فواید دتاکس واتر (Detox Water) برای سلامتی بدن چیست؟

0 1,441

دتاکس واتر یا آب طعم‌دار (Detox Water) نوشیدنی‌ای است که اخیراً طرفداران زیادی پیدا کرده است. detox به معنی سم زدایی و water به معنی آب است و detox water همان طور که از نامش پیداست آبی است که بدن را سم زدایی می‌کند.

آیا می‌دانید مزایای شگفت‌انگیز دتاکس واتر یا آب سم‌زدا برای سلامتی و پوست چیست؟ آیا برنامه‌های سم‌زدایی برایتان مفید هستند؟ اگرچه امروزه روش‌های سم‌زدایی بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته است، اما همچنان روش‌های آن مورد بحث و گفتگو می‌باشد. در نتیجه ممکن است سردرگم شوید زیرا نظرات، دیدگاه‌ها و توصیه‌های متفاوتی در مورد روش‌های سم‌زدایی وجود دارد. بعضی افراد مزایای شگفت انگیز سم‌زدایی را درک می کنند در حالیکه بعضی افراد معتقدند که روش‌های سم‌زدایی نباید مورد استفاده قرار بگیرند زیرا ممکن است عوارض جانبی ناخواسته‌ای برای سلامتی داشته باشند. با این حال، برخی مطالعات و تحقیقات نشان می‌دهند که روش‌های سم‌‌زدایی برای سلامتی و پوست فواید خاصی دارند. اما، رژیم غذایی مبتنی بر روش سم‌زدایی را باید تحت شرایط خاصی انجام دهید از جمله اینکه چگونه از آن استفاده کنید، چه زمانی آن را شروع کنید و… . در صورتی که اطلاعات کافی نداشته باشید و بدون برنامه آن را انجام دهید، روش‌های سم‌زدایی می‌توانند نادرست باشند و سلامت شما را تحت تاثیر قرار دهند. تا زمانی که این روش را به طور کامل و مناسب انجام دهید، روش‌های سم زدایی می‌تواند به شما کمک کند. در واقع، دانشمندان و متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند چند بار در سال بدن را سم‌زدایی کنید. برنامه‌های سم‌زدایی بسیاری وجود دارد که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را امتحان کنید. با این حال، قبل از شروع به سم‌زدایی، بهتر است با متخصصان تغذیه و اساتید مجرب مشورت کنید. بعضی مردم غذا نمی‌خورند و در طول زمان سم‌زدایی فقط آب می‌نوشند. در نتیجه، دچار کمبود انرژی و مواد مغذی می‌شوند و از ضعف، فشار خون پایین و بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر رنج می‌برند. این افراد ممکن است معنی سم‌زدایی را درک نکنند. هنگامی که شروع به سم‌زدایی می‌کنید، بدن برای زنده ماندن به مصرف مواد غذایی، ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارد. مهم‌تر از روش سم‌زدایی، استفاده از آب سم‌زدایی است. بر خلاف آب شیرین، آب سم‌زدایی می‌تواند به شما کمک کند تا بدن خود را سم‌زدایی کنید در حالی که مواد غذایی و ویتامین‌های کافی را هم دریافت می‌کنید. آیا می‌دانید مزایای آب سم زدایی برای سلامتی و پوست چیست؟

مزایای استفاده از دتاکس واتر یا آب طعم‌دار برای سلامتی و پوست

از سال‌های پیش روزه‌داری یا سم زدایی به عنوان یک عمل مذهبی مورد استفاده قرار می‌گرفت. مردم یونان باستان و رهبران روحانی از این روش برای بهبود سلامتی و پاکسازی اندام‌های بدن استفاده می‌کردند. هنگامی که درباره روزه‌داری و یا سم زدایی صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم نقش مهم دتاکس واتر یا آب طعم‌دار را نادیده بگیریم. در جامعه مصر، روم و یونان مردم معتقد بودند که آب سم‌زدا می‌تواند به تحریک درونی بدن کمک کند، همچنین می‌تواند ذهن را آرام کند و سلامت بدن را بهبود بخشد. مطالعات اخیر نشان داده است که دتاکس واتر یا آب طعم‌دار در پیشگیری از بیماری‌ها مؤثر است. هنگامی که می‌خواهید بدن را سم‌زدایی کنید، فقط باید یک میوه را در یک بطری آب (۲ لیتری) خیس کنید و آن را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید چهار یا شش ساعت بماند. توصیه می‌شود آن را یک شب نگه دارید تا آب بتواند مواد مغذی میوه‌ها را جذب کند. با این حال، روزه گرفتن یا نوشیدن دتاکس واتر را با احتیاط انجام دهید. شما باید به تدریج گوشت، کافئین، قند و همچنین اعتیاد به مواد مخدر را از رژیم غذایی خود حذف کنید. همچنین میوه‌ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. هنگام مصرف دتاکس واتر، باید روزی هشت لیوان آب سم زدا بنوشید. این فرآیند باید ظرف یک تا سه روز انجام شود. پس از آن، می‌توانید برنامه رژیم غذایی خود را معکوس کنید و غذاها را به رژیم خود اضافه کنید. اگرچه ما از روزه‌داری سخت پیروی نمی‌کنیم، اما بهتر است دتاکس واتر روزانه مصرف شود زیرا مزایای شگفت‌انگیزی دارد. اگر می‌خواهید درباره مزایای دتاکس واتر یا آب طعم‌دار برای سلامتی و پوست بیشتر بدانید خواندن این مقاله را ادامه دهید:

۱. تقویت انرژی

برنامه‌های سم زدایی که شامل دتاکس واتر یا آب طعم‌دار می‌شوند شما را پر انرژی‌تر می‌کند. دتاکس واتر به معنی میوه خیسانده شده در آب است. این آب از مواد معدنی، ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی موجود در سبزیجات و میوه‌ها پر شده است که برای بدن ضروری هستند. در رژیم غذایی معمولی، مردم اغلب غذاهای مضر و کالری‌های ناخواسته از جمله کافئین، قند، چربی‌های ترانس و اشباع شده مصرف می‌کنند. این غذاها باعث سرگیجه، سردرد، خستگی و سایر شرایط می‌شود. بهتر است این غذاها را با مواد مغذی مناسب از جمله سبزیجات و میوه‌ها جایگزین کنید. این مواد انرژی کافی برای فعالیت‌های روزانه را تامین می‌کنند، بدون اینکه وزن شما را افزایش دهند. به همین دلیل آب طعم‌دار یا دتاکس واتر به عنوان یک تقویت‌کننده انرژی محسوب می‌شود.

فواید دتوکس واتر برای بدن

۲. از بین بردن زباله‌های اضافی بدن

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از دتاکس واتر، از بین بردن زباله‌های اضافی بدن است که در اندام‌ها ذخیره می‌شوند. بیشترین هدف دستورالعمل‌های دتاکس واتر تحریک عملکرد خوب بدن است. علاوه بر این، دتاکس واتر به عملکرد خوب کبد، کلیه‌ها و همچنین روده بزرگ کمک می‌کند. این نوشیدنی برای پاکسازی روده بزرگ خوب است. کلیه‌ها نقش مهمی در برداشتن سموم بدن ایفا می‌کنند. اگر توکسین‌ها و رادیکال‌های آزاد در روده بزرگ گیر کرده باشند، ممکن است سموم و زباله‌ها به جای دفع شدن، به همان اندازه که می‌خواهند، به بدن بازگردند. نوشیدن دتاکس واتر که از مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در سبزیجات و میوه‌ها پر شده است راه خوبی برای حفظ روند پاکسازی بدن است.

۳. کمک به کاهش وزن

آیا دچار اضافه وزن یا چاقی هستید؟ به دلیل افزایش اینترنت، مردم مدام مشغول هستند. آن‌ها سر کار می‌روند، تحصیل می‌کنند و وقت زیادی را در مقابل کامپیوتر، گوشی هوشمند و تلویزیون صرف می‌کنند. آن‌ها وقت ندارند که ورزش کنند و رژیم غذایی سالم داشته باشند. بسیاری از مردم صبحانه نمی‌خورند و غذاهای فست‌فودی یا غذاهای فرآوردی شده را به عنوان ناهار یا شام خود در نظر می‌گیرند. به همین دلیل امروزه بیشتر مردم چاق هستند. اگر می‌خواهید از وزن ناخواسته خود خلاص شوید، می‌توانید آب طعم‌دار یا دتاکس واتر را انتخاب کنید. این نوشیدنی با حذف چربی و سموم ناخواستۀ بدن به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند و باعث کاهش وزن می‌شود. برنامه‌های سم زدایی با دستورالعمل‌های مختلف دتاکس واتر می‌تواند به شما در دستیابی به وزن ایده آل کمک کند. با این حال، اگر می‌خواهید بدن سالم و وزن ایده‌آل خود را حفظ کنید، باید یک عادت غذایی مناسب در دراز مدت ایجاد کنید و از عادت‌های ناسالم مانند خوردن فست فود، سیگار کشیدن و نوشیدن الکل جلوگیری کنید. همچنین مواد غذایی سالم را جایگزین مواد غذایی بد کنید. علاوه بر این، شما باید حداقل سه بار در هفته ورزش کنید تا کالری‌ها و انرژی‌های اضافی را بسوزانید، پس تا آنجا که ممکن است فعالیت کنید.

کاهش وزن با دتاکس واتر

۴. تقویت سیستم ایمنی بدن

نقش مهم سیستم ایمنی بدن، حفظ عملکرد بدن و جلوگیری از مشکلات ناشی از ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌باشد. هنگامی که ویروس‌ها و باکتری‌ها به بدن حمله می‌کنند، می‌توانند به بیماری منجر شوند و به علت بسیاری از مشکلات به بدن آسیب برسانند. امروزه، بسیاری از مردم متوجه شده اند که دتاکس واتر سیستم ایمنی بدن را بصورت طبیعی تقویت میکند. دتاکس واتر می‌تواند اندام‌های بدن را از رادیکال‌های آزاد، ویروس‌ها، باکتری‌ها و سموم آزاد کند؛ بنابراین، ارگان‌های بدن می‌توانند به درستی عمل کنند. این نوشیدنی مواد مغذی بسیاری به بدن میدهد به خصوص ویتامین C که به خاطر محافظت از بدن در برابر بیماری شناخته شده است. هنگامی که سبزیجات و میوه‌ها در آب خیسانده می‌شوند، آب می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز سیستم لنفاوی را جذب کند. اگر این سیستم هموار باشد، بدن شما سالم است. برای تقویت سیستم ایمنی بدن و استفاده از مزایای دتاکس واتر توصیه می‌کنیم دتاکس واتر را به همراه ورزش سبک مصرف کنید.

۵. بهبود پوست

بر خلاف سایر رژیم‌های غذایی مبتنی بر کاهش وزن، دتاکس واتر باعث صاف و هیدراته شدن پوست می‌شود. در سایر رژیم‌های سخت، شما باید غذاهای مصرفی خود را کاهش دهید، در نتیجه ممکن است پوست کلاژن‌سازی و ارتجاعی بودن خود را از دست بدهد و زخم شود. از دست دادن الاستیک و کلاژن پوست یکی از علت‌های شایع چین و چروک و پیری زودرس پوست است. دتاکس واتر می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، بدون اینکه باعث از دست دادن الاستیک و کلاژن شود. علاوه بر این، آب میوه‌هایی که منبع عالی ویتامین C هستند، در افزایش تولید کلاژن و پیشگیری از نشانه‌های پیری موثر عمل می‌کنند. پوست بزرگترین ارگان بدن است که باید از آن مراقبت کنید، این امر منطقی است و داشتن یک برنامه ضدعفونی کننده با انواع مختلف دتاکس واتر می‌تواند پوست را روشن‌تر و نرم‌تر کند. علاوه بر این، افرادی که دتاکس‌واتر مصرف می‌کنند، آکنه و جوش آن‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. با این حال، هنگامی که سموم به طور کامل برداشته می‌شود، برخی افراد ممکن است وضعیت بدتری را تجربه کنند. مثلا ممکن است پس از نوشیدن دتاکس واتر، پوست بعضی افراد قرمز و لکه‌دار شود، اما لازم نیست نگران باشید زیرا این بخشی از روند بهبودی می‌باشد. پس از پاکسازی و سم‌زدایی، پوست شما صاف و بدون عارضه می‌شود.

بهبود پوست با دتوکس واتر

۶. کمک به ایجاد تغییرات سالم

اگر برایتان دشوار است که عادت‌های ناسالم را از بین ببرید و آن‌ها را با چیزهای خوب جایگزین کنید، نوشیدن دتاکس واتر می‌تواند به شما کمک کند. یکی از مزایای شگفت انگیز آب طعم‌دار این است که در صورت مصرف منظم می‌تواند اعتیاد و اشتیاق به کافئین، شکر، غذاهای سرخ شده، نمک و غذاهای فرآوری شده را کاهش دهد. در ابتدا ممکن است با طعم دتاکس واتر آشنا نباشید. با این حال، اگر ادامه دهید، ممکن است آن را خوشمزه و گوارا بدانید. پس از پاکسازی و سم زدایی، می‌توانید غذاهای بد را به غذاهای سالم تغییر دهید و عادت‌های جدیدی در خود ایجاد کنید.

۷. بهبود عملکرد گوارش

شما می‌توانید لیمو را به دتاکس واتر اضافه کنید. لیمو حاوی اسید است و تولید آب‌های طبیعی را در معده افزایش می‌دهد. بنابراین، نوشیدن آب لیمو می‌تواند به هموار بودن سیستم گوارش کمک کند. اکثر غذاها به درستی هضم نمی‌شوند، بنابراین دتاکس واتر می‌تواند به هضم آن‌ها کمک کند. آب لیمو برای بیماران مبتلا به التهاب، سوء هاضمه، سوزش سر دل و سایر مشکلات مرتبط با سیستم گوارش مفید است.

تعمیر پوست با دتوکس واتر

۸. تقویت فرآیند تعمیر پوست

دتاکس واتر حاوی خواص ضد پیری و آنتی اکسیدانی است. بنابراین، تولید سلول‌های جدید پوست را افزایش می‌دهد و باعث جوانی و درخشانی پوست می‌شود. ویتامین C موجود در لیمو، پرتقال و انگور که در دتاکس واتر استفاده می‌شوند، باعث تولید کلاژن می‌شود و ارتجاعی بودن پوست را بهبود می‌بخشد. با برنامه دتاکس واتر، بدون استفاده از روش‌های جراحی گران قیمت می‌توانید یک چهره جذاب داشته باشید. فقط قبل از اینکه فرآیند پیری به سراغتان بیاید، باید به بهترین شکل از پوست خود مراقبت کنید. علاوه بر این، نوشیدن دتاکس واتر می‌تواند سلامت پوست را بهبود ببخشد و از آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید جلوگیری کند. همچنین زمانی که پوست زخم یا جراحت دارد، روند بهبودی را تسریع می‌کند.

۹. احیا و پاکسازی دستگاه ادراری

دتاکس واتر به عنوان یک دیورتیک طبیعی عمل می‌کند و نوشیدن آن باعث تکرر ادرار میشود. در نتیجه، مواد زائد از طریق ادرار دفع می‌شوند و دستگاه ادرار پاکسازی می‌شود. دتاکس واتر همچنین می‌تواند به کاهش خطرات عفونت ادراری و سایر بیماری‌ها کمک کند.

پاکسازی کبد با آب سم‌زدا

۱۰. پاکسازی کبد

کبد نقش مهمی در تمیز کردن اولیه بدن ایفا می‌کند. بنابراین، باید این اندام را از آسیب حفظ کنید. افرادی که شیوه زندگی ناسالم دارند، باید کبد خود را به طور مرتب تمیز کنند تا سموم و زباله‌ها از کبد آن‌ها حذف شود. مصرف دتاکس واتر می‌تواند به افزایش تولید صفرا کمک کند. علاوه بر این، آب سم‌زدا، صفرای بیش از حد را کنترل می‌کند و مانع از صدمه زدن به معده می‌شود. هنگامی که سموم ناشی از عادات غذایی ناسالم آزاد می‌شوند، کبد می‌تواند به خوبی عمل کند.

۱۱. از بین بردن بوی بد دهان

باکتری‌ها یا سمومی که در روده بزرگ ذخیره می‌شوند، علت شایع بوی بد دهان هستند. نوشیدن آب سم زدا می‌تواند به پاک کردن روده بزرگ و از بین بردن توکسین‌های بدن کمک کند. علاوه بر این، اگر سیستم گوارش خوب عمل کند، بوی بد دهان می‌تواند بهبود یابد. ممکن است در ابتدای برنامه سم‌زدایی، بوی بد دهان بدتر شود، با این حال، در پایان دوره این وضعیت بهتر خواهد شد. این بخشی از برنامه سم زدایی است که سموم، زباله و رادیکال‌های آزاد را از بدن آزاد می‌کند.

تاثیر دتاکس‌واتر برای تقویت تمرکز

۱۲. تقویت تمرکز

دتاکس واتر می‌تواند از طریق روند پاکسازی، تمرکز ذهن را افزایش دهد. علاوه بر این، نوشیدن آب سم‌زدا می‌تواند به شما کمک کند تا به طور واضح و با خیال راحت فکر کنید. برای اینکه از این نوشیدنی بهره بیشتری ببرید، توصیه می‌کنیم مدیتیشن هم انجام دهید. افرادی که دتاکس واتر مصرف می‌کنند، می‌توانند افزایش قابل ملاحظه‌ای در میزان تفکر و تمرکز خود مشاهده کنند. کاهش تمرکز به این دلیل است که رژیم غذایی بیشتر افراد، سرشار از چربی و قند است و باید با دتاکس واتر اثرات آن را از بین ببرید.

۱۳. احساس سبکی

یکی از مزایای شگفت انگیز آب سم زدا، احساس سبک‌تر شدن است. دلیل احتمالی آن پاک کردن روده بزرگ است. این احساس زمانی اتفاق می‌افتد که غذاهای بد را با دتاکس واتر یا آب طعم‌دار جایگزین می‌کنید که با مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در سبزیجات و میوه‌ها پر شده است. نوشیدن آب سم زدا، نه تنها احساس راحتی بیشتری به شما می‌دهد، بلکه انرژی شما را به اندازه‌ای فراهم می‌کند که به آن نیاز دارید.

دتاکس واتر برای تقویت مو

۱۴. داشتن موهای سالم

مزایای استفاده از آب سم زدا یا آب طعم‌دار نه تنها در سلامتی، بلکه در موها نیز دیده می‌شود. مواد مغذی موجود در دتاکس واتر می‌توانند فولیکول‌های مو را تقویت کنند. بنابراین، مهم است که به طور مرتب آب سم‌زدا بنوشید تا عملکرد بدن به خوبی حفظ شود. این باعث افزایش رشد مو می‌شود زیرا توکسین‌های مو را آزاد می‌کند. پس از یک دوره نوشیدن آب سم زدا، می‌توانید تفاوت‌های قابل توجهی در موهایتان مشاهده کنید. به عنوان مثال، موهای شما نرم‌تر و شفاف‌تر می‌شوند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد دتاکس واتر از طاسی سر جلوگیری می‌کند و باعث رشد سریع و سالم مو می‌شود.

۱۵. مزایای ضد پیری

اگرچه فرآیند پیری قابل پیش‌بینی است، اما بسیاری از روش‌های طبیعی وجود دارد که از روند پیری جلوگیری می‌کنند. یکی از این روشهای طبیعی نوشیدن آب سم‌زدا است که با حذف رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از آسیب مو می‌تواند طول عمر مو را افزایش دهد. فقط باید این آب را در یک دوره زمانی خاص بنوشید. با این حال، پس از اتمام، بهتر است شیوه زندگی ناسالم را تغییر دهید زیرا باعث سمی شدن بدن می‌شود. شما باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و فعالیت‌های روزمره خود را حفظ کنید تا سالم بمانید و احساس خوبی داشته باشید.

احساس بهتر با دتاکس واتر

۱۶. داشتن احساس بهتر

هیچ چیز بهتر از نوشیدن آب سم زدا یا دتاکس واتر نیست. یکی از مزایای استفاده از آب سم زدا این است که باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید. همچنین می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند و به راحتی بتوانید برنامه رژیم غذایی جدید را شروع کنید. هنگامی که در مورد خودتان احساس خوبی دارید، چیزهای خوبی اتفاق می‌افتد. در نتیجه جنبه‌های مختلف زندگی می‌تواند بهبود یابد از جمله رابطه شما با دوستان، خانواده و همکارانتان بهتر می‌شود، بهره‌وری شما در کار افزایش می‌یابد و از زندگی جدید خود نهایت لذت را می‌برید. به منظور بهبود سلامت کلی و به دست آوردن مزایای بهتر شما باید حداقل ۸ لیوان در روز آب سم زدا بنوشید. آب سم زدا برای سلامتی و دیگر سیستم‌های بدن نیز مفید است.

منبع: بلاگ بورسیکا

 

در بورسیکا بخوانید: چه غذاهایی را برای رشد و تقویت مو مصرف کنیم؟
در بورسیکا بخوانید: با خواص تره فرنگی برای پوست و بدن آشنا شوید

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد