشک نکشید، مگر اینکه از یک برس نرم‌تر برای این منظور استفاده کنید.

برای برس کشیدن به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

همه افراد برای برس خشک بدن به یک برس با فیبرهای طبیعی زبر نیاز دارند. این برس باید دسته بلندی داشته باشد تا به تمام قسمت‌های بدن برسد.

شما ممکن است بخواهید این کار را در حمام انجام دهید تا بتوانید پس از اتمام کار، بدن خود را به راحتی تمیز کنید. همچنین ممکن است بخواهید یک مرطوب کننده در دست داشته باشید، مانند روغن طبیعی.

شما می‌توانید یک برس خشک کمتر از ۱۰ دلار پیدا کنید. کیت‌های برس خشک نیز در دسترس هستند، گرچه کمی گران‌تر هستند.

برس خشک در فروشگاه‌های بهداشتی و یا آنلاین در دسترس است.

اگر نمی‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید، می‌توانید یک آبگرم محلی پیدا کنید که این خدمات را ارائه می‌دهد. البته قبل ازاین کار از آنها بپرسید که برس‌ها را چگونه تمیز می‌کنند، سپس به آنها بگویید کدام قسمت از بدنتان را برس نکشند.

برس خشک بدن

خطاهای احتمالی برس خشک بدن

در اکثر موارد، برس خشک بدن یک کار بسیار امن است که باید انجام شود. با این حال، قبل از اینکه شروع به برس کشیدن پوست خود کنید، چند نکته وجود دارد که باید آنها در ذهن به خاطر بسپارید.

برس خشک بدن می‌تواند پوست را تحریک کند

شایع‌ترین عارضه جانبی برس کشیدن بدن، خراش برداشتن پوست است. این وضعیت زمانی اتفاق می‌افتد که برس شما بیش از حد خشک است یا بیش از حد برس می‌کشید و یا پوست شما حساس است. در حالی که پوست شما ممکن است بعد از یک جلسه کمی صورتی شود، اما قطعا نمی‌خواهید قرمزی یا ساییدگی پوست را مشاهده کنید. پوست شما نباید سوزانده شود یا بعد از آن دچار خارش شود. برس خشک باید خوب باشد؛ اگر اینطور نیست، باید آن را عوض کنید.

برس خشک بدن می تواند پوست را خشک کند

برس خشک بدن می‌تواند پوست بدن را خشک کند. بنابراین بهتر است که بعد از یک جلسه برس خشک، از محصولات مرطوب کننده استفاده کنید تا از خشکی پوست جلوگیری شود.

نکاتی برای برس خشک بدن

– کل فرآیند برس کشیدن وقت زیادی نمی‌گیرد، حداکثر پنج دقیقه طول می‌کشد. بنابراین احساس نمی‌کنید که وقت زیادی را از دست می‌دهید.
– هنگام برس کشیدن به سمت بالا یا به سمت قلب حرکت کنید.
– هیچ توصیه‌ای مبنی بر تعداد جلسات کارآمد وجود ندارد. اگر پوست شما می‌تواند تحمل کند، می‌توانید هر روز این عمل را انجام دهید، وگرنه می‌توانید دو بار در هفته و یا بیشتر انجام دهید.
– در هر قسمت از بدن تنها یک یکبار ضربه بزنید. در غیر این صورت، ممکن است باعث تحریک پوست شوید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد