راهنمای خرید و معرفی لپ‌تاپ برای دانشجویان

0 1,097

امروزه با پیشرفت علم و روش های آموزشی، اکثر دانشجویان به امکانات جدیدی از جمله لپ تاپ، به منظور انجام امور درسی وکاری خود احتیاج دارند. کامپیوتر های دانشجویان، همانند شناسه دانشجویی آنها هستند. دراین راستا مدل های بسیار زیادی در بازار وجوددارد که هرفرد با توجه به نوع نیاز خود مدل مناسب را انتخاب می کند. دراین مطلب سعی می کنیم بهترین نمونه لپ تاپ برای دانشجویان و دانش آموزان را مطرح کنیم تا به روند تصمیم گیری شما برای خرید لپ تاپ کمکی کرده باشیم.

• لپ تاپ مناسب از جهت حمل و نقل آسان: Acer Chromebook 14

این لپ تاپ ۱۴ اینچی از نظر قیمت بسیار مناسب است. ضخامت بسیار کمی دارد و حتی از MacBook Air نازک تر است، کیفت تصاویر آن Full HD می باشد و صفحه نمایشی با وضوح ۱۰۸۰p ارائه می دهد، در زمانی که با این لپ تاپ در حال وب گردی و کار هستید تا ۱۰ ساعت باتری آن قابل استفاده است و بعد از آن باید لپ تاپ را به شارژر متصل کنید.
این محصول یکی از سریع ترین کروم بوک های بازار می باشد که به همراه پردازنده Core i3 و Core i5 اینتل ارائه شده است. این لپ تاپ مناسب بسیاری از سازمان ها و دانش آموزان و دانشجویان است. در آن می توانید از قابلیت Google Docs استفاده کنید و تمام فایل های خود را در فضاهای ابری مانند Google Drive ذخیره کرده و یا در حافظه خود لپ تاپ قرار دهید به همین منظور بین ۱۶ الی ۳۲ گیگابایت حافظه سالید از نوع EMMC به همراه حداکثر ۸ گیگابایت حافظه رم LPDDR3 SDRAM در این لپ تاپ قرار داده شده است و پورت های USB شامل یک عدد Type-C هستند.
توضیحات: “کروم بوک چیست: کروم بوک ها نوعی لپ تاپ هستند که به ظاهر سیستم عاملی بر روی آنها وجود ندارد. در این لپ تاپ ها یک صفحه ورورد به همراه یک مرور گر وجود دارد و فقط برای استفاده کاربران از اینترنت تهیه شده است. این لپ تاپ، نیازهای یک کاربر اینترنت را تقریباً برآورده می‌سازد و امکاناتی که در آن قرار داده شده‌اند درست و به اندازه‌ی نیازهای یک کاربر وب می‌باشند. نه بیش‌تر و نه کم‌تر. پس صرفاً به درد یک کاربر اینترنت می‌خورند.”

• لپ تاپ زیبا و همه کاره: Asus Chromebook Flip C302CA

کروم بوک ها روز به روز محبوب تر می شوند وشرکت ایسوس نیز تصمیمی گرفته است از قافله عقب نماند.
این لپ تاپ با ۴ گیگ رم و ۶۴ گیگابایت حافظه یک گزینه خوب به نظر می رسد. سرعت این لپ تاپ بسیار خوب بوده و شما به راحتی می توانید در جست و جوهای اینترنتی، اجرای برنامه ها کاری و درسی و تماشای فیلم از Netflix از آن استفاده نمایید. بدنه آلومینیومی آن بسیار باریک و سبک بوده است و طراحی درب آن به گونه ای اشت که به صورت کامل و ۳۶۰ درجه می چرخد و شما می توانید از آن به عنوان تبلت استفاده کنید. اندازه صفحه نمایش آن ۱۲٫۵، کیفیت تصویر Full HD، وزن آن بسیار کم و در حدود ۱٫۲ کیلوگرم است.
بر روی بدنه آن دو درگاه USB C و یک ورودی micro SD قرار داده شده است.

• یکی از بهترین مک بوک از نظر قیمت: Apple MacBook Air 13-inch

شرکت اپل در این نسل از مک بوک های خود از نسل پنجم پردازنده‌های سری Core اینتل با نام تجاری Broadwell استفاده کرده است. رم آن ۸ گیگابایت و از نوع ۱۶۰۰ MHz LPDDR3می باشد، کیفیت تصویر آن ۱۴۴۰*۹۰۰ است که با توجه به نمونه های موجود در بازار کیفیت پایینی دارد.
یکی دیگر از ویژگی های این لپ تاپ وزن سبک آن است، ۱٫۳۵ کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن بسیار باریک است. بنابراین به راحتی می توانید آن را در کوله پشتی خود قرار دهید و به دانشگاه یا هر مکان دیگر ببرید.
از دیگر مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ می توانیم به حافظه داخلی ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایتی از نوع SSD آن اشاره کنید. ۲ پورت USB 3.0، یک جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و کارت‌خوان مخصوص SD Card از ویژگی های دیگر این لپ تا می باشد که عدم پورت USB C؛ HDMI و LAN از نقاظ ضعف آن به حساب می آید. این لپ تاپ در زمان اتصال به اینترنت میزان نگهداری شارژ آن ۱۲ ساعت می باشد که قابل قبول است.

• لپ تاپی زیبا و قدرتمند: Apple MacBook Pro 13-inch

مک بوک ها ارزان نیستند و اکثر نیاز های شما را برآورده می کند، از نوشتن مقالات و طرح های گرافیکی بگیر تا ویرایش ویدیو و برنامه نویسی به وسیله مک بوک پرو انجام می شود.
این مک بوک وزن ۱٫۳۷۰ کیلوگرم دارد و ضخامت آن در حدود ۱۵ میلی متر می باشد. صفحه نمایش ۱۳ اینچی آن از نوع رتینا (Retina) با وضوح ۲۵۶۰ *۱۶۰۰ پیکسل است و شفافیت، کیفیت و روشنایی بسیار عالی و کم‌رقیبی دارد. پورت USB 3.1 Type-C و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون از ویژگی های سخت افزاری این مک بوک است. پردازنده به کار رفته در آن Core i5 اینتل است که توان پردازشی قابل قبولی ارائه می کند. رم آن ۸ گیگابایت از نوع DDR3 حافظه‌ی داخلی آن هم ۲۵۶ گیگابایت از نوع SSD با اتصال PCI-e است. شما می توانید تقریبا در یک روز کاری از این لپ تاپ کار بکشید و در هنگام وب گردی باتری آن تا ۱۰ ساعت شارژ دارد.

• جایگزین خوب برای کامپیوتر خانگی: Dell Alienware 17

شما می توانید از این لپ تاپ به عنوان یک PC خانگی استفاده کنید. وزن آن زیاد است و به راحتی قابل حمل و نقل نمی باشد، در واقع بدنه این لپ تاپ با ضخامت ۳۶ میلی متری و با وزن ۳٫۵ کیلوگرمی ارائه شده است و جابه‌جایی دائم آن کار چندان ساده‌ای نیست.
صفحه ‌نمایش این لپ‌تاپ یک مدل ۱۷٫۳ اینچی با پنل IPS، وضوح Full HD و روکش مات است که کیفیت بسیار بالایی دارد و می‌توان ساعت‌ها بدون خستگی چشم، با آن کار کرد. کیبورد این مدل به نور پس زمینه مجهز شده و از این بابت کار با آن آسان تر می باشد. شما می توانید از این لپ تاپ با کیفیت برای انجام امور کاری خود در دفتر کار و یا منزل استفاده کرده و در زمان های فراغت با آن به تماشای فیلم پرداخته و یا بازی کنید.
این لپ تاپ با وجود وزن زیاد، از نظر سخت افزاری بسیار با کیفیت و پیشرفته می باشد. به همین دلیل Alienware از سخت افزارهای قدرتمندی در این مدل استفاده کرده است که البته قوی‌ترین‌های حال حاضر نیستند. پردازنده‌ی مرکزی Core i7 6700HQ اینتل، پردازشگر گرافیکی GeForce GTX 980M انویدیا، ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و حافظه‌ی داخلی هیبریدی متشکل از یک ترابایت HDD و ۲۵۶ گیگابایت SSD، بخش اصلی سخت افزاری آن را تشکیل می‌دهند. وظیفه توان رسانی به این لپ تاپ از طریق یک باتری ۸ سلولی با ظرفیت ۹۲ وات ساعت انجام می شود. این لپ تاپ می تواند تا ۶ ساعت در حالت وب گردی روشن بماند، البته اگر از آن برای بازی های رایانه ای سنگین استفاده کنید ممکن است این زمان کوتاه تر شود. بر روی بدنه آن یک Mini DisplayPort، یک HDMI، چهار پورت USB 3.0 و پورت LAN تعبیه شده است.

• لپ تاپ ارزان و مطمئن : Dell Inspiron 15 3000 Ubuntu

لپ تاپ مذکور با قیمت مناسب و امکانات قابل قبولی به بازار ارائه شده است. اندازه صفحه آن ۱۵ اینچی و وضوح تصویر در آن ۷۶۸*۱۳۶۶ می باشد که برای دانش آموزان و دانشجویان یک گزینه خوب و منطقی به شمار می رود. هارد درایو ۵۰۰ گیگابایت با ۵۴۰۰rpm و پردازنده گرافیکی HD اینتل است، رم آن ۴ گیگابایت و دارای درگاه USB2.0 و USB3.0 به همراه خروجی HDMI می باشد.
وزن این لپ تاپ اندکی بالا و در حدود ۲٫۱۳ کیلوگرم است. بنابراین حمل و نقل آن اندکی دشوار است و ممکن است کاربر را خسته کند. نوع صفحه کلید آن ارگونومیک و دارای number pad می باشد.

 

بیشتر بخوانید: کدام سرفیس را بخریم؟
بیشتر بخوانید: بهترین‌های ایسر در سال ۲۰۱۸
بیشتر بخوانید: بهترین لپتاپ‌های دانش‌آموزی در سال ۲۰۱۸
بیشتر بخوانید: راهنمای جامع و کامل خرید تبلت

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد