لیزر الکساندرایت (Alexandrite) چیست و چه عوارضی دارد؟

0 1,642

بدون شک شما تحقیقات خود را در زمینه روش‌های از بین بردن موهای زائد انجام داده‌اید و در نهایت روش لیزر موهای زائد بدن را انتخاب نموده‌اید. اما بین لیزرهای موجود در بازار و تکنولوژی‌هایی که استفاده می‌کنند؛ سردرگم هستید. در این مطلب می‌خواهیم در مورد لیزر الکساندرایت یکی از بهترین لیزرهای از بین برنده موهای زائد بدن حرف بزنیم با ما همراه باشید. شما با انتخاب لیزر الکساندرایت از شر موهای زائد بدنتان خلاص می‌شوید.

لیزر الکساندرایت (Alexandrite)

لیزرهای الکساندرایت تجهیزات قدرتمندی هستند که باید توسط یک فرد آموزش دیده استفاده شوند؛ بنابراین اغلب این لیزرها در مراکز تخصصی لیزر موهای زائد به کار رفته می‌شوند. این دستگاه با تابش نور و طول مو مخصوص که در طیف نور مادون قرمز قرار دارد و ۷۵۵ نانومتر است؛ در پوست نفوذ کرده و باعث از بین بردن موهای زائد می‌شود. این لیزر در حالت کیوسوییچ پرتوهایی با شدت بالا، طول موج ثابت و پالس‌هایی به سمت مو می‌فرستد و باعث از بین بردن موهای زائد بدن می‌شود. این نکته را در نظر داشته باشید طول موج هر لیزر میزان نفوذ آن به پوست را مشخص می‌کند؛ اینکه تا چه حدی در پوست نفوذ کرده و فولیکول را تحت تأثیر قرار می‌دهد. علاوه بر حذف موهای زائد از لیزر الکساندرایت برای حذف تاتو، لکه‌های پیری و بسیاری دیگر از لکه‌ها نیز استفاده می‌شود.

تفاوت لیزر الکساندرایت با سایر لیزرها در میزان طول موج آن‌ها است. در واقع لیزر الکساندرایت طول موج ۷۵۵ تولید می‌کند در حالی که لیزر دایود طول موجی معادل با ۸۱۰ و لیزر اندی یگ طول موجی معادل با ۱۰۶۴ نانومتر دارد.

این لیزر برای استفادۀ انواع پوست و مو مناسب می‌باشد؛ اما بر روی پوست‌های تیره تأثیر نمی‌گذارد؛ زیرا  روش کار لیزر حمله به رنگ‌دانه‌ها یا ملانین است که در فولیکول مو بیشتر می‌باشد؛ به همین دلیل در فولیکول واکنش شیمیایی ایجاد کرده و باعث از بین بردن آن می‌شود؛ طول موج نور منتشر شده از لنز Alexandrite به راحتی توسط ملانین (سلول‌های رنگدانه) در موهای شما جذب می‌شود که باعث می‌شود این سلول‌ها گرم شود و در نهایت نابود شود. در شرایطی که رنگ پوست تیره است؛ لیزر ممکن است به ملانین پوست حمله کرده و باعث سوختگی و تاول در آن شود. البته موهای نازک را نیز می‌توانید با استفاده از این لیزر از بین ببرید؛ قابلیتی که برخی از لیزرهای موجود در بازار از آن پشتیبانی نمی‌کنند.

توجه: برای انواع پوست بسیار تیره بهترین گزینه لیزر Nd: YAG است، زیرا طول موج بلند پرتو به فولیکول‌های مو نفوذ کرده و بدون تأثیر بر رنگدانه پوست بر روی فولیکول‌ها و ملانین موجود در آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

با استفاده از لیزر الکساندرایت تا میزان ۷۰ درصد از شر موهای زائد خود خلاص می‌شوید؛ برای موهای نازک  تعداد جلسات ۶ تا ۸ و برای موهای ضخیم و مشکی ۸ تا ۱۲ جلسه درمانی نیاز دارید. لیزر الکساندرایت از جمله سریع‌ترین لیزرها است؛ بنابراین اگر  قصد دارید مناطق وسیع‌تری از بدن مانند شکم، سینه، پشت، شانه و پاهایتان را لیزر کنید؛ بهتر است از لیزرهای الکساندرایت استفاده نمایید.

لیزر الکساندرایت (Alexandrite)

تفاوت لیزر الکساندرایت با دایود از نظر کارایی

یکی دیگر از لیزرهای محبوب از بین بردن موهای زائد لیزرهای دایود است که از طول موج بیشتری نسبت به لیزرهای الکساندرایت استفاده می‌کند. طبق مطالعه قیاسی که در سال ۲۰۰۱ انجام شد؛ لیزر الکساندرایت باعث کاهش ۸۵ درصدی  رشد موها شد و این عدد برای لیزر دایود ۸۴ درصد بود. هر دو لیزر درصورتی‌که در ۴ جلسه درمانی به کار گرفته شوند؛ می‌توانند تا ۹۰ درد از موهایتان را برای حداقل یک سال کاهش دهند.

عوارض لیزرهای الکساندرایت

لیزر الکساندرایت همانند سایر لیزرها یک سری عوارض جانبی دارد. افرادی که پوست‌های تیره‌ای دارند؛ ممکن است بر روی سطح پوستشان لکه‌هایی مشاهده کنند که با لیزر درمان خواهد شد. بنابراین افرادی که پوست‌های تیره دارند؛ برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است از لیزر الکساندرایت استفاده نکنند.  حتی افرادی که پوست روشن دارند در برخی موارد دارای لک‌های پوستی می‌شوند؛ به دلیل تابش نور به سطح ملانین‌های پوست ممکن است تحریک شده و ملانین بیشتری تولید کنند در نتیجه لکه‌های پوستی بر روی بدن ظاهر شود که در صورت استفاده از ضد آفتاب به وجود نمی‌آید. درد در طول درمان‌های لیزری بسیار طبیعی است؛ اما این درد آن‌قدرها نیست که شما را منصرف کند و به میزان آستانه تحمل درد شما بستگی دارد.  ژل‌های خنک کننده و تسکین‌دهنده‌ای که بعد از درمان به شخص داده می‌شود؛ در تسکین دردها تأثیر زیادی دارد.  اغلب ممکن است بعد از لیزر دچار خارش یا تورم شوید؛ اما بعد از چند روز از بین می‌رود. حتی ممکن است پوست شما قرمز شود؛ اگر این قرمزی تا چند روز باقی ماند احتمال سوختگی وجود دارد و بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

بهترین جایگزین لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت علاوه بر عوارضی که دارد بدلیل دشواری‌های استفاده از آن که بایستی حتماً به کلینیک لیزر مراجعه کنید و سختی‌های دریافت نوبت، هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی و خطرات بهداشتی همیشه در کمین شما هستند.

بهترین جایگزین برای لیزرهای کلینیکی، دستگاه‌های لیزر شخصی و خانگی دایود هستند که دقیقاً با همان تکنولوژی کار می‌کنند ولی کوچک، قابل حمل، شخصی و دارای اثربخشی زیاد هستند.

در بین لیزهای خانگی در حال حاضر بیشترین امتیاز، برترین تکنولوژی و سهولت استفاده را دستگاه لیزر خانگی تریا دارد.

لیزر تریا موجود در بازار ایران که توسط فروشگاه اینترنتی بورسیکا نمایندگی رسمی تریابیوتی در ایران وارد و گارانتی شده است، دارای تأییدیه FDA آمریکا است و به مدت ۱۸ ماه گارانتی تعویض دارد.

کلیک کنید و با لیزر خانگی تریا آشنا شوید

منبع: alexandrite laser

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد