هر آنچه باید از لیت کوین (Litecoin) بدانید

0 1,682

لیت کوین (Litecoin) یکی از ارزهای با ثبات و شناخته شده است که امکان پرداخت‌های نسبتا فوری و کم هزینه را در سراسر جهان فراهم می‌کند. لیت کوین (Litecoin) از بیت کوین مدل سازی شده است و از زمان انتشار آن در سال ۲۰۱۱ کاربردهای زیادی داشته است. سهولت استخراج آن باعث شده است که لیت کوین (Litecoin) انتخاب محبوبی باشد و نسبت به بقیه ارزها تفاوت قابل توجهی داشته باشد. در واقع لیت کوین (Litecoin) یک شبکه پرداخت متن باز مبتنی بر بلاک چین است که می‌توانید آن را بدون هیچ واسطه و نهاد مرکزی و به صورت کاملا غیرمتمرکز در سراسر جهان منتقل کنید.

خالق لیت کوین (Litecoin) جوانی چینی‌الاصل به نام چارلی‌ لی است. چارلی لی کارمند سابق گوگل و کوین بیس می‌باشد که در سال ۲۰۱۱ با تغییرات بزرگی در پروتکل بیت کوین،‌ شبکه لیت کوین را معرفی کرد.

اصول لیت کوین

از آن‌جا که لیت کوین (Litecoin) شبیه به بیت کوین Bitcoin طراحی شده است، از بسیاری جهات شبیه بیت کوین می‌باشد. لیت کوین (Litecoin) هم مانند بیت کوین با سیستم بلاک چین کار می‌کند و از این لحاظ امکان سواستفاده در آن کم است. تفاوت عمده آن این است که برای هر بلوک در لیت کوین (Litecoin) حدود ۲ و نیم دقیقه طول می‌کشد، در حالی که در بیت کوین حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

زمانی که به لیت کوین (Litecoin) نیاز دارید، لیت کوین (Litecoin) می‌تواند به عنوان یک معامله سریع استفاده شود.

در سال‌های اخیر رشد لیت کوین (Litecoin) افزایش چشمگیری داشته است و برای چند ماه این میزان در حدود ۲۰۰ دلار تثبیت شده است.

لیت کوین چیست؟

مقایسه با Bitcoin

مردم بیت کوین را به طلا و لیت کوین (Litecoin) را به نقره شبیه می‌کنند و معتقدند که هر دوی آن‌ها پایدار هستند. گفتگوهایی صورت گرفته است که این دو سکه با هم ادغام شوند. اگر این اتفاق بیفتد بر ارزش آن افزوده می‌شود و آن را به یک سکه بزرگ تبدیل می‌کند که به راحتی در صدر تمام ارزها قرار می‌گیرد.

برخی تفاوت های‌کلیدی بین لیت کوین (Litecoin) و بیت کوین وجود دارد که باید از آن آگاهی داشته باشید:

استخراج

یکی از ویژگی‌های قابل توجه لیت کوین (Litecoin) این است که می‌توانید آن را با سهولت نسبی استخراج کنید، به همین دلیل هزینه‌های آن نیز کاهش پیدا می‌کند. لیت کوین (Litecoin) در فرآیند مقیاس‌پذیری ساده‌تر عمل می‌کند و از الگوریتمی به نام Scrypt استفاده می‌کند. این به این معنی است که به قدرت محاسباتی کمتری نیاز دارد. لیت کوین (Litecoin) اولین سازنده اصلی این نرم افزار برای رمزنگاری می‌باشد و منابع بسیار کمتری را به خود اختصاص می‌دهد. مانند بیت کوین،‌ لیت کوین (Litecoin) هم محدود است با این فرض که برخلاف بیت کوین که فقط ۲۱ میلیون از آن قابل تولید شدن است، لیت کوین تا ۸۴ میلیون واحد استخراج خواهد شد.

نرم افزار استخراج رایگان را می‌توانید به صورت آنلاین دانلود کنید تا روند استخراج آن آغاز شود.

هزینه

لیت کوین (Litecoin) هم مانند بیت کوین از قیمتی در حدود ۱ سنت کارش را آغاز کرد. این ارز تا سال ۲۰۱۴ رشد قیمت خیلی خوبی داشت اما بعد از آن با کاهش قیمت محسوسی مواجه شد و حدود سه سال در محدوده قیمت ۱ تا ۴ دلار بالا و پایین می‌شد. سال ۲۰۱۷ دوران انفجار لیت کوین (Litecoin) بود. در سال ۲۰۱۷، افزایش آگاهی مردم در حوزه ارزهای دیجیتال و گسترش ارزهای بلاک چینی باعث رشد قیمت شدیدی در تمام ارزها شد.

سرعت

لیت کوین (Litecoin) از لحاظ سرعت شناخته شده است، زیرا سرعت بسیار خوبی دارد. هر تراکنش لیت کوین (Litecoin) به طور متوسط ۲.۵ دقیقه طول می‌کشد که تقریبا یک چهارم زمانی است که بیت کوین به آن نیاز دارد.

تفاوت‌های دیگر

با شناخت صاحب اصلی لیت کوین (Litecoin) می‌توانید از تفاوت‌های دیگر آن آگاهی پیدا کنید، زیرا او به طور مداوم توییتر خود را به روزرسانی می‌کند و به سوالات مردم پاسخ می‌دهد. همچنین درباره اتفاقاتی که ممکن است در آینده صورت بگیرد، نیز توضیحاتی می‌دهد.

او به راحتی می‌تواند با دیگر معامله‌گران لیت کوین (Litecoin) ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها ملاقات کند. همچنین به مشتریان بالقوه خود احساس امنیت می‌دهد.

دو وب‌سایت متفاوت وجود دارد که به طور کامل درباره لیت کوین (Litecoin) توضیح می‌دهند و منابعی را ارائه می‌دهند که با جامعه ارتباط برقرار کنید.

لیت کوین چیست؟

لیت کوین (Litecoin) چه چیزهایی ارائه می‌دهد؟

همانند بیت کوین، امنیت شبکه لیت‌کوین (Litecoin) هم با رمزنگاری و فرایند اثبات کار (استخراج) تضمین شده است. لیت کوین یک رمزنگاری عملی است که با سرعت بالای تراکنش‌ها، هزینه کمتر و در دسترس بودن همراه است. این معدن یکی دیگر از مهمترین موارد برای افرادی است که مایل به استفاده از لیت کوین (Litecoin) با استفاده از تجهیزات ساده هستند.

خالق لیت کوین، در رسانه‌های اجتماعی بسیار فعال است و اغلب وقت خود را صرف صحبت در مورد پشت صحنه تحولات لیت کوین (Litecoin) می کند. این کار همچنین به حفظ حلقه‌های آن کمک می‌کند، زیرا صحبت‌های او در مورد این است که در آینده چه مسائلی برای لیت کوین (Litecoin) اتفاق می‌افتد و در آینده ممکن است چه ارزشی داشته باشد.

این سکه در زمان این بررسی ۹،۹۶۳،۰۲۰،۹۳۷ دلار آمریکا می‌باشد و حداکثر عرضه آن ۸۴،۰۰۰،۰۰۰ LTC است. با داشتن چنین گستره‌ای در بازار، روشن است که محبوبیت کافی برای حفظ آن وجود دارد.

لیت کوین (Litecoin) و اتریوم (Ethereum)

اتریوم از یک رایانه فوق‌العاده بهره می‌گیرد که قادر است بدون نیاز به یک شخص ثالث معامله معتبری ارائه دهد. اتریوم در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و دومین ارز دیجیتال پلتفرم بزرگ بازار محسوب می‌شود. تکنولوژی Blockchain آن‌ها توسط چندین شرکت برای ایجاد سیستم‌های بی‌نظیر و قابل اطمینان استفاده می‌شود.

بیت کوین‌کش و لیت کوین (Litecoin)

بیت کوین‌کش یک ارز دیجیتال و یک فورک برای بیت کوین کلاسیک است که در آگوست سال ۲۰۱۷ ایجاد شد. در بیت کوین‌کش حجم هر بلوک به ۸ مگابایت افزایش یافته است، در حالی که این حجم برای بیت کوین به ۱ مگابایت محدود می‌شود. بیت کوین‌کش نیز در مبادلات رایج است و اغلب به فروش می‌رسد. ارزش آن در بازار میلیاردها دلار است و از زمانی که منتشر شده است ارزش نسبتا بالایی دارد.

لیت کوین (Litecoin) در مقابل دلار آمریکا

شکی نیست که پول سنتی دلار همچنان رسمی‌ترین و شناخته شده‌ترین ارز است و بیشترین کاربرد را دارد. تجزیه و تحلیل دلار در مقایسه با لیت کوین (Litecoin) کمی دشوار است، زیرا با دلار، مرکزیت و ذخایر مالی کنترل شده وجود دارد. ارزش دلار اغلب پایدار است، اما گاهی اوقات یک شیب عمده‌ای در آن دیده می‌شود و با تغییر بازار، دشوار است که ارزش آینده آن را بدانیم.

لیت کوین (Litecoin) در مقابل مونرو

مونرو به عنوان یک سکه خصوصی استفاده می‌شود که معاملات را به صورت کاملا ناشناس ارائه می‌دهد و هیچ سابقه‌ای از آنچه فرستاده شده، مقدار یا علت آن باقی نمی‌گذارد. اگر چه سکه‌های بسیاری وجود دارند که حریم خصوصی افراد را حفظ می‌کنند، اما مونرو از لحاظ سهولت استفاده، سرعت معامله و قابلیت اطمینان از محبوبیت بسیاری برخوردار است. این ارز دیجیتال در آوریل ۲۰۱۴ عرضه شد و کلمه اختصاری آن XMR می‌باشد. این ارز از ارزش بالایی برخوردار است و برای محرمانه ماندن تراکنش‌ها از سه فناوری استفاده می‌کند. این فناوری‌ها به ترتیب امضاهای حلقوی (Ring Signature)، نشانی‌های پنهانی (Stealth Addresses) و نیز تراکنش‌های محرمانه حلقوی (RingCT) نام دارند.

لیت کوین در مقابل مونرو

سوالات متداول درباره لیت کوین (Litecoin)

۱. در حال حاضر ارزش لیت کوین (Litecoin) چقدر است؟
ارزش لیت‌کوین ۹،۹۶۳،۰۲۰،۹۳۷ دلار است.

۲. از کجا می‌توانم لیت‌کوین (Litecoin) خریداری کنم؟
اکثر مبادلات، لیت کوین (Litecoin) ارائه می‌دهند و خرید آن فقط به روش سپرده شما بستگی دارد.

۳. کیف پول لیت کوین (Litecoin) خوب چه کیف پولی است؟
از آن‌جا که لیت کوین (Litecoin) یک سکه محبوب است، گزینه‌های بسیاری وجود دارد. این گزینه‌ها شامل کیف پول کاغذی، سخت افزار و کیف پول تلفن همراه هستند.

۴. صفحه رسمی Litecoin Reddit چیست؟
اینجا را مرور کنید:
www.reddit.com

۵. آیا می‌توانید به من بگویید ارزش لیت کوین (Litecoin) به دلار چقدر است؟
یک لیت‌کوین برابر با ۱۷۹.۱۹ دلار است.

۶. پیش‌بینی شما درباره قیمت لیت کوین (Litecoin) چیست؟
از آنجا که بازار رمزنگاری ارز همیشه در حال تغییر است، ما نمی‌توانیم نظر قطعی بدهیم. اما از یک افزایش ثابت برخوردار است.

۷. تاریخچه قیمت لیت کوین (Litecoin) کجاست؟
این سکه از زمانی که برای اولین بار منتشر شد، جهش بزرگی داشت و در بالاترین حد خود در حدود ۴۰۰ دلار قرار داشت.

۸. منبع خوب اخبار لیت کوین (Litecoin) کجاست؟
صفحه توییتر آن‌ها مدام به روز رسانی می‌شود، Reddit و هر وب سایت خبری وابسته به رمزنگاری هم منبع خوبی است.

۹. از کجا می‌توانم لیت کوین (Litecoin) را سریع خریداری کنم؟
انواع مختلفی از مبادلات وجود دارد که معاملات سریع را ارائه می‌دهند. برخی دستگاه‌های خودپرداز همچنین با افزایش قیمت، لیت کوین (Litecoin) ارائه می‌دهند.

۱۰. آیا باید لیت کوین (Litecoin) را خریداری کنم؟
در پاسخ دادن به این سوال، متغیرهای زیادی وجود دارد، ما توصیه می‌کنیم برای درک بهتر مرور کاملی روی اطلاعات انجام دهید.

۱۱. آیا می‌توانم در Coinbase لیت کوین (Litecoin) خریداری کنم؟
بله شما می‌توانید لیت کوین (Litecoin) را از سیم‌های بانکی، سپرده‌های کارت اعتباری و یا از طریق سکه‌های خاص خریداری کنید.

۱۲. صفحه توییتر لیت کوین (Litecoin) چیست؟
اینجا را ببینید:
www.twitter.com

۱۳. در حال حاضر تبدیل لیت‌کوین (Litecoin) به بیت کوین چقدر است؟
در زمان این بررسی، ۱ لیت کوین برابر با ۰.۰۱۹۴۴۰ بیت کوین است.

۱۴. کجا می‌توانم لیت کوین (Litecoin) را خریداری کنم؟
بیشتر مبادلات رمزنگاری از جمله GDAX ،Bitfinex ،Binance ،Bitstamp ،Kraken ،Poloniex و چندین نفر دیگر لیت کوین (Litecoin) را ارائه می‌دهند.

۱۵. چه چیزهایی برای نرم افزار استخراج لیت کوین (Litecoin) دارم؟
برخی معادن رایگان وجود دارند که شما می‌توانید به صورت آنلاین پیدا کنید، اما باید به یاد داشته باشید که برای به دست آوردن آن به وسیله مناسبی نیاز دارید.

بیت کوین کش ولیت کوین

بهترین کیف پول‌های در دسترس Litecoin

۱. Ledger Nano S (کیف پول سخت افزار)
Ledger Nano S محبوب‌ترین کیف پول سخت افزاری موجود است و از Litecoin پشتیبانی می‌کند. اگر شما مقدار زیادی لیت‌کوین Litecoins دارید این امن‌ترین و قوی‌ترین راه برای ذخیره آن‌ها است. این کیف پول نه تنها به شما اجازه می‌دهد کلیدهای خصوصی خود را کنترل کنید، بلکه آن‌ها در محیط آفلاین هم کنترل می‌کند.

۲. Trezor (کیف پول سخت افزار)
کیف پول Trezor در یک شرکت مبتنی بر جمهوری چک به نام SatoshiLabs متولد شد و اولین کیف پول سخت افزاری جهان می باشد که از ارزهای زیادی پشتیبانی می‌کند.

۳. Exodus (کاغذ دیواری)
Exodus یکی از کیف‌های مورد علاقه من است. این کیف پول رومیزی از ۸ رمزنگاری ارز (از جمله Litecoin) پشتیبانی می‌کند. همچنین رابط کاربری بسیار تعاملی دارد و توسط یک تیم توسعۀ فعال از جمله JP Richardson و Daniel Castagnoli پشتیبانی می‌شود.

۴. Jaxx (موبایل و دسکتاپ)
Jaxx کیف پول رابط blockchain چند ارزی می باشد. این یک کیف پول HD است که از ۱۳ رمزنگاری ارز (از جمله LTC) پشتیبانی می کند و کاربران آن قادر هستند تا پول خود را با یک ویژگی ذخیره سازی ۱۲ کلمه ای بازگردانند.

۵. LoafWallet (کیف پول موبایل)
LoafWallet اولین کیف پول تلفن همراه برای Litecoin است. کیف پول موبایل LoafWallet که توسط تیم توسعه دهنده breadwallet بیت کوین توسعه یافته است، به عنوان یکی از کیف پول‌های تایید شده در سایت رسمی لیت‌کوین معرفی شده است.

۶. Litecoin Core (کیف پول دسکتاپ)
Litecoin Core کیف پول رسمی Litecoin موجود در وب سایت است. این کیف پول غیرمتمرکز بوده و حق استفاده از آن آزاد ست. این بدان معنی است که اگر شروع به استفاده از آن کنید، دسکتاپ شما تبدیل به کیف پول LTC خواهد شد و کلید خصوصی شما در دسکتاپ ذخیره خواهد شد.

۷. Electrum-LTC (کیف پول دسک تاپ)
اگر می‌خواهید از کیف پول سنگین Litecoin Core استفاده نکنید، پس به سمت کیف پول سبک بروید. Electrum-LTC یک کیف پول دسکتاپ سبک وزن است و برخلاف هسته اصلی لیت کوین، در این کیف پول نیاز به همگام سازی برای فول نود شدن نیست. امنیت کلیدهای امنیتی در مقابل افراد شخص ثالث تضمین شده است. این نرم افزار قابل نصب بر روی سه سیستم عامل ویندوز، مک و لینوکس است.

۸. LiteAddress (کیف پول کاغذی برای Litecoin)
اگر استفاده از کیف پول کاغذی برایتان راحت‌تر است، می‌توانید با استفاده از liteaddress.org این کار را انجام دهید. شما می‌توانید به این وب سایت بروید و جفت کلید خصوصی / عمومی خود را ایجاد کنید. سپس صفحه html را ذخیره کنید و به صورت آفلاین اقدام به ایجاد کیف پول کاغذی کنید.

منبع: بلاگ بورسیکا

 

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد