قوانین بستن دکمه کت

0 1,841

آیا در مورد لباس‌های دکمه‌ای و بستن دکمه کت قوانینی وجود دارد؟ بله… از گذشته‌های دور تا امروز قوانینی برای بستن دکمه‌های کت در نظر گرفته شده است که یادگیری آن بسیار آسان است. امروزه کت‌ها در انواع مختلف رسمی و اسپورت تولید می‌شوند و برروی آن‌ها دکمه‌های قرار داده شده است؛ اما تمام این دکمه‌ها قابل استفاده نیستند و بسته بودن دکمه‌ها از قوانینی پیروی می‌کند؛ این قوانین به زیباتر شدن استایل شما کمک خواهد کرد. بنابراین بهتر است با قوانین بستن دکمه کت آشنا شده و از آن استفاده کنید.

کت‌وشلوار بهترین دوست یک مرد است و هر مرد حداقل یک کت‌وشلوار در زندگی خود دارد. در هنگام پوشیدن کت شما باید به عواملی مانند رنگ کت، تناسب با کراوات و کفش، ساعت، کمربند و … دقت کنید. اما آنچه اهمیت بیشتری دارد و در برخی موارد نادیده گرفته می‌شود؛ نحوه بستن دکمه کت می‌باشد. قوانین مهمی که در مورد بستن دکمه‌های کت وجود دارد؛ می‌تواند در زیباتر کردن استایل‌تان به شما کمک کرده و ظاهر بهتری به شما ببخشد. مثلاً در مورد کت‌های سه دکمه‌ای بهتر است از قانون: “گاهی اوقات، همیشه و هرگز” استفاده شود؛ در کت‌های دو دکمه‌ای می‌توانید از قانون “گاهی اوقات و هرگز” استفاده کنید. در کت‌های تک دکمه‌ای نیز بهتر است همیشه دکمه کت بسته بماند.

بیشتر کت‌ها به‌گونه‌ای طراحی و دوخته می‌شوند که دکمه پایینی آن بسته نشود؛ زیرا در صورت بستن آن، پارچه کت بر روی بدن به خوبی قرار نمی‌گیرد؛ چروک یا کشیده می‌شود. این قوانین از قدیم وجود داشته و به عنوان یک اصل در نظر گرفته می‌شود. در این مطلب تصمیم گرفتیم در مورد این قوانین بیشتر حرف بزنیم و با تصاویر کاربردی آن را به شما آموزش دهیم.

رعایت کردن قوانین بستن دکمه کت از دو نظر اهمیت دارد

در مکان‌های رسمی، رعایت قوانین بستن دکمه کت بسیار اهمیت دارد و اولین و ماندگارترین تصویری است که از فرد به جا می‌ماند؛ اگر در انتخاب رنگ و تناسب آن اشتباه کنید؛ آن‌قدر ها مهم نیست؛ اما اشتباهات در قوانینی مانند قوانین بستن دکمه کت، از نظر منتقدین و طراحان لباس بسیار مهم تلقی می‌شود.

در مورد اول بسیاری از افراد در موقعیت‌های مختلف، از روی این قوانین شما را محک می‌زنند. به طور مثال وقتی شما برای استخدام به شرکتی می‌روید؛ فردی که مراحل استخدام را انجام می‌دهد؛ به جزئیات توجه کرده و رعایت قوانین بستن دکمه کت، برای او اهمیت دارد؛ در دلیل دوم کت و شلوار بهتر به نظر می‌رسد؛ یک کت و شلوار دکمه‌دار، درصورتی‌که در شرایط مختلف مانند نشستن و یا ایستادن از قوانین دکمه کت پیروی کند؛ بهتر و زیباتر به نظر می‌رسد. وقتی شما برروی صندلی می‌نشینید؛ این قوانین به شما کمک می‌کند تا کت شما زیباتر به نظر رسیده و چین و چروک نشود.

قوانین بستن دکمه کت

  • کت‌های تک دکمه‌ای

قوانین بستن دکمه کت در کت‌های تک دکمه‌ای بسیار آسان است؛ زیرا تنها یک دکمه‌دارید که باید در مورد آن تصمیم‌گیری کنید؛ در هنگام ایستادن دکمه را باز نگه داشته و زمانی که قصد نشستن دارید دکمه را ببندید. بیشتر کت‌های مدرن به صورت تک دکمه‌ای طراحی می‌شوند؛ قوانین بستن دکمه کت در کت‌های تک دکمه‌ای به دو عامل بستگی دارد؛ اینکه ایستاده‌اید یا نشسته‌اید؛ در حال ایستاده بهتر است تنها دکمه کت را ببندید تا استایل و زیبایی کت بیشتر نشان داده شود؛ اما زمانی که قصد دارید بنشینید؛ دکمه را باز کنید تا در حین نشستن کت چروک نشود؛ اما به محض اینکه دوباره بلند شدید دکمه کت را ببندید.

  • کت‌های دو دکمه‌ای

کت‌های دو دکمه‌ای در بین جوانان بیشتر رواج دارد و یک انتخاب محبوب به حساب می‌آید. در کت‌های دو دکمه قوانین سفت و سختی وجود دارد و هر دو دکمه آن نباید بسته باشد. در کت‌های دو دکمه‌ای بهتر است دکمه بالایی همیشه بسته باشد و دکمه پایینی را باز نگه دارید. اما اگر قدتان بلند است و یا کت شما از یقه انگلیسی بلندی برخوردار است می‌توانید دکمه پایینی را نیز ببندید.

زمانی که کت دو دکمه بر تن دارید؛ دکمه بالایی را ببندید و هنگام نشستن دکمه را باز کنید تا چروک نشود و وقتی قصد دارید بلند شوید به سرعت دکمه بالایی‌تان را ببندید تا استایل شما زیباتر نشان داده شود.

استثنا: در برخی موارد که مدل کت دو دکمه‌ای شما به گونه‌ای است که دکمه‌ها بالاتر از کمرتان قرار گرفته است؛ می‌توانید هر دو دکمه را ببندید؛ اما زمانی که دکمه پایین را بستید و در حرکتتان دچار محدودیت شدید بهتر است آن را باز کنید؛ بستن هر دو دکمه باعث می‌شود شانه‌های شما عریض‌تر نشان داده شود و کمرتان باریک‌تر به نظر برسد. برای این کار بهتر است جلو آینه بایستید و با دکمه‌ها بازی کنید تا مدل مناسب‌تری را با توجه به قد، هیکل و مدل کت انتخاب نمایید.

  • کت‌های سه دکمه‌ای

قانون ساده‌ای که در کت‌های سه دکمه‌ای وجود دارد قانون ” گاهی اوقات، همیشه، هرگز ” است. در کت‌های سه دکمه‌ای به هیچ عنوان دکمه بالا و پایین را نبندید؛ تنها دکمه‌ای که در کت‌های سه دکمه‌ای باز و بسته می‌شود دکمه وسط است؛ البته دکمه ابتدایی اختیاری است و می‌توانید آن را باز و یا بسته نگه دارید؛ اما پیشنهاد ما به شما بستن دکمه وسطی و باز نگه داشتن دکمه بالایی و پایینی است. زمانی که قصد دارید بنشینید دکمه وسطی را نیز باز کنید تا کت چروک نشود.

بستن دکمه وسطی در کت‌ها دو دکمه‌ای و باز نگه داشتن دکمه بالایی و پایینی مزایای زیادی دارد؛ آزادی حرکت شما بیشتر است؛ رنگ پیراهن و کراوات شما بهتر دیده می‌شود و کنتراست ظریفی ایجاد خواهد شد و باعث می‌شود کانون توجه در قسمت بالا تنه شما متمرکز شود؛ اگر قصد دارید دو دکمه بالایی ببندید؛ حتماً کمربند و کفش خود را ست کنید تا هماهنگی بهتری ایجاد شود.

  • کت‌های دور ردیفه (۴ دکمه‌ای)

در کت‌های دو ستونه، ستون اول دکمه‌ها تزئینی هستند و ستون دوم کاربردی به حساب می‌آیند. کت‌های که دکمه‌هایی دو ردیفه دارند؛ بهتر است تمام دکمه‌ها را ببندید؛ اما در برخی موارد برای زیباتر شدن استایل می‌توانید دکمه‌های ردیف پایین را باز نگه دارید. در زمان نشستن دکمه‌ها را باز کنید تا کت چروک نشود.

  • ژاکت‌های سه ردیفه (۶ دکمه‌ای)

این نوع کت‌ها اندکی غیر معمول هستند و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ شما می‌توانید دو دکمه وسطی را ببندید و یا همه دکمه را ببندید و یا دو ردیف بالای را بسته و دکمه پایین، را باز نگه دارید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد