فواید یوگای صورت و آموزش آن

1 1,585

یوگای صورت مجموعه‌ای از تمرینات صورت است که عضلات صورت را تون و سفت می‌کند. کسانی که تمرینات یوگا انجام می‌دهند معتقدند که این تمرینات می‌توانند علائم پیری را کاهش دهند. گری سیکورسکی، درباره یوگای صورت می‌گوید: “این واقعا یک جایگزین طبیعی برای جراحی پلاستیک است”. متخصصین پوست انگلیسی دانیل کالینز و جولیا آناستیزیو، نخستین مربیان یوگای صورت به شمار می‌روند. در واقع یوگای صورت یک جایگزین کاملا طبیعی برای تمام داروهای ضد پیری است. با ورزش صورت، شما یاد می گیرید که ۴۳ عضلۀ پوست را تون کنید که همگی در زیر پوست قرار دارند. با این حرکات جریان خون افزایش می‌یابد، در نتیجه پوست صورت، جوان، شاداب و روشن‌تر می‌شود. یوگای صورت ادعا می‌کند که زیبایی صورت را به صورت طبیعی حفظ می‌کند. مطمئنا عجیب به نظر می‌رسد که تصور کنیم چهره ما نیازمند تمرینات ورزشی است، اما تعداد زیادی از مردم تمرینات صورت انجام می‌دهند. در اینجا ۷ دلیل تعجب آور بیان شده است که نشان می‌دهد چرا یوگای صورت می‌تواند مفید باشد، با ما همراه باشید:

۱. یوگای صورت نسبت به جراحی‌های زیبایی و کرم‌های زیبایی ارزان‌تر است

بر خلاف سایر روش‌های زیبایی از جمله انواع کرم‌ها و روش‌های جراحی، یوگای صورت هیچ هزینه‌ای ندارد! این حرکات فقط چند دقیقه در روز طول می‌کشند و در مقایسه با زمانی که صرف رفت و آمد به کلینیک‌های تخصصی و هزینه‌های درمانی می‌کنید و یا در فروشگاه‌ها به جستجوی کرم‌های مرغوب و اصل می‌گردید تقریبا کوتاه‌ترین زمان محسوب می‌شود. پس اگر به دنبال روش‌هایی با کوتاه‌ترین زمان هستید حتما یوگای صورت را امتحان کنید.

۲. برای شما نیز بهتر است

بوتاکس یک ترکیب ساخته شده از سمی به نام بوتولینوم است. تزریق بوتاکس در زیر پوست، سبب فلج شدن عضلات آن ناحیه و از بین رفتن چین و چروک صورت خواهد شد، در نتیجه ظاهری جوان‌تر و زیباتر ایجاد خواهد کرد. این روش به دلیل عوارضی که دارد در لیست روش‌های سمی قرار دارد. به معنای واقعی کلمه بوتاکس صورت، تزریق یک زهر است. علاوه بر این، اکثر کرم‌های ضد پیری حاوی پارافین، روغن معدنی، رایحه‌های سنگین و سایر مواد نامطلوب می‌باشند. یوگای صورت ۱۰۰٪ طبیعی و بدون مواد شیمیایی مضر است. بهتر است برای جذابیت و زیبایی ظاهری خود از روش‌های طبیعی استفاده کنید تا از عوارض غیر قابل اجتناب آن در امان بمانید.

یوگای صورت

۳. ممکن است روند پیری را کم کند

همانطور که میدانیم عوامل بسیاری همچون ژنتیک، رژیم غذایی، کمبود ویتامین، الگوی خواب، اضراب و استرس می‌تواند باعث چین و چروک صورت شوند. گاهی هم چین و چروک صورت به دلیل افزایش سن ایجاد می‌شود که این قسمت، بخش طبیعی زندگی است، یوگای صورت می‌تواند به کاهش روند پیری کمک کند. بعضی حرکات خاص در یوگای صورت می‌تواند به طور خاص چین و چروک دور لب، چین و چروک پیشانی و … را رفع کند.

۴. یوگای صورت تنش و استرس را آزاد می‌کند

امروزه به دلیل سبک زندگی نادرست و رژیم غذایی ناسالم استرس و اضطراب بسیار زیاد شده است. شاید برایتان تعجب آور باشد اما استرس زیادی در گردن و چهره ما قرار دارد. یوگای صورت هر گونه تنش و اضطراب موجود در صورت و گردن را از بین می‌برد. این ورزش به زنانی کمک می‌کند که دارای درد مزمن گردن هستند.

۵. عضلات صورت و گردن را تون می‌کند، در حالی که آرامش آن‌ها را حفظ می‌کند

اساسا، یوگای صورت شکلی از ورزش کردن است، به این معنی که عضلات صورت را تون کرده و آنها را محکم می‌کند. همانطور که این حرکات را تمرین می‌کنید، خون، اکسیژن و گردش اضافی را به این مناطق حساس می‌رسانید. در نتیجه می‌تواند تولید کلاژن را تحریک کند و پوست را جوان کند. بر خلاف سایر روش‌های زیبایی که ممکن است پوست را قرمز کند و این قرمزی پوست چند ماه طول بکشد، یوگای صورت به شما پوست درخشان و نرم تحویل می‌دهد. یوگای صورت همچنین باعث ذهن آرام و بدون استرس می‌شود.

۶. به از بین بردن غبغب کمک می‌کند

اگر دچار غبغب هستید و می‌خواهید با روش‌های طبیعی غبغب را از بین ببرید، یوگای صورت یکی از این روش‌هاست. یوگای صورت می‌تواند به از بین بردن غبغب کمک کند! این امر با تون کردن عضلات صورت همراه است، اما با توجه بیشتر به صورت، می‌تواند با پیری مبارزه کند. در واقع، در بسیاری از فرهنگ‌های آسیایی، تمرینات گردن یک اسرار زیبایی است که به نظر می‌رسد جوانی و زیبایی پوست را ارتقاء می‌بخشد.

۷. یوگای صورت می‌تواند عزت نفس و اعتماد به نفس فرد را افزایش دهد

بیایید با این قضیه صادق باشیم، زمانی که زیباتر می‌شوید، اعتماد به نفستان افزایش می‌یابد. در واقع یوگای صورت با جوانسازی پوست و رفع چین و چروک باعث جذابیت فرد می‌شود که این امر اعتماد به نفس او را افزایش می‌دهد.

حال که با فواید یوگای صورت آشنا شدید بهتر است با حرکات آن هم آشنا شوید:

تمرینات صورت ضد پیری: V

یوگای صورت

خوب برای: پلک‌ها، چین و چروک گوشه چشم و چشم‌های پف کرده.

جایگزینی برای: بوتاکس و جراحی چشم.

مرحله ۱: انگشتان میانی هر دو دست را با هم در گوشه داخلی ابرو فشار دهید، سپس با انگشتان اشاره فشار را به گوشه‌های بیرونی ابرو اعمال کنید.

مرحله ۲: به سقف نگاه کنید و پلک‌های زیرین را به سمت بالا بکشید تا یک کشش قوی ایجاد شود و سپس آن را رها کنید.

مرحله ۳: این حرکت را شش بار دیگر تکرار کنید و با فشار دادن چشم‌ها به مدت ۱۰ ثانیه این حرکت را به پایان برسانید.

تمرینات صورت ضد پیری: لبخند نرم

یوگای صورت

خوب برای: خطوط چهره و تضعیف پوست.

جایگزینی برای: چاق کردن صورت و پرکننده‌ها.

مرحله ۱: دندان‌ها را با لب‌ها پنهان کنید و شکل “O” را با دهان خود ایجاد کنید.

مرحله ۲: به طور گسترده لبخند بزنید و دندان‌ها را پنهان کنید و شش بار این حرکت را تکرار کنید.

مرحله ۳: شکل لبخند را نگه دارید در حالی که یک انگشت اشاره را روی چانه قرار داده‌اید. سپس شروع به حرکت فک بالا و پایین کنید در حالیکه سر به آرامی به عقب می‌چرخد. استراحت کنید و دو بار دیگر تکرار کنید.

تمرینات صورت ضد پیری: صاف کردن ابرو

یوگای صورت

خوب برای: خطوط افقی پیشانی.

جایگزینی برای: بوتاکس.

مرحله ۱: هر دو دست را روی پیشانی به سمت داخل قرار دهید و تمام انگشتان را بین ابروها و خط ابرو گسترش دهید.

مرحله ۲: به آرامی انگشتان خود را در داخل پیشانی بکشید، از فشار کمی برای سفت کردن پوست استفاده کنید.

مرحله ۳: کمی استراحت کنید و دوباره آن را تکرار کنید. این روش را ۱۰ بار در روز انجام دهید.

تمرینات صورت ضد پیری: چشم‌های جذاب

یوگای صورت

خوب برای: پر کردن گودی زیر چشم.

جایگزین برای: روش‌های غیر طبیعی برای پر کردن گودی زیر چشم.

مرحله ۱: انگشت اشاره را در زیر هر چشم قرار دهید تا به سمت بینی برسد.

مرحله ۲: دندان‌ها را پنهان کنید و لب بالا و پایین را از یکدیگر دور نگه دارید.

مرحله ۳: پلک‌های فوقانی را در حالی بلرزانید که به مدت ۳۰ ثانیه به سقف نگاه می‌کنید.

تمرینات ضد پیری صورت: زرافه

یوگای صورت

خوب برای: خط‌ها و سستی‌های روی گردن.

جایگزینی برای: بالا بردن گردن و از بین بردن غبغب.

مرحله ۱: سر و گردن خود را به طور مستقیم نگه دارید، نوک انگشتان را در انتهای گردن قرار دهید و به سمت پایین بکشید.

مرحله ۲: سر را به سمت سینه ببرید و دو بار دیگر تکرار کنید.

مرحله ۳: در نهایت، لب پایین را تا جایی که ممکن است بکشید گوشه‌های دهان را پایین بیاورید و نوک انگشتان را با بردن چانه به سمت بالا روی گردن قرار دهید. سپس چهار نفس عمیق بکشید.

آیا یوگای صورت واقعا کار می‌کند؟

سیکورسکی می‌گوید، مزایای یوگای صورت سه گانه است.

تمرینات صورت موجب افزایش گردش خون در صورت می‌شود و پوستی سالم‌تر و پر جنب و جوش‌تر ایجاد می‌کند. سیکورسکی می گوید: “بیشتر افراد بعد از یوگای صورت متوجه بهبود رنگ پوست خود می‌شوند، زیرا گردش خون افزایش می‌یابد. یوگای صورت همچنین باعث تقویت عضلات صورت می‌شود که ممکن است با افزایش سن تضعیف شود. همچنین ممکن است چین و چروک روی صورت را کاهش دهد.

آخرین ادعا موضوع بحث ما بوده است. گاهی چین و چروک‌های صورت ناشی از کاهش تولید کلاژن و الاستین است که به علت افزایش سن اتفاق می‌افتد. کلاژن و الاستین پروتئینی در بافت پوست همبند است که به مبارزه با گرانش کمک می‌کند و پوست را جوان‌تر می‌کند. همچنین ممکن است عضلات لایه‌های زیر پوستی را تقویت کند که می‌تواند به کاهش چین و چروک پوست کمک کند.

با این حال، بعضی افراد شک و تردید دارند که آیا یوگای صورت واقعا می‌تواند عضلات صورت را تقویت کند و چین و چروک‌ها را کاهش دهند. بعضی از متخصصین پوست نیز نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند که یوگای صورت ممکن است موجب چین و چروک بیشتری شود، هرچند بسیاری از متخصصان می‌گویند که لازم نیست در مورد این موضوع نگران باشید.

هریک از تمرینات تنها چند دقیقه طول می‌کشند، بنابراین می‌توانید با کمترین وقت و هزینه بهترین نتیجه را کسب کنید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه‌های این پست
  1. مانی گفته:

    درود’صد البته که یوگای صورت تاثیر بسزایی در زیبایی و تقویت عضلات صورت داره’اما عموم تمرینهایی که در این مطلب به اون اشاره شده’اشتباهه و آثار مخربی داره’چون پوست زیر پلک و نواحی دور چشم’نازک ترین و حساسترین نقاط پوست بدنه’و بخاطر بافت لنفاوی بودنش’به هییچ وجه نباید دچار کشیدگی بشه’چون هم باعث افتاده شدن و نازکتر شدن’و همچنین آسیب زدن به بافتها و مویرگهای اون نواحی میشه’بطوریکه توصیه میشه’حتی برای چرب کردن پوست این نواحی با کرم’به هیچ وجه از حالت ماساژ و حرکات مالشی استفاده نکنید’چه برسه که بخوایم اونو مورد کشش قرار بدیم’چون با انجام این تمرینها خصوصا تمرین شماره ۱’در عرض ۱ هفته’دچار افتادگی پلک و پیری صورت میشید.صد البته که عموما اینجور مطالب بصورت دومینو وار از سایتهای دیگه کپی میشه و متاسفانه هیچ نظارت کیفی بر صحت و ثقم اون وجود نداره.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد