فواید سرم مو و نحوه استفاده از آن

0 930

سرم مو یک محصول مبتنی بر سیلیکون است که سطح مو را می‌پوشاند، درست بر خلاف روغن مو که به پوستک مو نفوذ کرده و باعث تغییر ساختار مو می‌شود این محلول تاثیری در ساختار مو ندارد و تنها سطح مو را پوشش می‌دهد. امروزه انواع و اقسام سرم‌های مو موجود است که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را امتحان کنید تا بفهمید کدام سرم برای موهایتان مناسب است.

سرم مو به عنوان محلول مراقبت از مو طراحی شده است که از ژولیده شدن موها جلوگیری می‌کند و در عین حال باعث نرمی و درخشش موها می‌شود. سرم موی مناسب باید به گونه‌ای باشد که هر بار بیرون می‌روید از موهایتان در برابر آسیب‌های نور خورشید و آلاینده‌هایی مانند گرد و غبار و دوده محافظت کند. اگر سرم مناسب موهایتان را پیدا کردید، برای به حداکثر رساندن مزایای آن بهتر است نحوه استفاده از سرم را بدانید.

نحوه استفاده از سرم مو

یکی از استفاده‌های اصلی سرم مو این است که موها را شفاف‌تر و سالم‌تر نگه می‌دارد و از ژولیده شدن آن جلوگیری می‌کند. همانطور که سرم مو، منعکس کننده نور است، باعث می‌شود موها شفاف‌تر و درخشان‌تر دیده شوند، همچنین از آن‌ها در برابر گرد و غبار و گرما محافظت می‌کند. این محلول نه تنها یک لایه محافظ در موها ایجاد می‌کند تا موها در برابر آسیب خورشید در امان باشند، بلکه از موها در برابر مواد شیمیایی مضر هم مراقبت می‌کنند.

اکثر مردم از سرم مو به عنوان یک عمل پیشگیرانه در برابر موهای خشک و آسیب دیده استفاده می‌کنند، در حالی که بعضی افراد زمانی شروع به استفاده از آن می‌کنند که موهایشان ژولیده و پریشان دیده می‌شود. بعضی افراد هم از آن برای محافظت در برابر گرما و واکنش‌های شیمیایی ناشی از استفاده از محصولات و ابزارهای مدل مو استفاده می‌کنند.

سرم مو
موهای خود را به جلو بکشید و سرم مو را روی موهایتان بریزید
۱. محصول مناسبی را پیدا کنید

اولین قدم این است که سرم موی مناسبی پیدا کنید. درست مثل هر محصول دیگری که برای مراقبت از پوست و مو استفاده می‌شود، این محصول نیز انواع مختلفی دارد. هر نام تجاری معتبری از اجزای مختلفی استفاده می‌کند که ممکن است برای انواع مختلف مو مفید باشد. ضروری است که هنگام انتخاب محصول بروشور آن را مطالعه کنید تا محصول مناسبی را انتخاب کنید. گاهی ممکن است برای پیدا کردن محصولِ مناسب مجبور باشید دو یا چند محصول را امتحان کنید.

۲. قبل از استفاده، موها را کاملا بشویید

سرم مو فقط برای موهای شامپو زده استفاده می‌شود و اهمیت این موضوع را به هیچ عنوان نمیتوان انکار کرد. سرم مو، برخلاف موس مو (موس مو یکی از محصولات آرایشی مو است که برای حجم‌دادن و درخشش موها استفاده می‌شود) یا اسپری مو عمدتا یک منبع تغذیه برای موها محسوب می‌شود که به مدل و باز کردن موها کمک می‌کند. هدف اصلی سرم مو، محافظت از موها در برابر گرد و غبار و دوده است، بنابراین، استفاده از آن بر روی موهای کثیف باعث شکست هدف می‌شود. اغلب برندهای محبوب به تولید طیف کاملی از محصولات مراقبت از مو پرداخته‌اند که شامل شامپو، نرم کننده و سرم مو است. اگر برای اولین بار است که از سرم مو استفاده می‌کنید، بهتر است از سرم مو با شامپو و نرم کننده سازگار استفاده کنید. مو را کاملا شامپو بزنید، سپس نرم کننده مو را اعمال کنید و در آخر سرم مو را روی آن قرار دهید.

۳. سرم را روی موهای خود قرار دهید

بسته به طول و تراکم موهایتان، دو تا شش قطره سرم مو را در کف دست خود قرار دهید و با دو کف دست خود مالش دهید تا به خوبی مخلوط شود. بهتر است سرم مو را روی موهای شسته شده اعمال کنید، بنابراین اول مطمئن شوید که موهایتان خشک یا کمی مرطوب است. موهای خود را به جلو بکشید و سرم مو را روی موهایتان بریزید. در حالی که موها جلوی صورتتان قرار دارند سرم را روی آن‌ها ماساژ دهید. این عمل برای از بین بردن موخوره هم بسیار مفید است. دوباره موی سر خود را به عقب بر گردانید، دو تا چهار قطره دیگر از سرم مو را روی موهایتان بریزید. سپس موهایتان را به خوبی ماساژ دهید. پس از انجام این کار، بهتر است چند قطره دیگر نیز روی موهایتان بریزید تا کاربرد کارآمدتری داشته باشید.

۴. برنامه مراقبت از مو را اعمال کنید

هنگامی که سرم را روی موهای خود اعمال کردید، با برس آن‌ها را به سمت پایین بیاورید. این به شما کمک می‌کند تا به راحتی موهایتان را جدا کنید. پس از استفاده از سرم مو، مطمئن شوید که موهایتان کاملا خشک است، زیرا موهای مرطوب می‌توانند باعث ایجاد گرد و غبار یا دوده در مو و پوست سر شوند. اگر اغلب از صاف کننده مو استفاده می‌کنید، بهتر است اول سرم مو را اعمال کنید و بعد از اتوی مو استفاده کنید، زیرا سرم، موها را از آسیب‌های ناشی از گرمای بیش از حد و صدمه ناشی از آن محافظت می‌کند.

سرم مو
موی سر خود را به عقب بر گردانید، دو تا چهار قطره دیگر از سرم مو را روی موهایتان بریزید و به خوبی آن‌ها را ماساژ دهید

در اینجا چند نکته بیان شده است که باید در هنگام استفاده از سرم مو به یاد داشته باشید، به ویژه اگر قبلا از آن استفاده نکرده باشید و می‌خواهید برای اولین بار آن را امتحان کنید:

– همیشه یک نام تجاری معتبر خریداری کنید، اگرچه ممکن است برای خرید آن نسبت به بقیه مارک‌های موجود در بازار هزینه بیشتری پرداخت کنید اما ارزشش را دارد. استفاده از برندهای ارزان و بی کیفیت باعث می‌شود نتایج مطلوب را بدست نیاورید.

– هنگام استفاده از سرم مو، احتیاط کنید که آن را به پوست سر خود ماساژ ندهید. ترجیحا سرم را با نوک انگشتان خود و یا با استفاده از شانه روی موهایتان اعمال کنید.

– اگر احساس می‌کنید پس از استفاده از سرم مو، موهایتان سریع‌تر از قبل خشک می‌شود، برند آن را تغییر دهید. ممکن است برندی که برای موهایتان استفاده می کنید، مناسب نوع موهایتان نباشد. تغییر برند ممکن است مشکل خشک شدن را حل کند.

– در حالی که از سرم مو استفاده می‌کنید، سعی کنید آن را با شامپو و نرم کننده خود مطابقت دهید تا بتوانید بهترین ترکیب را برای موهایتان داشته باشید.

– استفاده بیش از حد هر وسیله‌ای بد است و این در مورد سرم مو نیز صدق می‌کند. خوب است که سرم را در مقادیر متوسط استفاده کنید، سعی کنید هر روز از آن استفاده نکنید، یا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

– سرم مو را زمانی اعمال کنید که موهایتان با حوله خشک شده و کمی مرطوب است، نه اینکه کاملا خیس باشد.

– چند قطره سرم مو را در کف دست خود قرار دهید و آن را از طریق انگشتان خود ماساژ دهید. سپس آن را روی موهایتان اعمال کنید.

– توجه داشته باشید که سرم مو را به ریشه‌های مو اعمال کنید و بعد آن را با برس یا شانه به بقیه مو اعمال کنید.

– سرم را بیش از حد و یا روی موهای کثیف اعمال نکنید، زیرا این امر به چرب شدن مو و شوره سر کمک می‌کند. موهای خود را قبل از اعمال سرم مو کاملا تمیز کنید.

سرم مو

فواید سرم مو

– سرم مو برای درمان و آماده سازی مو قبل از استفاده از گرما روی موهایتان به کار می‌رود.

– آنها به جلوگیری از شکستگی مو کمک می‌کنند.

– معمولا سرم مو حاوی سیلیکون است که تمایل دارد موهای شما را مانند پلاستیک پوشش دهد. این ممکن است باعث صاف و درخشان شدن موها شود.

– سرم مو باعث روشن شدن رنگ مو و درخشندگی آن می‌گردد.

– باعث از بین رفتن ژولیدگی مو می‌گردد.

– مواد موجود در این سرم باعث پیشگیری از به وجود آمدن حالت الکتریسیته ساکن در مو‌ها پس از سشوار کشیدن می‌شوند.

– با به وجود آوردن یک لایه محافظ از مو‌ها در برابر آلودگی‌ها و آسیب‌های دیگر مو مراقبت می‌کند.

محتوای سیلیکون موجود در سرم مو در نهایت ممکن است به موها آسیب برساند و منجر به ریزش مو و شکستگی مو شود. علاوه بر سرم‌هایی که از بازار می‌گیرید، بسیاری از دستورالعمل‌های خانگی ساده‌ای نیز وجود دارد که به راحتی می‌توانید آنها را آماده کنید. این سرم‌ها با تغذیه و حفاظت از موها به شما کمک خواهند کرد.

برای موهای چرب
برای موهای چرب باید از یک روغن سبک به عنوان روغن پایه استفاده شود. روغن‌هایی مانند روغن نارگیل و روغن جوجوبا سبک‌تر از روغن‌های دیگر هستند و از این رو برای موهای چرب و پوست سر مناسب هستند. روغن بیش از حد زمانی ایجاد می‌شود که غده سباسه چربی بیشتری تولید می‌کند. بنابراین، باید یک روغن اساسی انتخاب شود که این غدد را کنترل کند و آن را به حالت عادی برگرداند. اسانس لیمو، نعناع بیابانی و گل شمعدانی بهترین و رایج ترین روغن مو هستند.

– برای ساختن سرم، چند قطره روغن اساسی ذکر شده در بالا را با ۱۰۰ میلی لیتر روغن نارگیل یا جوجوبا مخلوط کنید.
– به خوبی آن‌ها را با هم ترکیب کنید و در یک بطری تنگ و تاریک قرار دهید.
– این روغن را میتوان برای خشک کردن یا حفظ رطوبت موهای مرطوب و همچنین جلوگیری از چربی بیش از حد استفاده کرد.

برای جلوگیری از چربی موها می‌توانید از این محلول در شب استفاده کنید. تنها کافی است این سرم را قبل از رفتن به رختخواب روی موهایتان اعمال کنید.

سرم مو

برای موهای خشک
انواع موهای خشک معمولا منجر به موخوره و شکستگی مو می‌شوند. برای موهای خشک باید روغن‌های متداول و مرطوب مانند روغن کرچک را به عنوان پایه سرم انتخاب کنید. برای پوست های خشک، روغنهای ضروری مانند چوب بلسان بنفش و اسطوخودوس مناسب هستند.

– چند قطره از هر یک از این اسانس‌ها را با ۱۰۰ میلی لیتر روغن کرچک مخلوط کنید.
– خوب آن‌ها را با هم مخلوط کنید و در یک بطری انعطاف پذیر ذخیره کنید.
– اگر احساس می‌کنید قوام روغن کرچک بسیار ضخیم است، می‌توانید ۲۰ میلی لیتر روغن نارگیل را برای تضمین قوام‌تان اضافه کنید.

ماساژ روزانه پوست خشک با این سرم مو باعث ایجاد موهای زیبا و درخشان می‌شود و موها را تغذیه می‌کند.

راهنمایی برای یادآوری
از به کارگیری اتوی مو، فرکننده و دیگر ابزارهای مو اجتناب کنید. این وسایل منجر به موهای بی روح و کسل می‌شوند.
برای تغذیه بهتر موها می‌توانید این سرم‌ها را دو بار یا سه بار در هفته استفاده کنید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد